Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.665
    113
    Vrouw
    Lastige keuze! Zouden jullie nog een 3e willen? Kan me voorstellen dat die wens ook nog mee kan spelen in je beslissing. Na 2 sectio's is de 3e er dan ook een.
     
  2. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Nee wat mij betreft is het klaar na deze. Dus het is dan vooral accepteren van het idee dat ik dus nooit een natuurlijke bevalling ga meemaken.
     
  3. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.665
    113
    Vrouw
    Waardoor eindigde de vorige bevalling in een keizersnede?
    Als je het graag wil veel over praten ook met je verloskundige. 57% is nog best een aardig percentage dat het wel kan slagen. Misschien samen bedenken tot hoever je het zelf wil proberen en wanneer overgaan op een keizersnede.
    Maar ik weet jouw persoonlijke situatie niet dus weet niet of dat een optie is.
     
  4. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje kwam al met 34 weken. Waarschijnlijk getriggerd door een blaasontsteking bij mij. Ontsluiting vorderde niet snel genoeg en omdat hij te klein was kreeg hij flinke dips in de ctg van vermoeidheid. Dus moest ie er gewoon uit. Had ook een apgarscore van 1 en moest echt even op gang geholpen worden. Dus waren ook echt net op tijd.
    Goed idee om er met de vk over te praten. benieuwd wat haar visie er op is. Gelukkig heb ik tot week 32 om erover na te denken. Dus kan het met de volgende controle even bespreken.
     
  5. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.665
    113
    Vrouw
    Ah ja, een vroeg geboorte is ook echt een stressvolle situatie, niet heel bevorderend voor de ontsluiting. Dat is een heftige start! Gelukkig is het goed gekomen. Lag je op een moeder kind suite na de geboorte?
     
  6. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Zeker fijn!
    Ik ga er ook maar vanuit dat dat de reden is dat het niet elke dag zo druk is!
     
  7. Snoozey

    Snoozey Bekend lid

    19 sep 2019
    512
    613
    93
    Ons kuikentje is ook helemaal goedgekeurd met de 20 weken echo! Donderdag krijgt ze nog een extra fotoshoot want ze lag met haar gezichtje niet mooi voor de foto's dus dat wilde de echoscopiste graag nog even goedmaken. :roflmao:
     
    margarethd, MomK, Bee80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Wat is het hier stil dames! :D

    Hoe gaat het met iedereen?
    Al druk bezig met het kamertje en inkopen?

    Hier gaat alles z'n gangetje, wel veel last van mijn rug/bekken en obstipatie :confused: hierdoor krijg ik hele harde buiken, heel oncomfortabel.. helaas hoort het erbij :(
     
  9. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Oh dat zijn altijd vervelende dingen hé, waar we maar weer 'even' doorheen moeten.. Hier gisteren weer voor het eerst gewerkt en getraind na de vakantie maar ik voelde savonds m'n bekken wel echt hoor, gelukkig is het weer weg getrokken. En ineens snel last van maagzuur! :|
    Qua kamer en inkopen schieten we al lekker op, en jij?

    De baby trapt er ook op los hier :roflmao: bij jullie ook?
     
  10. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Haha ja Facebook is toch makkelijker bijhouden, al is het daar nu ook rustig hoor.

    Ben je al bij een bekkenfysio geweest? Ik ga morgen voor de tweede keer, merk wel dat het helpt. Het is niet weg maar wel minder, en het wordt nu zeker niet erger.

    We moeten echt aan de slag met onze interne verhuizing. Gauw maar wat weekenden plannen dat we aan de slag kunnen.
    Hier is het regelmatig dikke party in m'n buik. Het is echt zo gezellig. Begin er langzaam een regelmaat in te ontdekken.
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  11. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Afspraak bij de bekken fysio staat gepland :) hopelijk gaat het daarna beter. Gelukkig is ze heel actief en voel ik haar vaak en goed, dat maakt veel goed :)
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  12. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed! Afgelopen week ook weer begonnen met werken, en dat is dan weer even wennen na zoveel maanden, maar echt heel fijn eindelijk weer! Morgen weer een tussentijdse echo + controle (om 13:00 uur), en gaan voor het eerst mijn ouders mee kijken hoe de kleine boykie zwemt :D super leuk! Zin in.

    Daarna is het weer 4 weken wachten, maar merk dat ik het steeds sneller vind gaan lijkt wel. Probeer heel bewust te genieten van de zwangerschap :).

    Hoe gaat het voor de rest met iedereen?
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  13. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.665
    113
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed! De baby is ontzettend bewegelijk en zie het ook al aan de buitenkant, echt genieten weer.

    Kamertje nog niks aan gedaan, binnenkort maar eens aan beginnen. We hebben nog veel leuke kleertjes van de andere kinderen. Die lagen met een week of 3 alleen nog maar in hun romper vanwege hittegolf dus kan niet wachten om alle kleertjes eindelijk echt aan te trekken ipv maar 1x.
    Koop wel wat kleertjes maar niet teveel ook omdat we het geslacht nog niet weten.
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  14. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Hier gaat het ook goed. Heb wel sinds een paar weken last van (denk ik) galstenen? Tenminste als ik op google zoek komt het daar aardig mee overheen. Ben een keer bij de SEH geweest en die zei een spier in het midden rif? Maar het voelt niet als spierpijn en echt als een soort bevalling vanuit de maag zeg maar :oops: Moet er van overgeven, bewegingsdrang, straalt uit naar de rug, komt echt in aanvallen. Doet echt heel erg zeer. Enige is dat het bij mij ruim 30-40 min duurt en voor zover ik lees duurt het meestal langer. Toen ik bij de SEH kwam was de pijn ookal weg, was midden in de nacht dus voor mijn gevoel wimpelde ze ons een beetje af. Heb er vannacht weer last van gehad dus ga vandaag toch maar even de HA bellen denk ik.

    Verder willen wij eerst graag verhuizen want we hebben nu nog maar 2 slaapkamers maar helaas schiet dit niet echt op op het moment. Mijn man werkt op freelance basis en alhoewel hij hier goed bij verdiend is het toch een risico met een hypotheek nemen, zeker nu met corona. Het liefst willen we dus voorlopig blijven huren maar er zijn maar weinig huurwoningen beschikbaar in de omgeving hier. Gelukkig kan de baby het eerste jaar bij ons prima op de kamer maar dat geeft ons max. 1.5 jaar om iets anders te vinden, anders moeten we wel wat gaan kopen denk ik. Ik merk wel dat dit mij toch wel stress geeft, mijn man is er heel makkelijk in en die zegt steeds het komt wel goed. Maar we proberen al iets anders te vinden sinds dat ik zwanger was van onze jongste dus voor mijn gevoel komt het niet echt snel goed:o::roflmao:

    Sorry voor mijn lange klaagpost haha, moest er echt even uit:oops:

    De baby voel ik dagelijks! Echt zo leuk, mijn man kan het nog niet voelen. Die moet nog eventjes geduld hebben haha.

    We hebben wel echt heel veel plezier van de bakfiets! Moet wel zeggen dat ik het vanochtend behoorlijk koud vond al! Zeker voor de meisjes die stil zitten. Weten jullie toevallig een plek waar je lekkere warme dekentjes voor in de bakfiets zou kunnen kopen?
     
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend van die pijn. Ik heb denk ik ongeveer hetzelfde als jou gehad bij de jongste. Begon ook met aanvallen en op een gegeven moment ging de pijn niet meer weg. Heb toen een week in het ziekenhuis gelegen, aan de buscopan en morfine. Na 5 dagen dacht een verpleegkundige dit kan niet meer langer zo en die heeft me toen een spierontspanner gegeven, na 2 had ik gewoon geen pijn meer. Ze weten niet wat het is geweest, maar ze dachten of aan galstenen of dat m'n baarmoeder op m'n urineleider lag.
    Hoop voor jou dat het hierbij blijft en je geen last meer krijgt.
    @Bakfiets, wij hebben zo n regentent. Zitten de kids droog en uit de wind:)
     
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed, voel de baby goed.
    Zijn lekker een weekje op vakantie, prachtig weer gehad.
    Babykamertje hebben we nog niks aan gedaan, jongste slaapt daar nu nog. Over een tijdje maar is wat aan doen. Zijn kamer op zolder is wel al klaar :)
     
    Feyre vindt dit leuk.
  17. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Oh jeetje dat is ook pittig! Voelde je het ook echt vanuit je maag?

    Wij hebben ook een regentent inderdaad, alleen onze dochter past er alleen aan de stuurkant onder anders zit ze met haar hoofd tegen de bovenkant van de tent aan? Is deze echt zo laag of is zijn onze stokken zo kort? Onze dochter is ook best lang voor leeftijd
     
  18. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    OMG!!:D 23 weken vandaag!!
    Heel bizar, dat het over een weekje al levensvatbaar is:eek:

    De echo (als iemand het wilt weten) ging trouwens helemaal goed. Kleine krachtpatser stond er weer perfect op :thumup: heel grappig, ze ging zijn voetje opmeten, en die was al bijna 5cm. Bizar haha
     
    Frieke, Kikker85, Amys01 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021

    15 januari
    MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡

    16 januari

    MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡
    Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡
    Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡
    Margarethd - 24 jaar - 1e kindje ♡

    17 januari

    Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡

    18 januari

    Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡

    21 januari
    Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡
    Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡

    22 januari

    Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡

    23 januari

    Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡

    25 januari

    Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡

    26 januari
    Emsy - 30 jaar - 3e kindje ♡

    27 januari
    Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡
    EvaD- 29 jaar - 2de kindje

    28 januari

    Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡
    Jodie1988 - 31 jaar - 2e kindje ♡
    Jolien1991 - 29 jaar - 1ste kindje ♡

    31 januari
    Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡

    2 februari

    Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡

    ----------------------------------------------
    Afspraken


    22 september
    MinnieMouse94: controle vk

    1 oktober
    Emsy: controle vk
    Kikker85: controle vk

    8 oktober
    Feyre: controle vk
    Mammavantwee: controle vk

    13 oktober
    Margarethd: 3D/4D echo + controle

    29 oktober
    Feyre: controle vk

    ----------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (4) | verrassing (3)


    ✰Sterretjes✰
    MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82, EvaD

    ______Denkt---- het is
    Frieke: jongen --> jongen!
    Vindjelief: meisje
    Jodie1988: jongen --> jongen!
    Margarethd: meisje! —> jongen!
    Kikker85: jongen --> meisje
    Snoozey: jongen -> meisje
    MomK: Jongen - - > meisje
    Katsev: meisje + jongen
    Feyre: Jongen --> jongen!
    Amys01: jongen --> jongen!
    MinnieMouse94: meisje --> jongen!
    Bee80: meisje --> jongen
    EvaD: jongen -> jongen
    Gl0ria: Meisje -> Meisje
    Mammavantwee: Meisje
     
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    Bij mij was het meer vanaf de linker zijkant naar door straalde naar m'n rug. Heb je nog last gehad?

    Nee klopt hoor, onze oudste past er ook beter onder aan de stuurkant. Is ook best lang en de voorkant is ook best laag!
     

Deel Deze Pagina