Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Wat leuk!! Zo n 3d echo!! Deel je een foto?
     
    MomK vindt dit leuk.
  2. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Het is nog maar allemaal in de opstart.. ij moet de gyn nog zien.. er is nog niets iver vertelt. Op zich groeide de baby nog mooi op zijn eigen lijntje ...
    Ik ging vorige maandag bij de endocrynoloog.. die zei dat de waardes savonds te hoog waren, ik moest donderdag nog waardes doorgeven en foto's van mijn eten. Maandag na het werk ga ik opnieuw langs bij de dienst..ik denk dat ze binnenkort wel met insuline zullen starten voor de avonden iig.. begin december zie ik de gynaecoloog terug..
     
  3. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Merken jullie ook dat het wat rustiger wordt in de buik? Voorheen had ik de hele dag door getrappel en nu is het echt opvallend rustiger, wellicht doordat ze minder ruimte krijgt. Wat is jullie ervaring?
     
  4. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Neen ik vind het niet, voel hem nu echt harder bewegen. Misschien niet echt getrappen, maar meer geduw en gesleur..schuren tegen de wand omdat er idd minder plek is..maar niet minder gevoel
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    @Frieke oke! Allemaal nog wat onzeker. Vervelend hoor!!

    @Gl0ria ik merk ook duidelijk verschil. ik heb het al een paar weken, 3 weken terug ook laten controleren in het ziekenhuis maar alles was goed gelukkig! Woensdag weer naar de vk en dan is vragen wat het is, vind soms geen fijn idee dat het zo rustig is..
     
  6. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ja ik heb het ook! Woensdag daarom nog een CTG gehad. Maar was helemaal goed
     
  7. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Hier is de babykamer ook bijna klaar. Nieuw kleurtje op de muur, nieuw ledikantje en verder hadden we alle grote dingen nog.
    Nu alleen nog wat nieuwe accessoires en nieuwe dekentjes etc. Zo leuk dit keer een winter kindje! Vorige 2x lagen de jongens met 3 weken alleen nog maar in hun romper vanwege hitte golf. Nu lekker kleertjes aan en mooie doeken.

    Voel de baby nog steeds heel goed, is echt druk!
     
  8. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Oh ik liep weer achter, geen meldingen ontvangen!

    Wat vervelend voor jullie van die suiker... maar idd, niet te hard in druk maken, je weet waarom je het doet! Veel goede moed!

    Heb er een bewogen weekend opzitten... Aangezien ik menstruatie-achtig gevoel had, toch maar naar verloskamer gebeld. Ik moest onmiddellijk komen, alles oké. Totdat ze baarmoederhals controleerden. Bleek dat deze bij “druk” net te kort was, voor de zekerheid een opname gehad. Volgende dag was bij controle ervan toch weer alles oké...

    Maar nu komt het. Voel me echt zo onzeker, want kan met niets vergelijken en ga er dan telkens maar vanuit dat het normaal is bij een tweelingzwangerschap. Door de dag gaat het redelijk, alhoewel de harde buiken wel toenemen en ik rust anders wel goed. ‘S nachts echt wel opvallend meer zeurderig gevoel in de onderbuik, bekken is instabiel, slecht slapen... maar moet ik er dan maar blijven vanuit gaan dat alles oké is?
    Nu pas over 10d terug controle, maar twijfel echt om vrijdag geen afspraak te nemen, anders word ik gek in het weekend...

    Nog sommigen hier last van allerhande vergelijkbare kwaaltjes... of is het gewoon al omdat het een tweeling is... worden nog lange,bezorgde 6weken!
     
  9. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Hier op zich ook alles goed! Vind alles wel iets zwaarder worden na de 30 weken gepasseerd te zijn, maar dat hoort er uiteraard bij :D. Nog 2 weekjes vol werken en dan is dat ook weer klaar.

    @Gl0ria ik voel de baby soms iets ‘anders’ bewegen. Meer schuiven, soms nog wel trappen bovenin bij m’n ribben. Hij beweegt wel nog gewoon goed

    Volgende week woensdag EINDELIJK weer een (groei)echo, dan mag ik de kleine boykie weer zien na 6 weken. Vind het ook wel weer tijd worden, zat best lang tussen voor mijn gevoel.

    Op een of andere manier heb ik nu soms van “zal alles nog helemaal goed werken” of “werkt de placenta nog helemaal volledig”, die gedachtes heb ik nog niet eerder gehad, maar wil gewoon dat alles goed gaat met de kleine haha :)
     
  10. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    ik heb ook wel zo'n dingen.. Voel me er zo stom over.
    Ik heb ook best menstruatiepijnen en denk heel de tijd dat mijn water gaat breken. Waarschijnlijk zonder reden, maar ik denk steeds hop nu hoor ik de plop...
    Gisteren voelde ik me zo beroerd. Hield ook water op in mijn gezicht, hoofdpijn, pijnlijke druk op de maag, vlekjes zien.. En ik was zo bang voor zwangerschapsvergiftiging... Terwijl dit gewoon waarschijnlijk wat paniekerig was... Vannacht had ik een mega paniekaanval. Ik zat te hyperventileren. Ergens had ik in mijn hoofd gehaald dat ik zou doodgaan, waardoor ik dus zo verdrietig was dat ik mijn dochter niet zou zien opgroeien, dat ze het zonder haar mama zou moeten stellen.... Geen idee waarom maar ergens heb ik zo het gevoel dat deze zwangerschap niet helemaal vlot gaat verlopen, dat er iets gaat zijn of gaat misgaan..
    ik besef wel dat het een beetje raar is en zonder echte reden
     
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    @Katsev oh bah wat spannend allemaal.. ik herken het niet, maar is misschien met een tweeling ook wel anders?! Als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen hoor!

    @Frieke vervelend dat je je zo voelt. Praat je er wel over?

    Hier doe ik vandaag een 30 weken dansje :)
     
  12. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Mijn kleine dame is ook erg druk. Vaak meer duwen dan schoppen nu idd, maar dat is logisch op deze termijn.

    @Katsev ik herken jouw kwaaltjes wel enigszins hoor. En kan me voorstellen dat het bij een tweeling ook allemaal twee keer zo heftig kan zijn. Maar bij twijfel gewoon de vk bellen!

    Hier merk ik ook wel dat ik in het laatste trimester zit nu. Alles wordt toch een stukje zwaarder. Maar ja, hoort er allemaal bij hè... Nog even volhouden dames! We kunnen dit!
     
    Mammavantwee en margarethd vinden dit leuk.
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Sorry dames! Heeeeeeel lang niet geweest hier:oops:. Kreeg geen meldingen meer en was er ook even niet zoveel mee bezig.
    Alles goed hier, op zwangerschapsischias na. Donderdag alweer 31 weken. 8 december groei echo. Dat is dan de eerste echo sinds 20 weken. De kleine ligt trouwens echt al wekenlang in stuit, dus hopelijk heeft ie nog wel zin om te draaien.
    Hier ook duidelijk minder hard getrappel, wel geschuif maar allemaal wat rustiger.

    Sterkte voor de dames die rekening moeten houden met suiker.
    @Katsev, ik kan me voorstellen dat het zwaar is ja. Vind 1tje al zwaar. Inderdaad bij twijfel gewoon bellen. Beter te vaak dan te weinig.
    @Frieke wat naar dat je dat gevoel hebt. Ik herken het van mijn eerste zwangerschap. Toen was ik eigenlijk continu panisch en ik wist zeker dat er iets mis zou gaan terwijl er niks aan de hand was. Heb toen eigenlijk helemaal niet kunnen genieten van de zwangerschap, zo jammer. En nu ben ik zoooo relaxed dat ik stiekem denk dat dat juist een slecht voorteken is. Maar ik zou het gewoon aangeven bij de vk. Bij mij namen ze dat gevoel heel serieus en ik mocht ook vaker langskomen ter geruststelling. Beter zo min mogelijk stress toch?!
     
  14. Diddeltje

    Diddeltje Bekend lid

    16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

    Hè mijn zoontje lag in stuit en ging eerst voor stuitbevalling maar hartslag van mijn zoontje diepte enorm, na paar keer persen werd het een keizersnede.
     
  15. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me in ieder geval geen reden dat een natuurlijke bevalling nu niet zou lukken. Maar gewoon bespreken met de gyn en je gevoel volgen. Ben benieuwd waar je voor kiest.
     
  16. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    @Frieke zeker over deze gevoelens babbelen! In het ziekenhuis zijn ze zelfs bezig met een project voor mama’s beter te begeleiden op psychologisch vlak. Dus die gevoelens die je hebt, moet je echt verwoorden en bespreekbaar maken! Zou zonde zijn als de komende weken angst en Zorgen jouw dagen beheersen.
     
  17. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 15 t/m 31 januari 2021

    15 januari
    MinnieMouse94 - 26 jaar - 4e kindje ♡

    16 januari

    MomK - 27 jaar - 2e kindje ♡
    Lovebabys - ?? jaar - 2e kindje ♡
    Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje ♡
    Margarethd - 25 jaar - 1e kindje ♡

    17 januari

    Frieke - 29 jaar - 2e kindje ♡

    18 januari

    Katsev - 33jaar - 1e + 2e kindjes ♡♡

    21 januari
    Bee80 - 40 jaar - 2e kindje ♡
    Gl0ria - 31 jaar - 2e kindje ♡

    22 januari

    Amys01 - 26 jaar - 1e kindje ♡

    23 januari

    Oneteam4loves - 38 jaar - 3e kindje ♡

    25 januari

    Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje ♡

    26 januari
    Emsy - 31 jaar - 3e kindje ♡

    27 januari
    Bab17 - 24 jaar - 3e kindje ♡
    EvaD- 29 jaar - 2de kindje

    28 januari

    Feyre - 27 jaar - 3e kindje ♡
    Jodie1988 - 32 jaar - 2e kindje ♡
    Jolien1991 - 29 jaar - 1ste kindje ♡

    31 januari
    Vindjelief - 27 jaar - 1e kindje ♡

    2 februari

    Snoozey - 29 jaar - 1e kindje ♡

    ----------------------------------------------
    Afspraken


    19 november
    Feyre: groeiecho + controle
    Kikker85: controle vk

    24 november
    Margarethd: Liggingsecho/groeiecho + controle vk

    26 november
    MomK: Controle vk

    2 december
    Mammavantwee: Controle vk

    8 december
    Margarethd: Controle vk + bevallingsplan bespreken

    16 december
    Mammavantwee: Controle vk + bevalling bespreken

    17 december
    MomK: Liggingsecho + controle vk

    18 december
    Kikker85: gesprek gyn + groei-echo zh
    ----------------------------------------------
    jongen (11) | meisje (4) | verrassing (3)


    ✰Sterretjes✰
    MissM, Anne201, Noralie87, mallejan, silani, Dubbeltje82, EvaD

    ______Denkt---- het is
    Frieke: jongen --> jongen!
    Vindjelief: meisje
    Jodie1988: jongen --> jongen!
    Margarethd: meisje! —> jongen!
    Kikker85: jongen --> meisje
    Snoozey: jongen -> meisje
    MomK: Jongen - - > meisje
    Katsev: meisje + jongen
    Feyre: Jongen --> jongen!
    Amys01: jongen --> jongen!
    MinnieMouse94: meisje --> jongen!
    Bee80: meisje --> jongen
    EvaD: jongen -> jongen
    Gl0ria: Meisje -> Meisje
    Mammavantwee: Meisje
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    @Feyre Goede echo en controle gehad?:)

    Hier gister de 3e groeiecho gehad. Het kindje wordt nog steeds rond de 6 pond geschat met 40 weken. Ben benieuwd, oudste 2 waren rond de 8 pond :). Ook weer in het 3D gekeken. Hij/zij lag er super goed voor, dus we hebben mooie beelden :).
     
    Emsy, MomK, Kikker85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles weer goed was. En wat leuk dat je prachtige 3D beelden hebt! Hoop ik aankomende dinsdag stiekem ook weer te krijgen :D. Wil je wat beelden delen? Vind altijd zo mooi om dat te zien!!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Leuk!!

    Hier een fotootje :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Emsy, margarethd, MomK en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina