Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Ik had nacontrole bij de gyn maar kon ook nog bij de vk langskomen als ik wilde. Maar dat vond ik niet nodig.

    Hier slaapt de kleine meid snachts ook goed. Vanacht van ongeveer 23.00 tot 6.00 voor het eerst, jeej! :D overdag is het nog heel wisselend.

    En ik krijg net bericht dat mijn aanvullende vakantie is goedgekeurd. Dus ik hoef nu pas 10 mei weer te gaan werken ipv 12 april :D:thumup:
     
    MomK en Mammavantwee vinden dit leuk.
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Heerlijk dat slapen :)! Hier was het 23.00 3.00 en toen weer 6.00. waren we heel blij mee, de voorgaande nachten waren echt onrustig!

    Fijn dat je vakantie goed is gekeurd! Scheelt weer:)
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  3. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Hier ik ook weer even een update!
    Kleine doet het prima, mama soms iets minder hahaha. Hij is ontzettend lief!
    De kleine wilt alleen bijna de hele dag slapen op me, als ik hem in de box leg is het brullen geblazen. Ben dus met de draagzak aan de slag nu.
    Ook begin ik best wel last te krijgen van de vermoeidheid, wat stressklachten. Kan gewoon slecht zonder slaap, en het is echt even wennen dit nieuwe leventje. Ik weet dat het er vast bij hoort, maar zo ervaar ik het even.

    Ben ik echt de enige die om 12:30 smiddags eindelijk een keer naar beneden kan, kan ontbijten, heb gedoucht etc? Zeg me aub dat het niet zo is:p

    Ik geef nogsteeds borstvoeding en merk dat dat ook een klein dipje heeft, dus dat geeft ook wat stress. Ook wilt hij altijd minimaal een uur lang drinken, en dan ben je dus zo in totaal 1,5 uur bezig (boertje, schone luier, rechtop houden). Ervaren meer mensen dit?

    BELANGRIJKE SIDENOTE: Ik wil absoluut NIET klagen, ik neem alle klachten en dergelijk voor lief. Ik voel me liever zo en dat ik hem heb, dan dat ik dit niet had gehad haha. Ben nogsteeds zo verliefd op de kleine man.:o:

    Help:D
     
  4. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik zorg dat ik altijd ben aangekleed voordat m'n man aan het werk gaat. De meeste andere dingen kunnen wel met de baby in de draagdoek, zoals eten en wat huishouden. :) Hier ook een baby die altijd bij mama is. Ik draag denk ik zo'n 10/12 uur per dag kleintje in de doek. In de avond en nacht naast me in de co sleeper of tussen in. Ik weet dat het een fase is en dat hun wereldje snel genoeg groter zal worden dan mijn armen. :)
     
    Frieke en margarethd vinden dit leuk.
  5. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Het is ook niet niks, dat ouderschap. Dat je het naast geweldig ook soms als erg vermoeid en zwaar kan ervaren is helemaal niet gek hoor. Je leven staat zeker bij een eerste flink op zn kop. En bij een derde is het ook nog steeds niet altijd zonneschijn en regenbogen hoor, haha. Maak me alleen wel een stuk minder druk dan bij de eerste ;)

    Ik moet er ook bijtijds uit voor de andere 2, dus de luxe van pas rond het middaguur aangekleed hoeven zijn heb ik alleen soms in het weekend. Maar bij de eerste was dat ook vaak zo hoor. Vooral niet druk om maken en afspraken pas in de middag plannen :D

    Borstvoeding is pittig en kost meer tijd dan een fles, zo is het nou eenmaal. En dat dipje kan misschien een regeldag zijn? Dan willen ze vaker en langer drinken om je productie te verhogen. Meestal is dat met een paar dagen weer over.

    En klagen mag af en toe hoor, daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen. Dat doen we allemaal af en toe :D
     
    margarethd vindt dit leuk.
  6. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Heel veel berichten gemist! Wat leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat.

    Hier gaat het gelukkig goed! Geniet echt met volle teugen van onze dochter. Haar broers hadden wat moeite om zich aan te passen. Ze zijn gek op hun zusje maar eerst had de oudste een fase van ontzettend boos doen met woede buien en daarna had de middelste dat was echt pittig. We komen wat meer in een ritme en de 'rust' lijkt gelukkig weder te keren.

    Onze dochter is heel tevreden (zolang ze lekker bij ons ligt) we dragen haar veel en ook in de nacht ligt ze wisselend bij mij of in de co sleeper. Ik geniet heel erg van dat kleine lijfje zoveel bij me, deze tijd gaat zo snel voorbij. Misschien omdat het de 3e is maar voel me echt heel relaxed. De nachten zijn wisselend maar goed te doen. Borstvoeding loopt als een trein dus dat is fijn.

    @margarethd haha dat had ik bij de eerste ook hoor! Als ik toen om 10 uur een afspraak bij het cb had dan had ik echt stress :roflmao:.
    Nu was het van de week 9:00 en was ik zelf aangekleed, opgemaakt en had ik de jongste 2 in bad gedaan en m'n man de oudste naar school gebracht. Moest toen ook even denken aan de tijd dat we net de oudste hadden, dat was toen echt ondenkbaar.
     
    Kikker85 en margarethd vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    @margarethd heel herkenbaar hoor bij de 1e. En klagen mag zeker! De eerste weken zijn ook pittig en zeker als ze zoveel bij je willen zijn, wat logisch is. Ik vond dat bij de 1e ook heel erg schakelen, eerst alle tijd voor jezelf en nu moet je je toch opeens aanpassen.

    Wij genieten ook echt van ons meisje, wat jullie ook zeggen; ik ben nu zoveel relaxter bij de 3e dan bij de oudste 2.
     
    Kikker85 en Emsy vinden dit leuk.
  8. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Hoeveel uur achter elkaar slapen jullie kindjes snachts?
    En wanneer gaan ze hun bedje in? Tegelijk met papa/mama of al eerder naar boven?

    Hier komt ze nog iedere 4 uur voor de fles snachts, al heb in het idee dat dat meer is omdat ze wakker wordt dan dat ze honger heeft want heel goed drinken doet ze dan niet eens..
     
    margarethd vindt dit leuk.
  9. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Neen veel vroeger. Om 19u al de laatste fles. Om 23u of 23u30 maken we hem wakker voor een fles. En dan slaapt hij meestal tot 4u of 5u.. maar als ik dan een fles geef dan drinkt hij en die fles zeer slecht en de ochtend fles. Dus het is denk ii nog gewoonte van toen hij effectief dronk op dat uur. Ik geef hem dan een keer of 2 zijn tutje en dan slaapt hij tot 7u. Dan drinkt hij zijn ochtendfles..

    Wij hebben vooral wat moeite met de dutjes overdag... hoelang slapen jullie kindjes overdag en na Hoeveel tijd?
     
  10. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    De mijne komt meestal om 22:00/23:00 voor het laatst (wilt ook echt aan de borst in slaap vallen :rolleyes:) en dan meestal rond 03:00 en daarna om 06:30/07:00. Vannacht toevallig een keer ook rond 05:15 geweest, geen idee wat dat ineens was. Ik denk dat ik daarmee redelijk in m’n handjes mag knijpen dat hij maar 1x in de nacht komt, van wat ik soms hoor :confused:

    Wat hier nog veel lastiger is, is dat hij (zoals ik net al aangaf), s’avonds wilt clusteren en dan aan de borst in slaap wilt vallen, anders gaat hij gewoon niet slapen, en dus vervolgens ook bij ons in bed slaapt.. herkend iemand dit? Ik vind het ook niet erg en lekker om met m te slapen, maar ik ga toch echt proberen of hij in zijn eigen bedje gaat slapen, voordat hij het gewend is en nooit meer in z’n eigen bed wilt haha. Om de andere vraag te beantwoorden: overdag slaapt hij erg onregelmatig en ook niet veel.. bijna niet. En hij wilt ook meestal niet zelf in slaap vallen. Hij is dan wel gewoon lief en stil, maar hij blijft om zich heen kijken. We proberen ook dagelijks de speen maar dat wilt hij ABSOLUUT niet hebben. Hoeft ook niet natuurlijk, maar daardoor (je raad het al) wilt hij dus overdag soms ook echt aan de borst in slaap vallen. Ben bang dat het een gewoonte aan het worden is..

    Kan je een baby al zo “verwennen”?
     
  11. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    @margarethd Ik ben echt van mening dat je een baby niet kan verwennen. De borst is om te drinken maar voor baby's ook een veilige plek waar ze tot rust komen, troost vinden en dingen verwerken.

    De kleine slaapt bij mij ook vaak aan de borst. Overdag veel in de draagdoek waardoor ze veel slaapt. In haar bedje vaak maar max een uurtje achter elkaar. In de doek zo 2-3 uur.
    'S avonds gaat ze met mij mee naar bed. Daarvoor slaapt ze bij me op de bank. Ze ligt in de co sleeper of in m'n armen. Geen idee hoe vaak ze 's nachts nog drinkt. Voed haar half slapend en de ene nacht komt ze vaker dan de andere nacht.

    Ik heb echt geleerd om al die boeken, schema's, adviezen etc los te laten. Doen echt wat voor ons goed voelt. En wanneer we een situatie niet meer fijn vinden pakken we het dan wel aan. Ga niet meer op voorhand de 'strijd' aan om te voorkomen dat ze mogelijk over 5 maanden niet in d'r eigen bed wil. Misschien doet ze het dan wel heel makkelijk en zo niet dan zien we dan wel hoe aan te pakken.
    Dus lekker doen waar jij je goed bij voelt zonder angst van; was als ze nooooit meer... ;) want dat bestaat niet.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  12. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Slaapjes overdag kan ik geen ritme vinden, als we thuis zijn en ze valt in slaap of ze wordt moe leg ik haar in haar bedje, maar eigenlijk slaapt ze vaker beneden en onderweg.

    Gelukkig hier ook maar één voeding snachts. Gisteren is ze om 21.00 naar haar bedje gegaan, ze had toen de fles om 19.30 gehad. Toen kwam ze rond middernacht en sliep na de fles tot 4.00. Daar ben ik zeker niet ontevreden mee :) Na de nachtvoeding slaapt ze nog tot 6 a 7 uur en dan is ze er wel klaar mee, en dat is prima.
     
  13. margarethd

    margarethd Fanatiek lid

    16 feb 2018
    1.288
    1.020
    113
    Vrouw
    Meiden, kunnen jullie geloven dat onze kleintjes alweer rond de 2 (!) maanden zijn?!
    De bevalling lijkt als de dag van gister.. zo ontzettend bizar, het is eng.
    Wanneer moeten jullie allemaal weer beginnen met werken?

    @Emsy bedankt voor je uitgebreide antwoord, het lijkt wel alsof ik m’n eigen verhaal lees. Superlief en fijn dat je de tijd hebt genomen hiervoor, het voelt als een geruststelling :oops:
     
  14. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Ooh neeen het lijkt voor mij al zolang geleden.. lijkt wel een half jaar ofzo!
    Ik begin binnen 1maand weer. 19 april , eerste dag na de paasvakantie..
     
  15. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Fijn! De artikelen van kiind vind ik altijd heel leuk om te lezen. Misschien heb je daar ook nog wat aan.

    28 mei hoef ik pas weer te werken! Jij?
     
  16. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Welke knopen gebruik jij vooral om je doek te knopen? En welk doek heb jr?
     
  17. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Haar eerste slaapje in bed s avonds slaapt ze meestal tot de volgende fles. Tot gister gaven we die fles om 23.00 en dan kwam ze weer rond 3.00. vanavond hebben we haar om 19.30 de fles gegeven en daarna in haar eigen bedje gelegd. Ben benieuwd hoelang ze doorslaapt, we gaan haar niet wakker maken! Na de fles van 3.00 is ze vaak heel onrustig, meestal slaapt ze tot een uurtje of 5.00/5.30 in haar bedje en daarna bij ons en dan om 7.00 weer haar fles.

    Overdag de slaapjes gaan steeds beter. Ik ben begonnen met haar in haar eigen kamertje te leggen overdag. Beneden werd ze elke x wakker van de jongste die heel enthousiast kan spelen.
     
    Gl0ria vindt dit leuk.
  18. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    En hoe ging het vannacht?
     
  19. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Zeker bizar hoe snel de tijd gaat! Alweer 2 maanden idd en tegelijk lijkt het soms al veel langer geleden omdat het zo normaal voelt dat ze er is.

    Onze kleine dame heeft de afgelopen 3 nachten gewoon al doorgeslapen! Ze krijgt rond 22.30 de laatste fles en slaapt dan tot 6.00/6.30 door :D. Ben benieuwd of dit zo blijft... zou wel lekker zijn!

    Overdag komt ze elke 3,5/4 uur voor een fles meestal. Soms korter, soms langer ertussen. Qua slaapjes overdag hebben wij ook nog totaal geen ritme. Meestal slaapt ze wel in ieder geval 1x wat langer in haar bedje. Dit kan een uurtje zijn, maar soms ook wel 3 uur. Verder idd ook vooral bij ons, in de draagdoek, in de kinderwagen en in de auto. De ene dag slaapt ze veel overdag en de andere dag weinig. Maak me er niet al te druk om. Dat ritme komt vanzelf wel. We proberen voor nu haar het zelf zoveel mogelijk te laten bepalen. Voor ons werkt dat prima.
     
  20. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Goed! Ze kwam om 01.30 en daarna om 6.00. maar nu ben ik wel gelijk mn ritme kwijt :p! Dus vanavond geven we toch om 23.00 weer een fles! :)
     

Deel Deze Pagina