Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Aaaah jaaa snap ik! Hier diet hij t echt goed op een duidelijk Ritme en op goede wakkertijden ... ben ik heel blij mee...
    Volgens mij blijft de voeding van 23u langer dan die van "3uur" zogezegd. Ik zou die pas weglaten als ze een tijd niet meer snachts komt.
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Ja hè! Vanavond maar gewoon slapend een flesje geven :)! Vind het zelf ook wel fijn, beetje een ritme. Zeker met naar school gaan enz.
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Hoe doe je het dan als ze bijv. 2 uur voor de fles wakker is?;) Hier slaapt ze de laatste dagen best goed in haar bedje, maar soms ook indd maar een uurtje. Niet erg, maar ze houd het niet vol tot de fles. Meestal slaapt ze dan bij mij op schoot of in de doek nog verder ;)
     
  4. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik gebruik nu nog een rekbare doek van bam+boe dat vind ik het prettigst bij die hele kleintjes.
    Straks een geweven doek en dan knoop ik vaak de FWCC of de kangaroo carry. Op m'n rug dan de ruck en als ze kan zitten de double hammock.

    Ik heb 2 doeken van we are wovens, die vind ik heel fijn. Nog de arrow van artipoppe en nog een doek van pure baby love.
     
  5. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Als het 2uur ervoor dan geef ik tutje... als het 1uur is.. dan geef ik hem gewoon en tel die als eerste voeding.. er is altijd wel een moment in de dag dat hij 1u of half u vroeger komt en zo komt het toch weer uit.
     
  6. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Ooh artipoppe! Zit je in een fb groep ook?
    Ik heb een yaro. Ik doe nu graag de Robins hipp carry maar dan op de buik.
    Ik zou graag op de rug proberen, maar dat durf ik niet.
     
  7. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Wauw alweer meer dan 2 maanden idd, wat vliegt de tijd!

    Wat leuk om te lezen hoe het bij iedereen gaat❤️

    Hier gaat het ook goed. Ik zie als een berg op tegen het werken.. 12 april weer. Werk in een winkel en er is daar zo ontzettend veel veranderd qua systemen in mijn verlof dat ik dus heeel veel moet gaan leren wat zij dus allemaal al wel weten. En ik kom midden in een verbouwing en ik hoor al dat het een en al chaos is, dus ja, daar zie ik tegenop.

    Maarrr laten we positief blijven :roflmao: ik geniet thuis nog heerlijk van onze meisjes en de nachten worden beetje bij beetje ook langer. 22.00 laatste fles, en de laatste dagen is ze tussen 04.00 en 05.00 wakker en kunnen we het nog een uurtje ongeveer rekken met een speentje. Het valt me ook op dat ze zo groot wordt en ik ben dan ook heel benieuwd hoe zwaar en lang ze is. 14 april pas weer CB dus duurt nog ff. Maat 62 ligt in de kast nu :eek: ze drinkt ook zeer goed waardoor ze nu met 4 flessen op 180+6 zit (de vroege ochtend fles van 5u is nog 150+5) :D
     
  8. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Dan idd bij mij verder slapen of met de kinderwagen naar buiten. Tot ze aangeeft honger te hebben. Wat ze bij de ene fles later komt, komt ze daarna wel eerder en andersom.
     
  9. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Tgaat erom dat ze leren de slaapcyclus aan elkaar hangen. 1 cyclus duurt 45 minuten en vaak worden ze dan wakker´ om 44 ÷en nog 10 a 20 min erbij.. dus 1 volledige cyclus en de lichte slaap erbij. Na 20 min lichte slaap gaan ze over naar diepe slaap, daar gaat vaak een schokje bij gepaard. Dus kunnen ze makkelijk van wakker worden.

    Helaas zorgen korte slaapjes voor kort wakker blijven.. want een kort slaapje van 1 cyclus is minder herstellende dan een slaapje van 2 cyclussen. Dus zijn ze weer sneller moe. Andersom geldt ook. Kort wakker zijn, zorgt hoor kort slaapje want ja zo moe waren ze nu ook weer niet.
    Op deze lijftijd kunnen ze 90 min wakker zijn. Dan slapen.. te lang wakker zijn zorgt nl ook voor slecht slapen
    Die wakkertijd en zelfstandig in slaap vallen, zorgt voor de beste garantie op langere dutjes..
    Als er niets mis is van pijntje of sprongetje he.. maar soms is het gewoon ook 45min omdat het op deze lijftijdf nog moeilijk is gewoon..
    Hier gaan er soms wel 2 dutjes tussen de flesjes in..
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  10. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Ik snap wel dat hier niet leuk is zo!! Nog even niet aan denken ;)
     
    MomK vindt dit leuk.
  11. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie dames?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed! Heerlijk tevreden meisje. We beginnen ook steeds meer wat ritme te krijgen en de nachten gaan eigenlijk ook best goed!

    Jullie al een beetje ritme? En gaan de nachten goed :)?
     
    Kikker85 vindt dit leuk.
  13. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Hier gaat ook alles goed! Het was even zoeken met de reflux en medicatie en voeding maar ze is zo'n makkelijk lief meisje. Slapen gaat ook steeds beter/langer. Niks te klagen! :rolleyes:

    Inmiddels weer aan het werk, en dat bevalt eigenlijk wel weer prima!

    Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
     
    Mammavantwee en Kikker85 vinden dit leuk.
  14. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hier gaat het eigenlijk ook allemaal wel goed. Ons meisje is over het algemeen ook vrolijk en tevreden en het slapen gaat ook goed, ook overdag steeds wat beter. Mogen niet klagen :)

    Mijn verlof is nu voorbij, maar heb nog 3 weekjes vakantie nu :D

    Hoe gaat het met jou @Frieke ?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Heerlijk, lekker nog even genieten van die 3 weken!

    Hier was ze afgelopen nacht en vandaag wel erg onrustig en weinig slapen! Hopelijk vannacht een betere nacht.

    Komen ze bij jullie s nachts nog? En op hoeveel flessen zitten jullie :)?
     
  16. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat bij jullie! ❤️

    Hier gaat het ook goed. Tevreden meisje die goed groeit (vorige week met 3mnd 59cm en 6155gr). Zo leuk dat ze alweer steeds meer kunnen he.

    Hier krijgt ze 5 flessen meestal rond 07.00 - 11.00 - 14.30 - 18.30 - 22.00. Kan soms een kwartiertje ofzo afwijken, maar deze tijden houden we aan en dat gaat goed. Meestal tussen 5 en 6 u snachts nog een speentje geven.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  17. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Wat fijn zo n ritme! Wat is het ritme dan?
    Ik ben maandag beginnen werken en zoontje doet het flink op de crèche!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Meestal is het zo:
    7.00 fles
    8.00 slapen, meestal tot de volgende fles
    11.00 fles
    12.00/12.15 slapen, vaak ook tot de volgende fles
    15.00 fles
    17.00 klein uurtje slapen
    18.30/19.00 in bad, flesje en naar bed
    23.00 wakker maken en een fles

    Vaak loopt het zo, maar er zit ook gerust een dag bij dat ze veel minder slaapt of bij mij slaapt ;)! De flessen probeer ik wel vaste tijden aan te houden. Als ik eerder een fles geef drinkt ze der flessen niet leeg.

    En hoe was het werken?
     
  19. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het zo goed gaat bij iedereen!
    Hier gaat het ook goed, morgen alweer 12 weekjes. Tijd vliegt.
    Hier niet echt een strak ritme of tenminste ik hou het niet echt bij :roflmao:. Krijgt borstvoeding dus de ene keer zit er 4 uur tussen, andere keer weer 1,5 uur. Slapen doet ze overdag vooral in de draagdoek en 's nachts bij me of in de co sleeper. Ben lekker druk met de jongens ook en zij fladdert er lekker tussendoor. Ze lacht en kletst heel veel, zo gezellig. Geniet enorm van d'r! Echt een cadeautje
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Lang niet meer gelezen hier! Hoe gaat t met jullie allemaal en met de beebs? Baby V. groeit zo hard! Ik was echt al verdrietig alle te kleine kleertjes aan het opruimen. Dinsdag alweer werken. Zo geen zin in. Jullie allemaal weer aan de slag?
     
    margarethd en Mammavantwee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina