Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab17

    Bab17 Actief lid

    22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Leuk!! Ga ik onthouden!!
     
  2. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    @Frieke : je verwoord perfect hoe ik mij voel... ik omschreef het nog steeds als krampen, maar het voelde toch anders aan dan in week 6. Ik maakte mij alweer zorgen... ik voel het feller als ik een drukke werkdag heb gehad, dan komt de lage rugpijn ook opzetten... en jawel, heb al last van zware benen, precies alsof ze al wat vocht ophouden...

    @margarethd : ik heb rond die tijd ook een paar goede dagen gehad met precies wat meer slappere borsten (ik ging zelfs regelmatig in de spiegel kijken of de aders etc nog aanwezig waren omdat het eng/opvallend was...!). Nu een paar dagen weer verder en borsten doen terug pijn... dus, geniet er maar van, want mss zijn je goede dagen sneller voorbij dan je wilt!
     
    Frieke en margarethd vinden dit leuk.
  3. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ik had een blaasontsteking en dat heeft het waarschijnlijk getriggerd. Dus met 34 weken begonnen de weeën ineens. Na 18u was hij helemaal op en werd het een spoedkeizersnee. Hij had ook een hele slechte start (apgar score 1). Heeft 1 week in de couveuse gelegen en daarna nog 2 in een gewoon wiegje in het ziekenhuis voor hij mee mocht. We merken nu niets meer aan hem dat hij te vroeg was en zo’n slechte start had. Hij heeft echt enorm veel geluk gehad. Enige is dat hij waarschijnlijk astma heeft, maar aangezien ik het ook heb zit de kans erin dat hij het ook had ontwikkeld als hij wel met 40 weken kwam.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  4. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Oh echt kan zoiets stom en veelvoorkomend een bevalling inzetten
    Best traumatisch voor jou ook denk ik.. gelukkig heeft je zoontje er geen last van!
     
  5. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ja en t stomme was dat ik het ook echt niet had gemerkt. Voelde er niks van. Werd ineens wakker met weeën. Het is een hele heftige tijd geweest en daarom hebben we bewust wel even gewacht voor nummer 2. Even alles een plekje geven.
     
    margarethd vindt dit leuk.
  6. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Voelen jullie al iets? Ik voel sinds vrijdag zachte plopjes en "geschuif" super leuk! Mijn eerste voelde ik ook vroeg, maar dit is wel heel vroeg!
     
  7. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Oh wat bijzonder @Gl0ria Ik dacht pas ook wat te voelen. Maar daarna niet meer. Zal wel niets geweest zijn. Bij de anderen lag m'n placenta voor en duurde het ook echt wel even. Ik kan niet wachten!
     
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Leuk! Ik voel volgens mij nog niks. Bij de andere 2 lag de placenta voor en voelde ik ze ook pas heel laat, ben benieuwd hoelang het nu gaat duren :)
     
  9. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik ga morgen bij de pretecho vragen of ze kan zien waar de placenta ligt. Kunnen ze dat zien bij ruim 12 weken? Weet even niet meer wanneer ik dat bij de anderen hoorde.
     
  10. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Volgens mij wel hoor, op mijn echo van 10 weken was de placenta al goed zichtbaar.
     
  11. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Bij mij kon ze het nog niet helemaal goed zien. Wel ongeveer, ze dacht dat die half voor lag. Maar misschien is het bij ruim 12 weken wel duidelijk(er) te zien?
     
  12. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Vorige keer bij 10+iets zei ze ze kon gokken. De placenta verschuift namelijk nog naarmate de baby groeit.
    Bij mij zei ze dat ze dacht vooraan, maar ze zei dus ook dat het nog kon veranderen.
     
  13. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    O dan zal dat de reden wel geweest zijn!
     
  14. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik voel nog niets hoor. Bij mij dochter bij ruim 18 weken, of misschien zelfs 20/22?? Iig erg laat.

    Ik heb nu zo n doppler gekocht van luvion. Maar ik kan helaas nog geen hartje vinden. Nuja ik hoop dat het et wel nog is natuurlijk.
    Ik vond wel mijn hart op buik, aan schaambot. Maar ging echt te traag op hartje baby te kunnen zijn
     
  15. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Dat is de reden dat ik zo'n ding niet aan durf te schaffen...ik zou daar helemaal panisch van worden :eek:

    Ik voel ook niks. Mijn dochter voelde ik pas super laat en heb ik sowieso amper gevoeld (en ben dus heel vaak naar de vk geweest ter geruststelling) omdat de placenta aan de voorkant lag. Hoop echt dat dat nu niet is!
     
  16. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw

    Bij mij ook aan de voorkant en denk nu weer. Ik vraag me af hoe het komt dat die bij sommige aan de voorkznt enanderen aan de achterkant ligt. Zou het te maken hebben met buikslapen? Of is dat volkomen absurd?


    Ik ben nog niet in paniek omdat ik wel dacht ergens dat ik het nu nog niet zou kunnen horen. Het is nog vroeg voor met doppler en als placenta voor ligt al helemaal
     
  17. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik heb morgen trouwens bikini wax afspraak... Dit kan toch geen kwaad hz?
     
  18. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Bij mij zeiden ze met ruim 10 weken dat het echt een gok zou zijn als ze het toen zou zeggen.

    Ik dacht dat de plaats van de placenta te maken kan hebben met de plek van innesteling?

    Ik voelde de baby's uiteindelijk wel goed hoor, en je zag ze ook echt wel bewegen van buitenaf ondanks placenta voor. Het is meer dat ik nu hoop op achter omdat je dan vaak hoort dat je het kindje eerder voelt. :D
     
  19. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Pff, ik heb echt mega last van obstipatie momenteel. Buik voelt echt niet tof nu. Ik heb roosvicee laxo gekocht, dat hielp de vorige zwangerschap wel aardig geloof ik.
     
  20. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    #1440 Gl0ria, 6 jul 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2020
    Ik heb ook een luvion doppler, met 9.5 week al een keer, ongeduldig als ik ben, geprobeerd en gevonden.

    Soms is het beter te horen als je de doppler iets kantelt, en veel gel/olie er tussen.
    Nu kan ik hem snel vinden, daar waar ik mijn eigen hartslag hoor en van alles hoor zit het hartje ook in de buurt. En precies op die plek voel ik de plopjes ook. :)

    Maar kan mij heel goed voorstellen dat niet iedereen fan is van een doppler en dat het je juist ongerust kan maken!
     

Deel Deze Pagina