uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    En welke kleur is het geworden of toch een andere wagen haha , Mijn grote wagen shoppen doe ik over 1 a 2 maanden ben benieuwd ,

    En ik snoep en eet ook wat ik wil alleen van wegen dat vocht wat ik al heel mijn leven snel vasthoud wel voorzichtig met chips en patat .
     
  2. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hey! We hebben dit weekend hard gewerkt. Nu wachten op ‘t nieuwe bed! Nog een likje verf hier en daar en dan zijn we toch alweer een eind. Eind februari verhuizen hoop ik.

    Aan de babykamer doen we niet zoveel denk ik. Meubels ff opfrissen, likje verf en wat nieuwe accessoires!

    Jij?
     
    hoop28 vindt dit leuk.
  3. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    En wat naar voor de meiden die zich niet goed voelen. Sterkte meiden! Gelukkig gaat de tijd snel, toch?

    Ik ben nu bijna 8kg aangekomen. Denk dat dit redelijk normaal is gezien mijn lengte en postuur (slank). Ik vind mijn buik nog best klein voor 27 weken. Voel me verder goed. Vermoeidheid blijft soms heel extreem, gaat met up’s en down’s. Dus geef er maar aan toe. Op de dagen dat ik wel veel energie heb, doe ik lekker veel! :p
     
    hoop28 vindt dit leuk.
  4. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Over de gratis dozen zoals de blije doos ,Ik heb niks aangevraagd wat heb ik gemist ?Of was het gewoon de alchol vrije bier die ik wel lust en wat minie versies van sudo en Bepanthen ?Ik heb van mijn zoontje over nog bijna een volle pot sudo en halve grote tube bephanten .
     
  5. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Mijn handen jeuken om aan de slag te gaan, maar dat doen we pas van de zomer. Voor nu maken we onze slaapkamer netjes en klaar voor de kleine. Wij hebben twee slaapkamers beneden, twee boven en nog een soort van zolder. De ruimtes zijn leuk, ok voor logees, maar nog niet geschikt voor ons dochtertje. Daarvoor moet de hal boven nog echt netjes gemaakt worden en haar toekomstige kamertje willen we eerst strippen, beter isoleren, ander vloertje Etc. Haar huidige slaapkamer wordt de babykamer, ook daar moet nog best wat gebeuren en dat gaat ons gewoon nu niet lukken. Niet goed genoeg tenminste, dan wordt het weer zo'n stressproject en dat willen we echt niet. Ook die overgang naar haar grotere kamertje en het proces van inrichten en meubeltjes maken, verven, het echt haar kleine paleisje maken ... Dat willen we bewust met haar samen doen. Dus nu zit ik hier zwaar gefrustreerd te wezen, de nesteldrang zegt "alles moet nu af, NU!:eek::eek:" En mijn verstand zegt, "die kleine slaapt de eerste paar maanden toch bij mij op de kamer, wat maak ik me druk".

    De meubeltjes van de babykamer ga ik weer verven. De muren overschilderen, ander vloertje erin. Ik wil voor de babykamer wel alvast de lamp maken. En de accessoires enzo verzamelen. Meubeltjes verven kan ook al gebeuren. Kamertje van mijn dochtertje gaat veel meer werk in zitten, ook het ontwerpen van de meubeltjes. Die kunnen we beter maar ook al gemaakt hebben denk ik :roflmao:

    Uhhh de gratis dozen.. In één van de dozen zit calendula billenzalf, echt top spul. Een pak luiers, ook niet erg om te hebben. En wat mooie kortingen, ook voor geboortekaartjes, luiers enzo. Verder standaard troep, speentjes van zo'n beetje elk mogelijk merk, blikjes alcoholvrij drinken, wat sudocreme, hydrofieldoekjes, mwahh.. Niet boeiend.
     
  6. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    @joepy eh... ik heb meerdere combinaties besteld (wilde ook de zomerkappen graag in het echt zien) en als t goed is komen ze vandaag binnen bij de babypark. Daar kan ik morgen op m’n gemak met een personeelslid en manlief de gewenste combi’s nog een keer bekijken. Afgelopen zaterdag was t zo druk :eek: werd ik zelf ook een beetje druk van hihi.
    Als ik m heb, maak ik er een foto van en dan post ik m hier :thumup:!

    Die dozen waren idd niet boeiend hoor. Niks gemist. Wat @hoop28 al zei. Genoeg Centerparcs bonnen om de komende 4 jaar daar te verblijven en maandverband tot 2024:roflmao:

    @hoop28 Zo benieuwd wat jij allemaal in elkaar knutselt!
    Vind het knap hoor, dat je tóch niet eigenwijs het hele huis overhoop gooit.
    Ik heb daarentegen gister nog (voor t eerst!!) ruzie gemaakt met manlief.
    Een hele ernstige vorm van “het-behang-moet-er-vandaag-op-ietus” had ik.
    Oh voel me zo schuldig nu. Ik stond te stampvoeten en hij is uiteindelijk tot 23.30 bezig geweest. Daarna was ik nog steeds zo kwaad dat ik m naar de bank heb gestuurd (wat die arme goedsul dan ook gewoon doet:oops:)..
    Pff ik kan maar beter wél aan Valentijnsdag doen dit jaar...:o:
     
    joepy vindt dit leuk.
  7. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    :roflmao: Sorry ik moet hier heel hard om lachen. Arme man, wat hebben ze het toch zwaar met ons. Hier ook al drie dagen gekibbel hoor. :|

    Ik had het er misschien nog niet bij gezegd, maar in ons huis Is de volledige vloer eruit geweest. We hebben enorm veel geïsoleerd, een nieuwe basisvloer gelegd, de balken vervangen en of ondersteund. En daardoor zijn de muren weer lelijk geworden. En zo komen we steeds verrassingen tegen en daar moeten we weer wat mee. Ook met het dak, de hal, uhhhh wat niet , is nog veel meer gebeurd, om het constructief weer in orde te krijgen.

    Onze slaapkamer Is daarbij zwaar verwaarloosd. Wel isolatie en nieuwe balken en basisvloer. Maar echt een baggere overloop van de nieuwe vloer en een stukje betonvloer wat er ook nog eens lag. Oude laminaat in deze slaapkamer, behang wat hier vast al een jaar of 20 in zit. Geen leuke kamer. :roflmao: de woonkamer wil ik ook nog volledig overbehangen/verven, en de slaapkamers moeten ook netjes en boven de hal nog netjes, en en en :confused: ik ben ontwerper en eerlijk Is eerlijk, we maken er echt een juweeltje van, maar het kost geld tijd en het moet goed gebeuren. Aangezien de kleine echt de eerste tijd bij ons in de kamer slaapt, en ik panisch word bij het idee dat ik de kleine in deze kamer heb liggen zoals hij nu Is, ben ik ook echt een uhmmm.. Door nesteldrang gedreven dramaqueen. Bij mijn dochter was het ook heel erg, ik hoorde opeens allemaal gerimpeld en gekras bij het plafond. Raad eens, muizen. Ik ben een stadsmeid, kom uit woningen waar de muizen niet in de spouwmuren kunnen of tussen het plafond en het dak. Ik waas hoogzwanger, het was streng winter en mijn man moest boven alles opentrekken en alle gasten in het huis dichten. Ik had nachtmerries van een kersverse baby waar de muizen aan zaten te knabbelen. Toen ik hier in de buurt mensen vertelde van de muizen haalden ze hun schouders op. Dat heb je als je aan een akker woont. De muizen trekken je huis in in de winter, je legt wat gif neer en het stopt vanzelf. :o: uhhhh nee, wij (lees mijn man) dichten elke kier, ruimen de boel op, en hebben daarna geen muis meer in huis gehad. 2 dagen voor de kleine werd geboren moest er hals overkop een nieuw laminaat in huis gelegd worden op de begane grond omdat ik toen weer nachtmerries had van wat er toen lag. :):oops:

    Ik maak er weer een veel te lang verhaal van. Maar we hebben echt genoeg te doen alleen ik wil me nu echt focussen op wat eerst moet en belangrijk Is. De rest komt wel van de zomer. :D Het enige waar ik bang voor ben op dit moment Is dat ik straks toch nog hals overkop ook de woonkamer overbehangen wil hebben.:roflmao::roflmao::roflmao: :rolleyes:

    Wees vandaag en morgen maar extra lief voor je man. De babykamer Is behangen bij jou! Die taak kun je weer van je lijstje afhalen. Die kleine wordt bij jullie echt wel geboren in een veilig nestje waar alles af is en tot in de puntjes verzorgd. Mooie nieuwe wandelwagen, mooie babykamer, in een groot huis waar jullie nog van alles gaan ondernemen. ;)
     
  8. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    @hoop28 :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: !!
    mijn man en ik hebben ook naar huizen in de vechtstreek gekeken (hij komt uit Maarssen), want we wilden daar eigenlijk een jaren 30 woning (zo klinkt jouw huis ook), maar hebben uiteindelijk toch nog een paar jaartjes voor "mijn stadje" gekozen. iig tot de oudste klaar is op de basisschool (zit nu in groep 7).
    Maar nu ben ik wel blij want anders hadden we nu waarschijnlijk een beetje in hetzelfde schuitje als jij nu gezeten (en ik ken mezelf.. :oops:).
    wat leuk zeg, ontwerper, ik neig ook naar een creatief beroep in de toekomst, maar zou moeten bijscholen. daarnaast is werken met ons zoontje (die autistisch is) haast niet te doen. iedere ochtend is het weer de vraag hoe zn pet staat, of ie besluit zn pyjama in te ruilen voor kleren zonder dat ik daar eerst een uur (yep.. letterlijk een úúr:eek:) voor moet praten als brugman, zn boterham te eten, schoen aan, jas aan, taxi in enz...
    ben al moe voordat de dag begonnen is en daar zijn straks nog 3 meisjes bij o_Oo_O
    plus, als ie dat alles níet wil, moet ik m zelf bij kop en kont pakken en naar school rijden. of in t ergste geval thuis houden.
    mn werkgever ziet me al aankomen... :D
    iets voor mezelf beginnen is al meerdere malen door mn hoofd heen gegaan maar heb de moed nog niet.

    ik ga extra lief voor m zijn, beloofd. hihi
    heb al een biertje voor m koud gezet want hij heeft een lange dag vandaag dus dat zal ie wel kunnen waarderen.
    k hoef denk ik niet meer te proberen om 'in iets sexy's de trap af te komen', dat stadium zijn we nu even voorbij :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao:
     
  9. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Oh jeetje arme mannen!! :roflmao::roflmao::roflmao: Lekker verwennen morgen, en op de moment dat je je wat rustiger voelt extra lief zijn (lijkt hier wel aardig te werken).

    Ik slaap de laatste dagen erg slecht en wordt steevast iedere nacht om 2 uur wakker om vervolgens een uur niet meer in slaap te komen. Aangezien mijn wekker om 5 uur gaat hakt dit er aardig in en zorgt dit ervoor dat ik me niet heel goed op mijn werk kan concentrerem Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook en ging niet meer voorbij tot de bevalling :$

    Wel heel erg blij dat we uit DE naam zijn!! Over een paar weken wordt de babykamer leeggehaald en dan kunnen we langzaam daar gaan beginnen. Ook kunnen we een duokinderwagen gratis overnemen van vrienden (scheelt ook weer).
     
    joepy en debjuh86 vinden dit leuk.
  10. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    #2150 hoop28, 13 feb 2019
    Laatst bewerkt: 13 feb 2019
    Hahaha ik zou ook niet weten hoe ik er nu sexy uit zou moeten zien. Dat die kleine nu gezellig alle kanten op schopt en je hem bij het uhhh knuffelen ook goed kunt voelen werkt ook niet echt mee. Het wordt dan toch meer een soort van groepsgebeuren met een ongewilde gast (op dat moment). Maar goed. Gelukkig gaat de liefde van de man ook door de maag en kunnen we de kinderen ook nog eens inzetten om valentijn nog net wat specialer te maken.

    Het lijkt me heel pittig @debjuh86, maar eerlijk Is eerlijk, ik werk momenteel ook niet. Ik heb geen baan als ontwerper, wel krijg ik zo nu en dan leuke klusjes en wil ik in de toekomst wat voor mijzelf beginnen. (droom Is zelf kindermeubeltjes ontwerpen en maken) Ik werk echt een paar uurtjes per week, gewoon een simpel baantje, omdat ik er voor de Kids wil zijn zolang ze nog niet naar school gaan.

    @Noxe leuk! Een naam, fijn hé, kun je dat ook weer afvinken. En succes straks met het slaapkamertje !
     
  11. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    @hoop28 VEEG ME OP, "groepsgebeuren" !!!! :roflmao: :roflmao: :roflmao: ik snap zó wat je bedoeld.
    ik vind dat momenteel ook een beetje ehm ..apart zeg maar.
    het zou leuk zijn als ik in de toekomst een hoop-peuterbedje kan bestellen!

    wij zijn inmiddels ook al een tijdje uit De Naam.
    Moet ook echt oppassen want mn man en ik noemen het kindje ook bij dr voornaam als we samen zijn en dat is zo gewoon geworden dat ik me serieus af vraag of ik me niet een keertje ga verspreken in de laatste 14 weken :|

    de naam die mn schoonzusje had ingenomen was trouwens Hannah.
    achteraf gezien ben ik toch veeeeele malen blijer met de naam die we nu hebben.
    vind Hannah nog steeds prachtig, maar deze naam lijkt gewoon beter te passen.

    ons lijstje met meisjes namen die het niet geworden zijn
    (weet niet meer of ik m al een keertje gedeeld had)

    L i l a
    L o ï s e
    L e x i e
    A l e x i s
    A l e x a
    A b i g a ë l
    E l l a
    E l o d i e

    L u m i (was een serieuze "runner-up", scandinavisch voor "licht")
    I s a b e l l a
    V a l e n t i n a
    R a f a ë l l a
    N i n a
    C a m i l l a
    P e n e l o p é
    B e l l a

    A u r o r a (was aanvankelijk haar tweede naam maar nu voor dezelfde betekenis, andere taal gekozen)
    E l o ï s e
    C é l i n e
    V i v i ë n n e
    E v i
     
    joepy vindt dit leuk.
  12. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh geweldig! Jullie zitten qua namen toch wel in dezelfde richting. De tweede naam van ons dochtertje staat ertussen, de tweede naam van ons zoontje ook maar dan de mannelijke versie natuurlijk. Nu ben ik wel heel benieuwd voor welke naam jullie wel gaan! Hannah is ook een mooie naam, mooie betekenis ook. Wij hebben in het verleden ook weleens namen gedeeld en dan werden ze vervolgens gekaapt. Nu ook erg blij, want ons zoontje Is echt een .... Wordt vervolgd :roflmao:

    Fijne Valentijnsdag allemaal !
     
  13. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Whahaha triootje... :roflmao::roflmao: Met 'lief zijn voor partner' doelde ik eigenlijk meer op iets als een extra complimentje nu en dan, of een 'ga maar even lekker gamen dat heb je wel verdiend, of een extra lief kaartje oid. Bij ons wordt er ook al een tijdje niet uh geknuffeld, want dat vind ik op het moment echt even niet prettig.
     
    debjuh86 en hoop28 vinden dit leuk.
  14. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hahaha groot gelijk heb je .:roflmao:
     
  15. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    @hoop28 oh ik ben ook nieuwsgierig naar jouw namen nu!
    onze begint in ieder geval met een E. :rolleyes:

    en dan dit... ik vertelde mijn man van onze hele conversatie hierzo.
    over dat ik had opgebiecht dat ik een kleine dikke valse heks was afgelopen week, en over de sexy lingerie en dus ook over het "groepsgebeuren" hij lag helemaal in een deuk :roflmao:!
    dus gisteravond stonden we lekker even te knuffelen voordat we het bed in stapten (buik tegen buik uiteraard :o: ..), geeft de baby echt een enorme trappel. zegt manlief met een uitgestreken gezicht, "OH! groepsgebeuren!!!.." :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: ik kwam niet meer bij!!
     
    Norki Maki, Mom86, Noxe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de naam vind het alleen jammer dat het ook een naam van iets anders is maar daar heb ik mezelf overheen gezet net als Emma is ook een matras merk en zo heb je flink wat andere namen die ook voor iets anders staan.
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Volgens mij zijn er haast geen namen meer die niet daarnaast ook wat anders zijn nog.

    Of je moet een ram op je toetsenbord geven en dan voor wat er dan komt te staan gaan. Dan heb je dat probleem niet.
    Maar dan mag je kind zijn/haar naam tot in de eeuwigheid spellen. :roflmao::roflmao:
     
    Mom86, Norki Maki, debjuh86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hoe gaat het met iedereen?

    Ik vind de hele zwangerschap opeens heel snel gaan in tegenstelling tot die eerste weken (tot ongeveer week 15-20) die lijken voorbij te kruipen. Ik denk ook steeds dat ik nog maar ongeveer op de helft ben, maar als er dan achter kom dat ik nog maar zo’n 14 weken hoef (ervanuitgaande dat ik de 40 weken vol maak), dan schrik ik toch wel. Nog maar 10 weken voordat ik met verlof ga, hoe ga ik al mijn werk afkrijgen in die 10 weken? Ik moet nog even 2 wetenschappelijke artikelen zover afkrijgen dat ik ze kan indienen bij een tijdschrift. Van een derde artikel moet ik mid-april een eerste versie met daarin al mijn data sturen naar mijn promotoren en samenwerkingen. En dan heb ik nog een vierde experiment, die nu bezig is, waarvan ik ook het merendeel moet hebben geanalyseerd vóór mijn verlof...
    Kortom, ik verveel me niet, maar een paar dagen rust (vooral in mijn hoofd) zal wel erg fijn zijn
     
    Norki Maki vindt dit leuk.
  19. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier gaat de zwangerschap ook vlug maar ik ben zo erg benieuwd naar die kleine dat het wel nog net wat sneller mag gaan ;)
     
  20. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Heeeel herkenbaar. Ik ben 28 weken nu. Nog een week of 8 werken en dan al klaar en nog zoveel te doen!

    Mijn buik is de afgelopen 2 weken bizar gegroeid. Beetje dat ik denk.. HELP!
    Hoeveel zijn jullie nu aangekomen? Ik heb gewoon zo’n enorme eetlust!
     

Deel Deze Pagina