uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Teller staat nu op +2,5 kg.
    De laatste weken wat meer zin in chips oid maar echt eten nog steeds niet.
    Maandag controle vk en suikertest.
    De afgelopen 2 weken nog wat uurtjes thuis gewerkt ondanks de ziektewet, maar sinds afgelopen maandag iom leidinggevende besloten er helemaal mee te stoppen.
    Heel lastig om deze keus weer te moeten maken, maar ik moet nu gewoon aan mezelf en de baby denken, maar ook aan de rest van het gezin. Die hebben niks aan een moeder die straks niet meer kan lopen of na de bevalling nog klachten blijft houden.

    Gek idee dat de kleine over 11 weken al geboren 'mag' worden... :)
    Ergens gaat de tijd langzaam, maar toch ook weer niet.
    Over 2,5 week de 3/4d echo en rond 33 weken wil ik nog een gipsafdruk maken.

    Oja inmiddels hebben we de naam ❤ zo blij mee!!
     
    debjuh86 en hoop28 vinden dit leuk.
  2. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    De tijd gaat hier snel en langzaam tegelijk. Ik heb weer voor twee weekjes wat gepast werk, ben ik wel erg blij mee, even een soort van nuttig zijn. :roflmao: Ik ben nu 27 weken zwanger en over max 11 weken word ik ingeleid. Maar de tijd gaat voor mijn gevoel ook weer langzaam, mijn buik voelt zo groot voor 27 weken en daardoor denk ik ... Help, nog 11 weken, dan ben ik vast een walrus.

    Hier helaas wat meer kilootjes. Ik zit ongeveer op + 7,5 kilo. Of inmiddels +8.. Ik ga morgen wel weer wegen. Ik hoop het een beetje onder controle te kunnen krijgen /houden.

    Verder.. Vandaag een leuke cb bezoek gehad met dochter, wat kunnen die mensen je toch weer lekker op de kast jagen zeg. En bezig met de slaapkamer, morgen de rest van de muur verven, vloer Is af, meubeltje is geverfd, alleen nog drie wanden behangen in april. :)
     
  3. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Wow + 2,5 nog maar. Ik zit al bijna op 10 o_O:roflmao:! Was wel heul slank dus weinig reserves, ik houd ‘t daar maar op. Anders word ik bang. Hahaha.

    Waarom moet jij de suikertest doen?

    Kan me voorstellen dat het lastig is te stoppen met werken. In alles moet je je dan maar voorhouden dat je dat zelf ook liever anders zou zien.

    Hey @hoop28, wat was er bij het CB dan?
     
  4. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh met een slank figuur en 10 erbij zit je netjes hoor. De slanke dames die ik ken waren die kilo's daarna ook weer erg snel kwijt. Sommigen vonden het zelfs jammer. :)

    Het gewicht van mijn dochtertje. Haar groei in lengte boog iets naar beneden af en haar groei in gewicht ging in verhouding teveel omhoog. En daar werd erg zwaar over gedaan. En dat vind ik heel erg jammer. Nu moeten we over 3 maanden weer terugkomen. Het probleem Is dat ze a: wel wat vetje heeft maar het zit bij haar billen en benen. Dat heeft ze van mij. En ik ben daardoor ook altijd wat te zwaar geweest, alsin zwaarder dan gemiddeld, maar ze Is prachtig en kerngezond. Verder Is ze trouwens absoluut niet stevig. B: ze Is ook nog eens ontzettend gespierd. Dat heeft ze dan weer van haar vader. Zij heeft erg goed ontwikkelde spieren voor haar leeftijd, zit ook in de aanleg en mijn zusje (fysiotherapeut) heeft dit nog niet eerder bij zo'n klein kind gezien. Maar onze meid klimt de hele dag, is altijd in beweging en sterk.
    En dan heb je nog C: ze eet hartstikke gezond en niet teveel. Ik vind variatie en gezonde onbewerkte voeding erg belangrijk en zorg ervoor dat ze dat krijgt . Ik haal geen snoep en zoete dranken in huis. Ze is een goede eter maar geen groot eter. En wij pushen haar ook niet om maar te eten. Nu moeten we over drie maanden weer terugkomen. En wellicht Is dit gewoon weer zo'n moment voor een groeispurtje, en is ze straks weer helemaal volgens haar lijntje. Maar ik baal gewoon dat ze niet naar het kind kijken, naar proporties en algehele gezondheid, maar op basis van gewicht en lengte je kind meteen wegzetten als potentieel toekomstige obesitas patiënt. :roflmao: Sorry het zat me erg hoog. En normaal reageer ik op iedereen, maar ik kon vandaag aan weinig anders denken dan uhmm... dat.
     
  5. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je frustratie helemaal hoor. Zo te horen ben je je heel bewust en handel je evenzo. Daarnaast is ‘t inderdaad belangrijk om naar de bouw van je kind te kijken en naar ‘t individu. Dus het is goed dat je dat doet. Laat je niet van de wijs brengen!

    Mijn zoontje valt ook altijd buiten de curve de andere kant op. Qua lengte aan de ondergrens of net daaronder, gewicht even zo. Dat is gewoon zijn bouw, hij was bij de geboorte al klein en fijn en is dat nog steeds. Verder gezond en ontwikkelt uitstekend. Dus ze kunnen me wat! Hehe.

    En thnx, dat klinkt hoopvol. Zit nu ongeveer op 8,5 kg. Tevreden. Schommelt soms enorm. Heeft ook echt te maken met de stoelgang, weet niet of jullie dat ook hebben. Maar bij mij lijken de voedingsstoffen er extreem goed uit te worden gehaald en mijn lijf neemt daar ook álle tijd voor.. :rolleyes:
     
  6. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Precies, als je zoontje zich goed ontwikkelt dan is dat ook gewoon goed. Ik begrijp dat er mensen zijn die nooit kinderen hadden moeten krijgen, maar soms doen ze ook zo overtrokken. Kind is net opgedroogd en hoppa, labeltje dit, labeltje dat. Straks kunnen we kwartetten :roflmao:

    Oh ja, same problem. Voeding lijkt er alleen in te gaan maar bijna niet meer uit te komen. Buik is ook erg opgezet. Wat hier wel helpt Is bouillon, vette salade met olijfolie en avocado, sesamzaad, chiazaad, volkoren eten, beker water met appelazijn, gemberthee en ladingen fruit. Maar het helpt allemaal maar een klein beetje ..
     
  7. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Joepy Ik ben 27 weken zwanger over 10 weken is ze af en mag het spontaan gebeuren , Ze beweegt ook zo lekker veel , Ik ben zo vaak de kleertjes aan heb bekijken en ook zo benieuwt naar dr deze week de suikertest en een controle,Over de suikertest ga ik gewoon nuchter bloedprikken en daarna vertel ik dat ik voor een suikertest kom en krijg ik dat drankje of had je ene afspraak moeten maken ?
     
  8. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi joepy, voor zover ik weet moet je altijd een afspraak maken als het om een suikertest gaat. Misschien handig om toch even het ziekenhuis te bellen?

    Leuk hè, die kleertjes bekijken en lekker fantaseren over hoe je kindje zal zijn. Heb je de kleertjes ook al gewassen en alles? Het gerommel in de buik Is inderdaad erg gezellig, kun je er ook altijd even voor dan zitten of?
     
  9. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Bedankt ik moet inderdaad eerst een afspraak dus nu nog een keer vrij nemen:(

    Ik heb al alles gewassen maar misschien was ik het nog een keer haha, Ze is heel vaak druk dus kan wel vaak even naar het gerommel voelen en jij?
     
  10. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @joepy met de suikertest komen ze prikken, dan moet je drankje drinken (ik vond best lekker ;)) en dan mag je 2 uur lang ook niks doen tot ze weer komen prikken.

    Ik heb volgende week een extra groeiecho en dan gaan we daarna kamertje uitzoeken. Had al een hele gave gezien bij Babypark.
    Zodra onze zolder klaar is kan ik gaan beginnen met inrichten, zal wss pas in Mn verlof zijn :|:thumup:.

    Hier ook een hele drukke frummel. Zit van binnen vol met beurze plekken, had ik al vanaf 20 weken. Beloofd wat :rolleyes:.

    Ohja en misschien tip voor de meiden die lastig naar de wc kunnen. Ik heb rosvicee lacto, bij mij werkt dat wel!
     
  11. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd naar het suikerdrankje mag ook wel lekker zijn op mijn nuchtere maag de test is 2 weken uitgesteld omdat ik dus een afspraak moest en mijn huisarts weet niks over de kinkhoest vaccinatie ik word vandaag terug gebeld, Er zijn zoveel mooie babykamers wat voor iets heb je op het oog? Ik heb gewoon de witte van IKEA. Maar wel de deuknideurk veranderd in roze en dat vind ik een erg toffe verandering geven ondanks dat het zo simpel is.
     
  12. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Oh ik dacht wel dat die test tussen de 25 en 28 weken zwangerschap moest gebeuren.

    Die van de Ikea is ook gewoon leuk, zeker als je zelf wat veranderd eraan. Je kan de kamertjes ook leuk aankleden met accessoires. Heb voor mn dochtertje der kamer zelf dingen voor aan de muur gemaakt, was toen vaste klant bij de Action ;).

    Nu heb ik dit kamertje op het oog: https://www.babypark.nl/babykamers-kinderkamers/babykamer-harper.html
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Norki Maki vindt dit leuk.
  13. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Even een verslag vanuit ons zonnige tuin..;)

    Vandaag controle gehad. Baarmoeder zit al rond de 28cm. Gelijk aan 28 weken zwangerschap. Aan de hand van deze meting zou de kleine boven het gemiddelde zijn met de lengte. Echter zegt ze dat ik me geen zorgen om moet maken, want met het voelen aan de buik, voelt het kindje helemaal niet groot. Ze ligt overigens in de stuit. Over 3 weken de volgende controle. Ben benieuwd wat de meting dan zegt..

    Dacht vandaag de suikertest te doen, maar was helemaal vergeten dat ik hiervoor een afspraak moest plannen. Dus die staat nu voor komende woensdag. Zo geen zin in..maarja alles voor de kleine.

    Over 2 weken de 3/4d echo.. ga toch vragen of ze het kindje willen opmeten. Ik moet me geen zorgen maken, maar ergens doe ik dat nu wel ..:rolleyes:
    Maar komt vast goed allemaal.

    Inmiddels al de eerste babywasjes gedraaid hier.
    Ook nog telefoon gehad van mn werk, de arbo arts zou contact met me opnemen, maar tot op heden niks gehoord. We wachten het maar af.

    Hoe gaat het verder hier met iedereen?
     
  14. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @joepy herkenbaar. Wassen, en nog een keer wassen, en dan krijg je opeens de onrust in je bol en MOET je het nog een keer wassen. En een dag later lig je de weeën weg te puffen omdat de kleine komt. hahaha.

    Ik voel de kleine nu ook regelmatig. Zo gezellig. Alleen waarom moet hij nou precies in mijn blaas schoppen? En hoe krijgt hij het voor elkaar om mijn ribben en blaas tegelijkertijd te raken.:roflmao: Lekker van genieten, heerlijk dat gerommel! En succes met vrij vragen!

    @Miesjella Hahaha, ik vind het drankje dus ook echt lekker. Ik kreeg beide zwangerschappen die met een citroensmaakje. Net een shot gesmolten waterijs. Hoe je je erna gaat voelen is dan weer wat minder.

    Oh je hebt dus nog een mooi taakje voor je liggen. Extra groeiecho? Hopelijk wel alles goed met de kleine?

    @Mom86 Ik begrijp dat je je zorgen maakt. Kind te groot, kind te klein, alles wat afwijkt van wat ze zeggen dat het moet zijn doet direct alarmbelletjes rinkelen. Het kan niet zo zijn dat je gewoon teveel vruchtwater hebt?? Succes met de suikertest, ik hoop dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt. En anders heb ik nog wel wat tips om je suikers met voeding netjes te houden. Hoef je niet aan de insuline. En hopelijk gaat ze met een week of 32 lekker goed liggen en blijft ze dan ook zo liggen!

    Arbo-arts weet je vanzelf te vinden. Of je ontvangt een brief/mail met uitnodiging of ze bellen je voor een afspraak. Zodra het met een zwangerschap te maken heeft en je bent al zo ver, doen ze vaak niet echt moeite om je aan het werk te houden. Dus is het meer een formaliteit.

    En hier.. Ik was bij de gynaecoloog en het buikje van ons kleintje is eigenlijk sinds 6 weken nauwelijks gegroeid. Hij zat eerst met zijn buikje tegen de bovenste lijn en nu zit hij opeens op de onderste lijn. De rest is wel goed gegroeid. Dit zou kunnen wijzen op dat hij niet voldoende voeding via de placenta binnenkrijgt en nu al zijn vetreserves heeft opgebruikt om te kunnen groeien. Als dat het geval is dan is de volgende groei-echo niet positief en zullen ze actie moeten ondernemen. Maar de gynaecoloog zei nog wel dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat de kleine misschien nu wel netjes die onderlijn blijft volgen. Ik zit nu toch wel even goed in de stress. Bij zwangerschapsdiabetes is de kans juist heel reeël dat je een kindje krijgt wat veel te groot is met 40 weken. Daarom halen ze een kind met 38 weken. Maar mijn lijf weet het te presteren om een kind een groeiachterstand te laten hebben. Hij zat met 20 weken op p25, dus ook echt niet groot. Toen leek die echoscopiste ook een beetje in de war. Maar goed, volgens mijn man zie ik overal gevaar en moet ik erop vertrouwen dat als de gynaecoloog zegt dat er nog geen reden is tot paniek, er ook echt geen reden is voor paniek.

    Morgen krijg ik de laatste spulletjes binnen, dan ga ik ook maar eens alles wassen!:)
     
  15. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Succes voor alle dames die een suikertest gaan doen de komende weken!

    @Miesjella mooie meubeltjes!
    Wij gaan gewoon de meubels hergebruiken die we gekocht hebben voor de oudste. We moeten wel nog kijken of we hem in een peuterbed krijgen of dat hij liever in zijn ledikantje wil blijven slapen (hij vindt dat vooralsnog prima). Als hij niet over wilt naar een bed, dan gaan we kijken of we van iemand een wiegje kunnen lenen totdat het ledikantje vrij komt.
    De commode zetten we op de overloop (deze is vrij ruim dus dat past prima), dit scheelt ook weer ruimte in de kamertjes. En zo kunnen we ook dezelfde commode gebruiken voor beiden. Ik wil wel nog een lekkere stoel kopen.

    @Mom86 Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt. Hopelijk is er niets aan de hand, maar je weet maar nooit. Hebben ze geen groeiecho aangeboden? Die kreeg ik bij de iuste regelmatig omdat mijn baarmoeder ook te groot was. Gelukkig had ik gewoon vruchtwater, dat heb ik geweten ook toen mijn vliezen braken... Hahaha ik was al door een pak kraamverband heen voordat de weeen begonnen.

    @hoop28 oei wat een onzekerheid! Wanneer heb je de volgende groeiecho?

    Ik ben afgelopen weekend bezig geweest om de babykleertjes uit te zoeken, wat heerlijk al die hele kleine maatjes weer. Ik ga pas wassen als mijn verlof begint, want dan heb ik daar pas tijd voor. ik ga wel aankomend weekend shoppen voor het eerste pakje, dat vind ik altijd wel heel speciaal en die bewaar ik ook.
     
  16. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier inmiddels het drankje op... wat blijft het goor zeg.
    Nu de 2 uur vol zien te maken op niet fatsoenlijke stoelen. Echt bevordelijk voor de bekken,maar niet heus o_O

    @Noxe , gezien mn geschiedenis zou ik sowieso een groeiecho krijgen. Dit ook zo besproken begin van de zwangerschap. Echter is het team bij de praktijk veranderd en zijn alle 'oude' of met pensioen of veranderd van werkplek. En de nieuwe vinden het niet noodzakelijk..:confused:
     
  17. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik moet dit toch echt even showen hier hoor! Mijn bolle wangen baby!
     
    debjuh86, Mom86 en hoop28 vinden dit leuk.
  18. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @ Noxe, wat leuk! Het eerste pakje Is toch wel een dingetje hé. Ik hoop dat je iets moois vindt voor je kleintje. En prima toch? Ik gebruik ook de oude babykamer, meubeltjes zijn nog prima, waarom dan nieuwe kopen. Ik vind het wel een waardevol iets als beide kindjes in het zelfde bedje hebben geslapen Etc. Plus een baby geeft er niets om. Hahaha ik ben ook erg benieuwd hoe dat Is ,zo'n lading vruchtwater. Ik kan me wel herinneren dat het er met scheutjes uit bleef komen. Maar hier geen compleet meer. Is dat deze keer anders?

    Ik heb de volgende echo op 18 maart. In eerste instantie was ik wel een beetje geschrokken. Maar ja, het Is afwachten maar. Stress helpt in ieder geval niet mee :)

    @Mom86 wat belachelijk. Afspraak Is afspraak zou je toch zeggen? En een andere praktijk benaderen? Misschien dat een andere verloskundige er wel het nut van inziet.
     
  19. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Sorry sorry, vergeten te reageren. Wat een mooie echo's ! Heel schattig. Bijzonder of niet om je kleintje zo te zien. Hoe gaat het verder met jou en de zwangerschap?
     
    Soturi vindt dit leuk.
  20. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dit was echt super leuk! Vooral omdat ik al voorbereid was dat er misschien geen mooie foto’s uit zouden komen. Is toch altijd gokken.
    In het begin was ze dus al lekker eigenwijs en liet zich niet zien. Maar beetje bij beetje zagen we toch steeds meer!


    De zwangerschap gaat super goed hier. Lichamelijk krijg ik er een klein beetje last van. Maar geen dingen die ik niet had kunnen zien aankomen.
    De kleine meid doet het super goed! Tijdens de 3D echo is er ook gewoon in 2D gekeken. En is alles qua groei en ontwikkeling ook bekeken. Gaat allemaal lekker volgens het boekje.
    En zoals te zien op de foto’s, heeft ze al lekker bolle wangen!

    Hoe gaat het met de rest hier?
     

Deel Deze Pagina