uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Uitgerekend: 16 - 31 mei ♡

    14 mei
    Mamainspe2016 - 25 jaar - 2e kindje - onbekend

    15 mei

    DramaisforNerds - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Norki Maki - 32 jaar - 2de kindje - meisje

    16 mei


    17 mei
    Zsa - 34 jaar - 2de kindje - onbekend

    18 mei

    Lerana - 28 jaar - 2de kindje - onbekend
    Arwen86 - 31 jaar - 1e kindje - verrassing

    19 mei

    20 mei

    21 mei
    Yummum - 31 jaar - 3e kindje - onbekend
    MaHeRo88 - 30 jaar - 1e kindje - onbekend
    Loulou12 - 29 jaar - 1e kindje - onbekend

    22 mei

    23 mei
    Hoop28 - 31 jaar - 2e kindje - jongen

    24 mei
    Monique93 - 29 jaar - 2e kindje - onbekend
    Soturi - 25 jaar - 1e kindje - meisje

    25 mei
    Miesjella - 28 jaar - 2de kindje - onbekend

    26 mei
    Olivia88 - 30 jaar - 1e kindje - onbekend
    Pepernoot - 33 jaar - 4e kindje - onbekend
    Noxe - 31 jaar - 2de kindje - onbekend

    27 mei
    debjuh86 - 32 jaar - 4e kindje - meisje
    Tmr135
    - 23 jaar - 1e kindje - onbekend

    28 mei
    Malika1989 - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Suzanneke - 26 jaar - 3e kindje - onbekend
    Mom86 - 32 jaar - 4e kindje - meisje

    29 mei
    Loontje30 - 36 jaar - 4e kindje - onbekend

    30 mei
    MarloesK85 - 33 jaar - 1e kindje - onbekend

    31 mei
    Seurebeure - 36 jaar - 2e kindje - onbekend
    -----------------------------------------------
    jongen (1) | meisje (6) | verrassing (1) | onbekend (16)
    -----------------------------------------------
    Sterretjes: Lelie89, Dana1989, xxmoixx, Zonnebloem92, Vlinder009, Miles

    April:
    11-04 Noxe groeiecho en controle vk
    16-04 Mom86 controle vk


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  2. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Uitgerekend: 16 - 31 mei ♡

    14 mei
    Mamainspe2016 - 25 jaar - 2e kindje - onbekend

    15 mei

    DramaisforNerds - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Norki Maki - 32 jaar - 2de kindje - meisje

    16 mei


    17 mei
    Zsa - 34 jaar - 2de kindje - onbekend

    18 mei

    Lerana - 28 jaar - 2de kindje - onbekend
    Arwen86 - 31 jaar - 1e kindje - verrassing

    19 mei

    20 mei

    21 mei
    Yummum - 31 jaar - 3e kindje - onbekend
    MaHeRo88 - 30 jaar - 1e kindje - onbekend
    Loulou12 - 29 jaar - 1e kindje - onbekend

    22 mei

    23 mei
    Hoop28 - 31 jaar - 2e kindje - jongen

    24 mei
    Monique93 - 29 jaar - 2e kindje - onbekend
    Soturi - 25 jaar - 1e kindje - meisje

    25 mei
    Miesjella - 28 jaar - 2de kindje - jongen

    26 mei
    Olivia88 - 30 jaar - 1e kindje - onbekend
    Pepernoot - 33 jaar - 4e kindje - onbekend
    Noxe - 31 jaar - 2de kindje - onbekend

    27 mei
    debjuh86 - 32 jaar - 4e kindje - meisje
    Tmr135
    - 23 jaar - 1e kindje - onbekend

    28 mei
    Malika1989 - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Suzanneke - 26 jaar - 3e kindje - onbekend
    Mom86 - 32 jaar - 4e kindje - meisje

    29 mei
    Loontje30 - 36 jaar - 4e kindje - onbekend

    30 mei
    MarloesK85 - 33 jaar - 1e kindje - onbekend

    31 mei
    Seurebeure - 36 jaar - 2e kindje - onbekend
    -----------------------------------------------
    jongen (1) | meisje (6) | verrassing (1) | onbekend (16)
    -----------------------------------------------
    Sterretjes: Lelie89, Dana1989, xxmoixx, Zonnebloem92, Vlinder009, Miles

    April:
    11-04 Noxe groeiecho en controle vk
    16-04 Mom86 controle vk


    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).
     
  3. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    hi meiden, zo das alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb geschreven!
    in welk "laatste 10 weken topic" kletsen jullie nou, kan t niet vinden :oops:
    hier ook erg veel last van maagzuur, s nachts ook steeds spugen, heb ik bij die andere drie nooit gehad :|.
    als mensen me zien lopen en een praatje met me maken denken ze standaard dat ik nog maar een weekje of twee hoef. hahahaha schaam me dan soms bijna om te zeggen dat ik er nog ruim 6 te gaan heb!
    we zitten hier thuis in zo'n "alles is bijna klaar- maar eigenlijk nog net niet en nu hebben we geen puf meer-fase" haha :roflmao: paar laatste lakentjes wassen, paar laatste snoertjes wegwerken in de woonkamer, gordijntje omzomen, tuin een beetje mooi maken voor t kraamfeest...
    ik ben er echt wel behoorlijk klaar mee, met deze zwangerschap.
    continu zware armen, duizelig, tintelende vingers blègh...
    woensdag moet ik weer naar de gynaecoloog en dan hoor ik wanneer ik wordt ingeleid.
    nog meer meiden die hier sowieso ietsje eerder gaan bevallen ?
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  4. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    In het kopje ' zwamgerschap' staat het topic de laatste 10weken kletstopic ;)

    Ik herken veel van wat je zegt. Vooral de fase "alles is bijna klaar- maar eigenlijk nog net niet en nu hebben we geen puf meer-fase".
    Voor de kleine is eigenlijk alles wel klaar. Het zijn meer de klusjes in en rondom huis die ik nu gedaan wil hebben ipv als de baby er net is (tuin zomerklaar maken ed).

    Volgende week wordt ons dochtertje 3, dus dan willen we sowieso de voor en achtertuin klaar hebben. Hopelijk krijgen we mooi weer en kan de visite mooi naar buiten :roflmao:

    Ergens blij dat het eind in zicht is, ook al herken ik je schaamte van nog 6 weken te moeten:D, maar weet ook wel dat ik er echt nog even van moet genieten of bewust van moet zijn dat dit echt de allerlaatste zwangerschapsweken ooit zullen zijn...:rolleyes: na de bevalling is het tijd om dit hoofdstuk voorgoed te sluiten. Gezinnetje compleet en daarbij zou mn lichaam nog eem zwangerschap niet meer aan kunnen.

    Slapen gaat hier niet zo best en nog eens stront verkouden bah:( maarja liever nu dan net bij de geboorte ofzo.

    Voor nu bekend zit.ik de 40 weken gewoon uit. Alles kwam hier over tijd... dus deze waarschijnlijk ook.
     
    debjuh86 en Miesjella vinden dit leuk.
  5. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb er eigenlijk helemaal niet over gedacht om naar een ‘laatste 10 weken’ topic te zoeken. Kan ook nog steeds amper geloven dat ik nog maar 7 weken moet, alles is zo snel gegaan.

    Gisteren kreeg ik de vraag of ik nu 37 weken zwanger was (van een vader wiens vrouw nu zo’n 35 wkn ver is). Hmm nee, nog ‘maar’ 33 weken... Mijn leidinggevende schrok ook even van mijn buik gisteren en zei dat ik afgelopen weekend echt super veel gegroeid was. Zij is zelf moeder van 3 en ziet mij elke werkdag.
    Maar ik hoef in de bus en tram niet meer te vragen of ik mag zitten, mensen ‘springen’ zelf al op als ze me zien :roflmao:.

    Hier nog 3 weken werken met deze week erbij. Daarna eindelijk verlof en daar zie ik nu erg naar uit! Maar wel nog 2 stressvolle weken te gaan met veel deadlines :( De laatste week wil ik gebruiken om alles over te dragen en op te ruimen. Na mijn verlof heb ik namelijk nog maar 4 weken werk (mijn contract zou eigenlijk tijdens mijn verlof op houden en is nu met 16 weken verlengd). Daarna kan ik eindelijk parttime gaan werken ipv super-full time (ik werk 36 uur, maar heb ook nog 20 uur reistijd per week). Ik zie er zo naar uit om wat meer thuis te zijn!

    Mijn vorige kwam 4 dagen eerder dan de uitgerekende datum dus ik ga ook uit van 40 weken zwangerschap.
     
    debjuh86 en Miesjella vinden dit leuk.
  6. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    @Mom86 nou wat je zegt, de allerlaatste zwangerschap ooit... ik kan dr ook niet nog eentje aan fysiek. Deze vierde zwangerschap was echt een stuk pittiger dan de 3e, heb ik echt wel een beetje verkeerd ingeschat. Ik loop ook echt alsof de baby er ieder moment uit kan vallen :roflmao:
    een beetje sentimenteel ben ik er wel over, maar niet meer zo erg als na de 3e (huilen met grote uithalen "straks heb ik nooooooohoooit meer een kindje in mn buik, ik heb geen nut meer in het leven :D")
    hoop ook dat jullie lekker weer hebben met de verjaardag van je meisje!
    ik zou enórme jeuk krijgen als ik zo dicht bij de bevalling nog verjaardagsvisite binnen moest verwelkomen :eek:

    mijn ks was met 38+2 en de andere twee zijn op de uitgerekende datum geboren.
    nu dan ongeveer een weekje eerder inleiden, ben benieuwd (en op een of andere manier dit keer doodsbang voor de bevalling :oops:)

    @Noxe
    haha ik zeg ook standaard als mensen vragen "hoe lang moet je nou nog?" , "LANG!"
    heerlijk zeg dat je straks wat minder aan de bak hoeft!
     
  7. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Leuk dat schopje omhoog. We waren inderdaad bijna kwijt, haha!

    Ik ga deze week met verlof. In tegenstelling tot vorige zwangerschap nu helemaal klaar met werk. Fysiek uitdagend werk, veel lopen, tillen, bukken enz. helemaal klaar mee! Wij moeten ‘t kamertje nog verder afmaken, meeste is wel gewassen, alleen nog strijken en kast vullen.

    Verder laatste dagen veel last van schaambot, dus loop met vlagen wel een beeeetje moeilijk. Nog 5 weekjes te gaan. Ongelooflijk. Nog geen kamertje klaar, geen vluchttas klaar, niks is eigenlijk klaar. Haha behalve ‘t geboortekaartje dan :).
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  8. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Morgen is ook mijn laatste werkdag, dan druk alles klaar gaan maken. Hier is namelijk ook nog niks gedaan. Kamertje komt 1 mei dus dan kan ik beginnen met wassen en inruimen ed.

    Ik heb geen moeite met het idee dat dit de laatste zwangerschap zal zijn. Is niet mijn ding zwanger zijn. En door de hormonen ben ik ook zkr niet de leukste persoon geweest, zelf ook veel moeite mee gehad. Dus blij als Mn lichaam weer van mezelf
    Is :).
     
  9. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn @Norki Maki ! Heb je volgende week lekker de tijd om je vluchttas in te pakken :thumup:
    Ook voor jou @Miesjella ! Heerlijk het laatste dagje.

    Ik voel me sinds een paar dagen wat minder lekker. In de ochtend steeds duizelig en misselijk in de trein. Dinsdagmiddag eventjes en gisteren het grootste deel van de dag erg veel last van buikpijn gehad. Best veel misselijk weer en daardoor ook weinig eetlust. Vandaag doe ik wat rustiger aan en werk ik thuis (scheelt weer heel veel reizen en lopen en kan ik soms even gaan liggen). Merk ook dat ik nu al veel minder last heb, dus denk dat ik wat rustiger aan moet doen. Vanmiddag de groeiecho en weer controle.

    Op dit moment wordt ons huis grondig schoongemaakt door een schoonmaakbedrijf :cool:. Ik had erge behoefte aan een schoon huis, maar heb er echt geen puf meer voor. En mijn man, tja, die helpt heel erg veel, maar die moet echt aangestuurd worden. Uit zichzelf ziet hij de rommel niet zegtie :|. En ik voel me dan ook wel bezwaard om hem aan het werk te zetten terwijl ik veel minder doe.
     
    Norki Maki en joepy vinden dit leuk.
  10. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Haha eerst maar eens de babykamer vullen met kleding en spullen. Anders heb ik niet eens spullen om in te pakken :roflmao:
    Maandag komen de spullen van de medische winkel, dus dan kan ‘t bed in elk geval omhoog!
    Vandaag controle, kindje is al een heel stuk ingedaald. Alles gaat voorspoedig!

    Wat lekker dat je je huis laat poetsen. Fijn!
    Hoe was de echo?
     
    joepy vindt dit leuk.
  11. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha oke stap 1: babykamer vullen xd. Wat goed dat je kindje al een stuk is ingedaald!

    Echo hier was erg goed, kindje volgt zijn eigen lijntje prima. Hoofdje en buik zitten precies op het gemiddelde lijntje voor de termijn, beentjes lopen iets achter (maar nog steeds binnen de lijntjes), mja wij zijn ook niet zo lang.
    Ook de hoeveelheid vruchtwater is nu prima!

    Heb alleen een beetje buikgriep denk ik, gisternacht veel overgegeven en ook diarree gehad. Mijn zoon is ook niet lekker, en mijn man zei gisteravond dat hij ook wat misselijk was (maar hij heeft alles binnengehouden geloof ik). Wij gaan even in quarantaine haha;)

    En ons huis is weer heerlijk schoon, van boven naar beneden. Heerlijk!
     
  12. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Beterschap ! Hier ook korte beentjes maandag heb ik een echo ben benieuwd .
     
  13. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @Noxe: wat fijn dat de echo goed was. En wellicht inderdaad wat rustiger aan doen als je steeds zo'n buikpijn hebt. Luister goed naar je lichaam en wat je kleintje nodig hebt nu.
    Heerlijk ook dat je huis is schoongemaakt. Ga straks in m'n verlof ook grote schoonmaak houden als de kamers af zijn en de tuin nog even goed aanpakken, dan kan het rusten pas beginnen ;).
     
  14. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Liggen jullie kleintjes ook steeds met het kontje opzij :rolleyes::roflmao:?? Lijkt dan of Mn buik vierkant is ipv rond.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    debjuh86, Norki Maki en joepy vinden dit leuk.
  15. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Dat ziet er leuk uit! Hier tot nu toe elke keer te laat met de bewegingen vast leggen die me buik vervormen.
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  16. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Oke nadat ik net een discussie heb gelezen over baby,s met oorbellen , Hoe denken jullie daarover ik zelf vind het geen probleem als mensen het doen maar ik vind het zelf niet leuk staan .

    En dat ik eigenlijk gewoon heel erg benieuwt ben naar de kleur ogen van mijn kindje Ik heb gewoon bruine ogen mijn zoontje blauw maar wat krijgt me dochter :$Tuurlijk veranderen ze nog het eerste jaar maar bruin word geloof niet meer blauw :rolleyes:\

    En yeah 34 weken gehaald ook fijn steeds dichter bij komen en steeds minder kans op een kindje dat nog niet klaar is om eruit te komen :D
     
    Miesjella vindt dit leuk.
  17. Miesjella

    Miesjella Bekend lid

    18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft met 15 maanden oorbelletjes gekregen. Ik wilde ze eigenlijk nog eerder laten schieten alleen Mn vriend niet.

    Ben ook heel benieuwd hoe de kleine man eruit komt te zien. Wij hebben beide bruin/ groene ogen en die van onze dochter zijn nog steeds blauw. Ook heb ik krullen en Mn dochter ook terwijl Mn vriend stijl haar heeft.
     
  18. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb er geen problemen mee als kleine kinderen al oorbelletjes krijgen, ik vind het er ook altijd wel schattig ut zijn. Maar ik zal het zelf nooit doen, omdat 1. ik alleen zonen heb/krijg ;) en 2. omdat ik ze zelf pas heb laten schieten toen ik 14 was en dat vond ik toen een bijzonder moment (was een dagje uit met alleen mijn moeder en mij en dat kwam niet zo vaak voor).

    Wij hebben besloten om de inbouwkast in het babykamertje te laten staan, scheelt weer heel veel gedoe want anders moeten we het plafond witten, behangen en laminaat leggen. Nu hoeven we alleen maar te behangen en dat ga ik doen na de bevalling, ons kindje slaapt toch de eerste maanden bij ons op de kamer. Ook omdat de commode op de gang staat zullen we amper in de babykamer komen :D.
     
    joepy en Miesjella vinden dit leuk.
  19. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    Hi meiden,
    hier raakt het babykamertje ook steeds meer af en de laatjes voller en voller :oops:
    heb alleen nog steeds geen idee wat ik mee wil nemen als eerste pakje :eek:
    de rest zit al wel in de ziekenhuistas en die wil ik graag vanaf week 36 in de auto.
    (TIP; neem een lekkere losse maxi-dress mee ipv een broek en wijd shirt om het ziekenhuis mee te verlaten. althans... als je net zo bent als ik en het nèt even iets fijner vind om wat gekleder de auto in te stappen ipv in een zwarte joggingbroek die alleen maar pluisjes lijkt aan te trekken waardoor je je nóg slordiger voelt, herkenbaar anyone.....? :o:
    ik heb deze; https://lofboutique.nl/product/leopard-ruffle-midi-dress-dark-blue/ ideaal want die stof kreukelt ook niet in je tas)

    eigenlijk ben ik helemaal compleet, heb alleen nog geen luiertas (sta op een wachtlijst van een merk dat ik graag wil en die komt over een weekje eindelijk binnen, heb wel een bugaboo organizer) en nog geen isofix, maar die komt later wel.

    weet niet.. ook al is dit mn vierde kindje, hoe verder ik kom hoe meer alles ineens een big deal lijkt te worden :confused:, misschien komt dat omdat ik het gevoel heb dat dit mn laatste kans is om t een keertje "goed te doen" (vorige relaties en bevallingen waren natuurlijk drama).
    ik wordt een weekje eerder ingeleid en heb nu dus nog 5 weekjes, als ze niet spontaan eerder komt, en ik kreeg t me toch ineens spaans benauwd toen die vrouw bij de gynaecologie mn afspraak in de computer zette... :eek: zullen de hormonen wel zijn ofzo..

    Mijn kids hebben trouwens alledrie een héél licht tintje, donkere haartjes met een beetje krullen aan de onderkant en bruine ogen.
    De middelste is het lichtst uitgevallen :roflmao:, die heeft hier een daar wat donkerblonde plukken en groen/bruine ogen.
    Mijn moeder heeft dezelfde kleur ogen als manlief (en zijn ouders, mijn grootouders, overgrootouders) groen/blauw dus ik ben benieuwd wat er nu weer uitkomt :p met mijn bruine ogen ben ik in de minderheid, maar nog steeds wel dominant :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Norki Maki en Miesjella vinden dit leuk.
  20. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Jij heb wel een hele mooie jurk :D En kamer !
    Ik heb een zwarte jurk met voetjes print op de buik laatste zwangerschap waarschijnlijk dus kan daarna weg :)
    Bij mij heeft mijn broer ook lichte ogen en de vader van mijn kinderen dus alles kan :) Maar stijl haar bijna niet mogelijk.
    Ik ben ook nog niet helemaal uit over het eerste pakje maar dat wil ik ook niet want ik vind rondkijken en shoppen veel te leuk er komt van de week een mogelijke eerste jurkje binnen maar het kan altijd leuker en beter .
     
    Miesjella en debjuh86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina