uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    middelste (haar ogen zijn dus groen/bruin) :rolleyes: IMG_3202.JPG
     
    Miesjella, Norki Maki en joepy vinden dit leuk.
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Mooie meid!

    Hier echo gehad maar omdat dr buik iets minder is gegroeid dan moet heb ik over 2 weken weer een echo dus dat valt wat tegen hopelijk over 2 weken weer mooi verder gegroeid.
     
  3. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Wow wat een knapperd!!
     
    debjuh86 vindt dit leuk.
  4. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Dat is niet fijn :(
     
  5. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Trouwens.. hebben jullie nog iets gedaan m.b.t. de kinkhoestvaccinatie?
    Zowel de verloskundig praktijk als de dokter willen zich niet echt uitspreken. Omdat ‘de beroepsgroep’ er nog geen eenduidige mening over heeft gevormd..
    Ik vind het lastig. Deze week laatste kans het te regelen.
     
  6. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hier niks mee gedaan. Voorgaande keren was het er niet en nu is het nog niet eens verplicht en hebben ze de informatie alleen verstrekt om je een keus te geven.
     
  7. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een mooi meisje @debjuh86 !

    Hier ook niets gedaan met de kinkhoestvaccinatie. Bij mij hebben ze zelfs niets over gezegd. Zag alleen ergens in de wachtkamer ooit zo'n foldertje liggen, maar zelfs die folders heb ik al een aantal maanden niet meer gezien.
     
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb hem gewoon gehaald. Zie het kwaad er niet van in. Het is mijn lichaam dat nog extra antistoffen gaat aanmaken. De kleine krijgt die dan mee. Maar van de vaccinatie zelf niet eens zoveel als het goed is.

    Daarnaast komt hij geloof ik eind 2019 in het programma. Dat doen ze niet als er echt problemen mee zouden zijn.
     
  9. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik heb het niet gedaan vanwege dat die in combinatie met andere dingen moest niet alleen tegen kinkhoest , Mijn zoontje heeft die inentingen gehad via het programma via het CB en weet nog dat die veel sliep en koorts had dat hoef ik niet in mijn buik een kindje met koorts ,Ik vind het een eng idee dat ik het niet in de gaten kan houden en dan bij 8 weken was het geloof ? Dan krijgen ze het weer .En ben trouwens er pas overname gaan denken nadat ik me huisarts had gebelt en die gingen overleggen en wisten van niks.
     
  10. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Maar het verschil tussen dan en nu is dat in de buik jíj degene bent die de inenting krijgt. Het is jouw lichaam die dat verwerkt. En dus ben jij ook degene die het eerst de bijwerkingen zal krijgen.
    Je kindje krijgt er wel wat van mee. Maar vooral eigenlijk antistoffen. En anders maar een schijntje van wat je zelf krijgt.

    Hier overigens geen bijwerkingen gehad op een ietwat stijve arm na. Ik voelde de kleine ook gewoon zoals altijd, dus daar zal vast weinig mee aan de hand zijn.
    Als het echt niet veilig was, zouden ze het niet geven. We zitten echt alleen maar in een overgangsfase naar het moment dat het vast in het programma zit.
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Overigens @joepy als het alleen kinkhoest was geweest, had je het wel gedaan?
    Wat maakt dan het verschil?

    Ben gewoon nieuwsgierig hoor.
     
  12. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja denk het wel omdat er word vertelt dat kinkhoest weer veel voorkomend is en die andere niet en dan zijn er minder dingen die worden ingespoten en dat voelt veiliger denk ik .En ik ben pas echt na gaan denken toen dus mijn huisarts het niet eens deed en er overal alleen de combinatie te halen valt .
     
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dat komt omdat er van alleen kinkhoest zelf geen inenting is. Het is altijd die combinatie.
    Ook als straks je kindje geboren is, zal het die combinatie zijn. Daar ontkom je dus niet aan.

    Ja, door niet te vaccineren. Maar dat is een andere discussie die ik hier niet eens wil beginnen.
     
  14. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Maar over bijwerkingen is toch ook iets dat voor iedereen anders geld ook al gaat het via mij ?Ik heb er niet super veel verstand van net als het gewone vaccinatie programma dat volg ik gewoon omdat ik niet weet of ik nu in complot teorieen geloof of niet maar ik niet mijn kind daarom niet ga beschermen.
     
  15. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja maar dat vind ik dan niet erg die combinatie omdat ik dan mijn kleintje echt kan volgen was echt aleen omdat ik er een onprettig gevoel bij krijg dat ik niet zie hoe het gaat van binnen.
     
  16. MaHeRo88

    MaHeRo88 Fanatiek lid

    27 aug 2017
    1.087
    1.315
    113
    Vrouw
    @joepy de inenting die de baby's krijgen bij 6-9wkn is ook enkel om kinkhoest terwijl ze dan ook de dtp krijgen.
    Vandaag gehoord dat mn baby, doordat ik zelf ingeent ben tijdens de 28e week, zn eerste prikje niet hoeft :thumup:
    Win-win.. en hij hoeft de hele vaccinatie niet op te vangen, dat doet mama's lichaam en hij hoeft geen prikje als die zo mini is
     
    Soturi vindt dit leuk.
  17. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Oo dat is wel fijn maar is toch stom dat ik nergens gewoon die informatie krijg mijn huisarts weet van niks mijn verloskundige de helft ,Dan is het toch lochies dat mensen gaan twijfele aan wat nu juist is om tedoen het leek hier zo vreemd en nieuw .
     
  18. Seurebeure

    Seurebeure Niet meer actief

    Hallooooo allemaal zijn er nog meer beebjes in stuit hier?? Mijne is echt eigenwijs en helaas nog niet gedraaid!!
     
  19. MaHeRo88

    MaHeRo88 Fanatiek lid

    27 aug 2017
    1.087
    1.315
    113
    Vrouw
    Ja heel apart. Hier zijn ze er allemaal vrij duidelijk over (huisarts niet, maar ben zelf doktersassistente dus zelf alles gord uitgezocht)
     
  20. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Precies. Vind het dus gek dat de verloskundigen er nog geen mening over hebben, het wordt ten slotte straks standaard aangeboden!? Dán ga je inderdaad wel denken dat er iets moet zijn qua tegenargumenten, anders zou ‘t niet moeilijk moeten zijn een mening te geven.
    Aan de andere kant willen ze zich nergens aan branden waarschijnlijk en nemen ze daarin geen enkel risico. Evengoed verwacht ik juist van de verloskundigen dat zij zich uitspreken, op wie moet je anders vertrouwen?

    Heb mij voor m’n gevoel nu goed inlezen. Op de site van het RIVM staat alles vrij uitgebreid beschreven. Heb mijn dokter ook gesproken en die staat er achter en zou het aanraden. Dus alles afgewogen toch besloten het te doen. Haal de prik morgen.
     
    joepy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina