uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    hi meiden,
    ik heb de kinkhoestvaccinatie wel gehaald.
    moest er geloof ik 38,- voor betalen en kreeg m in mn arm.
    ik was er trouwens níet van op de hoogte gebracht dat de vaccinatie icm met andere vaccinaties werdt gegeven.

    De reden dat wij er wél voor hebben gekozen is vooral omdat de gevolgen voor het kindje als hij/zijn het wel oploopt in die eerste paar weken echt verschrikkelijk zijn, niet zozeer omdat die kans heel groot is.
    Ik moest er niet aan denken dat zo'n klein babytje met zulke zware hoestaanvallen te maken zou krijgen dat er zelfs zuurstoftekort naar de hersentjes of een hersenbloeding door ontstaat of in het ergste geval stoppen 't ademhalen...

    Ik moet eerlijk zijn, dat, nu ik erover nadenk ik ongeveer een week na de vaccinatie meerdere keren aan de ctg heb gelegen omdat ons kindje overduidelijk minder bewoog.
    uitgebreide echo's gehad waarop dat ook duidelijk te zien was (minder beweging) maar er was geen medische oorzaak te vinden. niet bij het kindje, niet bij mij.
    het enige wat er natuurlijk niet echt gecheckt kon worden is hoe ze zich voelde..
    misschien is het toeval, misschien niet... vooralsnog is ze de laatste 2 weken weer net zo levendig als voorheen en zijn er tot op heden geen afwijkingen gevonden.
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja je weet het nooit en opzich al zou het kindje wat meer slapen omdat je heb gekozen dat het veilig is tegen kinkhoest wanneer het eruit is nu kan je daar tenminste wel gerust over zijn , Maar kindjes die die inenting krijgen word ook bijgezegd dat ze meer kunnen slapen of koorts krijgen , Mijn zoontje is het eerste jaar vrijwel niet verkouden geweest gelukkig want het lijkt me inderdaad vreselijk zo kleintje in een hoestbui tezien,Dus laten we hopen dat mijn dochter het ook overslaat.
     
  3. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Dat klinkt toch wel spannend. Kan ‘t ook met het termijn of iets anders te maken hebben gehad? Het kindje in mijn buik is sowieso extreem rustig, dus zal vermoedelijk weinig verschil merken mocht het te maken hebben met het vaccin. Ik heb ‘m gisteren gehaald (nu 36 weken dus nog net op tijd). Beetje een beurs gevoel in mijn arm. Verder nergens last van. Als het goed is verwekt vooral mijn lijf het vaccin, dus hopelijk heeft ze er gewoon geen last van.

    Verloskundige belde later dat zij er toch ook zeker achterstaat, in het begin was ze sceptisch (door gebrek aan info) maar na verdieping de afgelopen maanden staat ze er zeker achter. In andere landen wordt het sowieso al jaren en jaren gedaan, dus er is wel degelijk ruime ervaring en veel onderzoek naar gedaan. Wij lopen gewoon wat achter.. wat we vaker doen met dit soort injecties. Ik ben blij dat ik ‘m heb gehaald, ik zou het mijzelf niet vergeven als er maar de baby iets gebeurt op dit vlak en ik moet leven met ‘had ik maar’. Dat was voor mij één van de belangrijkste doorslaggevende factoren, je weegt toch alles zo af.. Las laatst een verhaal van een baby’tje van een maand die kinkhoest op had gelopen en de gevolgen daarvan. Pff je moet er toch niet aan denken. Haar moeder voert ook via FB en online campagne rondom wel vaccineren. Gelukkig eind van het jaar standaard, scheelt voor andere moeders veel gepuzzel en moeilijke dilemma’s m.b.t. wel of niet vaccineren.
     
  4. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Zijn er trouwens meer mensen met een heel rustig kindje??
     
  5. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hoe is het hier? Meiden, alles goed?
     
  6. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn vorige zoon was heel erg rustig, maar me er nooit 3chte zorgen over gemaakt. Ook na de bevalling was meneer erg rustig en sliep goed en makkelijk. Nu pas (peuter) begint hij wat moeite met slapen te krijgen
     
    Norki Maki vindt dit leuk.
  7. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed en bij jou?

    Ik las hoorde dat een kindje elk uur moet bewegen als ik er op let gebeurt dat misschien ook wel maar als ik er niet mee bezig ben merk ik het meer als je ook van de buitenkant al die bewegingen ziet . Maar of ze rustig is ik kan het enkel vergelijken met mijn zoontje en toen in die zwangerschap had ik geen afleiding en zat ik de hele dag met mijn handen op de buik te wachten op bewegingen daarom lijkt deze denk veel drukker omdat ik het echt druk heb met mijn dreumes en huishouden .
     
    Norki Maki vindt dit leuk.
  8. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Maak me ook geen zorgen. Ze volgt duidelijk haar eigen patroon. Hopelijk blijft ze zo lekke rustig! ;)

    Herkenbaar. Ben er ook minder mee bezig.
    Ergens wel stuk relaxter ofzo. Het voelt gewoon goed allemaal. Dus maak me weinig zorgen. Pas als ik teveel na ga denken. Gelukkig doe ik dat zelden haha!

    Met jullie verder alles goed,
     
  9. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier alles goed! Vandaag laatste werkdag op mijn werk, morgen misschien thuis nog wat afronden. Daarna heerlijk verlof! Eindelijk .. Met jou ook alles goed?
     
    Mom86 en Norki Maki vinden dit leuk.
  10. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Heerlijk!! Ik heb ook lekker verlof. Gisteren een hele goede fitte dag en deze ochtend niet vooruit te slepen zo moe.. lekker grillig
     
  11. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb geprobeerd ons topic nog wat leven in te blazen.. maar het wil niet echt hè :D.
    Waar is iedereen? Juist nu het zo spannend wordt, allemaal rond dezelfde tijd uitgerekend!

    Ben benieuwd hoe het met iedereen is!!
     
  12. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Een aantal zijn overgestapt naar de laatste 10 weken topic dat ging net wat vlugger (nu mij wat te Vlug haha)
     
    Norki Maki vindt dit leuk.
  13. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Hello !! Ik ben er nog. Maar ben ook terug te vinden in het laatste 10 weken topic. Alhoewel daar zoveeel gekletst wordt dat het niet meer bij te houden is.

    Hoe gaat het hier met iedereen??
     
  14. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Gaat goed omdat mijn laatste groei echo geen probleem was en alles goed geschat word is er natuurlijk een hele berg zorgen weggegaan ,Ik ben alleenstaand en dat is met opruimwoede en een volgende dreumes soms wel moeilijk gelukkig denk ik altijd al snel wat een schat is het en gaat die mijn helpen(soort van)Ik ga zo boodschappen doen dingen die ik ga bewaren zodat ik straks genoeg in me kastjes heb om bij te komen van de bevalling :p,

    Ik had heel veel kleding gehad maar ik kon het echt niet laten om elk uitverkoop jurkje mee te nemen ,Gelukkig kunnen de beren en popen straks de leukste jurkjes houden haha en de rest vind ik hopelijk een goed doel voor.

    Hoe is het met jullie ik ben blij dat iedereen die hier mee typte zoveel weken al heeft gehaald !!

    Ik heb er echt zin in in alles zelfs het persen kom maar op en daarna kan ik weer lekker op mijn flubberbuik zonnen ik ben echt een buiten mens ! En ik denk dat achter me zoon aan gaan minder zwaar is dadelijk :p

    Ik typ gewoon lekker niet samenhangend door er komt dadelijk weer sale hopelijk kan ik me inhouden :p

    En ik word echt zo twinning winning moeder
    [​IMG]
     
    Miesjella, Mom86 en Norki Maki vinden dit leuk.
  15. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook maar mee gaan schrijven maar ik kan ‘t ook niet bijhouden! En het lukt me dan ook niet overal echt goed op te reageren. Hier is dat wat makkelijker.. Haha hoe voel jij je?

    Wat fijn dat je groeiecho goed was!! Ik had ook niet zo’n goede maar trok ook weer helemaal bij. Als ik nu een groter kind krijg is ‘t hun schuld hahaah.

    Lijkt me heel pittig alleenstaand met kind en baby on the way. Is er iemand bij je bevalling of ga je ‘t ‘alleen’ doen?

    Haha en zin, klinkt heeeel positief. Ik vind het toch ook wel spannend. Gisteren de foto’s van de bevalling teruggekeken. Weet nou niet of dát nou zo’n goed idee was o_O:roflmao:
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  16. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Genoeg mensen bij mijn bevalling aanwezig :)Dan komen mensen wel :D Niet negatief bedoeld maar als er echt iets gebeurt staat de helft van de wereld voor me klaar voor een boodschap etc ,Maar daarna doe je het toch aleen heb wel veel mensen die er voor me zijn als het moet hoor maar ik heb er zelf voor gekozen alleenstaande moeder teworden dus ik wil ook geen hulp vragen :p,Ik heb ook foto's terug gekeken van mijn bevalling dat ik samen met de verloskundige naar mijn baby kijk kan me groot deel niet een herinneren .
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  17. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Haha dat klinkt inderdaad als een niet zo goed idee :roflmao:
     
  18. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Fijn dat je zoveel mensen hebt die je kunnen helpen!
     
  19. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.708
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Hier gaat het goed! Maar alles wordt langzaam wel zwaarder. Maar vanaf morgen mag ik thuis bevallen!
     
    Mom86 vindt dit leuk.
  20. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Oh joepie! Ik ook thuis. Hoor je tegenwoordig niet zo vaak meer. Hier thuis is alles wel zo goed als klaar. Van mij mag ze na ‘t weekend wel worden geboren!
     
    Mom86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina