uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pepernoot

    Pepernoot Lid

    9 nov 2018
    36
    36
    18
    @Norki Maki jeetje zeg dat ze 't kwijt zijn. Hopelijk gaat 't nu goed.

    Hier voel ik de kleine al ruim 2 weken sinds een week duidelijk de hele dag regelmatig door. Maar goed 11e zwangerschap, 4e kindje en een baarmoeder die hoog ziet en duidelijk te voelen is. Zie ook of de kleine links of rechts ligt.

    @debjuh86 ... Spannend, wij hadden in eerste instantie geen meting maar gewoon termijnecho en 't viel de echoscopiste op. Zal vast helemaal goed zijn met je ukkie. Fijn dat je je wat beterder gaat voelen.
     
    debjuh86 vindt dit leuk.
  2. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Oh die glucosetest... Die heb ik de vorige keer ook gehad, maar ik was zo ontzettend misselijk. Dus heb die glucose gedronken, maar die viel niet goed op mijn nuchtere maag. Na een half uur ben ik naar het toilet gerend en heb ik alles eruit gegooid. En dat was het einde van de test. Heb hem ook later niet meer herhaald. In plaats daarvan heb ik meerdere echo's gekregen om de groei in de gaten te houden
     
  3. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik kijk ook op tegen de glucosetest. Ik moet hem doen met 17 weken. Maar je gaat van dat suikergoedje echt stuiteren. Ik wil echt geen zwangerschapsdiabetes meer. Maar ja, afwachten maar.

    Soms voel ik ook wat plopjes, vandaag was het één keer best een krachtige schop voor zo'n kleintje. Maar ik voel ook soms dagen niets. Toch wel fijn om even iets te voelen, dat je denkt "yes, ik ben toch zwanger!"

    Hoe is het met jullie buiken? Ik heb echt al een zwangerschap bump zitten. Gaat hard zeg!
     
  4. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb ook een buikje! En deze keer is het geen vet! :oops:
    Gaat inderdaad erg snel.
     
  5. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    @Noxe ja daar zeg je me wat, moet nog nuchter ook :eek:

    ik had een weekje terug het idee dat ik wat voelde, maar nu weer helemaal niet.. hier 6e zwangerschap, 4e die hopelijk helemaal goed gaat. kan zijn dat nu de placenta een vaste plek heeft, hij voor t kindje ligt.

    iedereen denk dat wij een jongetje krijgen. wordt nu toch wel steeds nieuwsgieriger...:rolleyes:
     
  6. debjuh86

    debjuh86 Actief lid

    6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    ik heb ook echt een B U I K!
     
  7. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Bij mij combi vetjes en baby, dus heb wel een buikje ja hahaha!
     
  8. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ja echt balen.. ik had vorige keer 8 buisjes geloof ik. Maar daar zaten ook andere dingen bij. Nu gisteren maar 2 grote buisjes afgenomen.

    Qua buik.. als ik lig voel ik echt die harde bal. Verder valt het wel mee. Ben nog maar 1 kg aangekomen. En dat was 1,5 maand terug ook zo. Daar werd ik natuurlijk weer onzeker van. Maar volgens mij is 1 kg wel normaal en heb ik vorige week een extreem drukke week gehad en niet al teveel gegeten. We vertrouwen er gewoon op dat alles goed gaat. Wel de behoefte de kleine te gaan voelen...
     
  9. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    @Norki Maki Volgens mij is +1kg heel normaal hoor! Je darmen werken ook een stuk minder snel, dus daar kan het ook door komen. Zolang je gezond eet is er volgens mij niets aan de hand.

    Ik moet morgen bloed prikken en zier er erg tegen op. Normaal gesproken vind ik het helemaal niet erg, ik ben ook bloeddonor (maar nu even niet). Maar ik voel me steeds zo zwak, duizelig en misselijk dat ik gewoon weet dat ik niet goed wordt tijdens of na het prikken :(. Bloedprikken hoeft niet nuchter toch?
     
    Norki Maki vindt dit leuk.
  10. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Denk ik ook!

    Hoeft niet nuchter. Probeer er gewoon niet teveel over na te denken, wat als.. wat als.. vuistje maken, prik, tot 10 tellen en klaar is kees!

    Kan je gewoon!
     
  11. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Dank je voor de peptalk! Ik kan het gewoon! :thumup:
     
    Norki Maki vindt dit leuk.
  12. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Komt vast goed met het bloedprikken. Daar aangeven dat je het spannend vind dan houden ze daar rekening mee.
    Doen soms dan ook de stoel wat in ligstand als dat mogelijk is zodat je lekkerder zit.
     
  13. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Noxe gaat er iemand met je mee? Misschien even iets meenemen om eens te nemen? Wat suiker, blikje frisdrank, wat zoutigs.. Ik vind het stoer dat je normaal ook bloed doneert, begrijp dat je op dit moment niet lekker zit met je energie. Succes in ieder geval!
     
  14. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Succes vandaag!
     
  15. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Succes vandaag met bloedprikken!
     
  16. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Alles is goed gegaan! :D
    Mijn man heeft mij gebracht want zelf rijden met de auto vond ik toch wel wat risicovol.

    Viel gelukkig wel mee, heb net voor het bloedprikken nog wat water gedronken en een crackertje gegeten.
     
    Pepernoot, Norki Maki en hoop28 vinden dit leuk.
  17. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hartstikke fijn dat het zo goed Is gegaan!
     
  18. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Hoe gaat ‘t met iedereen? Het is stilletjes, elke keer niks te lezen. Saai man! :D
     
    debjuh86 vindt dit leuk.
  19. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Ja he haha.. Ik kom ook regelmatig even kijken maar word niet heel veel gekletst bij onze groep.
     
  20. Norki Maki

    Norki Maki Bekend lid

    8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Doordeweeks gaat ‘t ons wel goed af! Maar in ‘t weekend is iedereen waarschijnlijk lekker met andere dingen bezig. :)

    Hoe voel jij je?

    Ik heb morgen controle. Voel me wel goed. Kijk uit naar ‘t horen van het hartje. Benieuwd of alles volgens plan verloopt daar binnen. Buikje groeit wel, kan ‘t inmiddels echt niet meer zo goed verbergen. M’n eigen broeken beginnen ook strak te zitten.. maar da’s ook niet heel gek. Bijna 15 weken alweer. De tijd vliegt wel! Gelukkig maar :)
     

Deel Deze Pagina