Uitgerekend: 1- 15 mei 2019! Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pien86, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmina26

    Carmina26 Actief lid

    3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    @BabyFG ja dat vind ik dus ook.. Ik kies er echt niet voor om me zo te voelen. Bij zoontje had ik dit niet en voelde ik me supergoed, juist op het einde ging het wat minder (vochtophoping en vermoeidheid).
    Een mens zou al schrik krijgen om thuis te blijven wegens ziekte.. o_O
     
  2. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Woe dat is laat. Ik ga uiterlijk5.5week voor uitgerekende datum met verlof. En met mijn werk is de kans dat het eerder gaat gebeuren dik aanwezig.
     
  3. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    #463 Elinetjeee, 15 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2018
    Ik ben vanuit mijn werk gratis 2 sterren verzekerd bij zilveren kruis. Dan krijg je dat ook allemaal. Kraampakket is al aangevraagd, mag ook nog een borstkolf uitzoeken. Moet ik ook binnenkort eens doen. Ook volg ik momenteel ehbo cursus en deze is ook volledig vergoed. Ziekenhuisbevalling zonder indicatie word ook vergoed. Volgens mij was 2 sterren normaal gesproken ook 13 euro nog wat. Dus is eigelijk hetzelfde als wat jij hier noem.
     
  4. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik was alle 3 de keren medisch en denk dat dat nu niet anders zal zijn. We hebben de kosten voor een poliklinische bevalling even bekeken maar het viel ons nog wel mee wat je betaald wanneer het niet vergoed wordt. Was geloof ik rond de 350 euro wat je zelf moet betalen.

    We zien wel :D Ik ga ervan uit dat ik wederom uit voorzorg met een infuus moet bevallen.
     
  5. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Wat naar allemaal.. doe maar rustig aan. Hopelijk trekt het snel weg en was er niks aan de hand..
     
  6. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Mag ik vragen waarom je medisch was? Zonder een spannend bevallingsverhaal? :p
     
  7. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij de eerste ingeleid dus sowieso al medisch, bij de tweede opeens bloedverlies met 38+2 en bij de 3e ivm mijn hele lage hb, moest daarom in het ziekenhuis bevallen met een infuus uit voorzorg.....Dat ze me meteen bloedtransfusie konden geven mocht dat nodig zijn. Uiteindelijk 1400ml bloed verloren dus niet nodig geweest.
     
  8. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik ga het morgen nog wel even aangeven trouwens. De verloskundige heeft het verkeerd in haar systeem staan. Die had er enkel instaan dat ik 400ml ben verloren bij de vorige controle maar ik ben tijdens de bevalling 1000ml verloren en na de bevalling nog eens 400ml. Ik ben best bang dat dit weer gaat gebeuren. Ik had de laastste keer een luie baarmoeder en ik denk dat dat nu weer het geval zal zijn? Geen idee maar lijkt me niet iets wat weer overgaat?
     
  9. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    #469 Elinetjeee, 15 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2018
    Wow heftig. Voor hb hoef ik denk ik niet bang te zijn. Bij mij zat deze op de bovengrens van zwangeren :) verloskundige was helemaal verbaasd
     
  10. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Mijn hb gaat denk ik wel een dingetje worden dit keer.
    Die was al niet zo hoog om mee te beginnen en zal alleen maar minder worden (was al een tijd aan t dalen)

    Met 30 weken wordt sowiewo mn hb nog eens gecontroleerd.

    @peque, kraampakket en kraamzorg zit er bij mij sowieso al in; medische bevalling enzo ook.
    Poliklinische bevalling geloof ik wel een eigen bijdrage, weet niet hoeveel. 6 jaar geleden voor t laatst opgezocht maar werd dus overgedragen door pijnstilling dus werd ik medisch.
    Ik betaal nu zo’n 140 pm voor basis+aanvullend top ;) en DSW houdt ook t eigen risico lager dan aanbevolen door de overheid omdat ze t er niet mee eens zijn. Maar t blijft een hoop geld ;)
     
  11. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Ja ik zit m'n hele leven al te kwakkelen met m'n hb. En in de zwangerschappen is hij nog lager. Vorige zwangerschap met 36 weken een ferinject gehad maar hij was alsnog te laag met de bevalling.
     
  12. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ik kom op €102,70 per maand uit, basis en aanvullend voor de zwangerschap. Wij gebruiken super weinig zorg, eigenlijk alleen de kosten voor de huisarts waar we nooit komen, dus heeft t weinig zin om van alles extra te betalen.
     
  13. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Haha ja hier ook!
     
  14. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    True, maar dan heb je je eigen risico dus hoger ingesteld staan?
    Daar ga ik dus niet aan beginnen want ik gebruik mn eigen risico wel haha
     
  15. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    #475 peque, 15 nov 2018
    Laatst bewerkt: 15 nov 2018
    Ja dat heb ik inderdaad hoog (edit: er stond laag) staan. We hebben in de 6 jaar dat we in Nederland wonen geen van beiden ons eigen risico gebruikt en dat geld apart gezet (heeft ons ongeveer 2500 opgeleverd in ons “eigen risico potje” dus daar kunnen we wel wat hebben) behalve dit jaar ongeveer €50 voor mij voor alle bloedproeven.
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Fanatiek lid

    20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    @BabyFG oh maar ik snap het wel hoor, je kindje is net geboren en je hormonen zijn all over the place. Ik zou t ook niet leuk vinden als ik mn kindje niet zou kunnen zien, al zou t voor een paar seconden zijn.

    En die troep, haha, daar hebben we heel veel mensen van gehoord. Maar eerlijk waar, geen troep gezien. Toen ik gedouched was was alles weer helemaal schoon, opgeruimd en zelfs mijn bed verschoond en beddengoed en gebruikte doeken zaten al in de wasmachine.
     
  17. Daan3

    Daan3 Fanatiek lid

    20 nov 2015
    1.044
    501
    113
    Ohhh, over 24 uur weten we gewoon wat het is :eek::D
     
    Isayez, Elinetjeee, MLB en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Hahaha leuk eh!
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  19. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Haha dat zei ik ook al tegen mn man! Merk je niks van en hoef jij niks voor te doen en bed wordt gewoon goed beschermd hihi

    Wat ik wel moet doen is ff kijken voor of een zeiltje (zit dat standaard in t kraampakket? Nee toch?) of kijken of er waterdichte moltons zijn voor splittoppers
     
  20. kokjes

    kokjes Bekend lid

    14 sep 2016
    593
    313
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb de vochtwerende moltons er al onder liggen. Met dit termijn lekte mijn borsten al bij de 2de zwangerschap dus ik ben voorbereid. Niet dat die dingen al het vocht tegenhouden. Heb straks alsnog van die zeiltjes nodig uit het krasmpakket.
     
    BabyFG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina