Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wij wonen zelf niet op de boerderij, zijn ouders nog, maar wel in hetzelfde dorp dus lekker dichtbij! De boerderij gaat natuurlijk altijd door, maar hopelijk wat minder zzp werk, is het allemaal wat flexibeler! En het scheelt dat ik nu inmiddels weet wat het ouderschap inhoudt en weet wat te kunnen verwachten.. dat heb je bij de eerste niet:eek:
     
  2. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Goh, ja dan ben je echt op jezelf aangewezen de hele week
     
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik vond dat ook echt pittig.

    En we hadden er nog 2 rondlopen van 8 en 10 op dat moment.

    Maar nu gaat hij regelen dat hij langer thuis is en hij wil gewoon 1 dag ouderschapsverlof.
     
  4. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Hebben jullie de kinderwagen al gekocht? Wij gister en een stokke xplory , :cool: echt leuk. En hoe gaat het met jullie kinder kamers al af? Wij nog niet helemaal bijna.

    Krijg een fijne energie van onze groeiende baby boy ♡
     
  5. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)

    Wij hebben er 2. Een tweedehands quinny van MP voor 75 euro en een jaren 70 wandelwagen voor 10 euro. Die laatste gaat bij ons dienst doen als box.

    Wij zullen voornamelijk de draagdoeken gebruiken. En we zoeken nog een mooie fijne drager voor manlief.
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  6. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wij hebben een 2de hands kinderwagen gekocht, nog wel helemaal nieuw.. van de buurvrouw:p Box ook 2de hands, afgelopen weekend opgehaald en het wiegje is een familie item, die komt in de kamer eerste weken.. ik vind die grote spullen altijd zo duur, dus liever mooie 2dehands. De dekentjes, kleertjes ect wel lekker nieuw, maar heb ik ook nog amper iets van.. ik denk dat ik in mijn verlof lekker ga (online)shoppen.. heb ik dan ook wat te doen:D

    De babykamer nog helemaal niks, helaas, maar we moeten boven nog verbouwen.. dus eerst beneden een slaapkamer maken en komt de baby toch eerste maanden bij ons te liggen, dus kunnen we in alle rust boven bezig:)
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  7. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken de kinderwagen waar onze zoon ook in heeft gelegen. Afgelopen weekend heeft onze zoon een loopfietsje voor z'n verjaardag gekregen. Hopelijk gaat hij die gebruiken als we met de kleine willen wandelen.... Eerst maar flink oefenen.

    Babykamer komt half november. Dan kan ik helemaal los. Heb ik veel zin in :D
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  8. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik zit er aan te denken om een meerij plankje aan te schaffen. Geen idee of mijn dochter erop wil blijven zitten, maar dan hebben we wat voor de lange afstanden. Op haar tempo zijn we anders na een half uur nog niet op school van de oudste.

    @ babykamer
    We hebben een co sleeper, maar die staat nog in de doos en mijn nu nog jongste slaapt tot na de geboorte van de baby in de babykamer. Als wij naar zolder verhuizen na de bevalling dan krijgt zij onze slaapkamer en de baby haar kamer. Wel raar om daar nu helemaal niks aan te doen.
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  9. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hoi dames,

    Ik heb een vraagje en wil graag jullie ongezouten mening.

    Korte toelichting: enkele jaren geleden heb ik heel bewust voor mijn eigen gezin gekozen en dit bij mijn zusjes ook aangegeven.
    Voor hen betekende dit vooral dat als zij problemen hadden ik niet meer mijn eigen gezin/leven on hold zette om hun uit de brand te helpen. (Zo heb ik samen met mijn vader op het sterfbed van mijn moeder gezeten, want mijn ene zusje trok dat emotioneel niet en de andere was net bevallen. Vervolgens werd me later in mijn gezicht gesmeten dat dat niet eerlijk was, want hun band was veel beter met mamma dus ik had daar niet mogen zitten).
    Sindsdien is het contact met 1 zusje minimaal en met de andere afwezig.

    Nu ben ik uitgenodigd voor de babyshower van mijn jongste zusje eind november.
    Ik moet hiervoor voor een hele dag een oppas regelen en de hele dag op een houten stoel gaan zitten (heb even gevraagd en nee er is alleen voor de zwangere dame een comfortabele stoel, de rest kan wel op een gewone).
    Hierbij wordt compleet voorbij gegaan aan het feit dat ik dan net zo ver zwanger ben en een hoop meer klachten heb (net doorverwezen naar de fysio ivm mijn heupen en bekken).

    Dus ik heb gezegd ik kom waarschijnlijk niet. Nu krijg ik van alles over me heen, zoals dit is je zusje dus ik moet me maar even overal overheen zetten en gewoon gaan. En me niet zo aanstellen.

    Wat vinden jullie hiervan en zouden jullie wel of niet gaan????
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    De manier waarop er met je omgegaan wordt is echt niet leuk, en dat zou al een goede reden kunnen zijn om niet te gaan. Maar aan de andere kant maak je daar de situatie niet beter mee.. en het is wel soort van leuk dat ze je uitnodigen en het ze ook kan schelen dat je komt.

    Is het een optie om zelf een stoel mee te nemen? Of kussens? Ik heb ook bekkenklachten en zou me niet laten weerhouden door een houten stoel. Comfortabel is anders, maar dat kan echt wel een dagje hoor.. dag daarna even wat meer rust pakken.

    Ik heb mijn vorige zwangerschap een hele dag gestaan en gelopen met bekkenklachten omdat mijn broertje een presentatiedag had van het leger (hij was toen in training) en het heel belangrijk voor die jongens is om support te hebben van hun familie. En hij had specifiek om mij gevraagd.

    Ik zeg niet dat jij dat ook maar zou moeten doen, maar als je het belangrijk vindt om te gaan, dan kan je je daar wel overheen zetten toch?

    Je vroeg om onze ongezouten mening, dit is de mijne. Hoop dat het niet lullig overkomt want dat is niet mijn bedoeling. Uiteindelijk is dit jouw beslissing en moet jij doen wat goed voelt.
     
    LindaS80 vindt dit leuk.
  11. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    @2de leg ik zou ook gaan. :)

    Je hoeft je leven er niet voor ‘on hold’ te zetten/ ze heeft je niet gevraagd om haar probleem op te komen lossen (denk ik ;)) Ik ken het hele verhaal niet natuurlijk, maar dat je wordt uitgenodigd is toch erg leuk en ik zou daarom wel proberen te gaan.
    Wat betreft de houten stoelen... Je kunt misschien afwisselend lopen en zitten? Of neem een kussen/ deken mee of een eigen (tuin)stoel? En als het echt niet gaat kun je er altijd daar nog voor kiezen om eerder weg te gaan, dan heb je in ieder geval de uitnodiging bij voorbaat niet afgeslagen om die reden. :)
     
  12. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Bedankt dames. Daar vroeg ik ook om.

    Ik hoef inderdaad niks on hold te zetten. De uitleg was puur even bedoeld om de relatie toe te lichten. Mijn zusjes (met name de middelste) kan en wil niet accepteren dat mijn gezin belangrijker is dan zij in mijn leven en heeft daarom het contact verbroken van haar kant.

    Een stoel meenemen is geen optie. Iets met de stijfheid van mijn zusje (Ik heb stoelen, je past je maar aan aan mijn huis) en geloof me die stoel komt er dus ook echt niet in.
    Mijn zusje heeft ook geen huiskamer in haar huis, want zitten daar doen we toch nooit.

    Momenteel eet ik zelfs thuis al amper mee met mijn gezin, want ik kan niet eens op onze stoelen zitten.
    En ik moet daarna nog wel naar huis rijden (mijn man is niet thuis dat weekend).

    Ik heb niet zomaar last van mijn bekken/heupen. De laatste zwangerschap kon ik de laatste 6 weken nog net naar het toilet op en neer lopen door de pijn. Ik heb toen dan ook bankrust op gekregen (vermijden dat je loopt om ziekenhuisopname te voorkomen).

    Etikette (komen we weer bij de stijfheid van mijn zusje) schrijft voor dat je niet weg mag voor de zwangere dame.
    Dus als ik ga zal ik dus ook de hele zit uit moeten zitten.
    Als ik eerder wegga maak ik de hele situatie alleen maar erger en dat wil ik mijn zwangere zusje niet aan doen.

    Ik vind het heel lastig. Ga ik mijn eigen gezondheid aan de kant schuiven voor het ene zusje waar ik nog wel contact mee heb? Of zeg ik nee ik kom niet.

    Ik heb nu gezegd ligt eraan hoe ik me voel. Maar ze willen het eind oktober zeker weten en dan duurt het nog bijna 5 weken tot de shower (Die is 30 of 23 november en 23 kan ik sowieso niet).
    Ik weet gewoon niet hoe ik er dan aan toe ben.

    En om een beeld te schetsen wat ik over me heen krijg. Gisteravond kreeg ik een appje: " Ik ben erg teleurgesteld dat je niet kan aangeven of je komt. Ik zie geen reden waarom je er niet bij zou kunnen zijn". Getekend mijn middelste zusje
     
  13. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    #2273 MamaSelina, 25 okt 2019
    Laatst bewerkt: 25 okt 2019
    Nou ik ben daarin wat anders ik heb zelf dan ook geen contact met mijn 2 zussen. Wel heel leuk dat je zus het probeert maar anderzijds de manier waarop zij een houding aanneemt zou ik over vallen.. en zou ik hebben gezegd of je regelt iets , of dan kom ik gewoon niet. Ook jij moet aan je gezondheid denken ? Klinkt als een jaloezie verhaal vanuit je zusters .

    Maar goed dat is uit je verhaal halende. Geen idee 1 kant van het verhaal en natuurlijk zijn er 2 kanten maar je moet voor jezelf zorgen.
    Tenzij bijvoorbeeld hun ook veel voor jou doen als in dat je ook echt op hun kunt bouwen en er sprake is van wederzijdse zorg en respect dan zou ik wel gaan. Maar dat kan jij alleen beantwoorden.
     
  14. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Wat leuk dat jullie ook 2de hands kopen
    Ja wij hebben de stokke zoals nieuw 2dw hands gekocht is top toch dat dat kan.

    En met de verbouwing van een slaapkamer is dat dan nog moeilijk of een lange verbouwing? Lijkt me spannend


    November de babykamer ja dan kan je helemaal los gaan.


    Als je verlof hebt zul je vast en zeker helemaal losgaan met shoppen hahaha. Heb je dan lekker de tijd en energie voor

    Wij kopen deze maand de co sleeper
    En het nestje , de gordijnen vitrage voor de baby worden gemaakt en als het goed is ergens deze week kan ik ze ophalen en ophangen.
     
  15. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Wij denken hier ook over na
    Ik ben alleen bang dat die van mij na 5 minuten er genoeg van heeft en zegt toedels mama ik ga stokjes verzamelen of iets. Ondernemende dame is onze meid. Dus ik denk ook nog even na.
     
  16. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Pff even alles terug gelezen.
    Heb herfstvakantie maar best wel een drukke week gehad.

    Ben zelf in de vrije tijd bezig met haken. Tot nu toe haakte ik veel voor anderen. Allemaal babyspeelgoed maar wil nu een vestje voor de kleine gaan haken.

    Nog meer mensen die creatief bezig zijn met het maken van spulletjes voor de kleine?

    Wij hebben een Joolz wagen en schaffen een meerijdplankje voor onze zoon aan.

    Ik vind de tijd best wel snel gaan eigenlijk. Nu bijna 24 weken maar als ik dan bedenk dat er nog maar 16 te gaan zijn....
     
  17. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik ben lege potjes pindakaas/augurken etc. aan het versieren om die op het kamertje te zetten. En je raadt het al, zoonlief wil ook, dus ben ook een potje voor hem aan het maken.
    In die potjes doe ik dan een waxinelichtje op batterij erin of een paar ledlampjes. Ik ben nooit zo creatief, maar had ineens zin in zelf wat te maken...

    @Mir123 Ik ben wel benieuwd wat je voor de kleine gaat haken, als het af is, laat je dat dan aan ons zien?
     
  18. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Verlof is hier tweede week van Januari, maar kerst werk ik bijna niet en dan heb jr nog nieuwjaar waarbij er dagen wegvallen. Dus eigenlijks heb ik dan 8 weken van te voren al verlof.
    Heerlijk :) alsof ik het zo geplant had.
     
  19. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw

    Leuk toch zo wat bezig zijn! Ben ook wel benieuwd naar jou creaties ...;)

    Nou in eerste instantie dus een vest...., maar dat heb ik nog niet eerder gedaan dus even kijken....

    Ik maak momenteel veel boxmobieles, wagenspanners, maxi cosi hangers, speenkoorden en rammelaars met gehaakte figuurtjes voor klanten. Dus wellicht dat ik die ook zeker nog ga maken voor ons eigen ukkie. Heb alleen zoveel keus dat ik zelf niet goed kan kiezen....;)

    Ik zal foto's maken van wat ik zelf heb gemaakt voor ons eigen kleintje.

    Hier alvast enkele foto's van wat ik zoal maak in opdracht.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Big Wish, MamaSelina, 2de leg en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Supermooi! Love dat konijntje ❤️

    Ik ben nu op vakantie, maar als ik thuis ben zal ik een foto maken van waar ik mee bezig ben. :)
     
    Mir123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina