Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanarie1988

    Kanarie1988 Actief lid

    28 jul 2016
    447
    508
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nog meiden die al veel last hebben van maagzuur? De laatste 2 weken vaker en vaker en sinds gisteren al de hele dag door. Is even beter tijdens eten maar nadien voel ik het branden vanbinnen... :(
     
  2. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Al een poosje inderdaad.
    Momenteel kan ik het redelijk tegenhouden door savonds niks te eten en me overdag weer voornamelijk te focussen op fruit.
    En de rennies liggen al standaard in de keuken, naast me bed en in mijn handtas.
     
  3. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Nou daar ben ik ook bang voor! Of dat alleen mijn oudste van dan 5 er op wil. Ik kijk nog even, plankje is zo gekocht.

    @2de leg, volgens mij heb je eigenlijk je keuze wel gemaakt. Niet leuk als het zo moet. Kan je niet zelf lekker gaan lunchen met je zwangere zusje of zo?
    Ik ben zelf enig kind dus geen tips.

    Leuke dingen zeg @Mir123! En wat veel ook al! Daar kan je mooi druk mee zijn. Ik ben zelf niet zo creatief. Te weinig geduld.
    @Ting86 ik ben ook heel benieuwd naar jouw projectje!
     
    MamaSelina vindt dit leuk.
  4. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Ting86
    Ja leuk... wachten jouw creaties wel af!

    @Kanarie1988
    Bedenk me juist dat ik tot nu toe nog geen last van brandend maagzuur heb en de vorige zwangerschap wel echt al vanaf 20 weken...

    Vannacht wel opeens enorme kramp in m’n voet! Dit had ik de vorige zwangerschap ook maar dan niet ‘s nachts.

    @Marlau
    Ja ik heb/had een heel aantal advertenties op Mp staan en het loopt eigenlijk heel erg goed. Zo goed dat ik nu de advertenties even heb laten verlopen en geen nieuwe heb geplaatst om zo even toe te komen aan het vestje voor ons eigen kleintje.
    Maar de foto’s die ik plaatste is slechts een hele minimale selectie van alles.
     
  5. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Leuke hobby! Maar even wat rust nu is ook wel lekker. Je liet ook echt mooi afgewerkte dingen zien.
    Vervelend van die kramp. Ik herken het wel van de vorige zwangerschappen. Ik had dat wel later.

    Ik heb net heerlijk een tijdje onder de douche gestaan. Normaal heb ik daar na het eten helemaal geen zin in, maar als ik zwanger ben, heerlijk! Vanaf 35 weken of zo lekker op een douchekrukje als het staan wat zwaar wordt.
     
  6. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    En 26 weken dansje!
     
    2de leg, Mirremuis en Want2beAmom vinden dit leuk.
  7. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik doe vandaag mijn 26 weken dansje :rolleyes:..

    Ik zag zondag dat de zwangerschapsbanner zich een dag vooruit had gezet. Eerst moest ik de uitgerekende datum 1 dag te vroeg zetten wilde ik een correcte telling krijgen. Nu hoeft dat niet meer!
     
    2de leg vindt dit leuk.
  8. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Marlau

    Ja even wat rust is wel lekker.
    Douchekruk... heb hem toen ook opgevraagd maar vond hem voor de bevalling voor geen meter werken volgens mij. Daarna wel goed gebruik van gemaakt.

    Draag tot nu toe nog steeds m’n gewone jurken, maar vanaf volgende week ga ik toch eens over op de positiekleding.
    Op zich zitten ze nog prima maar ze gaan toch onderaan niet helemaal goed om de buik zitten en tja nu mag dat toch wel...

    Ook nog nooit een Buikfoto gemaakt, maar moet er gauw toch maar van komen.
     
  9. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    De tijd van mijn gewone jurkjes aan heb ik echt gehad.
    Morgen mijn 26 weken dansje. En de zse week wat jurkjes via mp op de kop getikt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MamaSelina, Ting86 en Kanarie1988 vinden dit leuk.
  10. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Voor de geïnteresseerden een fotootje. Ik mis alleen bij de rechter nog iets aan de bovenkant (die is voor mijn zoon), maar ben even inspiratieloos. De linker is af.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mir123 en Mirremuis vinden dit leuk.
  11. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    O super leuk zeg!! Wat vond je zoontje er van?

    Ik ben even een paar uurtjes alleen thuis, zo lekker op de bank liggen!
     
  12. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Vandaag 25 weken dansje :)

    En zojuist de kinderwagen opgehaald en meteen de halve Prenatal leeggekocht :)
     
  13. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Het eerste wat hij zei was: "Ooooh wow!"
     
    Marlau vindt dit leuk.
  14. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Ting86
    Heel leuk geworden hoor!! Lekker crea bezig!

    Mijn vestje is ook af. Hoop er gauw een keer een foto van te maken.
     
  15. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat zijn jullie creatief bezig! Leuk! Ik ben totaal niet handig met zulke dingen maken en haken enzo.. ik moet voor a.s. woensdag nog wat bedenken voor mijn zoontje die gaat trakteren op de kinderopvang, omdat het de laatste keer is.. dat is al een hele opgave voor mij:roflmao:
     
  16. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ik ben ook niet zo creatief met stof hoor. Mijn moeder daarentegen... die heeft al een deken gebreid en heeft nu wafelstof besteld voor nog 2 dekens voor in de ledikant en de wandelwagen. Daarna zijn de gordijnen aan de beurt :roflmao:
    En mijn schoonmoeder is een geboortetegel aan het borduren. Prima haha
     
  17. VaMosS

    VaMosS Lid

    28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Wat super leuk en creatief! Mooi allemaal hoor! Wou dat ik dat ook kon! Lijkt me leuk om te doen en je bent weer bezig met iets leuks!

    Maagzuur heb ik inderdaad ook...

    Hier de laatste dagen echt veel last van mijn schaambot? Ik weet niet precies wat het is maar het voelt alsof er heel hard tussen mijn benen is geschopt. Ik krijg de pijn altijd na een ( lange) wandeling met mijn hond. Weet iemand wat dat is?

    En nog een vraagje; wij krijgen geen echo`s meer van onze verloskundige dat vind ik wel een beetje jammer. Ze voelt alleen nog maar aan de buik of het kindje goed groeit en verder helemaal niets. Is dat bij jullie ook zo? Want je kan toch niet alleen voelen of een kindje goed groeit lijkt mij? Ook lag mijn placenta vooraan en een beetje laag, vind het zelf gek dat dit niet meer gecheckt word?
     
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier is het ook normaal dat je geen echo's meer krijgt als de zwangerschap goed verloopt.. vind ik ook altijd maar wat raar. 1 groei echo is niet verkeerd lijkt mij.. Ik krijg rond 32 weken wel een extra echo, omdat de placenta tegen de uitgang aan lag bij 20 weken, wat ik stiekem helemaal niet erg vind.. even een keer extra kijken of alles goed is
     
  19. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Bij mijn zoon kreeg ik met 36 weken nog een liggingsecho. Deze was dan ook standaard. Blijkbaar is dat ook per vk verschillend.
    Nu krijg ik groei-echo's bij 28, 32 en 36 weken, maar dat heeft allemaal te maken met een grote zoon bij de geboorte (vind ik stiekem niet erg).

    De pijn die je ervaart herken ik niet. Ik merk wel na een stukje wandelen dat mijn buik wat zwaar/onrustig wordt. Dus ga ik gelijk rusten als ik thuis ben.
     
  20. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @VaMosS
    Hier normaal na de 20 weken ook geen echo meer.

    @Mirremuis
    Ideaal toch als het allemaal voor je geregeld wordt! Lijkt me echt handig! Tenminste als het om naaiwerk gaat, zou ik dat best leuk vinden als een ander dat even voor me zou doen.

    Hier mijn eindresultaat van het gehaakte vestje. Wil alleen nog wen leren labeltje toevoegen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Want2beAmom, Ting86, 2de leg en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina