Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSelina

    MamaSelina Bekend lid

    19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Haha snap je wel.
    Maar hij heeft zeker gelijk
    Bij mij waren alle kilo's bij M eraf met 7 dagen en daarna zelfs nog wat extra kilo's je verdoet best een hele hoop weer natuurlijk.

    Lekker genieten het is voor de baby niet zozeer omdat jij geen of wel lekkere dingen eet.
     
  2. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Sorry dames. Erg druk en krijg geen meldingen meer. Dus aardig wat terug moeten lezen.
    Beetje veel om overal op te reageren.
    Met mij gaat het goed. Wisselend heel moe en meer energie.
    Gister de suikertest gedaan. Ben er lang misselijk van geweest. Vond dat 2 uur wachten echt minder. Ik was bij een prikpost en kon daar ook even liggen gelukkig.
    Ook wel snel last van heupen, dus wandeling met de jongens is er niet meer bij helaas.
    Ik ben nu ong. 8 kilo aangekomen. Was al veel te zwaar, maarja komt na de bevalling wel weer. Dan lekker veel wandelen.

    Basis van de babykamer is af, hoefde ook bijna niks te doen. Mijn vader komt de groenige muur nog een extra laag geven.

    Ik ben nu druk met alle accessoires. Veel naaimachine. Dekentje wieg is af, mandjes bijna. En bezig met een jasje en geboortepakje.
    Wil nog aankleedkussenhoes en omslagdoek maken.
    En aankleding kinderwagen moet ook nog.
    Wel ook zelf bijtring, wagenspanner, bijtkoord en sleutelhanger gemaakt.

    Als alles lukt met vervanging op het werk is 28 november mijn laatste werkdag. Heb zoveel uur opgebouwd dit jaar. Hoop echt dat het lukt. Nog zoveel op orde te krijgen in huis. Lang leve de nesteldrang.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik kreeg ook geen meldingen meer .

    Afgelopen week best geschrokken. Ik was ineens 3 kilo aangekomen (Dit nu op plus 5).
    Ik ben niet actief aan het lijnen, maar heb genoeg overgewicht om zo min mogelijk aan te komen. En let dus heel erg op wat ik (los van de maagzuur waardoor ik heel veel niet eens kan eten)
    De vk heeft me gisteren gerust gesteld dat ik rond een sprongetje van de groei zit, dus dat mijn kilo's keurig in mijn staan met mijn doelen.

    Verder nog 6 weken tot mijn verlof en de maand december werk ik maar 3 dagen (ma, di, wo). Alvast lekker uitrusten.

    Vanavond komt de aannemer voor onze slaapkamer (zolder). Hopelijk kan hij snel aan de slag.
     
  4. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    ❤️ Uitgerekend 1-15 februari 2020 ❤️

    1 februari
    Suethatsme, 33 jaar, 3e kindje

    2 februari
    HHJ, 26 jaar, 2de kindje
    LindaS80, 39, 2e kindje, 1e (12 jaar) na mmm en 1 mk
    Princessjesliefde, 30jaar, 2e kindje
    Alinda1986, 2e kindje

    3 februari
    Marlau - 33 jaar 3e kindje
    Corynne - 33 jaar, 3e kindje

    4 februari
    Butterfly20, 27 jaar, 1e kindje
    Ting86 - 33 jaar - 2e kindje
    Big Wish - 38 jaar - 3e kindje

    5 februari
    Mamadeluxe - 37 jaar - 12e kindje
    Mamaselina - 26 jaar - 2e kindje
    Want2beAmom, 27 jaar, 1e kindje

    6 februari
    2de leg, 37 jaar, 4e kindje

    7 februari


    8 februari
    Mini25, 28 jaar - 2e kindje

    9 februari

    10 februari


    11 februari

    12 februari
    Kanarie1988, 30 jaar, 2e kindje

    13 februari
    itsann, 32 jaar, 2e kindje

    14 februari
    Mirremuis, 28 jaar, 1e kindje
    VaMosS, 33 jaar, 1e kindje

    15 februari
    Kaaskoekje, 29 jaar, 3e kindje

    17 februari
    Mir123, 33 jaar, 2e kindje

    ⭐️Suuster, Siamara, Mommiiee, Momma2be, Meiske22, Micy


    -------------------------------------------------------
    jongen ♡ (5) | meisje
    (8) | verrassing (0) | onbekend (1)
    -------------------------------------------------------


    Afspraken:

    November:
    15 november - Ting86 - groeiecho
    23 november - Mirremuis - 3D/4D pretecho
    25 november - Marlau - echo

    December:
    11 december - HHJ - echo placenta lokatie
     
  5. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @Marlau Bij mijn zoon is er nooit getest op zwangerschapssuiker. Omdat hij zo groot was bij de geboorte, wouden ze dat nu wel doen.

    @LindaS80 Dat van je dochter kun je er ook niet bij hebben nu. Hopelijk is het maar tijdelijk...

    @Big Wish Wat een mooie speeltjes! Superknap dat je dat zelf maakt.

    @hier Vandaag eerste afspraak gehad in het ziekenhuis. Gelijk een groeiecho gehad (dus die van 15 november mag gecanceld worden). Ons meisje loopt keurig op het gemiddelde qua groei, alleen mijn baarmoeder loopt voor op de groei. Ik mag nu ook op m'n suiker prikken. Ik ben heel erg benieuwd wat mijn waardes zullen zijn. Hopelijk valt het allemaal mee.
     
  6. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat houdt dat in dat je baarmoeder voor op groei loopt? Heb ik niet eerder gehoord
     
  7. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Dan is de groei sneller dan dat er verwacht wordt. Dus de baarmoeder is groter voor het gestelde termijn.
     
  8. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Maar brengt dat bepaalde risico's met zich mee? Aangezien de baby wel normaal groeit? Kan hier op internet niet zoveel over vinden
     
  9. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Dat weet ik niet, maar ze zeiden er verder niks over, dus ik denk dat het niet zo heel erg is. Ik ga me er iig niet druk om maken.
     
  10. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Fijn dat je meisje mooi gemiddeld is! 1 van de enige keren in je leven dat gemiddeld precies perfect is. :D

    Hier gaat alles zo z’n gangetje. Ik merk wel echt dat de baby sterker wordt zeg! Ik voel haar soms ook al echt schuiven i.p.v. alleen maar schoppen.
     
    2de leg en Want2beAmom vinden dit leuk.
  11. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Dat schuiven dat voel ik ook wel eens, tenminste, als dat is wat je bedoelt @Marlau. Dan draait hij zich om en schuift hij met zijn armpje of beentje zo langs mijn buikwand. Vind dat draaien echt een naar gevoel haha.
     
  12. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ja vindt je het naar? Ik vind het altijd wel fijn. Maar mijn baby draait zich nog subtiel om. Dat gevoel bedoel ik wel! Ze krijgen echt al wat minder ruimte of eigenlijk, ze worden echt al groot!
     
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ze worden echt al groot inderdaad! En sterk! Ik schrik soms echt op als ze weer even flink draait of schopt tegen de buik of andere ingewanden:eek: voelt niet altijd even prettig, maar wel fijn dat ze zo duidelijk aanwezig is
     
    Marlau vindt dit leuk.
  14. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Hier inmiddels de suikertest ook doorstaan. Het drankje (uit de koeling) leek net op kant en klare limo. Eerste 2 slokken gingen maar de laatste... mocht gelukkig mijn mond even spoelen. Toen wekker gezet en ik heb 2 uurtjes gehaakt. Na een kwartier ging het echt wat minder... werd misselijk en moest boeren laten. Knapte daarna gelukkig weer op.

    Nou afwachten...
     
  15. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Vanmiddag appte de verloskundige al dat mijn suikerwaardes goed waren! Erg fijn om te weten. Kan ik morgen met een gerust hart uit eten gaan ;)
     
    HHJ, Ting86 en 2de leg vinden dit leuk.
  16. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Super fijn @Mir123! Heb je lekker weer gehad. Fijn dat het drankje uit de koelkast kwam. Was bij mij helaas niet zo. Jak!
     
  17. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik heb hem dinsdag gedaan. Niet uit de koelkast, maar was net pure limonade. Kreeg hem makkelijk weg, en idd na een kwartier echt niet lekker ervan. Er stond gelukkig een ehbo bedje waar ik op kon liggen. Ben wel bijna de hele dag misselijk geweest ervan.
     
  18. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Marlau @Big Wish

    Ja ik kon kiezen uit de koelkast of op kamertemperatuur. Had hier al gehoord dat uit de koeling fijner was dus de keus was snel gemaakt.
    Op zich kreeg ik hem wel makkelijk weg, maar merkte wel bij de laatste slok dat je meer de smaak proefde.

    Was het bij jullie ook goed?
     
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad gelukkig. Bij mij was de uitslag goed, geen zwangerschapsdiabetes.
     
  20. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Haha ja soms wel! Ik voel wel vaker een beetje geschuif, dat vind ik niet erg. Maar soms.. :eek: Hij kan zich echt volledig omdraaien ofzo en flink langs mijn buikwand schuiven en duwen. Ze worden echt al groot! Het is al een heel kindje. Dat besef komt zo nu en dan ineens binnen en dan zeg ik ook tegen mijn man: Er leeft gewoon een compleet mini mensje in mij! Zo bijzonder haha.

    Hier zojuist even een flinke bestelling gedaan bij babydump! Voor wie nog dingetjes nodig heeft als dekentjes/lakens enz, babydump heeft nu een flinke korting t/m vandaag. Heb van alles maar 2 besteld, voor het wiegje en ledikantje. Mochten we meer nodig hebben kunnen we altijd bij bestellen.

    Gisteren zijn we ook lekker nog met het babykamertje bezig geweest. Zijn wat aankleding spullen gaan kopen en we hebben echt veel leuke dingen ingeslagen. Het wordt echt heel leuk! :D Zo blij mee!
     

Deel Deze Pagina