Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Mooie naam!
     
  2. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Vraag,
    Hoe wakker zijn jullie kindjes?
    Die van mij slaapt alleen maar en ik krijg hem moeilijk wakker voor voedingen. Hij hapt ook erg lui. Dat is snachts een probleem en dan neig ik naar fv.
     
  3. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ons dochtertje moet ik ook nog voor bijna iedere voeding wakker maken. ‘S Nachts krijgt ze afgekolfde melk in de fles, misschien kun je dat nog overwegen om te proberen. Alle andere ‘trucs’ zul je vast al toepassen om hem wakker te krijgen/maken. ;)
     
  4. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik moest haar hier de eerste week wel wakker maken en ‘s nachts wel echt eerst verschonen om goed wakker te worden. Nu wordt ze inmiddels uit haarzelf wakker.
    Jouw baby is in week 37 geboren toch? Misschien dat dat er wel mee te maken heeft dat je hem nog wakker moet maken.
    Misschien inderdaad ‘s nachts een fles zoals @Mini25 oppert.
     
  5. Kanarie1988

    Kanarie1988 Actief lid

    28 jul 2016
    447
    508
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd @HHJ !!
     
  6. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Misschien een rare vraag, maar waarom zou je hem wakker maken?
     
  7. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Omdat hij anders blijft slapen. Hij is een stille hongeraar ofzoiets.
    Het wordt wel iets beter, omdat ik zorg dat hij toch echt zoveel moet drinken.

    Afkolven ben ik vandaag mee begonnen. Wat hij afgelopen nacht niet kreeg met bv, heb ik gekolft in de ochtend.

    Zijn luie hap heeft tot gevolg tepel kloofjes. Die had ik dus nog niet, maar damn wat doen die zeer. Als hij goed hapt, valt hij in slaapt en verliest hij zn hap. Ik moet hem echt vaak opnieuw aanleggen.

    En misschien komt dat idd omdat hij met 37 weken is geboren. Maar frustrerend is dat wel.
    Tepelhoedjes wil hij niet meer, die heb ik twee dagen gebruikt in de eerste week, ook omdat hij zo slecht hapte en omdat mijn tepels in trauma waren door de zuigkracht. Daar zijn ze wel aan gewend nu..
     
    2de leg vindt dit leuk.
  8. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Omdat zo’n heel kleintje echt nachtvoedingen nodig is.
     
  9. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Mijn oudste was 36+6 toen hij geboren werd en die sliep 6 uur door snachts na 2 nachten al.
    Aangezien hij overdag prima at was dat geen enkel probleem. Hij groeide prima en had nergens last van.

    Ze hebben het dus niet allemaal nodig. Vandaar ook mijn vraag.
     
  10. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Sibylla had alleen de eerste week moeite om voldoende uit de borst te halen. Ze was weliswaar goed wakker voor een voeding maar was na één borst te moe waardoor we haar nog moesten bijvoeden. Nu is telkens goed wakker en haalt ze ook voldoende uit de borst. De fles wil ze ook niet meer. Ze slaapt overdag meer dan s’nachts en komt 2-3 keer voor een voeding.
     
  11. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Mijn oudste van inmiddels 13 sliep s’nachts wel altijd door en moest ik wakker maken voor de voedingen.
     
  12. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @2de leg ik meende dat onder een bepaald gewicht je de nachtvoedingen niet mocht overslaan. Weet het fijne er niet meer van maar bij mijn te vroeg geboren kindjes daar kreeg ik altijd dat advies bij van de kinderarts.
     
  13. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Geen idee. Mijn oudste is nooit gezien door een kinderarts (ook weer een fout van het zkh). Wij zijn gewoon naar huis gestuurd zonder enige toelichting of advies.

    De eerste nacht heb ik hem toen wel wakker gemaakt. 3 slokken en daarna 2 uur brullen. Na een bevalling van 3 dagen zag ik dat geen 2de nacht zitten, dus hebben we hem laten slapen.
     
  14. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Als ik voedingen oversla was er een heel ander plaatje dan wat ik nu heb.
    Ik moet gaan bijvoeden gezien zijn slapen. Hij krijgt net niet voldoende binnen.
    Hij zit nog niet op zijn geboorte gewicht, ondanks dat hij goed plast en poept en als hij wel wakker is heel helder.
    Dus daarom wel wakker maken en wel nacht voedingen.
     
  15. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    En dit is voor mij ook nieuw. Mijn andere kinderen waren echt wel altijd aanwezig en hongen het liefst de gehele dag aan de borst.
     
  16. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @HHJ gefeliciteerd met jullie kleine meisje!
     
    HHJ vindt dit leuk.
  17. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Die van mij ook. Ik grapte gisteren nog tegen partner dat ik een afgietsel laat maken van haar favoriete borst die hij kan omdoen om haar te voeden, net als in de film meet the Fockers :roflmao:
     
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    De eerste dagen met ons nieuwe gezinnetje zitten er al weer op, puur genieten!:) zo anders dan bij de eerste.. veel relaxter.

    Ik ben inmiddels wel al overgestapt op flesvoeding.. het deed mij te zeer om te voeden, wat ik ook had bij de eerste.. gelukkig is ons meisje hier prima tevreden onder.
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  19. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    M en ik liggen sinds vanacht in het ziekenhuis. M. Had dinsdag nacht verhoging. Dronk slecht en was slaperig. Overdag bleef het schommelen. In overleg met vk en kinderarts zouden we het aankijken. Eind van de middag weer alerter en beter drinken. Gisteravond laat had hij 38.1 en toch naar ziekenhuis.
    Er is bloed geprikt en temp. Schommelt weer. Eind van de middag uitslag van het bloed en straks gaan ze nog een keer bloedprikken.
    Hij drinkt wel goed gelukkig.
    Ze twijfelen tussen bacterie of virus. De middelste had wat koorts vorige week. Dus kan zijn dat hij toch wat op heeft gepikt.
    Gelukkig houden ze hem goed in de gaten.
     
  20. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Veel beterschap voor je mannetje @Big Wish

    Hier gaat het redelijk. Ons meisje drinkt goed uit de fles (gekolfde bv). Ze is tot nu toe de enige die hier die niet ziek is geworden.... Hopelijk blijft dat zo en zijn de antistoffen uit mama's melk voldoende om haar niet ziek te maken.
     

Deel Deze Pagina