Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Borstvoeding is de eerste dagen echt afzien vind ik. Bij alle 6 heb ik zeer pijnlijke borsten gehad in het begin. Dat ik eigenlijks niet eens meer wilde aanleggen. Tepelhoedjes en kolven heb ik dit keer gedaan. Tepelhoedjes wil hij absoluut niet meer, dus kolven was dan een uitkomst om de borst te besparen. Na nu bijna 2 weken kan ik zeggen dat hij beter hapt, wat fijn is voor mijn borst en mijn tepels zijn gewender aan het zuigen.
    Maar ik snap helemaal waarom je dan overstapt op fv.
     
  2. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Wie zijn hier nog niet bevallen?
     
    VaMosS vindt dit leuk.
  3. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @2de leg ben ik ook benieuwd naar! Volgens mij blijven er weinig over...
     
    VaMosS vindt dit leuk.
  4. VaMosS

    VaMosS Lid

    28 aug 2019
    29
    23
    3
    Vrouw
    Ik ben morgen uitgerekend :$:$
     
  5. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dan ga ik voor je duimen!!! Hoe voel je je verder?
     
  6. Mommiiee

    Mommiiee Actief lid

    14 mei 2019
    169
    92
    28
    Vrouw
    Leuk om te zien dat de meeste inmiddels zijn bevallen!! Gefeliciteerd allemaal!!

    Ik moet zeggen dat ik het stiekem wel even een moeilijke maand vind, wetende dat als alles goed was gegaan wij nu misschien ook een kindje erbij zouden hebben...
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat begrijp ik wel.
    Hopelijk heb je snel ook een mooie zwangerschap!
     
    Mommiiee vindt dit leuk.
  8. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ons meisje is alweer 1 week oud. Vandaag ben ik uitgerekend, best een gek idee. Alles gaat goed gelukkig. Heb een hele fijne kraamweek gehad. Het klikte goed met de kraamhulp :)
    Een paar dagen wel flink last van stuwing gehad. Maar de borstvoeding gaat als een tierelier! Heb een enorme productie en de kleine drinkt super goed. Ze zat na 3 dagen alweer op haar geboortegewicht.
    Vandaag ook voor het eerst buiten een wandeling gemaakt, heerlijk om weer even buiten te zijn.
    Helaas heb ik wel een blaasontsteking, dus zit nu aan de antibiotica.
    Maar we genieten volop :)
     
  9. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Ik snap dat dat wel moeilijk is. Lief dat je wel reageert hier! Hopelijk is het bij jou ook snel raak :)
     
    Mommiiee vindt dit leuk.
  10. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
  11. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel voor jou. Hopelijk mag je snel blijvend zwanger zijn.

    Wow, na 3 dagen weer op het geboortegewicht, dat is echt knap.

    Hier na 2 weken net niet. Ons meisje is ook ziek geworden, mijn man is zelfs om 3 uur in de nacht naar de HAP geweest met haar, maar ze reageerde goed. Nu is de verhoging wel weg, maar nog steeds verkouden. En ik zit nu ook in de lappenmand.
    Tevens heb ik met tranen in mijn ogen besloten om af te bouwen met kolven. Mijn energie is nu zo laag, ik word maar niet beter :cry:. En ik heb een redelijke voorraad al op kunnen bouwen in de vriezer, dus de komende week/weken met afbouwen en melk uit de vriezer kan ons meisje nog volop van mijn melk genieten.... Ik ben er echt verdrietig van geweest :(
     
  12. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Dubbel he!
    Ik heb er vooral snachts last van. Ik ben niet alleen super moe, maar ook duizelig. Snachts kolf ik en dan geef ik het in een fles. Het lukt me niet om live te voeden. Overdag lukt het me wel. Maar ook ik heb last van een teleurstellend gevoel en ben bang dat hierdoor mijn productie terug loopt.

    Hier ventje al twee weken, maar nog net niet op geboortegwicht
     
  13. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Ons meisje was gister op de laatste dag van de kraamhulp net weer over het geboortegewicht, ze krijgt alweer lekkere bolle wangetjes. Wij hadden ook echt een fijne kraamhulp, maar toch ook wel lekker om zelf de draad weer op te pakken
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  14. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Dat is wel een verdrietig moment @Ting86 maar jij moet ook beter worden. Ik vind dat mer flesvoeding je vrijheid ook weer meer terugkomt, dat vond ik zelf toen wel fijn nadat ik gestopt was. Beterschap voor jou en je meisje.

    Mijn meisje was donderdag 2 weken na haar geboorte bijna 200 gram over haar geboortegewicht. Na de kraamperiode is het snel gegaan. Alles loopt ook heel lekker, ze is echt een droom van een baby. Ook de borstvoeding loopt goed, bij mijn middelste zat ik nu wel te tobben met pijn en kloven maar nu nog helemaal niks gelukkig!
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  15. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    @Ting86 snap dat je met pijn het af gaat bouwen...misschien geeft het afbouwen ook meer rust en kun je het daarna alsnog meer op gaan pakken! Hoor zoiets wel vaker dat het eerst niet gaat en later wel!

    @Marlau
    Fijn dat je zo kunt genieten en het zo goed gaat! Ook dat de bv zo goed gaat!

    Hier was ons ventje na 4 dagen weer op geboortegewicht maar dagje erna er weer even onder. De zesde dag had hij zijn schade weer ruim ingehaald en zat met +60g weer ruim erboven.

    Gek idee... vandaag was ik uitgerekend en opeens loop je al ruim 10 dagen rond met een kleintje. Onvoorstelbaar dat ik ook gewoon nog 2 weken rond kon lopen met een dikke buik.

    Ik vind de nachten wel pittig...hoewel ik niet mag klagen
     
  16. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Iedereen is inmiddels voorbij de uitgerekende datum.

    @VaMosS is er al babynieuws???

    Verder weet ik niet wie er hier nog moet bevallen.
     
  17. Mir123

    Mir123 Bekend lid

    9 jun 2019
    887
    783
    93
    Vrouw
    Pff hier echt een ventje die hard groeit.
    Vanmorgen even wezen wegen.
    In een week tijd ruim 4 ons gegroeid. Van 3250 naar 3670.
    Hij lust ook gewoon heel veel maar dit gaat me wel erg hard allemaal.
     
  18. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Dat gaat idd snel @Mir123. Ik heb echt geen idee wat ons meisje doet, wat betreft drinken doet ze het super, dus daar zal het niet aan liggen

    Ik ben ook benieuwd of @VaMosS al is bevallen ;)

    Hier gaat het afbouwen niet zo snel als ik had gehoopt... Maar ik zet wel door, want ik ben er nu ook helemaal klaar mee... Ik wil mijn lichaam terug...
     
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Zo dat is een flinke groei @Mir123. Hier geen idee, we moeten 25-2 weer naar het cb. Maar ik merk wel dat een aantal kleertjes al een beetje te klein worden. Het echte newborn is er al wel af.

    Balen dat het niet zo hard gaat @Ting86. Als je dan toch de knoop hebt doorgehakt dan wil je er ook wel vanaf.

    Hier gaat het eigenlijk nog wel z’n gangetje. Volgende week is iedereen hier thuis vrij dus kunnen we leuke dingen doen. Heel veel zin in! Het normale leven start lekker weer, behalve dan dat ik nog verlof heb. Ik moet alleen ergens nog tijd vinden voor het huishouden.
    Vinden jullie ook weer wat ritme?
     
  20. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @Ting86 balen dat het niet zo snel gaat met afbouwen. Hier wil het mannetje steeds minder uit de fles drinken. Dat is oversag geen probleem, want dan geef ik live, maar snachts kolf ik liever, want liggend voeden lukt nog niet zo goed.
    Gelukkig zijn mijn borsten meer gewend aan zijn zuigen en hij haot iets beter. Nog niet perfect, hij blijft lui.

    Gister heb ik mijn electrische pomp binnen gekregen, werkt super, uitvinding van de eeuw. Maar je noet hem niet te hoog zetten, want dan zit je tepel niet meer vast aan je lichaam.

    @Mir123
    Dat is een goede groei, hier weet ik het niet. Na de laatste weging was hij twee en halve week en op geboortegewicht, dit keer gaat het minder hard bij ons. Maar hij vraagt steeds meee voeding. Dus zal straks ook wel snel gaan, als het nu niet al gaande is.

    Van de kraam advies gekregen om bepanthen voor gevoelige repels te gebeuiken (of bij kloofjes, maar die heb ik niet) had ik bijna een borst ontsteking te pakken gister. Enorm zere borst op plekken, die ik echt moest weg masseren, griepachtige verschijnselen en baby vaak aan alleen die borst gelegd. Plus juist die borst kolven. Dat gebruik ik dus nooit weer.
     

Deel Deze Pagina