Uitgerekend 1 t/m 15 Februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mommiiee, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    naar dat inwendig onderzoek. Gelukkig is je bloedverlies nu gestopt.

    Ik heb inmiddels al wel wat geshopt. Bijna alles van de jongens weggedaan, aangezien met mijn huidige situatie het graag opnieuw wil doen en dan mijn eigen keuzes.
    Vandaag in de sale bij de prenatal 2 pakjes en een truitje voor bijna niks.
     
    LindaS80 vindt dit leuk.
  2. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    @Mini25 : Dat was even schrikken. Fijn dat met de baby alles goed is.

    @Marlau : Wij hebben inmiddels de traditie dat we elke echo vieren door iets te kopen voor de baby.

    @Want2beAmom : Ik heb voornamelijk al een paar dagen weer last van menstruatie achtige krampen in de onderbuik, onderrug en zij.
    Volgens de vk is mijn baarmoeder mogelijk toch iets onrustig en/of komt het door de groei van de baarmoeder. Ze heeft me vandaag wederom op het hart gedrukt om voorlopig niet te gaan werken, en zal maandag alles nog eens goed nakijken.
     
  3. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Hoe is het trouwens met de misselijkheid en de smaak?
    Bij mij is de misselijkheid nagenoeg weg, al moet ik wel nog steeds kokhalzen van bepaalde geurtjes en krijg ik de vitamines ook maar met moeite weg.
    Mijn smaak is ook enorm veranderd.
    Ik houd ineens niet meer zo van kip maar ben nu verzot op vis, en smulde donderdag van de bitterballen met mosterd (ik hou normaal gesproken niet van mosterd)
    Ik heb ook nog steeds meer een voorkeur voor hartig dan voor zoet.
     
  4. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Leuk, team blauw!! Gefeliciteerd en toch gezellig zo'n mannenhuis!
     
  5. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Nog een jongetje!! Leuk :)

    Ik ben nu ook wel benieuwd, in het begin totaal niet mee bezig maar wordt langzaamaan getriggerd door al het enthousiasme om me heen.

    Bij mij lijkt het sinds 2-3 dagen echt beter te gaan met de misselijkheid yes!! Vorige zwangerschap had ik ook een vrij acuut omslagmoment, van ‘heel de dag misselijk’ binnen een paar dagen naar ‘bijna niet meer misselijk’. Zou fijn zijn!
     
  6. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik heb nog niks gekocht voor de kleine, maar dat zal na aanstaande vrijdag wel veranderen.

    Misselijk ben ik al een poosje niet meer. Melkproducten kunnen ook weer. Ik ben helemaal verzot op crackers met brie, caramel snoepjes en koffie. Ik let wel op dat ik de gepasteuriseerde brie pak en hou het keurig op 1 kopje koffie per dag. Alleen kan ik nog geen volkoren/meer granen producten eten. Daar krijg ik dan zo'n last van. Over een paar weekjes wou ik dat weer gaan proberen.

    Ik ben sinds gisteravond echt flink verkouden. Heb ook super slecht geslapen. Voel me nu al een vaatdoek :(. Dat wordt nog wat als ik morgen weer moet werken :(.
     
  7. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    De echte misselijkheid is hier wel weg, maar wel dagelijks nog last van het eten. Valt allemaal nog niet zo lekker. Hopelijk trekt dat nog weg.

    @Ting86 vervelend! Hier precies hetzelfde, alleen heb ik vakantie gelukkig. Misschien dat je al flink opknapt van een goede nacht.
     
  8. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Misselijk hier ook niet meer. Maar ik merk wel dat ik rustiger aan moet doen. Ik ben hoofdpijn gevoelig als ik niet luister naar mijn lichaam. Moe ben ik niet, maar de hele dag in bed liggen is echt heerlijk en ontspannen. Helaas kan dat niet. Zeker nu nietwe zijn op vakantie en hebben gisteren de hele dag geshopt. Vandaag doen we niks en dinsdag vieren we de 10de verjaardag van onze dochter. Ik geniet ondanks dat ik zware nachten heb.
     
  9. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    De extreme misselijkheid is over, maar weg is het nog niet helaas. Ik moet nog steeds heel erg opletten wat ik eet.
    Iets verkeerds en ik ben gelijk echt weer goed misselijk.

    Moe ben ik wel. Wij zijn ook op vakantie en voor het eerst van mijn leven verlang ik naar huis. Mijn eigen bed, mijn eigen bank, gewoon mijn eigen.....
    Ik probeer wel te genieten en geloof ook echt dat dit door de hormonen komt.
    Ik merk dat ik weinig kan hebben, gillende kinderen, savonds en snachts huilende kinderen, ik trek het allemaal niet en ze werken allemaal op mijn zenuwen :roflmao::roflmao::roflmao:

    Maar goed morgen gaan we inpakken en dinsdag naar huis.
     
  10. Kaaskoekje

    Kaaskoekje Actief lid

    26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Wat "grappig" dat we hetzelfde ervaren. Ik ben ook op vakantie. Irriteer me dood aan andere kinderen en wil naar huis. Lekker naar mijn eigen bed, mijn eigen spullen en mijn eigen privacy ipv mensen en kinderen die te pas en te onpas aan je tent komen om wat te vragen of te zeggen.

    Komt er ook wel bij dat ik gister bij de huisartsenpost ben geweest.. . Ik heb een blaasontsteking....

    Nog even 2 dagen afzien (wat erg eigenlijk dat ik het zo ervaar), en dan heerlijk naar huis en weer het normale leven en ritme.
     
    2de leg vindt dit leuk.
  11. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @Kaaskoekje
    Ja erg he. En dat terwijl ik juist altijd maanden vantevoren al uitkijk naar de vakantie.
    Ik mis vooral mijn douche echt heel erg. Op de camping moet ik bijna heen en weer springen voor wat nattigheid (we komen al 12 jaar op deze camping en dit heb ik nooit zo ervaren).

    Grappig wat hormonen eigenlijk wel niet met je doen allemaal.
     
  12. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Vandaag zijn we een dagje bomen klimmen. Echt even midden in het bos lekker ontspannen (ik mag niet mee doen helaas)
     
  13. Mirremuis

    Mirremuis Actief lid

    30 apr 2019
    333
    451
    63
    Vrouw
    Hebben jullie toevallig al ervaring met of je verdiept in zwangerschapscursussen?

    Ik wil sowieso de cursus "Prettig bevallen voor 2" gaan doen, met partner dus.
    En ik twijfel tussen zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga.
    Ik ben wel een sportief typje, ik zwem bij de reddingsbrigade best fanatiek en ik voetbal (nu uiteraard even niet) en ga naar de sportschool. Zwemmen en fitness wil ik zo lang mogelijk blijven doen. Aan de ene kant spreekt me de zwangerschapsgym meer aan vanwege het sportieve aspect. Maar aan de andere kant beweeg ik natuurlijk al veel.
    Yoga lijkt me op zich wel leuk, ook juist om je te leren ontspannen. Aan de andere kant ben ik bang dat ik het te zweverig vind.

    Wat zijn jullie ervaringen?
     
  14. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ga niks doen. Blijf gewoon wandelen zolang mijn lichaam dat toelaat.
    De cursus voor 2 hebben wij half gevolgd. Ik twijfel iets over een hypnobirthing cursus. Maar die zijn vrij duur. Alleen leer je daar wel echt heel goed naar je lichaam te luisteren.
    Maar ik gok dat het bij niks blijft.

    Ik doe de centering pregnancy.
     
    Mirremuis vindt dit leuk.
  15. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat jullie niet kunnen genieten op vakantie! Wij zijn nu ook op vakantie en ik heb daar totaal geen last van gelukkig. Alleen bij de wandeling van gister de hele middag had ik op het laatst wel last van bandenpijn, maar verder prima..

    Een zwangerschapscursus ga ik niet doen, ondanks dat het wel beter zou zijn, iets van yoga of pufcursus ofzo.. vorige bevalling kon ik de weeën niet goed opvangen en raakte in hyperfentilatie.. zwemmen wil ik na de vakantie wel gaan doen om wat fit te blijven, of een zwangerschapsbootcamp, want ik merk dat mijn conditie flink is achteruit gegaan
     
  16. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hier op vakantie veel last van hoofdpijn.
    Thuis zorg ik voor extrs rust en dat was ver te zoeken hier gisteren. De hele nacht koppijn en de hele dag ook. Ondanks dat dit een thuis dagje zou worden heb ik er de balen in. Niks helpt, want je mag alleen maar paracetamol. Ibiprofen werkt beter, maar dat mag ik niet slikken. Ik mag hopen dat het morgen wel beter gaat, want dan wil ik weer even plannen. En dinsdag vieren we onze dochter haar veejaardag. De douche is hier wel heel fijn, het hele huis is fijn. 3 slaapkamers en ook drie badkamers. Al trok ons driejarige net de bad stang van de muur. Afwasmachine ook heel fijn.ik ga straks maar weer slapen.
     
  17. Meiske22

    Meiske22 Bekend lid

    4 apr 2019
    671
    651
    93
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen dat sommige al weten wat het wondertje mag worden!

    Hier nu 2e ronde na de miskraam ingegaan..

    Ik hou jullie in de gaten en wens jullie al het goeds ! ♡♡
     
    2de leg, Ting86, LindaS80 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ik heb al een keer een zwangerschapscursus gedaan (informatief, mindfulness met diverse oefeningen) dus ik heb voor nu niet het idee dat ik het nog een keer ga doen... misschien dat ik er tegen het einde van het jaar wel anders over denk. :)
     
    Mirremuis vindt dit leuk.
  19. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ah naar een blaasontsteking, zeker op vakantie! Ik ben vandaag toevallig ook bij de HAP geweest omdat ik buik- en rugpijn blijf houden en de verloskundige ook dacht aan een mogelijke blaasontsteking. Ze zagen vooral veel witte bloedcellen en wat bloed in m’n urine, het is nog op een kweekje gezet maar wel alvast een antibiotica kuurtje meegekregen. Hopelijk slaat het snel aan en is het morgen wat minder.
     
  20. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    @LindaS80 Veel plezier bij de echo vandaag! :)
     

Deel Deze Pagina