Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz83

    Jazz83 Bekend lid

    15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Misschien is dit ook van tijdelijke aard. Er gebeurt zoveel in korte tijd en dat is enorm intens. Hou je taai en geef het de tijd!
     
  2. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.027
    1.647
    113
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook. Ben echt wel gek op haar. Ik hou van haar. Had het alleen intenser verwacht. Anders ga ik wel even met iemand praten.
     
  3. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Van harte gefeliciteerd met E! Goede bevalling gehad?
     
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Dat je niet meteen een intense band voelt, is denk ik niet heel gek hoor. Tenminste, ik heb dat ook niet zo. Dat groeit ook vanzelf, je moet je baby ook nog leren kennen en het karakter moet zich ook nog ontwikkelen.
    Ik hou bijvoorbeeld nu van al mijn 3 jongens evenveel, maar van ieder ook weer op een andere manier die past bij hun persoonlijkheid. En bij L uit het zich bijvoorbeeld vooral in heel veel zorgen, knuffelen en beschermen.

    Maar, mocht je je zorgen maken. Vraag om een verwijzing naar de poppoli. Ik heb na mijn tweede zoontje een postnatale depressie gehad en daar veel te lang alleen mee aangetobd. Nu word ik preventief begeleid en dat is écht heel fijn.
     
    Finca vindt dit leuk.
  5. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.027
    1.647
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook idd. Eerst is de baby een “vreemde” en nu ken je hen natuurlijk door en door.
    Postnatale depressie en poppoli dacht ik ook heel even aan maar weet niet of dat ook in gradaties voorkomt of alleen maar heel erg. Zal ik me eens op inlezen. Wil het mezelf alleen niet zo snel al toeschrijven
     
  6. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.779
    1.247
    113
    Vrouw
    Lastig @Finca maar idd denk ik dat dat moet groeien.
    Ik voelde me ook een slechte moeder omdat ze steeds zo huilde en ik haar niet kon troosten maar mijn man daar werd ze wel snel rustig. Ik heb t ook wel moeilijk gevonden nooit ze nooit echt goed aan mn borst wilde drinken. Voelde als n soort afwijzing??
    Nu gaat t sinds gister allemaal weer beter.

    Hebben jullie nog lichamelijke klachten? Ik heb wel snel last van rugpijn, ook met lopen voel ik mn bekken. Ben wel qua pijn vaak over grenzen gegaan tijdens de zwangerschap dus eigen schuld :p kleintje was gister vier weken oud :)
     
    Finca vindt dit leuk.
  7. Jazz83

    Jazz83 Bekend lid

    15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Hi @Fanne, mogelijk is het tongriempje van onze dochter ook te kort. Hoe is jouw ervaring met het laseren? En vraagt het veel nazorg? Ging het drinken meteen veel beter?
     
  8. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Het laseren is in een paar seconden gebeurd. Het is wel heftig om te zien en L was ook echt even van de kaart ervan, maar het schijnt dat ze er weinig van voelen.
    L wist daarna echt even niet wat hij met zijn tong moest, maar 2 uur later hapte hij al beter en nu drinkt hij ook beter.
    Je hebt wat oefeningen die je daarna moet doen voor iedere voeding. Maar heel eerlijk: ik ben blij als me dat 1 à 2 keer per dag lukt. Het is sommige momenten gewoon druk met 3 kleine kinderen.
    Bij ons adviseerde ze nog een speciale osteopaat om de opgebouwde spanning in zijn mondje weg te halen.

    Bij mijn tweede zoontje hebben ze ook gelaserd en ben ik ook naar diezelfde osteopaat gegaan. Dus wel positieve ervaring ermee. Maar, hoewel ik wist wat er ging gebeuren, heb ik na het laseren toch weer een traantje gelaten.
     
    Jazz83 vindt dit leuk.
  9. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.779
    1.247
    113
    Vrouw
    Heftig!
    En respect met drie kids. Kan me niet voorstellen hoe ik dat zou moeten doen haha :p
     
    Jazz83 vindt dit leuk.
  10. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Haha! Dankjewel ;) maar ik ben hier toch niet de enige met 3 kinderen? @Akka jij toch ook? Hoe vind jij het?
    L is gelukkig heel makkelijk. Alleen de nachten vind ik wel erg wennen weer.
     
    Jazz83 en Milena92 vinden dit leuk.
  11. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha ja klopt. Het is met v3 kinderen natuurlijk echt wel weer even zoeken naar balans en ritme. Zeker de ochtenden met school en de avonden qua bedtijd. Maar vreugde kinderen zijn echt heel lief en hebben weinig jaloezie getoond. Mijn eerste had echt wel meer moeite met de omschakeling toen haar broertje geboren werd. Helpt ook heel erg dat die twee al zo gewend zijn om vooral samen te spelen. En onze kleine is ook gewoon een hele relaxte baby die daadwerkelijk overdag dutjes in de box doet waardoor ik mijn handen vrij heb. Bij mijn tweede was dat wel anders, die zat echt aan mij vast geplakt haha. Dus ik denk dat het qua kind ook wel uitmaakt. Maar desondanks geniet ik enorm van de maandag en dinsdag wanneer er school en crèche is en ik even alleen met haar ben.

    Qua band met je kleine: ik herinner me dat ik bij de eerste vooral zo enorm intens de verantwoordelijkheid voelde en dat het toen best even uitdagend was om dat los te laten en te genieten, zeker toen borstvoeding nog niet lekker liep. Bovendien ervaar ik ook altijd dat ik de babytijd heel belangrijk en bijzonder vond met mijn eigen kind, maar dat ik het past echt echt echt leuk begon te vinden vanaf een maand of 6. Ik geniet er wel van, maar wel anders dan als het breekbare er een beetje vanaf gaat en ze steeds meer naar buiten toe zich gaan ontwikkelen. Komt vast goed bij jou @Finca en anders natuurlijk gewoon aan de bel trekken!

    Trouwens vandaag langs consultatiebureau geweest met 4 weken en ze is al weer 5,2kg (dus weer 800g in 2 weken er bij) en 55cm. Ik ben ook al weer maat 50/56 aan het opbergen, gaat zo snel!
     
    Finca, Jazz83, Fanne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    @Akka herkenbaar. De oudsten houden elkaar bezig en soms zet ik tijdens het voeden ook gewoon een filmpje op hoor. Ik had verwacht dat ze meer moeite zouden hebben met hun broertje, maar van jaloezie totaal geen sprake. Ze vinden hem heel lief.
    En L is al hun lawaai volgens mij gewoon gewend vanuit de baarmoeder, want ook al staan ze te roepen en schreeuwen naast de box, hij slaapt er gewoon doorheen. L slaapt sowieso echt heel veel. Ik denk dat hij maar 3 of 4 keer een uurtje wakker is op een etmaal.
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  13. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar allemaal! Grappig, zo'n derde is toch weer anders dan de tweede.
     
  14. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waar jij geweest bent? Hier heb ik een afspraak voor volgende week staan om te laseren. Moet zeggen dat het vooraf oefenen tot nu nog niet gelukt is :oops: ook nog 2 andere kindjes rondlopen.
     
  15. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Ik stuur je een pb
     
    Slowly vindt dit leuk.
  16. maansneeuw

    maansneeuw VIP lid

    14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ook hier herkenbaar allemaal.
    2 februari bevallen van onze zoon (R.)
    Morgen komt een lactatiekundige meekijken naar zijn hap want hij lijkt het lastig te vinden om goed aan te happen. Met de fles gaat het iets beter maar ook dan doet hij soms wat onhandig. Ik ben benieuwd wat ze zal zeggen.
    Vermoeiend is het zeker. Maar ook zo mooi ♥️
     
  17. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Gefeliciteerd met de geboorte van R! Hopelijk gaat het drinken snel beter.
     
  18. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.779
    1.247
    113
    Vrouw
    Lastig he! Fijn dat de lactatiekundige komt, goed om daar niet te lang mee te wachten.

    @sisi3 herkenbaar ja! Vooral hoeveel energie het allemaal kost haha. Ik was toen soms wel twee uur bezig snachts en ze kwam, en komt nog steeds om de drie max vier uur. Dan ging ik luier verschonen, proberen aan beide borsten te laten drinken, soms kolven omdat ze niet leeg dronk en dan bijvoeden omdat ze nog honger had :roflmao: oh my lord haha. Nu doe ik alleen kolven want aan de borst is te pijnlijk (en met tepelhoedje valt ze snel in slaap, kost teveel energie) en 1x snachts en 1x overdag bijvoeding.

    Nu is het probleem dat ze heel veel huilt. En vandaag werd ze wakker om half zeven, sliep tussen 11 en 12, en toen pas weer om kwart voor vier. Dus dan is ze zowat de hele dag op.. en huilt dan het grootste deel vd tijd. Morgen naar de osteopaat, hoop zo dat t iets van advies oplevert..!
     
    Fanne vindt dit leuk.
  19. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Oh pfoe, klinkt heel heftig en heel vermoeiend. Hoop inderdaad dat het iets oplevert, maar voor mij klinkt dit ook wel als reflux. Tenminste, begrijp ik goed dat je haar na een voeding niet neer kunt leggen?
     
  20. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.779
    1.247
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt, dan gaat ze huilen. Duidt dat op reflux? Het rare is dat ze tijdens het avond en nacht moment wel gelijk in slaap valt..
     

Deel Deze Pagina