uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kimmetjuh90, 17 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Hier nog een roker. Bij de eerste zwangerschap gelijk gestopt bij de positieve test maar daardoor zo zo zo onwijs veel stress gehad dat het bijna mijn relatie kosten... en het werd een miskraam.

    Nu bewust gekozen om niet direct te stoppen. Ik ga hulp vragen bij de verloskundige 11 november en probeer nu deels over te gaan op elektrisch.

    Ik wil heel graag stoppen maar niet met de schade en gevolgen van vorige keer. Mijn zus, vriendin, collega's en vroeger iedereen hebben allemaal gezonde kindjes op de wereld gezet. Weet dat t beter is te stoppen maar voor nu maak ik bewust te keuze voor begeleiding en een langzame afbouw.

    Mezelf wel aangemeld voor een onderzoek bij het VU voor stoppen met roken tijdens zwangerschap en daar wordt ik morgen door gebeld.

    Ik wil dus wel heel graag! Maar met hulp en voel me soms best wel schuldig. Maar de angst dat het door de stress weer fout gaat is groter.
     
    Finca vindt dit leuk.
  2. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    #82 Honeymooner, 27 okt 2021
    Laatst bewerkt: 27 okt 2021
    Ow echt Roni, ik snap echt dat het moeilijk is en je moet het voor jezelf beslissen, maar kom alsjeblieft niet aan met redenen dat het bij bekenden van je en vroeger ook altijd goed ging. Want dat is gewoon niet waar, plus dat er ook een hele hoop langetermijngevolgen zijn die niet zichtbaar zijn bij de geboorte.

    Ik moet eerlijk zeggen dat voor mij roken zo ontzettend niet bij een zwangerschap hoort dat ik twijfel of ik zo mee wil schrijven.
     
  3. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik praat niks goed. Ben ook geen voorstander van roken tijdens de zwangerschap. Daarom ook de vorige keer direct gestopt.

    Werk zelf in het ziekenhuis en weet dat het beter is om te stoppen, en ik ga ook stoppen maar niet zo abrupt als de vorige keer. Dat leverde teveel stress op.

    Dus ik kan opmaken uit je laatste zin dat je liever niet praat met mensen die roken?
     
  4. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Nee, dat begrijp je verkeerd.
    Voor mij is een zwangerschap en hopelijk uiteindelijk een baby, uiteraard nog meer door wat ons is overkomen, zo ontzettend kostbaar.

    Roken tijdens een zwangerschap staat daar haaks op en het maakt me ook boos. Vooral die zin dat je dus schrijft dat het bij al je bekenden is goed gegaan.

    Dat je graag wil stoppen en dat het moeilijk is, kan ik begrijpen, maar ik zie gewoon een paar hele rare redenaties.

    Omdat ik geen zin heb in negatieve gevoelens voor mezelf in deze zwangerschap, want het wordt al spannend genoeg, denk ik dan: misschien moet ik maar niet meer meeschrijven als ik al die argumenten lees om het stoppen uit te stellen.
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  5. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Maar misschien reageerde ik net wat te veel vanuit m’n emotie hoor. Je schrijft natuurlijk wel dat je al stappen hebt ondernomen en dat is hartstikke knap!

    dus sorry daarvoor.
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  6. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Fijn voor je uitleg. Ik snap het goed hoor. Ben zelf ook anti in de zwangerschap maar heb zoveel meegemaakt de afgelopen maanden dat stoppen met roken nu even nog niet haalbaar is. Maar dat ik ga stoppen is zeker. Wil niets liever. Was het maar niet zo lastig en gaf het maar geen stress...

    Ik heb vrijdag een afspraak met de arts en dan ga ik het ook bespreken. Heb pleisters in huis maar weet niet of ik die nu mag plakken.

    Ik heb maanden lang in een nasleep gezeten en loop nu in de fertiliteitskliniek in het ziekenhuis. Als het stoppen zo makkelijk zou zijn dan dan zou ik t direct doen. Maar krijg er veel stress van en stress is ook slecht. Dus wil ik hulp en begeleiding. Liefst vandaag nog. Heb me ook aangemeld bij de jellienek kliniek, daarmee kan kan ik online hulp krijgen. Dus onderneem zeker stappen om er zo snel mogelijk op de minst stressvolle manier vanaf te komen.

    Ik praat roken niet goed want het is slecht.

    Nou ik heb er wel over gezegd wat ik wilde zeggen en hoop dat ik snel kan melden hier dat ik gestopt ben!
     
    Honeymooner vindt dit leuk.
  7. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    BEVALLINGSLIJST 1 t/m 16 JULI 2022

    1 JULI

    2 JULI
    Koekie1 - 37 - 3e kindje

    3 JULI

    4 Juli
    Spluuszy - 37 - 4e kindje

    5 JULI
    Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje
    Finca - 32 jaar- 1e kindje
    Honeymooner - 3e kindje


    6 JULI
    MotherOfAnAngel - 27 jaar - 2e kindje

    7 JULI

    8 JULI
    Campus-35jaar - 2e kindje
    9 JULI

    10 JULI

    11 JULI

    12 JULI

    13 JULI

    14 JULI


    15 JULI

    16 JULI

    Totaal (7)
    Verrassingsbaby (7)
    Nog onbekend (0)

    Jongen (0)
    Meisje (0)

    Afspraken:
    Roni7888, 29 oktober fertiliteitsarts
    Roni7888, 11 november 1e echo 6,2!
    Roni7888, 22 november intake verloskundige + echo?



    Wil je op de lijst?
    Druk dan op reageer en haal de [QUOTE = ....] & [/ QUOTE ] weg aan het begin en einde van het bericht.
    Vul dan
    je uitgerekende datum en forum naam in & hoeveelste kindje het is.
    En of je een verrassing baby, nog onbekend of jongen/meisje krijgt.[/QUOTE]
     
  8. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik ook voor je! :)

    Pff ik heb zo’n honger steeds.. Wil niet te veel aankomen, omdat ik ook nog niet alle kilo’s kwijt was na de vorige zwangerschap..

    Naja probeer maar gezonde keuzes te maken, heb net nog een banaan genomen en wat crackers.
     
  9. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Hello dames, gefeliciteerd allemaal! Ik mag hier ook gezellig mee kletsen. Ik had vandaag een positieve test ik ben nu DPO 12 dus allemaal heel erg spannend.
     
    Chanbee en Roni7888 vinden dit leuk.
  10. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ik merk het nog niet vandaag juist geen eetlust. Normaal eet ik super veel maar heel gezond maar vandaag zat ik snel vol en heb ook nog heel hard gesport.. maar lekker fruitje met wat kwark vult ook goed tenzij je dat niet lust/mag natuurlijk.
     
  11. Spluuszy

    Spluuszy Actief lid

    20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    Gezellig, ook gefeliciteerd!!
     
  12. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!
     
  13. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ik was voor de zwangerschap aan t afvallen, nu mee gestopt... 400 gram aangekomen de afgelopen dagen. Niet echt veel honger gelukkig en heel snel een vol gevoel. Zorg wel dat ik genoeg fruit en groente binnen krijg...

    Hoeveel was je totaal aangekomen? En hoe oud ben je eigenlijk? Dat staat niet op t lijstje...

    Zolang je bewust eet en luistert naar je lichaam moet t goedkomen!
     
  14. Roni7888

    Roni7888 Fanatiek lid

    18 jan 2015
    3.120
    2.817
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Gefeliciteerd! Super spannend maar onwijs leuk! Welkom!
     
    Campus vindt dit leuk.
  15. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    BEVALLINGSLIJST 1 t/m 16 JULI 2022

    1 JULI

    2 JULI
    Koekie1 - 37 - 3e kindje

    3 JULI

    4 Juli
    Spluuszy - 37 - 4e kindje

    5 JULI
    Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje
    Finca - 32 jaar- 1e kindje
    Honeymooner - 37 - 3e kindje


    6 JULI
    MotherOfAnAngel - 27 jaar - 2e kindje

    7 JULI

    8 JULI
    Campus-35jaar - 2e kindje
    9 JULI

    10 JULI

    11 JULI

    12 JULI

    13 JULI

    14 JULI


    15 JULI

    16 JULI

    Totaal (7)
    Verrassingsbaby (7)
    Nog onbekend (0)

    Jongen (0)
    Meisje (0)

    Afspraken:
    Roni7888, 29 oktober fertiliteitsarts
    Roni7888, 11 november 1e echo 6,2!
    Roni7888, 22 november intake verloskundige + echo?



    Wil je op de lijst?
    Druk dan op reageer en haal de [QUOTE = ....] & [/ QUOTE ] weg aan het begin en einde van het bericht.
    Vul dan
    je uitgerekende datum en forum naam in & hoeveelste kindje het is.
    En of je een verrassing baby, nog onbekend of jongen/meisje krijgt.
     
  16. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben 37, heb het toegevoegd.
    Weet niet precies hoeveel ik de vorige keren aangekomen ben, maar zat nog 3 kilo boven m’n startgewicht van de vorige zwangerschap.
    En had er nu eigenlijk 5-6 af gewild, maar goed, na deze zwangerschap maar goed mee aan de slag.

    Sporten jullie ook?
    Ik doe 2x per week aan small group bootcamp en heb nog 1x personal training (buiten). Ga straks ook weer, maar hoop dat we ietsje rustiger aan kunnen doen ;)
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  17. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Sporten doe ik wel veel 5 dagen in de week op het moment cardio en krachttraining.. ik had mijn voet gebroken dus moest even stapje terug..nu is her gips een weekje eraf en kan weer opbouwen, ik wil weer 2x in de week gaan boksen(bokszaktraining) en doe ook nog yoga! Sport is mijn ontspanning en vind het heerlijk.. vorige zwangerschap heb ik tot aan het einde 3x in de week gezwommen en elke dag gewandeld en was 13 kilo aangekomen. Nu ben ik fitter dan voor die zwangerschap dus wel weer spannend dat alles weer gaat veranderen :oops:
     
    Roni7888 vindt dit leuk.
  18. Spluuszy

    Spluuszy Actief lid

    20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    Oh wauw wat een sportieve dames zeg, knap!
    Ik had me voorgenomen eindelijk weer te gaan sporten 2x per week. Het is helaas nog bij het voornemen gebleven :rolleyes:
    Ik wandel wel redelijk veel (voorheen hardlopen) En doe uiteraard aan 1000x traplopen op een dag, achter kids aanrennen, mee trampo springen :p
     
    Campus vindt dit leuk.
  19. Campus

    Campus Bekend lid

    15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Gewoon lekker gaan beginnen ;) het is zo lekker als je dan in die flow zit.. wandelen is ook heel goed trouwens..
     
  20. Honeymooner

    Honeymooner Actief lid

    4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb de vorige zwangerschap 3x per week mom in Balance gedaan, dat vond ik ook echt super! Lekker buiten en samen met andere zwangeren.
     

Deel Deze Pagina