uitgerekend 16 t/m 31 augustus 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelmom1, 13 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz19866

    Liz19866 Actief lid

    13 jul 2021
    423
    370
    63
    Mooi oplopende testen! Super spannend!
     
  2. Liz19866

    Liz19866 Actief lid

    13 jul 2021
    423
    370
    63
    Ik heb het gisteren maar aan een vriendinnetje verteld, zat met water aan het avondeten en wist zeker dat ze er wat van dacht (maar niets zei), toen we het later over 2022 plannen hadden kon ik het niet voor me houden. Iedereen weet van de ellende eerder dit jaar en onze kinderwens, dus voelde raar om geheimzinnig te doen. Het voordeel van de lockdown is dat we verder niet veel mensen zien, dus kan het wel beperkt houden in aantallen mensen die het weten, gelukkig.

    Ik ben vooral knettermoe steeds, en m'n borsten doen pijn (harde plekken en ben eind vd dag echt opgelucht als m'n BH uit kan). Rommelende buik steeds en verder heel gevoelig voor geuren (alles stinkt:confused:) maar gelukkig blijft het daarbij voor nu.
     
  3. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Hoi hoi,

    Ik kom hier voorzichtig wat meelezen. Als alles goed mag gaan ben ik 29 augustus uitgerekend.
     
    Motherofdragons, Angelmom1, Stacey4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. tortelduif

    tortelduif Actief lid

    11 dec 2021
    303
    254
    63
    Vrouw
    Het begint al een lekker gevuld topic te worden! En mooie testen iedereen.

    Hier (5w2d) geen kwaaltjes behalve pijnlijke borsten en heel veel plassen. Maakt me wel wat onzeker moet ik zeggen, vergeet ook steeds dat ik zwanger ben. Morgen mag ik van mezelf nog een laatste clearblue test doen, en als die 3+ weken aangeeft ga ik bellen voor een echo.

    Weet iemand hier trouwens of pretecho's door mogen gaan? Ik heb geen medische indicatie namelijk, maar ik trek het echt niet om te moeten wachten tot eind januari. Alles wat ik op internet kan vinden is van eerdere lockdowns.
     
    Poes123 en Leesteken vinden dit leuk.
  5. SteffieD

    SteffieD Fanatiek lid

    17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Volgens mij doen ze een eerste echo rond de 8 weken. Dus nog 3 weekjes wachten valt mee toch? Geen idee ivm de pretecho’s!
     
  6. tortelduif

    tortelduif Actief lid

    11 dec 2021
    303
    254
    63
    Vrouw
    Dat valt zeker mee, maar bij mijn praktijk is de eerste echo de termijnecho met 11 weken, tenzij er een reden is om hem eerder te maken (eerdere miskraam gehad, bloedverlies ofzo). Overigens ook bij de andere praktijken die ik zo zag in mijn buurt. Ik zou zelf graag bij 7,5-8 weken al een echo willen, maar dat is dan dus een 'pretecho'.
     
  7. Stacey4

    Stacey4 Actief lid

    24 okt 2021
    427
    393
    63
    Vrouw
    Apart hé hoe dat zo verschilt per praktijk. Bij de praktijk waar ik weer naartoe ga, is standaard de eerste echo vanaf 7 weken.
    Goeie vraag eigenlijk of de pretechos wel mogen. Misschien anders maandag even bellen?
     
  8. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Bovenste testen van eergisteren en gisteren. Onderste van vandaag…. Die van gisteren gaf maar een half streepje. Dus geen idee of het opgelopen is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    SteffieD en Poes123 vinden dit leuk.
  9. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Klopt... hier ook zo. Eerste echo is bij ons de termijn echo en dat betekend voor mij ook nog 8 weken wachten..

    Wij hebben bij dochter ook een pretecho gedaan met 7 weken. Gewoon even kijken of alles er goed uit zag, hoeveel het er waren en een kloppend hartje gezien. Het werd voor mij toen ook pas 'echt'..

    Geen idee waar je woont, maar anders even mailen naar de plekken waar ze pret echos aan bieden?
     
    tortelduif vindt dit leuk.
  10. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Bij onze praktijk kan je vanaf 7 wk voor een echo maar vanwege onze voorgeschiedenis krijgen wij er eentje rond de 6 weken. Heb me nog niet aangemeld bij de vk. Wacht daar nog even mee, denk dat ik me eind deze week een x ga aanmelden, des te eerder is t echo tijd ❤️
     
  11. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.110
    1.780
    113
    Mag ik me ook melden!?
    Als alles goed blijft gaan dan wordt ons kindje verwacht op 29 augustus 2022
     
    SteffieD, Stacey4, Motherofdragons en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Bij onze praktijk is het ook altijd vanaf 7. Ik vind dat wel fijn. Eerder wil ik ook overigens niet. Veel te bang dat ik nog niets zie.
     
  13. tortelduif

    tortelduif Actief lid

    11 dec 2021
    303
    254
    63
    Vrouw
    Ik ga morgen inderdaad bellen met het echocentrum waar mijn vk mee samenwerkt, zij moeten het wel weten natuurlijk. Dacht er opeens aan en toen dacht ik misschien weet iemand hier het wel.

    Ga je dit keer ook een vroege echo doen of wachten? Ik zou inderdaad willen weten of het hartje klopt en ook of het op de goede plaats zit (!) Helaas een aantal buitenbaarmoederlijke zwangerschappen geweest in mijn omgeving, dan ga je daar toch meer aan denken ook al is de kans klein.
     
  14. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook moe maar ook veel wakker door buikpijn snachts verder gaat het prima
    Hier eerste echo met 8 a 9 week
    en dan 12 week nog 1.

    Morgen weer proberen vk te bellen alleen telefonisch tussen 12-13
    Ff in de pauze buiten bellen leidinggevende hoeft het nog niet te weten.
     
  15. Liz19866

    Liz19866 Actief lid

    13 jul 2021
    423
    370
    63
    Eerder dit jaar bood mijn verloskundige inderdaad geen vitaliteitsecho's aan op eigen verzoek en moesten we eigenlijk wachten op de termijnecho. Uiteindelijk heb ik toen wel met iets van 6,5 week een echo gehad in het ziekenhuis omdat ik echt wakker lag snachts van de buikpijn en het niet goed voelde en ze wilden checken of het niet een bbz was. Dat was het uiteindelijk niet, gelukkig, maar toen bleek het later dus wel anders mis...

    Nu krijgen we wel de vroege echo aangeboden, vanwege deze geschiedenis en t feit dat ik nu echt veel nerveuzer ben over de zwangerschap dan eerst. Wachten tot eind januari voor de eerste echo had ik wel echt heel lang gevonden...
     
  16. Stacey4

    Stacey4 Actief lid

    24 okt 2021
    427
    393
    63
    Vrouw
    Ik heb me ineens toch een partij trek in picalillyo_O
    Ik geen jaren meer gegeten en heb het ook niet in huis maar zeker weten dat ik morgen een pot haal.
     
  17. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk voordat ii zwanger was gezegd dat ik dit niet zou doen, maar zou wachten op de termijnecho.
    Nu het zover is, wil ik eigenlijk wel een echo... hahaha... 7 weken zou rond halverwege januari zijn... dat klinkt al ver weg. Haha...
     
  18. Swaan7

    Swaan7 Actief lid

    8 mrt 2016
    370
    266
    63
    Ik zie hier ook niet dat je een afspraak kan maken voor een vroege pret echo….
     
  19. Maartjex

    Maartjex Niet meer actief

    Tips voor zorgverzekeringen??
    Ik heb korting via mijn werkgever bij IZZ-VGZ, IZZ/CZ, zilveren kruis, Salland zorgverzekering en Menzis.
     
  20. SteffieD

    SteffieD Fanatiek lid

    17 mrt 2014
    1.696
    853
    113
    Vrouw
    Putte, Noord-Brabant
    Ik zie wel oploop hoor :o:
     
    Leesteken vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina