Uitgerekend 16 - 31 maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 2 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb net even heel erge buikpijn gehad net boven mijn verdikte buik. Ik kan het niet zeggen of het mijn maag, darmen of weet ik wat was. Heel gek. Heb dafalgan genomen. Ik ben gaan rechtzetten ipv liggen en nu ebt het precies wat weg. Heeft iemand een idee wat dit kon zijn?
     
  2. Kimmey

    Kimmey Bekend lid

    23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Het is erg lastig te zeggen denk ik want er zitten daar enorm veel organen en veel is verschoven. Ik weet als ik enorme buikpijn heb die onder mijn ribben zit naast mijn maag aan de rechterkant dat het mij galblaas bijv is. Ik kan dan ook niet liggen en alle spieren in mijn rug doen pijn en liefst rol ik me op om soort tegendruk te geven.

    hopelijk was het eenmalig en anders toch even je vk of gynaecoloog bellen hoor
     
  3. MAF126

    MAF126 Bekend lid

    11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Eindelijk de uitslag van de nipt. Alles is goed! :)
     
    vrouwvan, Sara190, Trassi en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.870
    2.258
    113
    Vrouw
    @MAF126 wat een fijn nieuws!

    Hoe gaat het met iedereen verder? En met de kwaaltjes?
    Ik ben vandaag 14 weken zwanger en sinds een week heb ik enorme steken in mijn liezen als ik snel omhoog kom, omdraai en nies of hoest. Echt bandenpijn dus. Ook een trekkerig gevoel.
    M’n buik begint echt duidelijk te groeien, bij jullie ook?
    Ben nu op vakantie en ik denk dat als mensen me zien in bikini ze twijfelen of ik zwanger ben of gewoon teveel heb gegeten :roflmao:
    Vind het wel een heel bijzonder gevoel. M’n buik is hard en je ziet dat de bolling nu meer onder m’n navel gaat zitten. Begin het nu eigenlijk pas een beetje te beseffen. Die 13 weken echo heeft daarbij wel geholpen!
     
    MAF126, Danie1989, vrouwvan en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde met die bandenpijn!
    Ik lijk ook meer dik dan zwanger hoor haha, krijg weer zo’n brede buik wat ik destijds ook bij mijn dochtertje had.
    Ik ben nog steeds moe en rugpijn, verder nauwelijks kwaaltjes. Alleen af en toe wat kortademig.
     
    MAF126 en Flowertje27 vinden dit leuk.
  6. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hier is de misselijkheid weg en krijg weer wat meer eetlust.. heb nog geen harde buik soms opgezet.. merk dat ik nog steeds zo onzeker ben.. maandag pretecho.. hopelijk doet kleine het nog..
     
    vrouwvan en Flowertje27 vinden dit leuk.
  7. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Hier net gewogen en ik ben exact 10 kilo afgevallen sinds m'n positieve test. Startgewicht was 74 kilo en inmiddels 64 kilo en wederom lig ik gewoon als een vaatdoek op de bank nadat ik m'n ontbijt weer heb gedoneerd aan de wcpot.

    Zo meteen toch wat energie bij elkaar sprokkelen en naar buiten gaan.

    Ps laatste echo/controle is over een paar dagen exact 4 weken geleden. Dus ik ben benieuwd wat er zich in m'n buik afspeelt.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  8. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Wow je bent veel afgevallen zeg!
    Vervelend dat je je zo rot voelt nog steeds :(
    Ik ben inmiddels 2 kilo bijgekomen.
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  9. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.870
    2.258
    113
    Vrouw
    #2729 Flowertje27, 18 sep 2021
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
    @vrouwvan dat lijkt me toch niet oké zoveel afvallen? Wat zegt de vk ervan?

    ik ben circa 3 kilo zwaarder, nu 55 kilo, maar dat mag ook wel. Al vind ik wel dat ik in het algemeen stuk breder ben geworden dus had meer verwacht. Had altijd omvang 70, nu 75 en zelfs dat zit strak.
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  10. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    #2730 vrouwvan, 18 sep 2021
    Laatst bewerkt: 18 sep 2021
    Ja heel naar, ben er ook niet blij mee. Wat fijn dat jij iig iets bent bijgekomen, dat lijkt me ook de bedoeling bij een zwangerschap.

    De VK heb ik bijna 4 weken niet gezien. Ik had haar 2 weken terug toen gesproken, maar goed ik heb niet het idee dat zij wat voor mij kan doen. Geen slechte vrouw hoor, maar het is niet iemand die even belt van hoe gaat het nu met je. Ik had haar toen 2 weken teruggebeld en toen voelde ik me een beetje afgescheept en bij 6 weken zwangerschap met bruinverlies had ik dat gevoel ook. Daardoor merk ik dat ik nu zoiets heb van , ik zie het wel, ik ga niet aan de telefoon janken of slijmen voor een extra echo of controle. Ze weet wat er speelt.


    En ik blijf drinken en ik merk echt wel wat verbetering hoor laatste week, geef ook niet meer 4x per dag over maar 1 of 2 keer max. Dus ik hoop dat de komende tijd mijn eten wel gewoon binnenblijft en dat die kleine er niet al teveel van meekrijgt.

    Zijn er trouwens al meiden bijgekomen die de kindjes nu ook voelen en voorheen niet?
     
  11. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Hoe is het op vakantie? Kan je er een beetje van genieten ondanks de bandenpijn?
    Hier gaat het inmiddels wel beter. Ik had vooral last van de darmen en opgeblazen buik maar dat wordt eindelijk een stuk minder. Niet meer dagelijks gelukkig. Enige waar ik nog wel last van heb is de vermoeidheid. Vandaag hebben we voor het eerst voor de baby’s geshopt. Beetje de grote dingen waar we nog wat van bij moesten halen (extra bedje, maxi-cosi met family fix en een tweelingkinderwagen). Allemaal wel in bestelling voor eind van dit jaar haha maar wel weer erg leuk.
    Ik ben nu 3,5 kilo aangekomen. Vond ik nog meevallen aangezien ik geen last van misselijkheid heb gehad en enorm veel hebt gegeten haha

    Geniet nog even lekker van de vakantie! Zit je ergens met mooi weer?


    Jeetje wat heftig zeg! 10 kilo is echt heel veel. Kan me voorstellen dat je daar ook niet heel veel sneller van opknapt! Hopelijk snel betere tijden voor jou!
     
    vrouwvan vindt dit leuk.
  12. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.870
    2.258
    113
    Vrouw
    Ja het is heerlijk hier. We hebben het echt luxe hoor, eerst naar Italië geweest en nu zijn we in Griekenland.
    Ik kan er wel van genieten behalve dat mijn darmen echt totaal niet mee werken. Er is iets deze zwangerschap waar ik in extreme mate op reageer, maar wat.. ik kom er echt niet achter. Soms krijg ik een half uur ongeveer na dat ik heb gegeten extreme krampen, zo erg dat ik bijna flauw val. Ik denk soms zelfs dat het ween zijn en me vriend is bijna bereid de ambulance te bellen. Daarna is mijn ontlasting echt water (sorry voor de info). Probeer extra veel water te drinken en op te letten wat ik eet. Het is niet iets wat ik hier heb opgelopen, want ik heb het al sinds 8 weken zw ongeveer. Maar wordt wel steeds vaker en erger, ik word er inmiddels echt moedeloos van :( ik hoop dat de kleine er niks van mee krijgt.
     
  13. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Fijn dat je wel lekker van de vakantie kan genieten! Italië en Griekenland klinkt echt heerlijk :)

    Wel naar van je darmen! Ik heb eigenlijk precies het tegenovergestelde qua ontlasting. Heb je geen tips van de verloskundige gekregen om de ontlasting harder te krijgen? Kan me voorstellen dat die krampen echt heel naar zijn! Heb het ook wel eens gehad, vaak net op zo’n moment dat ik in de auto zit, maar dat is niet te doen joh die pijn! Enige wat ik kan bedenken is bananen eten. En inderdaad veel drinken om uitdroging te voorkomen.
     
  14. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.870
    2.258
    113
    Vrouw
    Ja ik eet vooral stoppende dingen, iedere dag een banaan en op goede dagen is mijn ontlasting gewoon normaal. Het is echt een acute reactie (binnen uur na eten) op bepaalde voedingsmiddelen.. Ik had vroeger een lichte lactose intolerantie (ging mijn buik opzwellen, niet zo extreem), ging de laatste jaren stukken beter maar merkte paar weken geleden dat ik die aanval dus kreeg na bijv een ijsje met slagroom, of bepaalde volle yoghurt. Maar ik krijg het nu opeens ook van gerechten die ik voor de zwangerschap prima kon eten, zoals risotto of een champignon sausje.
    Het gekke is dat het in Italië super ging, had zelfs obstipatie en dat was echt even heerlijk :roflmao: terwijl ik daar ook pasta’s en pizza’s op heb met veel kaas….dus ik weet het echt niet meer wat het nou precies is.
     
  15. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    ♡ Uitgerekende datum ♡

    11 maart:
    Danie1989 • 32 jaar • 2e & 3e kindje

    15 maart:
    Ritoy • 32 jaar • 4e & 5e kindje
    Sara190 - 31 jaar - 1e kindje


    19 maart:
    Jorohi - 33 jaar - 2e kindje
    MAF126 - 31 jaar - 1e kindje

    20 maart:
    Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje


    21 maart:
    Girl34 - 34 jaar - 2e kindje


    23 maart:
    LenaMill - 35 jaar - 2de kindje
    Flowerfairy1983 - 38 jaar - 5e kindje
    LoveP - 30 jaar - 5e kindje


    25 maart:
    Thirdlittlemiracle89 - 32 jaar - 3e & 4e kindje
    Cynthiak - 28 jaar - 1e kindje

    27 maart:
    Palmpje - 36 jaar - 3e kindje


    29 maart:
    Kimmey - 33 jaar - 2de kindje


    Jongen (2) | Meisje (1) | Verrassing (0) | Onbekend (14)

    ♡ Afspraken ♡

    20 september
    Sara190- Afspraak verloskundige in zh + pretecho
    21 september

    Kimmey - 13 Weken echo en Controle
    22 september

    Ritoy - Intake gynecoloog
    Danie1989 - Geslachtsbepaling

    25 september
    Girl34 - geslachtsbepaling
    27 september
    Ritoy - 3D echo #2

    Flowertje27 - geslachtsbepaling
    28 september
    MAF126 - controle vk
    30 september
    Palmpje - controle vk
    Girl 34 - controle vk

    1 oktober
    LenaMill - controle gyn op 15 weken
    7 oktober
    MAF126 - geslachtsbepaling
    Kimmey - geslachtsbepaling

    15 oktober
    Danie1989 - gesprek gyn uitslag bloedonderzoek
    22 oktober
    Sara190 - 20 wkn echo

    Danie1989 - 20 wkn echo
    25 oktober
    Girl34 - 20w echo

    29 oktober
    Palmpje 20 weken echo (GUO)
    Danie1989 - controle gyneacoloog

    2 november
    MAF126 - 20 wkn echo

    Sterretjes
    MdVd96
    SingleMomtobe
    LittleSweetGreyBunny93
    AapEnOlifant
    Mary 86
    Romytje
    WinMom90


    Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst niet te verwijderen.
     
  16. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Zo wij zijn onverwacht al (soort van) begonnen aan de babykamer :roflmao: Met 3 kids moeten we een hele volksverhuizing doen om iedereen in de juiste kamer te krijgen en we konden precies het bed dat we wilde voor onze middelste zoon voor een prikkie krijgen op marktplaats dus net 1 kamer leeggetrokken om hem naartoe te verhuizen en mijn jongste ligt nu voor het eerst in het peuterbed te slapen zodat hij straks bij zijn grootste broer op de kamer kan.. zei toch dat het een volksverhuizing was :p:roflmao:
     
    MAF126, Girl34, vrouwvan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    O gelukkig ben ik niet de enigste hahaha :roflmao:
    Wij hebben gisteren alvast de babykamer geverfd dus de muren zijn alvast klaar haha :roflmao:
     
    MAF126 en Trassi vinden dit leuk.
  18. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ohnee verven enzo kan pas als kamer 2 leeg is dus daar gaan nog wat weken overheen denk ik :roflmao: Ik wil rond de 25 weken echt gaan beginnen met de kamer stuucken en verven enzo voor ze
     
    Girl34 vindt dit leuk.
  19. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Wij hadden nog een slaapkamer over, alleen de muren moesten geverfd worden dus dit gister gedaan met kalkverf / beigetint.
    Ongeacht het geslacht want ik wil sowieso niks roze of blauw haha.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  20. Danie1989

    Danie1989 Fanatiek lid

    22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Hey Dames!
    Vraagje :)
    Hebben jullie ook regelmatig last van menstruatiekrampen? Ik heb dat best vaak, dagelijks wel en best wel pijnlijk. Voornamelijk als ik rechtop zit. Is dat normaal?
     

Deel Deze Pagina