1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    En anders als ik donderdag nog niet schoon ben (of op z’n minst zo goed als), dan wil ik toch de curretage denk ik.
     
  2. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het ligt helemaal aan de omstandigheden. Ik weet eigenlijk ook niet of je bij een lege vruchtzak wel een placenta hebt. Het kan zijn dat je er weinig van terug vindt.

    Die van mij zal ongeveer 6 weken zijn, misschien hebben ze zich een weekje vermeten omdat mijn baarmoeder behoorlijk gekanteld is, maar meer ook niet.

    Stolsels waren bij mij wel echt groot vorige keer, groter dan een kippeëi.

    Nou ja, ik wacht maar rustig af. Dinsdag herhalings-bloedtest en na de miskraam nog die kut anti-D prik. Maar dan moet de miskraam eerst beginnen/plaatsvinden. Heel langzaam vindt er een kentering plaats, ik voel het in mijn lijf.

    Wat zijn jullie trouwens laat op! Hier is het half 10 's-avonds en ik denk dat ik zo eens mijn nest in duik.
     
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik ben nogal een nachtbraker. xD

    Al lig ik al wel even gewoon in bed. Maar ik moet ook zeggen dat ik de afgelopen dagen nogal lak aan mijn ritme heb gehad. Dus bleef ook behoorlijk lang liggen ‘s ochtends.
     
  4. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Dat zijn dan mega stolsels geweest @Raket78 . Ik heb hier amper nog wat verloren

    Het is hier 3.30 maar slapen lukt niet. Ik had verwacht dat het zou komen met de pillen maar gezien ik alleen bloed verlies, nauwelijks stolsels verlies en bijna geen kramp heb vraag ik me af of het gekomen is
     
  5. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Nah ja afwachten maar
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dat zou ik me dan inderdaad ook afvragen.

    Ik twijfel nu al een beetje, terwijl ik wel wat kleine stolseltjes heb gehad en de kramp ook duidelijk heb gehad. Zonder paracetamol is die nog niet te doen.
     
  7. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik heb volgens mij ook niet echt grote stolsels gehad. Heb wel steeds geprobeerd of ik het een beetje kon onderzoeken maar was lastig steeds op een ander openbaar toilet.

    Maar ik heb op die donderdag nog een vruchtje van 6,5 week gezien op de echo (terwijl het dus 8 had moeten zijn) en de dinsdag daarna met de inwendige echo was mijn baarmoeder zo goed als leeg.

    Er is wel een moment waarvan ik vermoed dat het vruchtje eruit is gekomen; toen ik in de metro stond en de krampen echt weg stond te puffen alsof het lichte weeën waren. Het kwam toen ook echt in golven. Maar ook daarna in de hotelkamer heb ik geen grote stolsels gezien.
     
  8. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik denk dat onze ervaringen echt moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. Mijn vorige miskraam kwam vrij plotseling en vanzelf op gang; 2 dagen na de eerste tekenen was hij vrijwel compleet (paar dagen later nog een klein snippertje placenta). Wie weet heeft dat er mee te maken dat de stolsels bij mij nogal groot waren. Ik wilde eigenlijk alleen zeggen: schrik niet als de stolsels groot zijn. En niet: kleine stolsels zijn fout. Ik denk dat het er maar net aan ligt hoe het lichaam het opdeelt (bij gebrek aan een beter woord) voordat het eruit komt. Vandaar ook dat velen in zo'n vroeg stadium geen embryo zien. Als die niet meer aan de placenta vast zit, wordt het wel erg moeilijk te vinden omdat hij nog zo klein is.
    Ik zit ook rechtop om 3 uur 's-nachts hier. Slapen is moeilijk na een onderbroken nacht (wc) en wakker worden is kut. Maandag is het Thanksgiving in Canada. De familie viert het vandaag op de boerderij die van mijn man's stiefoom is. Wij kunnen er niet bij zijn, want dat is 5 uur heen en 5 uur terug, en dat durf ik momenteel niet aan. Ik weet nog hoe het de vorige keer voelde, en het was echt een mini-bevalling.Daarmee wil ik niet in een auto, eventueel vast in een file, en dan op een vreemd toilet omgeven door familie zitten. Nee, het is beter om thuis te blijven.
     
  9. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw

    Gelijk heb je @Raket78 ! Kan me heel goed voorstellen dat je nu geen zin hebt in zo'n lange reis. En dan nog om thanksgiving te vieren ook, zou het goed snappen als je daar niet voor in de stemming bent op het moment.
     
  10. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Hoi dames

    ik denk dat mijn miskraam wat is begonnen
    Heb flinke krampen en diaree


    Voor de meiden die medicijnen gebruiken mijn verloskundige zei dat je niet percee heel veel bloed hoeft te verliezen
    Sommige vrouwen hebben weinig bloed verlies en zijn wel schoon
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Sterkte! Hopelijk verloopt het vlot allemaal. :)

    Ik hoop echt dat ik in die categorie val dan. Want zoals het nu gaat, valt het me allemaal reuze mee. Had echt doemscenario's in mijn hoofd. xD
     
  12. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Klopt, iedereen is anders. Zolang het HCG daalt (en uiteindelijk tussen de 0 en 5 uitkomt) en het bloedverlies mindert en uiteindelijk stopt, kun je ervan uitgaan dat de miskraam "goed" verloopt.
    En hoewel die van mij vorige keer wat zwaarder was, was het goed te doen hoor. Het was een soort mini-bevalling en zo heb ik het ook behandeld. Met van die warme kersepitkussens en wat puffen kom je zelfs in dat soort gevallen al een heel eind.
     
  13. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik heb echt maar een heel klein beetje bloed verlies gehad

    Hoelang duurt het voor het echt doorzet?
     
  14. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat is voor iedereen anders. Misschien morgen even contact opnemen met de VK/gyn voor overleg?
     
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ooh, zo jammer dat het niet aan te raden is om tampons te gebruiken nu. Want maandverband voelt zo ranzig. En zit überhaupt niet lekker.
     
  16. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik dacht dat ik er ondertussen wel vrede mee had, maar begon toch te janken bij het berichtje dat ik kreeg over dit topic, en daarna die plaatjes hier. Pff.
     
  17. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Welkom meis, en een dikke knuffel voor jou!
    Ik heb ervaren, dat ergens vrede mee hebben iets anders is dan nooit meer verdriet ervaren...
     
  18. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik heb zojuist dit topic gemeld aan beheer met de vraag of we verplaatst konden worden naar het subforum "Vlinder Clubs". Ik heb dit over het hoofd gezien en volgens mij passen we daar beter. Mocht de link naar deze
     
  19. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Auuu!

    Volgens mij ben ik te enthousiast geweest over het verloop bij mij tot nu toe. Nu komt de hel pas opzetten. Heel veel pijn, typ dit ook echt tussen pijnaanvallen door.

    En het bloedverlies wordt ook weer meer.
     
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Oei, sterkte! Bij miij zaten er vorige keer ook pauzes tussen, net als met weeën. Warmtekussentjes uit de magnetron, op handen en knieën, puffen, vaak naar de wc... waren dingen die bij mij hielpen.

    Ik heb me eens wat meer ingelezen en er staat op veel plekken op internet dat een miskraam voor 8 weken meestal meer uitziet en aanvoelt als een zware ongesteldheid. Hmm, ik denk dat ik dan vorige keer een uitzondering op die regel was.

    Vandaag hier iets meer bruinverlies. Kan echt nog wel even duren denk ik.
     

Deel Deze Pagina