1 dag voor herfstvakantie: ziek melden op school ivm vakantie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    we gaan op vakantie en wel op vrijdag na school dachten we voor de herfstvakantie.
    nu blijken alle boten naar de Waddeneilanden echter vol te zitten op vrijdag einde middag/avond..
    enkel 1 om 21u (geen optie want komen we pas om 00.00u aan met drie kleintjes)..

    onze oudste moet vrijdagmiddag naar school....
    in het reglement zie ik staan dat we hier absoluut geen vrij voor gaan krijgen van de directie.
    wat nu? hem ziek melden de gehele dag dan maar?
    ik wil hem niet in onze leugens betrekken...

    of gaan zonder toestemming en de evt boete voor lief nemen?

    of een dag later pas gaan maarja wel doodzonde van die (betaalde) extra dag..
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Later gaan of overleggen met school en een eventuele boete op de kop toe nemen.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Even overleggen met school :)

    Of gewoon eerste boot zaterdagochtend pakken.
     
  4. Wendo

    Wendo Lid

    31 mei 2016
    23
    13
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou ziek melden, het is maar 1 dag.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Het is 50 euro per kind per dagdeel en je kunt soms voorkomen. Leerplicht voert juist extra controles uit voor de schoolvakanties. Het is aan jezelf of je dat wilt en kunt betalen.

    Oh ja en extra controles in de toekomst.
     
  6. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    man heeft net overlegd met school; maar niet aangegeven om welke datum etc maar gewoon het heel algemeen gehouden en bij andere dochter...

    Verlenen ze absoluut geen toestemming voor gaf de leerkracht aan!

    ziek melden dan maar? hopen dat ze niet na de vakantie aan zoon gaan vragen of hij wel ziek was want wil niet dat hij moet liegen....

    of toestemming vragen op schrift officieel, krijgen we dan niet en dan toch gaan?
     
  7. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik ben nogal zwart/wit, wat dat soort dingen betreft :D.
    Dus ik zou niet ziekmelden, gewoon omdat het niet waar is en ik de kinderen graag voorleef zoveel mogelijk eerlijk te zijn
     
    YaelStone, Petra82, Juffie26 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is wat het is. Je wilt goed onderwijs voor je kind, hebt je geconfirmeerd aan een school en er zijn regels.
    Dus of de late boot of de boot van zaterdag.

    (Ik weet niet welk eiland het is, maar vaak zetten ze bij vakanties, als de boel volstroomt, extra boten (afvaart) in. Je zou kunnen boeken voor zaterdag en dan de site in de gaten houden voor een extra afvaart en dan omboeken (meestal gratis)).
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je kunt er donder op zeggen dat ze dat gaan vragen. Ze zijn natuurlijk niet helemaal achterlijk .

    Je kunt de gok wagen, maar zou zelf een dagje later weggaan.
     
  10. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik zou het niet gevraagd hebben (i.v.m. slapende honden wakker maken, zelfs al noem je geen data), maar gewoon overwogen hebben om of ziek te melden (na de herfstvakantie gaat heus niemand meer vragen aan je kind of hij wel echt ziek was), of de volgende ochtend te gaan. Ik begreep dat ze nooit de eerste ziektedag al komen controleren.

    Wij hebben de laatste dag voor de vakantie een studiedag. Kwam ons wel goed uit, hihi. ;)
     
  11. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83

    dat ga ik dan niet tegen zoon zeggen dat we hem ziek gemeld hebben...
    daar klets ik die bewuste vrijdagochtend wel om heen..
     
  12. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    100% mee eens
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja en als juf dan vraagt of hij nog lang ziek is geweest in de vakantie?
     
  14. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Wat geef je je kind mee als je als ouder om zulke dingen gaat liegen? Je hebt een overzicht met de vakanties vast ruim van te voren gehad en toch boek je de vrijdag al.

    Ik heb als juf zo vaak gehad dat kinderen zich verspraken over het nepziek zijn en zich dan doodschaamden. Zo zielig!
     
    Adriana85, A new day, Juffie26 en 14 anderen vinden dit leuk.
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Ik ben daar heel simpel in: school is school, dus daar ga je gewoon heen.

    Ik zou gewoon die late boot pakken. Omdat je het over een lange vaartijd hebt, zul je waarschijnlijk naar Terschelling gaan. Ik zie daar op 11 en 18 oktober nog vrije plekken om 19.55 uur, op de 11e ook nog om 18 uur.
    Met de boot van 20.00 uur ben je om 22.00 uur op het eiland, naar het huisje rijden kan nooit ver zijn. Een avondje laat naar bed moet kunnen toch. Alleen even kijken of het inchecken op die tijd nog kan.
     
    NiVa0230, Sado en chantal1985 vinden dit leuk.
  16. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik zou ook die boot eerder hebben geregeld toen er nog wel plek was op vrijdagavond.
    Maar het gaat nu om 1 kind een middag niet naar school. Ik zou hem ophalen in de grote pauze en tegen de juf zeggen dat hij in de middag niet komt ivm eerder weg moeten voor vakantie. En als ze de leerplichtambtenaar inschakelt, prima, dan zou ik de boete betalen.
     
    MyMiracle en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Het is jammer dat school je geen toestemming geeft.

    Van je werk zou je je ook niet ziek melden als je te laat iets geregeld hebt mbt vervoer en je te laat bent om verlofdag te vragen denk ik dan....

    Als je akkoord gaat met de regels van de school , dien je je er ook aan te houden. Dus ze zeggen duidelijk nee nu, dan maar niet.

    Dan maar 1 dag later weg of gewoon boot van 21:00. Voor 1 keer ook prima te doen :)

    Je hebt wel een voorbeeldfunctie daarin voor je kinderen, dus hier leren ze van dat je eerder boot moet boeken :p
     
    Sado vindt dit leuk.
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou gewoon die late boot nemen.
     
  19. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Flauw van het beleid van de scholen tegenwoordig. Ik zou, omdat het nog maar om 1 kindje gaat die je thuis houdt, ziekmelden. Straks kan zoiets al helemaal niet meer. Daar komen ze na de vakantie echt niet meer op terug hoor.
     
  20. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Ik zou niet ziekmelden maar gewoon een late boot nemen of de volgende ochtend een vroege boot.

    Ik vind dat er wel veel mensen roepen om gewoon ziek te melden, maar ik vind dat je je gewoon aan de regels hoort te houden. Wat als nou de helft van de klas er zo over zou denken? Zit juf met een half lege klas, terwijl die heel hard hun best doen om goed onderwijs te geven.
    Het is ook wat je je kinderen mee geeft. Mooi voorbeeld ben je dan.
     
    Juffie26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina