1 jaar en nog niet zelf gaan zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arja, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

    Arja Bekend lid

    2 nov 2008
    951
    0
    0
    Mijn dochter wordt volgende week 1 jaar. Ze is hartstikke wijs, lief, vrolijk en sjanst met iedereen. Ze kan alleen nog niet zoveel. Ze rolt de kamer door en kan zitten. Ze gaat nu een beetje schuiven op haar billen. Ze kan echter nog niet zelf gaan zitten vanuit lig en ze trekt zich ook nog niet op. Iedereen zegt wel je moet je geen zorgen maken, ieder kind zijn eigen tempo. Maar toch, is het niet heel laat dat ze nog niet zelf kan gaan zitten bijvoorbeeld? Ze is wel heel groot en zwaar, zou haar lengte en gewicht in de weg zitten?
     
  2. fleur24

    fleur24 Fanatiek lid

    26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter kan dat ook nog niet hoor. Ik denk niet dat het iets met gewicht te maken heeft. Het ene kindje is er gewoon eerder aan toe en lukt het dan de andere. En met 1 jaar MOET het ook nog niet... Zou proberen om je er niet druk om te maken. Komt vanzelf wel goed. Ik maak me er absoluut geen zorgen om. Komt vanzelf wel.

    Groetjes
     
  3. kim0503

    kim0503 Bekend lid

    10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik zou me echt geen zorgen maken hoor. Mijn zoontje rolt nog niet een en ik denk ook niet dat hij dat ooit nog gaat doen hihihi. Kruipen doet hij ook niet hij schuift op zn billen. Staan doet hij wel maar optrekken amper. Zitten vanuit lig kan hij ook nog niet zonder hulp, hij doet zelf alleen nog buikspier oefeningen hahaha.
    Ons ventje is ook erg wijs en sjanst er ook flink op los met de meisjes, een kleine deugniet dus. Ik maak me er absoluut geen zorgen over ze doen het op hun eigen tempo en manier en rond de 4 jaar zouden alle kindjes ongeveer op hetzelfde niveau zitten ( is mij ooit verteld).

    Succes
    Groetjes Kim
     
  4. MvLiam

    MvLiam Fanatiek lid

    10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Ik zeg ook altijd dat ieder kindje zijn eigen tempo volgt en dat je je geen zorgen moet maken. Ik denk ook inderdaad niet dat je je veel zorgen moet maken maar ik vind wel dat je dochtertje enorm laat is en ik zou wel even contact opnemen met de huisarts of het consultatiebureau, gewoon voor de zekerheid?
     
  5. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Meid niet druk maken, hier doet ze het ook niet. Vorige week zette ze zelfs haar beentjes er nog niet onder als ik haar probeerde te laten staan. En nu ineens wel, ze staat heel stevig in 1 keer.
    T kan heel snel gaan hoor, als ze t eenmaal in de gaten hebben en er aan toe zijn.
    :)
     
  6. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    spreekt dit elkaar niet een beetje tegen??? En wat zouden die kunnen doen?? Je zou naar fysio kunnen gaan maar mijn ervaring is dat dan werkelijk alles qua motoriek word bekeken en daar werd ik persoonlijk heel onzeker van... opeens had mijn meisje lage spierspanning en de keer erna was er weer niks aan de hand....ze was toen wel jonger hoor, maar

    ik zou me geen zorgen maken....mijn meisje deed tot een jaar ook niet zoveel nu doet ze alles behalve loslopen.
     
  7. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Maak je geen zorgen! Als het goed is ben je met 11 maanden bij het CB geweest en ga je met 14 maanden weer. Als de ontwikkeling van je dochtertje bar slecht zou zijn, geven ze dat daar wel aan. En als je je tóch zorgen maakt, kun je altijd een keertje bellen naar de HA of het CB voor geruststelling of advies. Een fysiotherapeut kun je zelf inschakelen, maar het lijkt mij niet nodig.
    De dochter van mijn vriendin kon met 13 maanden alleen nog maar rollen en zitten (niet zelf gaan zitten). Pas daarná ging ze tijgeren, zelf zitten, staan en uiteindelijk (met 18 maanden) lopen. Meisje is nu 5 en helemaal gezond en prima ontwikkeld ;)
     
  8. jel26

    jel26 Lid

    31 aug 2008
    99
    0
    0
    he arja,
    Mats begint nu net pas vanuit lig te gaan zitten.
    Kruipen doet ie amper en heel slecht, zichzelf optrekken helemaal niet....geen zorgen maken hoor....t is maar net wat ze interessant vinden....Mats vindt sjansen ook veeeel leuker en waarom vooruit komen als je personeel hebt.....en die opmerking hierboven dat het wel heel laat is gewoon maar overheen lezen....zo laat is het namelijk niet;). t ene kind loopt met 11 maanden, het andere kind met 18, er zit altijd een paar maanden speling tussen! xxx Marielle
     
  9. Popsel

    Popsel Actief lid

    24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,
    Hier ook een meisje van 1 jaar die niet zo'n vlugge is ;)
    Maar wat iedereen al schrijft; wat is vlug??
    Mijn dochtertje is pas laat gaan rollen en heeft dit maar kort gedaan, Vond zitten veel leuker en inderdaad: als ze haar personeel heeft krijgt ze veel voor elkaar.
    En kruipen? nee hoor, zich vooruit slepen is meer haar ding. maar dan wel de hele kamer door.
    Ook kan ze nog helemaal niet vanuit lig gaan zitten. Stapt wel graag aan de hand, maar los? nee hoor.

    Succes!
     
  10. Arja

    Arja Bekend lid

    2 nov 2008
    951
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken. Blijkbaar zijn er nog veel meer kindjes die ook hetzelfde tempo aanhouden als mijn dochter of zelfs nog later zijn. Dus eigenlijk heel gewoon als ik het zo lees. Over drie maanden hoor ik het wel op het bureautje wat ze er van vinden. Misschien loopt ze dan wel al. 't Schijnt heel snel te kunnen gaan.
     

Deel Deze Pagina