1 jaar en 's nachts aan het spoken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Hoi,

    Sinds een paar weken wordt onze dochter van net 1 jaar 's nachts wakker. Ze begint uit het niets opeens heel hard te huilen. Ik loop dan heen en geef haar haar speen. Die gooit ze direct uit en ze blijft huilen. Ik doe haar muziekdoosje aan en speentje nogmaals in en wens haar welterusten. Ze blijft huilen. Na een tijdje wordt het huilen minder hysterisch. Mijn man en ik hebben afgesproken dat we haar een half uur laten gaan (hopen dat ze zelf weer in slaap valt). Heel soms lukt dit, maar meestal huilt ze nog na een half uur. Ze wordt even uit bed gehaald en krijgt een beetje drinken. Hierna leggen we haar in bed en slaapt ze direct weer.

    Ik wil eigenlijk af van het 's nachts drinken geven. Maar dan blijft ze heel lang (soms wel een uur) huilen en zijn we 's ochtends kapot. Moeten we gewoon doorzetten en haar bij wijze van spreken gewoon een nacht laten huilen? Ze drinkt haar drinken wel helemaal op. Zou ze honger hebben? Na het drinken slaapt ze direct weer. Wat is wijs?

    Ik heb weinig aantoonbare reden dat er iets medisch is. Behalve tanden die doorkomen en een verkouden.

    Wie weet raad?
     
  2. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Hier precies hetzelfde. Is er een bepaalde tijd dat ze gaat huilen? Hier was het tegen de morgen.
    Ik heb het heel lang aangekeken want was zo bang om hem te laten wennen aan drinken / voeding snachts. Maar in overleg met de zorgcentrale kwamen we tot de conclusie dat het waarschijnlijk toch honger is aangezien hij dus niet stil wordt na een half uu. Ik heb hetleen keer een uur aangekeken terwijl hij (en ik) ondertussen helemaal overstuur raakten.
    Vanaf toen geef ii hem dus gewoon wat drinken. Ik kreeg wel de tip van de zorgcentrale dat je beter geen melkvoeding of papfles kan geven want dan geef je een maaltijd snachts en daar wil je idd van af.
    Ik laat m nu dus eerst huilen, soms valt ie toch vanzelf in slaap. Maar meestal hoor ik het wel aan het huiltje of het honger is of gewoon een nachtmerrie etc.
    Ik geef hem nu een heel klein bodempje halfvolle melk aangelengd met een sloot water. net genoeg om de honger te stillen en het vult toch de maag. Hij pikt t wel en gaat daarna gewoon slapen tot wel 8 uur!
    Hier speelt t trouwens al 2 maanden. Eerst dacht ik ook: verkouden, toen kwamen er in 3 weken tijd 4 tanden en nu is hij ook weer ziekjes. Ze zullen het wel nodig hebben. ik verwacht dat als ze straks wat minder hard gaan groeien dat die behoefte ook verdwijnt.
     
  3. veghelsemeid

    veghelsemeid Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook precies het zelfde

    meneertje word wakker

    als ik en me vriend naar bed gaan,sow rond 23.30

    en hij blijft dan wakker soms wel 3uur lang

    maar nu is hij ook verkouden

    en ook hij begint ineens heel hard te huilen uit het niets

    ook ik ben kei kapot overdag

    denk dat het een sprong is

    ik hoop het athans haha
     
  4. Ndeva

    Ndeva Lid

    1 aug 2008
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook al een tijdje ( vanaf half december ) er mee bezig. Hij is 11 mnd en gaat om acht uur slapen en rond elf uur wordt hij gillend wakker. Rond twee uur gaat hij dan pas weer slapen met heel veel moeite en om zes uur is ie weer klaarwakker. Het is slopend. Echt alles al geprobeerd, ook de dingen waarvan ik zei nooit te doen (in bed nemen, flesje snachts). Hier ook buikgriep, oorontsteking en vanacht heb ik weer een boventand gespot..het zal er allemaal wel mee te maken hebben, maar het zuigt alle energie uit je.
     
  5. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    zoonlief is er afgelopen nacht mee begonnen !! hij schreeuwt het uit... maar als een speentje word gegeven is het ook even goed....

    hmm hoop dat het daar bij blijft... hoop niet dat hij uren blijft schreeuwen :p

    zou het een sprong zijn ?? hopelijk is het gauw over ;)
     
  6. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Jeetje wat een feest der herkenning, helaas... Het doet me wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben. En mooi om te lezen dat er geadviseerd wordt om gewoon een beetje drinken te geven. Hier maak ik ook een klein beetje melk aangemengd met veel water. Ze drinkt het weg en slaapt. Wat raar hè? Zou het bij de leeftijd horen?
     
  7. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Maar is het bij jullie ook tegen de morgen?
    Ik hou voor mezelf aan dat ik pas wat geef na ca 4 uur smorgens. Voor die tijd kan het haast geen honger zijn. Vannacht was het half 3 maar doordat hij ziek is had hij ook nauwelijks wat gegeten dus dan ga ik ook niet moeilijk doen. Dit zijn wel uitzonderingen!
    Volgens het CB is het wel een beetje de leeftijd. Ze zijn super druk, beweeglijk, bezig met kruipen en lopen en ook nog met groeien. Dit herken ik wel.
    Na 1 jaar zou het met groeien wel minder worden is mij verteld, dus ik wacht het rustig af.
    Ik vond het ook fijn om te horen dat ik wel gewoon wat kan geven. Ik zet de avond ervoor een fles klaar en tis alleen even opwarmen en ik geef m in bed. Zo ben ik zelf hooguit 2 minuten in de weer en kunnen we daarna allemaal verder slapen. Ideaal!
    Wel snappen ze dondersgoed dat als ze dit doen dat ze dan dat krijgen, dus waar de grens nou ligt met gewenning weet ik niet. Ik ben er alsnog bang voor hoor, dat we hier niet meer vanaf komen. Maar ja... zoals het nu gaat vind ik het acceptabel.
     
  8. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    En o ja: ook adviseerden ze om hem op de dag veel eten te geven. Goed brood ipv pap. Vleeswaren of kaas op brood, een tussendoortje en goed avond eten met toetje. Dat soort dingen dus. Want op de dag moeten ze genoeg binnen krijgen zodat ze de nacht doorkomen.
    Ons zoontje is al een aardig vreetzakje normaal gesproken dus wat dit betreft kan ik er niet veel meer aan doen dan wat we nu al doen.
     
  9. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Bij ons ligt de tijd van wakker worden tussen 2u en 5u 's nachts. Het is geen vaste tijd. Het is ook niet iedere nacht zo. Overdag eet ze erg goed en gevarieerd. 's Avonds ook goed avondeten en een toetje. Ik denk dat het dan toch een fase is. Laat ik het hopen. Ik wil idd niet dat ze went aan drinken krijgen 's nachts. Ik zal eens op zoek gaan of er rond deze tijd een sprongetje is.
     
  10. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook gehad, ik heb haar niet laten huilen want ze was echt verdrietig, het was geen jengelen of mopperen. Hier ook uit bed, drinken gegeven, liedjes gezongen enz en daarna weer slapen. Met weken gaat het gewoon heel goed, soms zijn er nachten dat ze huilt. Kan ook tandjespijn zijn dus ik laat haar niet huilen.
     
  11. Nijnka

    Nijnka Actief lid

    14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Wat fijn om dit te lezen. Hier dus ook exact hetzelfde :( Hij is wel lichtjes verkouden en buikgriepje gehad dus redelijk weinig gegeten, dus ik wijt het hier ook aan honger (meestal)

    Hij wordt gewoonlijk wakker tussen 12 en 3 en is dan alleen te sussen door hem uit bed te halen, als ik hem laat liggen weent hij gemakkelijk 1 uur of 2 (wat we dus niet doen ;)). Ik denk ook soms dat het verlatingsangst kan zijn (in mijn geval) als ik hem uit bed haal is meestal alles in orde, maar om nu 's nachts gezellig 2-3 uur met baby op schoot te gaan zitten..

    Het ideetje van gewone melk aangelengd met water ga ik zeker eens proberen. De voorbije nachten gaat het hier ietsje beter, hij wordt nog wakker maar valt na 10 min weer is slaap..
     

Deel Deze Pagina