1 jaar geleden & nu de dag dat we aan de nieuwe kinderkamer beginnen.

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door LeennKen, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LeennKen

    LeennKen Bekend lid

    12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Lieve lieve schat.

    1 jaartje geleden heeft mama afscheid van je moeten nemen. Je zat nog maar 8 weekjes in mama's buik... Vanaf het begin liep het al mis maar we dachten dat het nog ging goedkomen.. Op 5 weken begon mama bloed te verliezen en op 7 weken, na enkele bezoekjes aan spoed zei de dokter dat het nog 50-50 was.. maar mama zag het aan de dokter zijn gezicht. Je hartje klopte te traag. Papa was blij toen we je hartje hoorde, het was dan ook de eerste keer dat we het hartje hoorde.. Maar mama wist het gewoon.. dit klopt niet. Toch heeft mama 1 week lang gedaan wat de dokter bevolen had. Platte rust.. Afzien en rusten.. geen medicatie innemen tegen de pijn.. en pijn.. ja u verliezen.. dat was zowel een helse fysieke als psychische pijn. Maar die zondag 22 april.. toen was de pijn het ergste.. Mama lag letterlijk op de grond te wenen.. het bloeden moest binnen de 48 uur stoppen en we waren toen ondertussen al dag 4.. dus 25 april gingen we met een klein hartje naar de gyna... die zei heel brut: ja alles is weg.. Mama haar wereld stortte in. Papa hield zich sterk. Die avond nog zijn we je broertje Grimm gaan halen in de kennel. Veel mensen zeiden dat dit geen goed idee was maar mama en papa hadden zoveel liefde die we toch aan iemand moesten geven. Je broertje Grimm was en is er altijd voor je mama. Telkens als mama weent omdat ze jou heeft moeten afgeven gaat Grimm al zijn speeltjes halen en begint hij te piepen met zijn kikker.. want aja! Hij vindt dat leuk, dus mama normaal toch ook niet? Eerst wou mama geen kindjes meer, jou verliezen deed teveel pijn.. Maar telkens als iemand zei dat ze zwanger waren of iemand ging bevallen in de familie (of vrienden) dook mama in elkaar.. 24 november had mama een positieve test.. net als bij jou test riep mama: MA HOE KAN DIT TOCH?!?! Je papa moest er weer mee lachen... mama was blij, maar ook verdrietig.. Je moest normaal 5 december geboren worden, exact 1 jaartje nadat mama haar mama, jou lieve oma Peppie, heeft moeten afgeven. Oma Peppie heeft de naam van je zusje nog gekozen.. 2 dagen voordat ze gestorven is aan die stomme kanker zei ze dat ze Lauren & Justine wel mooi vond. Het wordt dus Lauren :) Anders had jij misschien Oliver genoemd, want Oliver dat vond ze mooi.. mama denkt nog steeds dat jij een jongen was.. al zullen we dit nooit zeker weten.. Over 3 maanden ongeveer moet mama bevallen.. die dag gaat droevig en leuk zijn.. droevig omdat zonder jou ons gezinnetje nooit compleet kan zijn.. maar leuk omdat we dan je zusje in ons armen mogen nemen.. Vandaag zijn we aan je zusje haar kamer begonnen..bescherm jij je kleine zusje nu? Ik mis je lieve schat...

    If you ever feel alone and the glare makes mommy hard to find
    Just know that I'm always parallel on the other side
    Until I'm there with you, you just gotta be strong
    You were a big part of me and that you will always be
    The vacancy that sat in my heart
    Is a space that you forever hold.
     
  2. Winddanser

    Winddanser Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kippenvel... Veel geluk gewenst met jullie kindje en sterkte gewenst met het verlies van jullie andere kindje. Hopelijk kunnen jullie alle liefde die jullie hebben delen. Mooie naam, Lauren:)
     
  3. LeennKen

    LeennKen Bekend lid

    12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Het ergste van al vind ik dat iedereen het precies vergeten is.. Enkel ik en Kenneth (mijn vriend) hebben gisteren er over gebabbelt. Gisteren en vandaag is er redelijk wat familie hier geweest (voor te helpen met de kamer) en niemand die er iets van zei.. ergens vind ik dit jammer.. ik weet niet of ze het vergeten zijn of dat ze niets durven te zeggen.. Ik wil over hem babbelen.. hij was er.. en we houden nog steeds van hem. en ooit zien we hem terug ..
     
  4. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik weet hoe je je voelt.. Het is allemaal zo onwerkelijk. Wel erg fijn voor je dat er een kleintje op komst is. Bij mij moeten we dat nog maar gaan zien!

    Mensen die geen miskraam hebben meegemaakt, weten vaak niet waar ze over praten. Het kan zijn dat na loop van tijd iedereen het een beetje vergeet... Het is immers niet zichtbaar aan de buitenkant.

    Alleen jij en je partner zullen het voor altijd bij je dragen. Voor jullie was het al tastbaar, al een kindje..

    Een heel mooi verhaal, sterkte maar ook veel geluk met de kleine die op komst is!
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Wat heb je dit mooi geschreven. Kippenvel. Hij of zij zal altijd een kindje van jullie geweest zijn en hij of zij zal vast en zeker waken over jullie dochter.

    Hoe raar ik het ook vind om deze twee woorden in één zin te zetten: veel sterkte én geluk de komende tijd.
     
  6. LeennKen

    LeennKen Bekend lid

    12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    Bedankt allemaal. & Voor wie ook een kindje heeft verloren heel veel sterkte! Het is niet gemakkelijk... & inderdaad.. diegene die het niet hebben meegemaakt weten niet hoe het voelt.. bij mijn 2de zwangerschap zei mijn zus nog: zwijg nu maar tot je de 12 weken haalt.. Ik heb dit niet gedaan.. te blij I guess.. & het is niet zo een makkelijke zwangerschap dus ik probeer te genieten van elk moment.

    Sinds gisteren zie ik haar echt rollen in mijn buik.. daarvoor zag ik mijn buik ook wel een beetje op en af gaan bij stampjes.. maar sinds gisteren amai! Net of ze goed aan het dansen is in mijn buik ^^
     

Deel Deze Pagina