1 ml Melatonine baby 6 mnd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanThiemo, 30 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanThiemo

    MamavanThiemo Bekend lid

    21 okt 2012
    550
    11
    18
    Mijn dochtertje heeft van de kinderarts op recept Melatonine gekregen omdat ze een verstoorde slaapcyclus heeft. Nu moet ik haar 1 ml per dag geven een uur voor ze gaat slapen. Is 1 ml. veel? Ik vind van wel. En kan het kwaad als het teveel zou zijn?
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Lijkt me een perfecte vraag voor de kinderarts. Ik denk niet dat wij hier uitspraak over kunnen doen. We kennen jouw kind, de situatie en de beweegredenen van de arts niet.
    Waarom denk je dat 1 ml teveel is?
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ze heeft het van de kinderarts gekregen? Dan zou ik er niet zo snel aan twijfelen.
     
  4. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Denk niet dat je moet twijfelen aan de kinderarts.
    En als het goed is word er bij de apotheek waar je het opgehaald heb een extra controle gedaan.
    Dit moet namelijk bij recepten voor kinderen.

    1ml zegt niet zoveel. Hieraan kan je niet zien hoeveel werkzame stof erin zit.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Lijkt me erg ingrijpend voor zo'n jonge baby, waarbij er sowieso nog geen ijkpunt is qua slapen. Mag ik vragen wat die verstoorde slaapcyclus precies inhoudt?
     
    Aegyo en Miszy vinden dit leuk.
  6. Zomaariemand

    Zomaariemand Niet meer actief

    Ik vind het nogal wat op deze leeftijd. Zijn er geen alternatieven? Een slaapcoach?
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Een verstoorde slaapcyclus bij een baby? Ben benieuwd wat dat betekend?
    Nee hier bij 8 maanden een tijd vreselijk slecht geslapen hoort er gedeeltelijk bij. Ik zou eerder kiezen voor een osteopaat oid als voor dit medicijn.
     
  8. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    771
    194
    43
    Melatonine is een lichaamseigen stof, we maken het zelf ook aan.
    De hoeveelheid van 1ml zegt niet of het veel is of niet, wel hoeveel Mg in combinatie met het gewicht van je kindje.
    En bij zorgen over de dosering zou ik inderdaad even navragen bij de kinderarts (of nu in t weekend) je apotheek.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Het is inderdaad lichaamseigen, maarrrrr
    voor je het aan een volwassene op een verantwoorde manier toedient ga je ook op meerdere momenten van meerdere dagen bloedprikken om.te zien hoe groot je tekort is.
    Zomaar bij supplementeren is dom.

    En ik vind "als de kinderarts het zegt zal het goed zijn" wel wat gek.

    Is het geen idee om eerst naar andere oplossingen te zoeken? Je hebt een boek van stephanie lampe, droomritme. Hiermee krijg je bijna alle kindjes mooi en goed in slaap. Ipv melatonine bij een 6 maand oude baby te geven..
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Serieus je vindt als de kinderarts het zegt niet voldoende? Ik geloof in de medische wetenschap en artsen die jaren hebben geleerd. Mijn ervaring met kinderartsen is dat ze echt niet zomaar iets voorschrijven.
    Lijkt me dat ze er echt veel meer van weten dan wat mensen op een forum! Ik vraag hier ook vaak genoeg advies maar zeker bij medisch ga ik toch voor de arts.
     
  11. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Tja, we kunnen allemaal wel wat roepen van achter onze computer, maar dit lijkt me toch meer iets wat TS gewoon met haar kinderarts moet overleggen. Ipv maar lukraak een advies te volgen wat wij geven op basis van zeer summiere informatie die maar van één kant komt.
     
    Antje88, Blijdorp en KleineLai vinden dit leuk.
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Laten we vooral de uitspraak van een kindersarts nav 0 informatie in twijfel trekken :rolleyes:
     
    Riverdale87, Ctje1987, Glimmer en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.280
    2.884
    113
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er geen ervaring mee, ik zou gewoon je zorgen uitspreken naar de kinderarts.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat bedoel ik helemaal niet. Maar ik vind het opmerkelijk om van een verstoord slaapritme te spreken bij een baby. Daar is sowieso al geen sprake van een ritme. Vandaar de vraag.

    En als ik op dit forum lees hoe vaak kinderartsen de bal compleet misslaan als het gaat over voeding, reflux, kma... Mag je dan geen vragen stellen?
     
    kleinepien, tuc, Novastar en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Tuurlijk moet je voor medisch advies naar de arts. Ik bedoelde te zeggen (kwam niet helemaal.zo over dan denk ik?) Dat omdat een arts het zegt, dat echt niet altijd het beste advies is.

    In dit geval dus, denk ik dat je nog hoopjes dingen te proberen hebt voor je een baby van 6 maand melatonine toe gaat dienen.
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Tuurlijk wel, altijd vragen stellen! Maar dan lijkt me als je over de dosis van een medicijn spreekt de arts of de apotheek een goede plek.
     
  18. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik neem gewoon aan dat een arts iets heeft geconstateerd dat de melatonine verantwoord. Dat het dus niet om "gewoon" moeilijk slaapgedrag van een baby gaat. Lijkt me dat je alle andere dingen sowieso al hebt geprobeerd voor je met slaapproblemen bij een kinderarts komt (tenminste hier is t echt moeilijk om een doorverwijzing te krijgen).
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar misschien is het medicijn zelf niet de beste oplossing?
     
  20. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Maar de vraag van ts ging toch over de dosis?
    Daarnaast zei ik net ook al dat ik denk dat je niet met de gewone babyslaapproblemen bij een kinderarts uitkomt, laat staan dat die dan zomaar iets voorschrijft. Dan zouden alle ouders van baby's daar toch zitten?
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina