Ik ga ook liggen als mijn dochter slaapt hoor. Ben blij met elke minuut die ik op mijn bed kan liggen. 's Avonds ga ik ook regelmatig tegelijk met de kleine naar bed. En dan nog moe zijn, ongelooflijk. Net bij de apotheek Emesafene opgehaald. Qua overgeven vond ik het nog wel meevallen, maar was weer afgevallen. Ik dacht dat je 10% 'mocht' afvallen, maar dat is maar 5% en daar zit ik op een paar ons na al op. En aangezien ik echt niet opgenomen wil worden, hoop ik dat de Emesafene werkt en ik in ieder geval niet verder afval. Bij mijn dochter was ik ruim 15% afgevallen, schrok ik toen wel van, had het toen niet in de gaten. Hoe gaat het met de andere 'misselijke' meiden? Komen jullie de dagen nog een beetje door?
Als ik om de 2 uur eet, dan word ik niet zo snel misselijk. En na elke maaltijd moet ik of op bed of op de bank gaan liggen en rusten... Ja de mannen hebben het idd zwaar met hihi. Maar ml zegt, dat hoort er nu eenmaal bij hihi...
Korenbloem: Jeetje dat gaat hard.. hou je zo weinig binnen?? Ik hoop dat de emesafene werkt. Bij mij houdt het het meeste overgeven wel tegen, maar de misselijkheid niet. Ik eet wel heel de dag door kleine beetjes. Elk uur bijv een boterham. Zodra ik honger heb moet ik ook gelijk gaan eten. En na het eten even goed uitbuiken. Ik heb nu al voor de 2e avond mijn avondeten binnen gehouden, dat kwam ondanks de emesafene er toch steeds weer uit. Zou het dan nu gaan afnemen??
Ik had het idee gisteren dat de misselijkheid minder was geworden en ik vandaag gewoon naar het werk kon. Nee hoor, griep zet nog lekker door en misselijkheid komt gewoon weer om de hoek kijken. Sinds 2 uur vanmiddag heb ik ook neigingen tot overgeven (heb ik eerder in de zwangerschap nog niet gehad, nu misschien door het griepje), maar zelfs als ik een aantal keer mn vinger in mn keel steek, komt het er niet uit. Terwijl ik het gevoel heb dat ik me na het overgeven beter zal gaan voelen. ML heeft wel gekookt (lekker makkelijk lasagne), vind ik normaal heerlijk, maar nu bijna met tegenzin moeten opeten. Ik ga nu al 4 weken met tegenzin naar het werk ivm misselijkheid en op mijn vrije dagen hang ik alleen maar op de bank en slaap ik eigenllijk de hele dag door. Ik wil energie! Ik wil me normaal voelen! Ik zei al tegen ml vandaag; tis nog geen 2 cm groot, maar is al wel in staat om mij 4 weken uit de running te houden. Ik heb het er allemaal wel voor over en heb het idee dat ik echt aan het zeuren ben, maar tis gewoon allemaal zo vervelend.
1992M, en allemaal: Ik hoop dat we hier allemaal onze frustraties, klachtjes en pijntjes eruit kunnen gooien zonder ons te hoeven verontschuldigen. Tuurlijk hebben we het voor onze ukkies over, maar de dagen kunnen zwaar zijn als je je zo beroerd voelt, misschien verzacht het iets als we onze vervelende dagen kunnen delen.. Straks gaan we klagen over nachtelijke wc bezoekjes, dikke enkels, spataderen, waggelen enz enz.. daar zijn we voor toch!? Ik herken dat idee wel dat je met overgeven meer opgelucht bent dan dat het blijft hangen. Vanaf 14 / 16 weken krijgen we de energie terug, neemt de misselijkheid af en kunnen we gaan wachten op de eerste plopjes en schopjes 😍 Mijn succes nrs tot nu toe tegen misselijkheid: Kleine beetjes over de hele dag eten. Ontbijt beginnen met gember thee (Vit B6 of Gember pillen zouden ook moeten helpen) Ook bij enorme trek kleine beetjes en langzaam eten. Veel prik, m.n. cola (boeren lucht op😊 Na het avondeten een pepermuntje tegen de vieze smaak in mijn mond.
Naar joh dat jullie zoveel en heftig misselijk zijn.... Bij mij komt het met vlagen, in de ochtend en rond een uur of half 3 (heel apart maar elke keer weer) . Wat mij helpt is weinig tot geen zuivel, vooral melk en yoghi moet ik mijden. Thee triggert ook elke keer weer dus dat mijd ik ook. Cola helpt ook mij. En nooit honger krijgen
Wat lief! Ik vind het inderdaad heel fijn dat we hier alle goed en kwaad kunnen delen. Tegen ml kan ik ook wel zeuren, maar hij heeft het al 'zwaar' genoeg met mij, vrouw die maar een muizenhapje wil van zijn metliefdebereide eten, vrouw die al ruim een maand 'geen zin' heeft ivm misselijkheid, vrouw die om 9 uur al naar bed wil en dat hij weer alleen op de bank zit. Mijn moeder is trouwens ook wel lief, die vraagt elke dag hoe het met me gaat (alleen weet ze niet wat ik doormaak qua misselijkheid, want ze heeft in al haar 7 zwangerschappen nog nooit misselijkheid gehad, haha) En hier kan ik gewoon elke moment van de dag even mn ei kwijt. Dank jullie dat jullie willen luistern. En ik vind het ook fijn om berichtjes, ook al zijn ze negatief, van anderen te lezen, zo kunnen we er toch voor elkaar zijn. Gek he, dat we alles delen zonder dat we elkaar kennen Ik volg al veel van jouw succesnrs op, gemberthee moet ik nog even naar kijjken, heb ik nog nooit gehad (nog nooit van gehoord ook). Cola drink ik ook regelmatig. Drink als ik grote hoeveelheden moet drinken, om aan mijn 1,5 liter te komen, laatste tijd veel roosvicee van de Aldi, die vind ik erg lekker en valt goed. Water valt zo zwaar op de maag vind ik...
Hallo Dames.. Sorry dat ik even kom binnen vallen. Ik wil me graag bij jullie aansluiten als dat mag. Ik heb mijn 2e echo gehad en daarbij is berekend dat ik 2 mei ben uitgerekend. Zelf dacht ik eind April, maar als het mag klets ik hier graag mee. Ik ben Ikbien 27 jaar en zwanger van ons 2e kindje. Ik heb hier nu al een meisje van 1.5 rondlopen die echt een heerlijke dreumes is. Ik zal proberen het allemaal bij te houden en wat terug te lezen maar weet niet of t lukt.
28. April Alva, 30 jaar, 4e kindje 30. April taartje1611, 32 jaar, 2e kindje 1. Mei dnm, 26 jaar, 1e kindje roosje35, 24 jaar, 1e kindje wblond, 25 jaar, 2e kindje Eline83, 32 jaar, 3e kindje Elisa83, 31 jaar, 2e kindje 2. Mei meris, 35 jaar, 3e kindje 101984, 30 jaar, 2e kindje amy1987, 28 jaar, 1e kindje Smurfin90, 24 jaar, 1e kindje Zoef, 30 jaar, 3e kindje Ikbien, 2e kindje 3. Mei thea, 30 jaar , 4e kindje 4. Mei Missm85, 32 jaar, 1e kindje 5. Mei jennifer1986, 29 jaar, 1e kindje 6. Mei mappie, 36 jaar, 4e kindje Saffira29, 31 jaar, 3e kindje Weer, 31 jaar, 2e kindje 7. Mei Korenbloem86, 29 jaar, 2e kindje Kippetje88 Lelietje85, 1e kindje 8. Mei mariahh, 24 jaar, 2e kindje Kolibri, 3e kindje Gypsea, 2e kindje 9. Mei Klaasje82, 32 jaar, derde kindje Koali, 27 jaar, tweede kindje 10. Mei Wondertjem, 26 jaar, 1e kindje Anja1986, 29 jaar, 1e kindje 11. Mei Lallie4, 3e kindje , 26 jaar 12. Mei 13. Mei J010, 1e kindje, 30 jaar 1992M, 1e kindje, 22 jaar 14. Mei 15. Mei DitBenIk, 1e kindje, 28 jaar Afspraken: 6 oktober DNM, termijn echo 10 oktober DitBenIk, termijn echo + intake vk 12 oktober Anja1986, intake vk + 10 weken echo Lallie4 uitgebreide echo 1992M, intake vk + 10 weken echo 13 oktober Jennifer1986, termijn echo 19 oktober Alva, combinatietest 20 oktober DNM, 12 weken echo Korenbloem86, eerste echo Mariahh, termijn echo Koali, termijnecho 28 oktober j010, termijn echo ★☆ sterretjes ☆★ Mamavanmenno ☆ Werveltje ☆ Nonma ☆ Molensteen ☆ Suze ☆ Emc ☆ Marlo ☆
Werkt Emesafene echt zo snel? Heb heerlijk geslapen, voelde me niet beroerd waardoor ik lag te draaien en te woelen. Ik wist echt niet hoe ik moest liggen als ik me zo beroerd voelde. En nu echt lekker geslapen, voel me ook stuk beter. Alles is tot nu toe binnengebleven, voorheen kwam alles er tot ongeveer 15 uur er uit (en regelmatig ook daarna nog). Maar ergens kan ik me niet voorstellen dat het al zo snel werkt, zit me nu af te vragen of ik zo'n psychisch geval ben die nu denkt dat ze beter is terwijl ze een placebo krijgt . Nou ja, er in ieder geval maar van genieten
Het werk echt zo snel ja !! Ik was hem laatst 1 x vergeten, maar ik dacht dat ik hem wel had genomen. Ik bleef maar spugen.. pas toen ik ging natellen kwam ik erachter dat ik hem vergeten was.. Ik heb net voor het eerst sinds 5 weken koekjes gekocht !!! Had zelfs bijna iets met chocolade genomen 👏 dochterlief ook blij 😉
Merk dat ik steeds onrustiger wordt voor maandag! Vreselijk onzeker voel k me, ookal was me vorige echo goed. Meiden die misselijk zijn sterkte, nog ff een paar weken
Hoi dames, hier weer ff een berichtje van deze kant. Gisteren de termijnecho gehad en alles was goed. We hebben zelfs heel even het hartje gehoord. 😍 Morgen heerlijk 9 dagan op vakantie. Even genieten en als we terug komen zitten we al bijna op de 12 weken en mag het nieuws eindelijk de wereld in! 😁 Kan niet meer wachten. Hier gelukkig van de misselijkheid af! Het eten is nog wel een drama. Kan echt maar een paar happen eten en dan zit ik vol. Ben ook al 4,5 kilo afgevallen. 😳 Helaas nu wel een zware blaasontsteking dus aan de antibiotica. Maar komt allemaal goed! 😊 We hebben het er voor over. Ik ga nu de koffers inpakken en was wegwerken! Fijne dag dames!! 💋 Vergeet niet te genieten he van de wondertjes die in ons groeien!! 💗💙 Liefs xx
Gefeliciteerd DNM, mooie echo! En een fijne vakantie toegewenst. Ik zit er over na te denken om het goede nieuws morgen op het werk te vertellen. Kan thuis al amper een was in de wasmachine doen en dan hijgend en puffend op de bank belanden omdat ik alweer zo moe ben. Even met ml overleggen. Als ik het vertel, kan ik hopelijk zittend werk doen, waardoor ik niet zo moe word. Maandag hebben we de 10-weken echo en daarna willen we het ook aan de rest vertellen, broers/zussen, vriendinnen, buren ed. Ben wel er wel klaar mee om alles zo geheim te houden. Als ik me slecht voel door de zwangerschap, wil ik me gewoon kunnen uiten en niet altijd die smoesjes.
Hoi dames Mag ik ook mee komen kletsen? Maandag echo gehad waar ik al 10 weken bleek te zijn we dachten 7 weken. Het is ons derde kindje uitgerekende datum 1 mei probeer mee te kletsen maar zal niet elke actief zijn denk ik ☺