vier voedingen....

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Judy77, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi Kwebbel,

    Ff een kort vraagje...(wat fijn toch dat jij er bent, haha)

    Gisteren ben ik met Mirthe bij de kinderarts geweest. Voor een prematuur geboren meisje doet ze het waanzinnig goed! Ze is nu 3,5 maand en we mogen van de arts rustig aan beginnen met evt fruithapje of nutrix.... aangezien ze nu op 4 keer 150/5 en de avondvoeding op 180/6 zit en soms zelfs om meer vraagt, wilden we binnenkort starten met nutrix in de laatste fles.

    Ze weegt nu 5330 gram. Mijn vraag: stel nu dat ze op een fles met Nutrix langer slaapt, wat je vaak hoort...hoe lang moet ik dan nog op 5 voedingen blijven en vanaf wanneer zou je naar 4 voedingen kunnen? Op het pak voeding staat vanaf 6 kilo, maar ja, dat pak voeding zegt ook dat ze met 4 kilo naar 150/5 mogen en daar was Mirthe pas vorige week aan toe, met 5 kilo....

    Ze laat nu overigens de laatste fles om 23 uur vaak voor een deel staan, omdat ze dan zo diep slaapt en niet wakker te houden is...

    Nou ja, het korte vraagje is weer wat langer geworden, in ieder geval dank!
    gr Judith
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer om nog even de vijfde fles te geven. Als ze nu straks echt niet meer wil dan is dat zo. Zolang ze nog steds wat drinkt is dat prima.
    Een gemiddelde overstap van 5 naar 4 flessen is tussen de vierde en vijfde maand, maar het is echt een gemiddelde. Het ene kind is er eerder aan toe dan het andere. Zodra je de overstap gaat maken biedt haar dan alle flessen 180 cc aan.

    Ilja
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Fijn, dank voor je antwoord, daar kan ik zeker wat mee!
     
  4. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi!

    nog even een klein vervolgvraagje: we doen nu de laatste voeding nutrix, gaat echt goed! We hangen nu wel een beetje tussen vier en vijf voedingen in...

    Vanaf wanneer is het aan te raden alle voedingen Nutrix te doen? Of kan ik nu de voeding van 6/7 uur 's avonds pap doen en dan de volgende als ze weer komt ook? Ik ben nog een beetje huiverig met pap, vandaar nog even deze vraag....

    groetjes!
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je hoeft niet in alle flessen nutrix te doen. Normaal wordt dit in één fles gedaan. Jullie kiezen ervoor om dat in de laatste fles te doen. Straks ga je waarschijnlijk pap als eerste smorgens geven.
    Dus één fles met nutrix (=de papfles) en de overige flessen met melk.

    Ilja
     
  6. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoi Ilja,

    Dan nog één vraagje in navolging tot het bovenstaande.... (ik hoef pas weer in september naar de kinderarts, vandaag even jouw expertise gebruiken!)

    Nou ja, die Mirthe is voorbeeldig! Sinds afgelopen zaterdag zit ze, uit eigen initiatief, op vier flessen. De tijden zijn 7.00; 11.00; 16;00 en dan nog een laatste voeding.... Dit is sinds zaterdag teruggelopen van 22.00 naar gisteren 19.30 uur. We leggen haar dan na een tijdje spelen in bed en ze slaapt dan helemaal door tot 7.00!

    Gisteren zat er daardoor dus al 11,5 uur tussen de laatste voeding en die van vanmorgen en heeft ze 10 uur geslapen!

    Nu is mijn vraag of dat allemaal goed gaat zo? Is het niet te lang tussen de voedingen? Ze lijkt het er prima op te doen (4x180/6 en de laatste dan met pap) en wordt als een vrolijk zonnetje wakker!
    Maar ja, ik dacht, toch maar even vragen, want ze is tenslotte aanstaande woensdag pas 4 maanden (en 8 weken te vroeg geboren...), maak me dus soms nog een beetje zorgen!

    Alvast weer bedankt! groetjes, Judith
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als jullie mirthe het er goed op doet dan zou ik zeggen...lekker doorgaan zo.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina