10 weken zwanger en verflucht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Williewortel, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Williewortel

Williewortel Actief lid

Mijn man dacht even de trap met verf in spuitbus te gaan spuiten. Gevolg is dat ik nu al uren in die smerige lucht zit. Ramen en deuren wagenwijd open maar maak me nu gewoon echt zorgen. Had nog tegen hem gezegd dat dat echt niet mag en hij moest stoppen maar hij was "zo" klaar zei hij. Bah bom vol hormonen en nu het gevoel niet begrepen te worden en dan me zorgen maken om de gezondheid van de baby.

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Niet echt handig nee... Zolang je goed blijft ventileren zal het wel meevallen maar ik zou zelf een paar nachtjes ergens anders bivakkeren, zeker met jouw termijn.
    Als het nou gewone muurlatex is schijnt het wel mee te vallen, maar het lijkt me dat lakverf uit een spuitbus niet zo onschuldig is.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mmm niet erg verantwoord van je man. Hij snapt toch ook wel dat je die lucht beter niet kan inhaleren??

Als het op waterbasis is dan kan het niet super veel kwaad maar je moet wel alles tegen elkaar open zetten, maar als het op terpentijnbasis is dan is het wel degelijk schadelijk!!

4. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Goed ventileren en slaapkamerdeur dicht houden. Het is niet zo handig van je vriend/man maar ik zou er echt niet een paar nachten ergens anders voor gaan slapen.

5. Williewortel

Williewortel Actief lid

Nee baal er ook gigantisch van dat mijn echtgenoot niet even rekening daar mee heeft gehouden. Alle ramen hebben open gestaan dus ik denk dat ik er max een 3 kwartier in heb gezeten in die erge terpentine lucht. Ik kan al zo weinig hebben nu en dan reageert hij nu ook nog eens alsof ik me aanstel. Maar het kindje is nu volop in ontwikkeling en zou het mezelf en hem nooit vergeven als het daardoor iets erg krijgt. Grrr ben gewoon echt boos nu.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb in mijn vorige zwangerschap vanwege verbouwing onwijs veel geverfd.
    Goed ventileren op advies van de gynaecoloog.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gewoon goed ventileren en de deur van je slaapkamer dicht houden, dan komt het echt goed :) van een dagje in de verf geloof ik niet dat er echt schade kan ontstaan. Dag in, dag uit wordt het wel een ander verhaal natuurlijk

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik heb de trap met 38 weken geschuurd en gelakt... Weliswaar op waterbasis.. maar rook evengoed nog sterk.. Ik zou ff goed luchten en miss daar slapen waar t t minste ruikt?

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier een paar weken geleden ook in de verflucht gezeten. We hebben alle ramen goed open gehad ook tijdens het schilderen. Ik ben wel voorzichtig en ga dus niet zelf schilderen, maar ik vlucht het huis er niet voor uit.
    Goed ventileren en niet in de ruimte komen waar geschilderd is.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik heb een hele kinderkamer inboedel met die termijn geschuurd en geverft.

Ramen open en ik zie verder geen problemen.

11. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook al maanden in een verhuizing/verbouwing inclusief verf-, lijm en stoflucht en probeer gewoon zoveel mogelijk te luchten, inderdaad.. Soms ontkom je er niet aan en je man deed het vast niet bewust dus wees niet te streng ;)

Deel Deze Pagina