11 maanden. Wat zou dit zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Star87, 9 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hi!!

    Onze zoon is over een paar dagen precies 11 maanden. Hij is sinds de laatste 2 weken enorm aan het ontwikkelen. 2 weken geleden viel hij nog om als je hem lief zitten. Nu kan hij ineens zitten, en trekt hij zich op aan alles wat hij ziet. Helaas heeft hij het evenwicht nog niet en valt hij regelmatig om. We komen ogen te kort op het moment. Van de week was hij de hele dag huilerig en erg gefrustreerd als ik hem op de grond zet. Slapen doet hij eigenlijk altijd goed. Hij word wel eens wakker snachts, dan is het even kroelen en weer terug. De ene keer gaat het beter dan de andere keer en dat hij helaas altijd vrij vroeg wakker is dat is al een beetje normaal. Maar afgelopen avond/nacht was het echt drama. Gewoon als altijd rond 19.00 u slapen, en de eerste keer werd hij om 21.15 krijsend wakker. Getroost en weer terug gelegd. Dit heeft hij dus 9 keer gedaan, echt vanuit t niets krijsend wakker worden. Schrok me elke keer wezenloos. Van 21.15 tot 1.15 zijn we in de weer geweest. Een flesje, een zetpil, een broekje aan, misschien toch te koud in de slaapzak, mee beneden genomen, hij bleef krijsend wakker worden. Nadat hij werd opgepakt was het meteen wel goed, maar wat zou dit ineens kunnen zijn? Hij word dus wel eens wakker maar niet zo. We hebben zn bedje een stukje schuin gezet, misschien toch weer oren. Maar dit was wel erg heftig voor hem. Iemand die dit herkent? Hopen op een beter nachtje vannacht.. het is zo sneu ook. Zeker als dit eigenlijk nooit gebeurd op deze manier. Ik denk dat ie midden in de 11 maanden sprong zit omdat hij dus ook zo snel ineens ontwikkeld, en hij daar last van heeft. Maar is dit ook zo erg ineens? Ik heken dit totaal niet van onze eerste zoon.
     
  2. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Je kunt hem snel weer troosten na het wakker worden, en slaapt hij dan weer eventjes? Dat hebben wij ook gehad met beide kinderen toen ze zo'n 11 maanden oud waren. Toen werden ze opeens krijsend wakker, en hadden ze meer flesjes als troost nodig. Dit gebeurde bij mijn beide kinderen redelijk opeens, van de ene op de andere dag. Die ontwikkeling bij 11 maanden gaat zo ontzettend snel dat ze dat 's avonds moeten verwerken, althans dat denk ik. Hopelijk gaat het snel over en kunnen jullie weer wat beter slapen. :thumup:
     
  3. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hij was inderdaad meteen bij oppakken weer te troosten en legde zich gewoon slapend tegen je aan. Konden hem ook weer terugleggen. Maar idd echt constant na even te hebben geslapen weer krijsend wakker, alsof hij een hele enge droom had. Maar dat is natuurlijk geen hele nacht door. Ik merk dat hij ook meer flesjes drinkt, overdag gewoon zoals anders maar savonds word hij weer wakker en vaak heel vroeg tegen de ochtend ook weer en krijg hem lastig in slaap zonder fles. Ik denk zelf ook de ontwikkeling, in combinatie met meer drinken nu. Afgelopen nacht ging het veel beter, wel 2 keer wakker geworden maar hij slaapt echt nooit van 19.00 tot de ochtend helemaal door zonder wakker te worden. Hopen idd dat het even bij deze ene keer blijft :D
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Slaapregressie, gebeurt rond 1 jaar. Heeft hier wel 3 weken geduurd ongeveer. Ze was steeds helemaal overstuur. Nu zoveel rustiger!
     
    Star87 vindt dit leuk.
  5. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Slaapregressie, zie je rond fysieke mijlpalen. Kan tot wel 6 weken duren!
     
    Star87 vindt dit leuk.
  6. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Joe, ik zit er midden in ook! Van een top slaper naar drama elke avond, gek word ik er van..
     
    Star87 vindt dit leuk.
  7. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dit hadden en hebben wij ook nu nog met ons zoontje 16 maanden oud. Wat helpt is hem nog een klein flesje melk te geven als ie wakker wordt en dan slaapt ie daarna weer verder tot morgenvroeg.
    Je kindje zit nu in een grote ontwikkelings sprong en kan zijn dat het ook meespeelt.

    Wat hier ook al beschreven staat slaapregressie. Ik kende dit ook niet totdat een vriendin me dit vertelde en toen ik het opzocht herkende ik het het meteen.
     
    Star87 vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.026
    25.502
    113
    Tja, kan van alles zijn. Tandjes, ontwikkeling, verlatingsangst, dromen, koud/warm/niet lekker, groeispurtje (krijgen ze misschien wat pijn in de ledematen van).

    Ik denk dat wat je nu doet goed is; troosten, paracetamol geven als je denkt dat hij pijn heeft, extra flesje geven, veel knuffelen.

    Hier een baby van ruim 10 maanden en ik herken het, het is hier sinds de geboorte 1 grote aaneenschakeling van dit soort fases, haha
     
    Star87 vindt dit leuk.
  9. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Hier eentje van 10.5 mnd en herkenbaar! Rond 23.00 wordt meneer wakker, troosten en daarna naar bed heeft het gevolg dar hij weer wakker wordt.
    Dus we geven 120 cc melk als wakker wordt en dan slaapt hij wel door..
    Denk ook een sprong, er ontwikkelt weer zo veel
     
    Star87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina