11 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Klaartje863, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Mijn zoontje is een hele wisselende eter. Periodes dat hij alles zo naar binnen werkt en periodes dat hij bijna niets wil.
    Ik ben benieuwd of ik een beetje op de goede weg zit met zijn dagmenu? Hij drinkt namelijk niet zoveel melk meer..

    07:30 150+5 opvolgmelk + pap (voorheen 180+6 maar daar liet hij dus steeds van staan) 150 gaat zo goed als op.
    10:00 fruit
    12:30 2 boterhammen en 90+3 opvolgmelk
    15:00 tussendoortje(fruit, rijstewafel, stukje krentenbol, peperkoek, cracker enz).
    17:30 200-250gr avondeten. Ene keer gaat zijn bordje leeg, andere keer maar voor de helft. Als toetje wat volle of Griekse yoghurt
    19:00/19:30 150+5 opvolgmelk bieden we aan, maar hij laat de laatste tijd 50-100ml staan

    Hoeveel melk zou hij nog moeten drinken? En wanneer zou die laatste fles eraf kunnen, aangezien hij er niet meer zoveel van drinkt?
    Ander vocht (water of thee) drinkt hij wel heel goed sinds korte tijd. Zo'n 400-500ml per dag.
     
  2. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

    Bedankt voor je vraag over je zoon van 11 maanden. Je bent benieuwd of je op de goede weg zit met zijn dagmenu nu hij niet meer zo veel melk drinkt.

    Complimenten voor het dagmenu dat je hebt bijgevoegd. Het ziet er keurig uit! Ik heb nog een paar tips voor je;
    - Je mag de hoeveelheid van 180/6 aanbieden drie keer per dag. Als hij het consequent laat staan mag je ook 150/5 aanbieden.
    - Geef om 15u ook ander vocht, zoals water, slap gezette vruchtenthee of diksap. Totaal bied je minimaal 800 cc aan vocht aan dagelijks.

    Het geeft niet als de fles niet meer volledig wordt leeg gedronken. Let wel op inname van voldoende vocht. Mogelijk is de interesse in melk iets verloren gegaan en smult je kindje wel van fruit en de warme maaltijd. Kindjes kunnen vaak heel goed hun behoefte aan geven. Blijf wel drie flessen met dagelijks aanbieden en minimaal 200 cc aan overig vocht, zoals water, slappe thee of diksap. Komen de tandjes door? Geef de melk dan eens op een wat koudere temperatuur. Warme melk kan gevoelig en zelfs pijnlijk zijn op het tandvlees van de doorkomende tandjes.

    Na de leeftijd van een jaar ga je naar 2 x 150 cc dagelijks en mag je de avondfles laten vervallen. Je kunt dan wat thee of water geven.

    Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

    Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou
     
  3. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Bedankt voor ie antwoord! Van de week ben ik ook bij het cb geweest en zij gaven aan dat 300ml melk al voldoende zou zijn.
    3x 200 gaat namelijk echt niet lukken. Wat hij nu krijgt gaat soms al met moeite. Maar ik kom dus in elke geval wel ruim aan de 300ml.
    Ik ben smiddags al wel 120+4 aan het geven, omdat hij dus in de avond steeds minder gaat drinken.

    Voldoende vocht krijgt hij zeker, hij drinkt ongeveer 2 rietjesbekers water van 300ml leeg per dag.
    Om 15u krijg hij idd ook water of thee bij het tussendoortje. En bij al zijn andere eetmonten / tussendoor dus ook.
     
  4. Nutricia

    Nutricia Bekend lid

    4 jun 2014
    537
    0
    0
    Dat is fijn om te horen! Mocht je in de toekomst weer vragen hebben laat het dan gerust weten.

    Groetjes,

    Anne-Lotte- Nutricia voor jou
     

Deel Deze Pagina