11 maandensprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoIn, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Tja, de één gelooft in sprongetjes, de ander niet... hier kijk ik nooit vooruit in 'Oei, ik groei' maar pak ik het boek erbij als ik vermoed dat er weer wat aankomt...

    En het lijkt weer zover te zijn..
    Ze slaapt ontzettend onrustig 's nachts, wilde gisteravond niet slapen (iets wat ik niet ken van haar).
    Overdag wilde ze ook echt niet slapen, het is steeds zitten in bed, beetje spelen en als het langer duurt verveelt deze dame zich en gaat ze huilen uiteraard. Gisteravond echt intens verdrietig bij het in bed leggen..eerst maakt ze een beetje 'grapjes' en gilt ze van plezier maar als ze dan merkt dat ik toch echt aanstalten maak om haar kamertje uit te gaan begint ze flink te huilen (mijn hart huilt dan mee)

    Nu is er ook net weer een tandje door dus dat zal ook niet meehelpen, daarnaast is ze mega veel aan het leren momenteel, van kleine woordjes, zelf kiekeboe spelen tot zelf opstaan.. ze is verder hartstikke gezellig overdag!

    Ik ben geloof ik niet echt op zoek naar tips, meer naar moeders die nu kindjes in dezelfde fase hebben, mogelijk kunnen we elkaar wat steunen en ervaringen uitwisselen :D
     
  2. PlatvoetJ

    PlatvoetJ Niet meer actief

    Hier geen 11 maanden sprong maar de 8 maanden sprong :( gelukkig bijna voorbij (hoop ik!!) En ook nog is verkouden dus hier zijn de nachten ook een feest. Elk uur huilt hij.. Nu is het begrip doorslapen bij ons al onbekend maar het sloopt je wel..
    Geen tips wel herkenning ;)
     
  3. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja! Tijdens verkoudheden is het hier ook zo'n feest!

    Beetje herkenning is soms gewoon fijn...!
    gedeelde smart :D
     
  4. daantjedubbel

    daantjedubbel Bekend lid

    2 apr 2014
    721
    0
    16
    Arnhem
    Jaja, ook hier herkenning! Sprong net gehad, gecombineerd met tandjes én oorontsteking + bronchitis. Was pittig deze :D
     
  5. Candle26

    Candle26 Niet meer actief

    Hier ook 11 maandensprong die net beetje voorbij aan het trekken is. Ze slaapt slechter snachts (wil ineens weer een nachtfles) en slaat soms slaapjes over overdag.. Fruit eten weigert ze ineens en ze was heel hangerig, kreeg niks gedaan...

    Nu is ze alweer meer de oude aan het worden! Ze had eerder nooit echt zoveel last van sprongetjes moet ik zeggen
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.023
    2.415
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat huilen bij het weglopen heeft mijn zoontje ook een tijdje gedaan. Ik heb er niet op gereageerd. Klinkt hard maar werkt al een gek.
    Nu valt hij weer rustig in slaap.
    En nu weet ik dat als hij huilt er echt iets aan de hand is, pijn oid.
    Want hij kan wel willen dat ik blijf maar dat gaat niet gebeuren.
    Dit geeft hem uiteindelijk het meeste rust.

    Voor verkouden kindjes DE tip: luuf onder de voetjes en sokjes aan. Klinkt gek maar het werkt!

    Succes allemaal met jullie schatjes/boefjes ;)
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Wij zijn net een beetje de 18 maanden sprong uit.
    Hier is het bij elke sprong raak, overdag minder slapen,hangerig, huilerig, niks is goed niks is leuk.snachts drama 2 tot 3 uur wakker.

    Gelukkig na de sprong super lief, veel knuffelen,helpen, lachen, gezellig ,delen, een super knul
     
  8. Pixie83

    Pixie83 Fanatiek lid

    4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    phoe hier ook het 10/11 maanden sprongetje and it`s a big one!:)
    Tot nu toe eigenlijk elk sprongetje wel mee gemaakt, maar deze is echt het ergste.

    Ze gaat compleet over de zeik als ik maar eventjes uit het zicht ben en houdt dat ook gerust een uur achter elkaar vol, dronk nog maar 1 melkfles s`ochtends, maar die wil ze nu ook niet meer, kleine driftbuien, als ze iets kan weigeren dan doet ze het ook, verschonen en aankleden is echt een drama, ze heeft totaal geen geduld op het moment, ze wil op schoot maar toch ook weer niet....kortom een lekker nukkig, vervelend mini-mensje!:D

    Kan niet wachten tot het voorbij is...;)
     
  9. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie reageren! En daantje! We meet again :D
    Vanavond weer gewoon zonder problemen weg kunnen leggen!
    Ik hoop maar dat het geen voorbode was (van een dag of 3) op wat Nog komen gaat....
     
  10. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh vervelend!! Hopelijk is t snel voorbij! Het lijkt ook wel of mijn mannetje in een sprong zit maar is nu bijna 10 maanden dus weet niet welke sprong hahha... Tandjes die doorkomen, nu onwijs verkouden, heeft zich leren optrekken en staan, etc etc.. Het slapen is nu echt moeilijk, kan m niet meer in bed leggen want zodra ik een stap verzet is ie zo aant huilen en dan wordt slapen dus ook niks meer. In de kinderwagen is ie zo weg Maarja.. :-/
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is weer zo'n dag (of eigenlijk 2). Ze wil absoluut niet slapen, ze kruist de hele boel bij elkaar bij het op bed leggen. Ze is eigenlijk doodmoe.
    Normaal ligt ze onder een dekentje overdag maar nu werkt dat niet. Ze kruipt eruit en gaat staan. Heb haar net in een slaapzakje gelegd. Binnen 2 minuten compleet vertrokken.

    Hoe gaat t bij jullie?
     
  12. Roossies

    Roossies Lid

    23 apr 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mannetje van 10 maanden..
    Ook hier onrustig slapen, maar ik merk ook flinke veranderingen.
    Was maandag een halve dag weg en meneer had savonds vanalles bijgeleerd. Gisteren stond ie ineens recht op in de box en sinds een paar dagen zit ie ook rechtop in bed als ik me ga halen.

    Kan me voorstellen dat ie dat snachts allemaal moet verwerken.
    Hopelijk haalt ie overdag wat slaap in.

    Ohja en meneer wil absoluut niet meer naar bed smiddags als hij smorgens heeft geslapen.
    Dus om 12.30 na de boterham en flesje t bed in.
    Dus nog maar 1 slaapje overdag.
    Moet zeggen dat hij met de nacht erbij. Evengoed nog ruim 14 uur slaapt.
     
  13. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook zo! De slaapjes gingen de afgelopen tijd (echt al dik aantal weken) overdag zo moeizaam, en helemaal sinds hij nu kan staan een aantal weken. Dan is het bij het in bed leggen dus meteen opstaan en hard huilen wanneer ik de kamer uit ga! Heb toen ook van de twee slaapjes 1 slaapje gemaakt van idd een uur of 12:00-12:30 en dan sliep hij vaak wel 2 uurtjes ofzo. Nu is hij ineens weer wat vroeger wakker in de ochtend en viel hij vanmorgen tijdens de boodschap om 10;00 meteen al in slaap dus toch weer 2 slaapjes. Maar wel buiten in de kinderwagen want oh wee als ik hem in bed leg..! Snachts slaapt hij gelukkig prima (11-12 uur) maar inslapen lukt alleen als hij moe genoeg is en dus aan de borst al in slaap valt... :-/ ben zo bang dat ik hem nu aanleer niet zelf in bed in te kunnen slapen maar vind het zo vermoeiend dat gehuil en steeds heen en weer, niks helpt dan..! Herkenbaar?? Verder geen bijzondere nieuwe dingen geleerd al loopt hij steeds wat beter langs de meubels en is hij erg druk!
     
  14. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Herkenbaar!

    vandaag ook maar 1 slaapje op het kdv van 13.15 Tot 15.30 uur.
    Ze ontwikkelen zich zo hard... loopt hier idd ook langs de meubels.. Gaat zelf boekjes uit het kastje pakken en geeft steeds meer aan wat ze wel of niet wil.
     
  15. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Idd..! Is t inslapen bij jullie ook zo lastig? Hier valt hij alleen al drinkend in mijn armen in slaap of wandelend in de kinderwagen (als ie echt moe is). Wakker in bed leggen ho maar! Is al een tijdje zo..
     
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    In de avond weinig problemen afgelopen week. Maar overdag is een drama. Steeds staan dus.
    Had haar net naast me op ons bed en ze was weer zo weg. Dan leg ik haar in haar eigen bed.
     

Deel Deze Pagina