11 weken echo; hartje klopt niet meer

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door babygirl27, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hallo allemaal,

    Vanochtend gingen mijn vriend en ik vol spanning voor onze eerste echo. Op de uitwendige echo was niets te zien dus werd er een inwendige echo gemaakt. Daarop was een vruchtzakje met vruchtje te zien wat met 7 weken gestopt is met groeien. Het hartje klopt niet meer.
    Vol verdriet en vol ongeloof zijn we naar huis gegaan. Bijna 12 weken waren we, en dan zo'n verdrietig nieuws. Ik weet dat ik niet de enige ben die dit meemaakt maar ik wil wel heel graag mijn verhaal kwijt.

    Liefs Yvonne
     
  2. engeltje1977

    engeltje1977 Actief lid

    24 nov 2008
    313
    0
    16
    och meid wat verschrikkelijk voor jullie! heb er gewoon geen woorden voor!

    Sterkte
     
  3. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel sterkte meid!
     
  4. sunnyke

    sunnyke Actief lid

    20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi meid,

    dit is gewoon supertriest nieuws he... Ik kan me voorstellen dat het enorm moeilijk voor jullie moet zijn, zeker als je geen enkel signaal tevoren had dat het niet goed zat...
    Heel veel sterkte, en neem de tijd om dit samen te verwerken.

    Dikke knuffel,

    Sunnyke
     
  5. sylviaatje71

    17 dec 2008
    48
    0
    0
    Lieve Yvonne,

    Ik begrijp zo goed hoe je je voelt.
    Heel veel sterkte meid!

    Dikke hug

    Sylvia
     
  6. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties! Het is een hele steun om te weten dat je niet de enige bent en dat je er niet alleen voor staat.

    Liefs Yvonne
     
  7. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi hoi

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
    Wij hebben het vorige week dinsdag mee gemaakt.
    Neem je tijd ervoor he.

    Liefs Channes
     
  8. Joehoe

    Joehoe Bekend lid

    17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hoi Yvonne,

    Ik brijp heel goed wat je voelt... ik heb het eigenlijk precies hetzelfde meegemaakt, behalve dan dat het bij mij bij 10,5 week ging bloeden... en dat we er toen achter kwamen (na 2 reeds goede echo's) dat het vanaf 8 weken niet meer leefde.
    Je bent net aan het idee gewend gaat je er al op verheugen en dan is het ineens weg! Wat een teleurstelling en deceptie!
    Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Praat er vooral over!
    Knuffel!
     
  9. Joehoe

    Joehoe Bekend lid

    17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hoi Yvonne,

    Ik brijp heel goed wat je voelt... ik heb het eigenlijk precies hetzelfde meegemaakt, behalve dan dat het bij mij bij 10,5 week ging bloeden... en dat we er toen achter kwamen (na 2 reeds goede echo's) dat het vanaf 8 weken niet meer leefde.
    Je bent net aan het idee gewend gaat je er al op verheugen en dan is het ineens weg! Wat een teleurstelling en deceptie!
    Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Praat er vooral over!
    Knuffel!
     
  10. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Dank je wel voor jullie reacties. Mijn vriend en ik praten veel met elkaar. De laatste week hebben we ook aan best veel mensen verteld dat we zwanger waren omdat we er een goed gevoel over hadden en omdat we bijna 12 weken waren. Gelukkig krijgen we van die mensen en van vrienden die het al wisten ook heel veel steun. Het is fijn dat iedereen zo aan je denkt en voor je klaar staat.
    Vanacht hebben we bijna niet geslapen omdat we er toch heel veel aan denken. Het opstaan vanochtend was vreemd, we hebben een ontzettend leeg gevoel.
    Maar we houden de moed erin en komen hier samen doorheen. Ik hoop dat het snel vanzelf uit mijn lichaam verdwijnt want het lijkt me een eng idee om het te laten weghalen. Hebben jullie daar ervaring mee?

    Liefs Yvonne
     
  11. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi Yvonne

    Ik heb vorige week vrijdag een curretage gehad ik was tien weken zwanger en het hartje was met 8weken gestopt. ik vond het ook heel erg eng maar het is mij 100% meegevallen.
    Maar het is voor iedereen anders natuurlijk.

    Liefs Channes
     
  12. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Channes,

    Dank je wel voor je antwoord. Vanmorgen ben ik door de verloskundige gebeld. Gisteravond heb ik een bloeding gehad maar het was niet veel. Zij denkt dat het er misschien al uit is. Ik twijfel erover want heb nog steeds krampen in mijn buik. Deze week ga ik naar de gynaecoloog om te kijken of er al wat uit is. Zo niet dan proberen we het eerst met pillen en anders wordt het weggehaald.

    Liefs Yvonne
     
  13. Anna200809

    28 dec 2008
    21
    0
    0
    Lieve Yvonne,

    Ik wens je ontzettend veel sterkte toe met jullie verlies.

    Dit weekend heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ons kindje was ook bij 7 weken gestopt met groeien. Ik kwam erachter door een bloeding op donderdagmiddag. Bij mij is het vruchtje vrijdagmiddag laat al uit mijn lichaam gegaan. Ik had eerst, net als jij, ook veel krampen en bloedingen (ook stolsels). Toen zei de vk ook dat het er misschien al uit was. Maar opeens moest ik naar het toilet en vloep, ik voelde en zag echt een vruchtzakje enzo.

    Ik hoop dat het bij jou ook van zelf gaat, persoonlijk voelde het voor mij wel als een opluchting, toen ik het zag. Pas dan begint de geestelijke verwerking eigenlijk.


    Heel veel sterkte en fijn dat jullie er met elkaar goed over kunnen praten!

    Dikke knuffel,
    Anna
     
  14. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Anna,

    Wat een lief berichtje! Moeilijk is deze situatie he! Je weet dat deze dingen kunnen gebeuren maar je gaat er natuurlijk niet vanuit dat het jou overkomt.

    Ik heb nu al 2 dagen last van bloedingen, maar heb niet het idee dat het er al uit is. Wel heb ik vooral vandaag nog meer krampen. Ik hoop toch dat het één dezer dagen gebeurd zodat je weet dat het uit je lichaam is.

    Heb jij ook veel steun aan je vriend? En willen jullie het wel weer meteen opnieuw gaan proberen? Wij eigenlijk wel. Na dit beseffen we eigenlijk pas hoe groot onze kinderwens samen is.

    Ik wil jou ook veel sterkte toewensen. Het doet mij goed ervaringen met andere uit te kunnen wisselen via deze pagina. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt.

    Liefs Yvonne
     
  15. Devana

    Devana Actief lid

    8 mrt 2008
    138
    0
    0
    Hoi Yvonne,

    Heel veel sterkte meis, helaas weten ook wij wat jullie meemaken.

    Liefs Devana
     
  16. Niet meer actief

    Heel veel sterkte meis!

    Dikke knuf!
     
  17. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi Yvonne

    Hoe is het nu met je?

    Liefs Channes
     
  18. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Hoi Channes,

    Afgelopen woensdag ben ik bij de gynaecoloog geweest. Ze maakte een inwendige echo en constateerde dat het vruchtje erg diep in mijn baarmoeder zat en dat ze niet verwachte dat het er vanzelf uit zou gaan. Ze gaf me nog een week de tijd.

    Gisternacht begon het. Hevige krampen, ik denk dat ze een beetje te vergelijken zijn met lichte weeën. Gisterochtend om half 8 kwam het vruchtje eruit. Een hele vreemde gewaarwording. Het vruchtzakje was best groot. Daarin zat een mini mensje (om het zomaar te zeggen). 1,8 mm groot. Als je goed keek kon je de vormen al herkennen. Mijn vriend en ik nemen er vanmiddag samen afscheid van door het te begraven.

    Vandaag ben ik vol goede moed weer met foliumzuur begonnen. We wachten nog even met knuffelen (hihi) totdat het bloeden voorbij is.

    En hoe is het met jou? Voel jij je al wat beter?

    Liefs Yvonne
     
  19. babygirl27

    babygirl27 Actief lid

    8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Ik bedoelde 1,8 cm
     
  20. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi Yvonne

    Zo heftig zeg niet normaal raar is dat he dat het eruit komt je kan er wel op jullie manier afscheid van nemen wij helaas niet.
    Hier gaat het wel goed ik ben afgelopen week weer begonnen met werken lekker ff weer de mensen.
    Wij wachten sowieso mijn ongi ff af en dan kijken we of we nog wat langer wachten of niet maar eigenlijks kan ik niet zo lang wachten denk ik.
    Weet nu wel dat het wil met een eileider die andere ben ik door me bbz kwijt geraakt.

    Meid doe rustig aan en neem jullie tijd ervoor.

    Liefs Channes
     

Deel Deze Pagina