Welke anticonceptie na bevalling (geen kinderwens meer)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door didi79, 15 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Bijna 3 weken geleden ben ik bevallen van ons 3e kindje, en kreeg van de vk de vraag over anticonceptie.
    Voorheen de pil en de nuvaring gebruikt, maar nu al 4 jaar niks meer (condooms gebruikt tussen zwangerschappen in). Maar met 3 kindjes is ons gezin wel compleet (en ik wordt 40 over enkele maanden), dus acht de kans klein dat we nog een 4e kindje zouden willen.
    Ik ben een beetje huiverig voor hormoonmiddelen, dit ivm bijwerkingen zoals overgewicht (heb ik al) en niet zwaarder willen worden, en hoofdpijn/migraine. Maar aan de andere kant zou ik ook wel van mijn menstruaties af willen (doorslikken pil of door spiraal).
    Graag hoor ik jullie ervaringen...
     
  2. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Is steriliseren een optie? Voor jou of je man?

    Ik ga dit einde van t jaar aanvragen, ook geen wens meer en wil ook geen hormonen :)
     
  3. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Spiraal. Ideaal. Zeker de nieuwe Kyleena spiraal, lage dosis hormonen, geen (weinig) menstruatie, na bevalling is inbrengen niet zo pijnlijk meer.
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn man laat zich steriliseren.
    Ik vind de pil niet zo'n ramp, maar mijn man vind mijn hormoonse buien niks (en ik een hormoonloze spiraal niet) dus laat hij zich helpen.
     
  5. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Mijn man zal zich laten steriliseren, maar weten nog niet wanneer.. of op wat voor termijn.
    Maar dan is er nog steeds bij mij de menstruatie.. duurt minimaal 7 dagen en is best heftig de eerste dagen (qua pijn en hoeveelheid bloedverlies), dus daarom overweeg ik hormonen, zodat het mogelijk wat minder wordt.
    Dilemma! :confused:
     
  6. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!
     
  7. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn man wil zich absoluut niet laten sterilliseren, dan voelt hij zich geen echte man meer (wat een onzin...)
    En ik.....wil geen hormonen gebruiken ivm heftige bijwerkingen mn aankomen en misselijk. Ik respecteer zijn wens en hij de mijne, dus hier is het good old condooms.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb mij laten steriliseren . Heerlijk. Gee hormonen. Geen gedoe. Gewoon voor altijd klaar.
     
  9. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw

    Ik ben heel gevoelig voor hormoon(veranderingen) en heb, door omstandigheden, 4 jaar de pil doorgeslikt; de Zoely pil. Deze is mij heel goed bevallen - totaal geen klachten - en na het stoppen was mijn cyclus ook meteen weer terug (en binnen 3 maanden zwanger).
    Wellicht is dit voor jou ook een optie? :) (Uiteraard wel even met je arts bespreken m.b.t. het (langdurig) doorslikken.)
     

Deel Deze Pagina