12/13 maanden flessen hoe en wat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mupje, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ik ben heel erg benieuwd wat jullie je 12/13 maanden oude ‘baby’ nog aan flessen geven/gaven? En op welke momenten?

    Hier is het duidelijk dat er wat af kan (ook minder ml per keer) maar weet niet zo goed met welke fles ik zal beginnen ;)
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik zou beginnen de verandering aan te brengen bij ontbijt en lunch. Hier hadden mijn kinderen s' avonds nog veel behoefte aan het stukje rust en het doezelig worden van een lekkere warme fles pap/melk. ( Die gaf ik altijd in een stoel op hun slaapkamer)
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Rond die leeftijd zijn we afgestapt van poedermelk en overgegaan op halfvolle melk die we opwarmen en dan in een tuitbeker gaven bij het brood eten. Voor het slapen gaan ook geen fles meer.
    Eigenlijk beetje een 'normaal' schema.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier gewoon het normale ritme en dan hadden ze vaak allebei eind van de nacht een fles melk waarop ze nog een paar uurtjes verder sliepen en de oudste kreeg tot een maand of 14 een fles melk voor het slapen gaan.
    De jongste lust geen melk meer sinds ze met 14/15 maanden ziek werd, kreeg sinds toen water en dat krijgt ze nog steeds en meestal s nachts ook nog.
    Maar op de dag gewoon 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes vanaf (nog voor) hun 1e verjaardag.
     
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.358
    113
    Mijn dochter dronk met 12 maanden alleen voor het slapengaan nog 1 klein flesje (90/3) maar ging daar steeds minder uit drinken en vanaf ruim 13 maanden helemaal geen flesvoeding meer.
    Mijn zoon wilde vanaf zijn 1e verjaardag helemaal geen flesvoeding meer (zat toen ook nog op de ene fles voor het slapengaan), dus krijgt het sindsdien niet meer :)
     
  6. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Wisselde hier heel erg per kind hoeveel ze nog kregen op die leeftijd. Oudste kreeg 1 soms 2 kleine flesjes op een dag rond die leeftijd en verder geen zuivel (erg allergisch, kreeg extra supplementen om aan te vullen).
    Tweede op die leeftijd nog zeker 5 volle flessen kunstvoeding en tot ruim 1,5 nog zeker 3-4 flessen. Die vroeg er ook echt om en het is een heel iel kind, dus kon de calorieën goed gebruiken.
    Jongste is nu ruim 8 maand en zo vaak als die nu nog drinkt en slecht vaste voeding wil zie ik niet gebeuren dat die met een jaar minder drinkt dan zijn zus toen :cool:
     
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Met 1 jaar dronken ze alleen ‘S morgens nog een beker melk.
    Ik maakte na hun eerste verjaardag het pak flesvoeding op en ging dan over op halfvolle melk.
     
  8. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    De oudste dronk tot va 1,5 nog 1 flesje. Met een jaar dacht ik nog 2 soms 3.

    De middelste is 2,5 en drinkt nog steeds 1 tot 3 flesjes (ook als troost) en heel soms ook niet. Vind het prima. Ben overigens altijd nummer 1 blijven geven, nooit overgestapt. Ze drinken ook wel gewone melk.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    De oudste was met 12 maanden helemaal van de fles af.

    De jongste is een geval apart. Die krijgt nu met 13 maanden nog zo'n 3-4 flesjes per dag. En dan vaak ook nog 's nachts. :rolleyes:
     
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    De eerste 2 waren met 11 maanden van de fles af, alleen nog volle melk uit een tuitbeker of rietjesbeker bij het brood eten.
    De derde dronk helemaal niks, op pap uit een fles na. Echt absoluut geen druppel. Alles geprobeerd, dus hij kreeg tot ruim 1,5 jaar elke ochtend en avond een volle papfles, iets wat ik bij de andere 2 echt nóóit had gedaan.
    De derde lijkt net zo makkelijk te worden als haar oudste broer en zus, dus ik hoop ook dan met 11 maanden van de fles af te zijn.
     
  11. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Mijn dochter is 11 maanden en drinkt sochtends en smiddags een bekertje opvolgmelk bij haar broodje en savonds nog een fles. Deze zijn we aan het afbouwen
     

Deel Deze Pagina