12+ maanden bezig en geen mmm

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Luna86, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Wie heeft er voor gekozen om niet de mmm in te gaan na 12+ rondes proberen?
    Ik zou graag kletsen met meiden die ongeveer in dezelfde situatie zitten. Dus geen hormonen, cyclus monitor enz maar verder proberen zonder mmm.

    Wij gaan na wat kleine onderzoeken niet verder de mmm in. Mijn man wilt dit niet.
    We blijven nog even proberen op deze manier voor we onze kinderwens gaan afsluiten. Bepaalde onderzoeken wilde ik gedaan hebben zodat ik het ook beter kan afsluiten. Uit het bloedonderzoek kwam niks. De echo gaf wel een ander beeld maar volgens de gyn hoeft dit geen probleem te zijn. We houden hoop dat het ons alsnog gaat lukken. Wij behoren gewoon tot die ene paar procent die binnen 2 jaar zwanger raakt ;)
     
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hé meid!
    Momenteel is dit voor ons niet aan de orde; maar op mijn vorige zwangerschap hebben we bijna 2 jaar gewacht. We hebben er toen ook voor gekozen nog niet naar dokter te gaan omdat we door de miskraam wisten dat we het wel konden, zeg maar. Ik zag die mmm helemaal niet zitten (maar besefte dat t er misschien wel ooit van moest komen). Nou. Uiteindelijk dus toch gewoon zwanger na 2 jaar, waar we alles bij elkaar ong 18 rondes hebben geprobeerd.
    Ik wens je super veel succes! Gewoon lekker blijven proberen. Opeens lukt het; en anders is die mmm er later ook nog wel. Lekker doen wat goed voelt
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    @Poolvos dank je wel voor je lieve berichtje. We proberen braaf door ;). De ene dag heb ik hele goede hoop en de andere dag wil ik er het liefste mee stoppen. Lastig dus ;)
    Wat fijn dat het bij jullie uiteindelijk gelukt is, dat geeft hoop!
    En voor nu van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    En lastig is het zeker! Maar je weet ook waar je het voor doet.. Wij hebben er toen ook bewust voor gekozen een paar maanden pauze te hebben, tussendoor. Gewoon niet eens onveilig klussen: er gewoon even echt niet aan denken. Dat deed goed. Daarna vol goede moed verder en toen was t vrij snel raak :)
     
  5. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    @Luna86. Wat vervelend om te horen dat het zo lang duurt. Wij zitten nu op ronde 10.

    Elke maand [wanneer het (weer) niet gelukt is], breekt je hart een beetje. Vrienden zeggen je het los te laten, maar God dat is zo lastig. Je hebt nu eenmaal die knoop doorgehakt en de gemeenschap heeft een ander of hoger doel. Loslaten is nog niet zo makkelijk, zeker omdat je er elke maand weer mee geconfronteerd wordt.
     
  6. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Zo herkenbaar! Rond 6 mnd, 9 mnd en 12 mnd was mijn dip echt enorm. Heb echt huilend op de bank doorgebracht toen het weer niet gelukt was. Nu kan ik het aantal maanden los laten. Ik heb er ook mee rust bij.

    Wanneer verwacht jij je menstruatie?
     
  7. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    De 30ste, jij? Nu doet mijn temperatuur raar deze maand... Het lijkt alsof mijn eisprong of erg laat is of niet is...
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Je mag je kaartje plaatsen dan kijk ik mee :)

    Mijn verwachte nod is 31-01 als ik van de laatste 2 cyclussen uit ga. Hij zou maar zo later kunnen zijn. Heb nog geen typische ei klachten. Morgen moet ik hem krijgen. Ik zet hem nu in op maandag dis nod op 2-2.
    1-2 is mijn oudste jarig dus dat zou een zeer welkom en mooi kado zijn ;)
     
    SammyD89 vindt dit leuk.
  9. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    In de bijlagen mijn kaartje [kan er geen interpretatie aangeven, daar waar mijn vorige maand duidelijk was].

    Ik zal duimen voor je en inderdaad zou het een geweldig cadeau zijn!!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. SammyD89

    SammyD89 Lid

    17 jan 2019
    49
    60
    18
    Vrouw
    Directeur MKB
    Amersfoort
    De rode lijn is btw 36,7. Onderin de dagen van mijn cyclus + datum.
     
  11. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi meid,
    Hoe gaat het ondertussen?
    Hier ook wat hetzelfde schuitje al hebben we al wel kids. Nr1 en nr2 zonder problemen snel zwanger maar bij nr3 achter gekomen dat ik in een keer geen of zeer weinig progesteron nog aanmaak. Voor nr3 dus de mmm in gegaan maar dat was zo zwaar... voor zowel mij lichamelijk als mentaal als de druk van het moeten op onze relatie. We willen zo graag nog een 4de maar zowiezo zonder mmm. Zijn nu al sinds de geboorte van nr3 af en aan bezig. Soms hebben we er genoeg van en stoppen we even maar krijgen het niet over ons hart om te stoppen en gaan dan toch terug door.
    We hopen ooit nog het geluk te hebben dat moeder natuur ons een wondertje in onze armen schenkt maar na bijna 2 jaar ziede hoop wel diep.
    Al moet ik nu zeggen dat deze cyclus zeer raar loopt. Ik hen normaal cyclussen van 17 a 18 dagen en zit vandaag op cd 26... weet totaal niet wat ik er van moet denken en testen durf ik (nog) niet.
     
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    @BertxBirgit dat is een lange cyclus ineens. Het kan zijn dat je een cyclus over aan het slaan bent of je bent wel zwanger. Durf je het aan om te gaan testen? Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

    Hier gaat het af en aan. Aan de ene kant voel ik me besluiteloos en het andere moment ben ik er weer zeker van dat we stoppen na de komende 2 rondes maar een ander moment wil ik er nu al mee stoppen.
    We hangen dus echt op het stukje van definitief stoppen. Vreselijk moeilijk maar de afgelopen 17 mnd hebben altijd in het teken gestaan van zwanger worden. En omdat de keuze om te stoppen al gemaakt is vind ik het lastig om door te gaan. Wat als het nu wel lukt, wil ik echt nog wel een kind? Omdat we nu ook gezegd hebben dat het goed is zo.
    Dit zal nog wel de nodige tranen gaan brengen ben ik bang ;) de wens is er natuurlijk altijd al geweest. Die gaat ook niet weg maar we zijn gezegend met onze 2 gezonde kinderen.

    Zoals je hierboven leest is het echt een wirwar van emoties.
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  13. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik morgen in de action een test mee pak, ben dan toch op de baan. en dan in het weekend testen als ik nog geen menstruatie heb.
    Gewoon zo raar! Ik voel me zo zwanger! sinds deze middag ook immens opgeblazen en heb ik echt een buik ipv plat.. Mijn hart zegt echt: Jeeeeej! maar mijn verstand zegt van dat het in theorie gewoon ni kan.. Mindfuck hier :p

    Waarom de stop over 2 maand? Is er dan een speciaal iets? Wijzelf hebben in die bijna 2 jaar 2 stops ingelast omdat het te zwaar was. Maar hebben wel besloten om geen definitieve beslissing te nemen zoals knippen bi jmijn man want stel dat over een paar maand de drang weer heel hoog is. mss is dat een optie om even pauze te nemen, alles op een rijtje zetten, de druk er af nemen en dan te beslissen en niet meteen iets definief?
    Sorry als ik me te veel moei, moet je het gewoon aangeven maar ik wil graag mijn ervaringen en verdriet delen met iemand die het snapt en ook meemaakt. x
     
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Je bemoeit niet hoor ;) ik vind het fijn jullie weg en ervaring te lezen.

    Mijn kinderen zijn al 7&9. Mijn man wilde niet perse een derde maar voor mij wil hij wel.
    We zouden het een jaartje geven..
    Inmiddels zijn we dus veel langer door gegaan. De komende maanden is de laatste kans op een 2019 kindje. Ergens moeten we een grens trekken, snap je? Ik vind het wel vreselijk moeilijk hoor. Maar de pijn die ik elke maand weer voel wil ik gewoon niet meer.
     
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Hè en idd testen morgen! Ik duim keihard voor je dat een mooie tweede streep gaat zien!
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  16. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Goh tjah, ik snap je volledig dat er een grens moet zijn. zo was ik ook. maar ik ben (om verschillende redenen) naar de psycholoog geweest en daar is het me duidelijk geworden dat ik gewoon de natuur zijn gang moet laten gaan. Oke, als ik 40 ben denk ik er ook wel ander over natuurlijk, geen idee hoe oud jij bent. Mijn man zei dit al langer gewoon laten doen en we zien wel maar dat wilde ik niet. Heb me er nu een maand of 2 geleden bij neer gelegd dat het idd het beste is voor mezelf om de natuur te laten beslissen en nu krijgen we dus dit.. een normale cyclus. is al meer dan 4 jaar geleden. dus als ik zwanger ben super, is hetniet, ook super want ik heb terug die normale cyclus (toch voor nu). komt het door de rust in mijn hoofd? geen idee want nu draait het overuren natuurlijk :D
    Het is en blijft gewoon heel moeilijk. Erg om te zeggen maar ik heb soms al mensen vervloekt dat ze ongewenst zwanger zijn (zoals bij mijn schoonbroer)
    pff.. moeilijk allemaal he
    Ik ga je zekers op de hoogte houden!
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    En?
     
  18. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Ben de testen gaan halen maar ga toch echt proberen te wachten tot het weekend tenzij mijn menstruatie is doorgekomen.
    Ik hoop toch da ik zo lang kan wachten
     
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Ik denk dat je wel eens positief verrast kunt worden. Spannend!
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  20. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Dat is lief om te lezen. Ik hoop het zo hard!
     

Deel Deze Pagina