12 weken zwanger en advies minder werken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ananas13, 6 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas13

    Ananas13 Fanatiek lid

    8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Hi dames..

    Gister bij de fysio geweest omdat ik last van mn rug kreeg. Ging er vanuit dat er gewoon een spiertje bekneld zat ofzo.. Nu is mn SI gewricht overbelast en heb ik te veel spierspanning. Advies; rustiger aan doen en minder werken. Ik werk 40 uur en best fysiek zwaar werk. Bijna de hele dag aan het lopen en tillen/bukken.
    Nu heeft de fysio gister natuurlijk overal aangezeten dus had ik er vandaag nog meer last van! Veel last van mn onderrug en liezen!

    Vind dit toch best lastig te accepteren merk ik en vind het ook ‘raar’ tegenover mijn team om met 12 weken al te gaan minderen. Ik moet nog 28 weken!
    Dames die ook al zo vroeg zijn gaan minderen of misschien ervaring hebben met last van rug/bekken?
     
  2. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja bij mijn oudste ook gehad. Achteraf al met 10 weken klachten gehad. Maar ik was eigenwijs en dacht dat het wel mee zou vallen. Uiteindelijk met 15 wkn 3 dagen gaan werken en met 22 weken 100% ziektewet en kon nauwelijks meer wat. Ik voelde mij zo’n aansteller!
    Ik had ook een zwaar beroep in de thuiszorg dus dat hielp allemaal niet mee.

    probeer er toch wat aan toe te geven! Je moet nog een heel eind en ik neem aan dat je het leuk wil houden. Maar ik snap je heel goed hoor, maar in gesprek gaan op je werk lijkt me toch het beste
     
  3. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook eerst wat minder gaan werken, maar later verdwenen de klachten en ben ik weer mijn eigen uren gaan werken!
     
  4. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Overleg met de bedrijfsarts!
    Die kan je adviseren over hoe het aan te pakken qua werktaken en aantal uren.
    Er zijn diverse protocollen over zwangerschap en (fysiek) zwaar werk.
    Je mag dit via je werkgever aanvragen :)
     
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    Ja hier ook al veel last van bekken/rug sinds paar weken. Misselijkheid was over, en nu dus deze klacht ervoor terug waardoor ik niet lang kan zitten (kantoorbaan). Ik zit nu al vanaf week 6 volledig thuis, eerst dus vanwege de misselijkheid, nu deels vanwege bekken, maar ook psychisch ervaar ik snel teveel druk en stress.

    Dus, wat de reden ook is om eerder te stoppen met werken: doen. Zorg goed voor je lijf, en nu al helemaal zolang het kan.
     
  6. Ananas13

    Ananas13 Fanatiek lid

    8 sep 2013
    1.779
    888
    113
    Ik heb inderdaad binnenkort een afspraak met de bedrijfsarts. En maandag hij de huisarts.

    Ik zit vanaf afgelopen week 20% ziektewet. Alleen toen brak de Corona gekte uit.. Ik ben dus manager in een supermarkt.. Tja, op zo’n dag als donderdag of gister kan je het dan echt niet ‘rustiger’ aan doen.. Ik ben gewoon verantwoordelijk voor de winkel.
    Nu net thuis en helemaal kapot op de bank. Mn buik doet zeer, mn rug, mn liezen, alles..
    Gelukkig nu een weekje vrij.. Maar ook geen rustige week, want moet verhuizen o_O
     

Deel Deze Pagina