12 weken zwanger en placenta klein stukje bij baarmoedermond.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MoesCH, 31 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal.
    Ik ben nu 12 weken zwanger. Gister een flinke bloeding gehad met een stolsel. Loop sowieso al bij de gyn ivm diabetes dus mocht meteen langskomen.
    Babytje deed het goed en alles zag er prima uit. Baarmoedermond lang genoeg en geen stolsels achter de placenta.
    Nu blijkt een stukje van de placenta bij of iets over de baarmoedermond te liggen wat de bloeding kan verklaren. Volgens de gyn kon het nog wat door blijven bloeden.
    Vanochtend weer een plas bloed in het toilet.
    Op het internet kan ik alleen maar terug vinden van placenta met 20 wkn etc over de baarmoedermond?
    Iemand die het al zo vroeg heeft gehad en ook met bloedingen?
     
  2. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik heb dit ook gehad. Af en aan bloedingen gehad gedurende de hele zwangerschap. Placenta lag ook wat ervoor..

    Zwangerschap wel voldragen, zelfs bijna tot 41 weken. Wel bloedverlies gehouden tot het einde, was erg spannend af en toe.
     
  3. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Klinkt heftig al die bloedingen. Moest je rust houden? En heb je normaal kunnen bevallen?
     
  4. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Rust is mij niet opgelegd, wel geadviseerd. Zodra ik wat meer deed kwam de bloeding terug. Ik kon niet veel lopen bv, gegarandeerd dat ik dan weer een bloeding kreeg.

    Ik wou thuis bevallen, dat mocht ook. Helaas kwamen de weeën niet op gang nadat m’n vliezen thuis braken en moest ik worden ingeleid. Wel een natuurlijke bevalling gehad doordat de placenta nog omhoog is getrokken.
     
  5. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Waren het dan echt bloedingen of ook bruinverlies.
    Ik heb begin vorige week een flinke bloeding gehad en nu merk ik als ik telkens een stuk gelopen heb dat ik dan bruinverlies heb. Gelukkig heb ik zelf een doppler en kan het hartje wel vinden. Maar het neemt toch stress met zich mee.
     
  6. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Ik had meestal beide. Alhoewel het steeds meer helder bloed werd. Het waren ook niet altijd hele plassen bloed. Maar zoals wat jij beschrijft, ik had het vrijwel altijd na wat langer lopen. Ik heb dus ook niet zoveel gedaan. Des te meer ik deed, des te erger de bloedingen werden of des te vaker het kwam.

    Bij 16 weken was de verloskundige toen bang dat er wat gaande was in m’n baarmoeder, werd al gesproken over dat ze met dit termijn niks voor mij konden betekenen. Ik ben daar toen enorm van geschrokken.

    Mede vanuit die ervaring zou ik dan meer rust nemen en geen lange stukken meer lopen.

    Wat zegt jouw gyn/vk waar de bloedingen door komen? Is dat echt om hoe de placenta ligt? En hebben ze nog gesproken over meer rusten?
     
  7. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Ik ben vorige week met spoed op de triage geweest. De gyn vertelde toen dat een stukje van de placenta bij de baarmoedermond ligt. Het bloeden zou overgaan in bruinverlies volgens haar en dan stoppen.
    Paar dagen later opnieuw terug geweest ivm weer nieuw bruinverlies na dat het al gestopt was. De gyn had heel vluchtig gekeken en zag dat er nog wat bruinverlies in de baarmoedermond zat. Verder geen info. Heb pas over 3 weken weer een afspraak.
    Maar merk nu zelf dat als ik een groter stuk gelopen heb dat ik dan die avond of dag erna bruinverlies heb.

    Hiervoor geen enkele bloeding of bruinverlies gehad. Gewoon normaal helder slijmverlies de hele zwangerschap zeg maar. Pas vanaf de 12 wkn precies een bloeding gehad.
     
  8. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    Sorry voor het late antwoord. Ik had niet gezien dat je al had gereageerd.

    Veel van wat jij zegt herken ik van mijn vorige zwangerschap. Het bleef ook echt zo tot aan de bevalling. Maar dan ook nog helder bloed na veel lopen of inspanning.

    Ik zou het rustig aandoen en goed luisteren naar je gevoel.. Heb je nog nieuw bloed verlies gehad?
     

Deel Deze Pagina