Zwanger EN borstvoeding geven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Misslukt, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misslukt

Misslukt Niet meer actief

Hallo dames (en mss heren die meelezen )
    Ik ben in verwachting van onze 5e en geef mijn zoontje (22 mnd) nog steeds () borstvoeding. Nu lees ik regelmatig dat de productie na verloop echt heel erg daalt en zelfs soms helemaal stopt! Dat zou ik enorm jammer vinden, want ons zoontje drinkt nog zo graag bij mama.....en ook als troosttietje erg handig.....wat is jullie ervaring met voeden en zwangerschap? Als de productie stopte, bij hoeveel weken/maanden was dat dan?

2. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik merkte direct ( al voor nod ) een flinke terugloop. Rond de 10 weken was het helemaal op. Hij probeert het hier af en toe nog, maar komt na 3 slokken tot de conclusie dat het echt op is. Want ja, de baby in mama's buik moet natuurlijk ook drinken.:D

Pepper92 en Misslukt vinden dit leuk.
  3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat mooi dat je nog steeds bv geeft!

Hier voedde ik ook nog 2-3x per dag toen ik zwanger werd. Rond 8-9 wk liep mijn productie echter keihard terug tot enkele druppels. Dl dronk dit nog wel, maar was dan ook heel snel boos dat het al op was. Vreselijke weken waren dat, want voelde me enorm schuldig. Na 2-3 weken heb ik de knoop doorgehakt en ben flesjes gaan geven. Dl was gelijk om, interesse in m’n borst ook volledig weg vanaf die tijd.

Maar er zijn ook kindjes die wel blijven drinken, al is het bijna droog drinken. Volgens mij doet de zoon van @Fristi2012 dit ook nog :).

Misslukt en Fristi2012 vinden dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Hier nu 36 weken zwanger en zoon van 22 maand nog steeds aan de borst.

Nog voor de test had ik al een productiedip.
    Tot 13 weken zeer gevoelige tepels.

Wel een tijdje geen melk gehad, weet niet meer precies vanaf wanneer. Maar hij bleef stug doordrinken.
    De laatste weken zit er weer melk.

Misslukt vindt dit leuk.
  5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier beide keren terugloop in het eerste trimester en rond 15-18 weken wel op. De oudste is stug blijven droogdrinken dag en nacht. En dronk dus na de bevalling vrolijk verder

Misslukt vindt dit leuk.
  6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vriendin van me heeft hele zwangrschap kunnen voeden en geeft nu beide. Dochter is van okt 2014.

Misslukt vindt dit leuk.
  7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

De oudste dronk tot 4 maanden na de bevalling van de 2e. Zo tussen de 18 en 33/34 weken was er geen melk en dronk ze dus "droog".toen ze stopte was ze dus 2 jaar en 4 maanden.
    De 2e besloot zelf toen ik zwanger was van de 3e te stoppen toen er geen melk meer kwam. Dat was ergens in het 1e trimester toen ze 20 maanden was.
    Het ligt dus heel erg aan het kindje of ze door gaan met drinken of niet.

Misslukt vindt dit leuk.
  8. jufD

jufD Bekend lid

10 mrt 2009
    897
    23
    18
    Ik heb de hele zwangerschap borstvoeding aan mijn oudste gegeven en had ook echt nog melk. Na de bevalling hebben ze ook nog een aantal maanden samen gedronken.

Misslukt vindt dit leuk.
  9. Misslukt

Ik meer het hier nu ook al dat het terug loopt.....erg jammer en ik hoop dat het niet helemaal opdroogt. .

10. Misslukt

Ik hoop dat dat hier ook zo zal gaan...ik merk wel terugloop van de productie...gewoon afwachten maar

11. Misslukt

Daar zie ik ook tegenop als de melk op zal zijn, dat mijn zoontje boos en verdrietig zal worden...er staat al zoveel te veranderen voor hem en dan ook nog zijn troosttietje weg...

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat is idd het meest lastige. Aan de andere kant merkte ik ook wel dat die kleintjes er snel overheen zijn, het is gewoon zo of zo. Wij denken er denk ik meer over na dan zij.

13. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    De oudste stopte 2 dagen voor mijn positieve test met bv, van de 1 op andere dag was het klaar.
    Hij was toen 2 jaar.

De middelste heeft mijn hele zwangerschap doorgedronken, al was er weinig meer te drinken mij inziens en 2 weken na de bevalling was hij er klaar mee.
    Hij heeft 2 jaar en 1 week bv gehad.

Bij de derde en vijfde zwangerschap moest ik door omstandigheden al stoppen voor het eerste jaar, dus daar geen ervaring mee, wel dat de produktie weer snel op gang kwam na de bevalling en volgens de verloskundige kwam dat mede omdat ik nog niet zo lang terug gestopt was met bv.
    Dag 3 klofde ik al rustig 150 ml

Nu zit er 4 jaar tussen en ben ik als de kleine straks geboren is ruim 1,5 jaar gestopt met bv en ben benieuwd hoe snel het op gang komt.

14. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik sluit even aan, fijn om te lezen dat het wel goed kan gaan!

Ik geef mijn jongste ook nog BV en ben net zwanger. Ze 'tankt' nog behoorlijk dus het zit voor nu nog wel goed. Ben ook benieuwd hoe het gaat in de komende weken

Deel Deze Pagina