1200 calorieën dieet, myfitnesspall app

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hee meiden,

    Ik ben begonnen met 1200 calorieën max te eten per dag en dit bij te houden in de app.

    Zijn er meer die dit doen? Hebben jullie goede tips qua voeding? Wat goed vult maar weinig calorieën bevat?

    Wie doet er mee? :):)
     
  2. Brightness2013

    Brightness2013 Niet meer actief

    Wat goed vult:

    - Magere kwark met noten en muesli. (zitten wel wat kcal in)
    - Salades met tonijn en kip

    Verder.. even geen idee :p
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113
    Eiwit rijk eten vult lang en goed. En veel groentes eten, dus tussen de middag lekker salades nemen. Niet teveel brood dat vult vaak maar kort.
    Verder is 1200 kcal per dag wel echt weinig, ik weet niet hoeveel je wilt afvallen hoe lang en zwaar je bent, en wat bij jou leefstijl horende metabolisme/verbranding is. Maar ik wil wel even meegeven dat dit wel een echt crash dieet is...
    Succes hopelijk vind je nuttige tips hier, en kom je snel naar je gewenste resultaat! er zijn veel dames met veel verschillende dieten op dit forum te vinden!
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    * Boekweitpannenkoeken

    Gemaakt met 1 ei...en 3 eetlepels meel. Dan met water beslag maken...niet met melk.

    * Havermout ( overnight)

    *bonen


    Ik vind 1200 wel heel weinig trouwens. Ik weet niet of je ook sport?
    Ik eet als ik niet sport die dag gemiddeld 1550 a 1600 en ik val ook af...heel langzaam.

    Ik houd het via MyCalorieCoach bij wat ik eet op een dag.
     
  5. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik sport niet. Loop wel regelmatig en onderneem veel met mijn 3 kinderen.

    Ik weeg nu 82,5 en wil weer naar de 65 tot 68 kilo (voor de zwangerschap). Uiteraard het liefst zsm maar ik houd mei aan.

    Crashdieten werken bij mij. Na de 2e ben ik afgevallen met een citroensapkuur (800calorieen per dag). Ik ga dit dieet nu niet doen omdat het wel heeft geholpen qua kilo's, maar die 10 dagen wel echt slopend waren en ik mij vaak duizelig voelde. Ik was toen nooit alleen met de kids en kon extra slapen, dat is nu helaas niet haalbaar.
     
  6. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Oh en ik ben 1.70
     
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Pastinaak als vervanging van bijvoorbeeld aardappelen... echt lekker om te grillen met een heel klein beetje olijfolie

    Daar zitten heel weinig calorieën in en vult...net als champignons.

    En overal heel weinig van nemen en dan afsluiten met een grote pot thee. Je vult je buik dan met water.

    Mijn broertje noemt thee altijd in de min calorieën. Daar zit niks in en het kost je energie om het te drinken en het vult wel. Neem dan witte of groene thee..puur. Is gezond.
    En slik ook vitamines erbij...
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik ben ook begonnen met een poging tot afvallen. Wat ik ook graag eet zijn eieren, vult goed en lekker.
     
  9. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Thee doe ik idd al! Ik drink ook altijd te weinig (waardoor ik waarschijnlijk meer eet) dus dat helpt nu wel goed.
    Venkel thee schijnt het beste te vullen. Ik drink gevarieerd aan smaakjes omdat ik alles vrij snel zat ben :)
     
  10. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Het verbaasde mij dat eieren nog best veel calorieën bevatten en ik voel mij minder gevuld met eieren dan met bv een kop soep.
     
  11. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat heb je dan aangegeven dat je wil afvallen per week?
    Want ik ben ook 1,70 en 70 kg nu en ik mag meer eten dan jij.. heb 'm staan op 0,5kg per week (alles daarboven vind ik sowieso niet realistisch. De eerste weken gaat het sneller maar op de lange termijn is een halve kg per week een mooi streven)
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja ik zou ook niet crashen maar langzamer doen. Uiteindelijk voel je je beter en kun je het beter bijhouden

    Ik ben nu vanaf juli bezig...sport 4 a 5 keer per week
    Van 63,5 kilo nu 55,5 kilo ( ik ben klein...1.58)
    Dus 8 kilo in 5 maanden.
     
  13. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Heb de app nogmaals ingevuld.

    Er kwam weer 1200 uit. Waarschijnlijk vanwege mijn zittend beroep en 0 aan sport.
     
  14. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    Maar hoe veel/snel wil je afvallen dan? Ik heb nl een precies het zelfde ingevuld en ik kom 1600 eten. Ik deed wat meer, maar vaak bleef ik er wel onder. Ik vind persoonlijk 1200 erg weinig!

    Ik eet regelmatig een smoothie (bevroren fruit met griekse yoghurt) roggebrood, salade als lunch, eieren, fruit.
     
  15. Roze22

    Roze22 Actief lid

    23 nov 2012
    107
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb de app ook gedownload en vandaag is mijn 2e dag. bij mij geeft ie ook aan 1200 clr per dag. maar heb aangegeven 0.75 per week af te willen vallen. heb me gister al niet aan het aantal weten te houden *oeps*.
    hoop vandaag dat beter gaat.
     
  16. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zat gister ook op 1300 en tussen de 12 en 13 vind ik prima...
     
  17. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Nee er It een fout in de app.

    Hoe vaker je iets wijzigd worden de calorieën die je mag minder. Heb het met mijn vorige account gehad. Gekeken wat voor mij fijn was ook qua calorieën wat je binnenkrijgt. En al vulde ik drie keer hetzelfde in. De tweede en derde keer dat ik het invulde. Dezelfde getallen werd wat ik mocht eten aan kcal toch echt steeds minder.

    Dus wat ts schrijft kan wel kloppen hoor.

    Daarna een nieuw account gemaakt en 1 keer ingesteld en nooit meer aan gekomen aan die doelen
     
  18. Beatissimam

    Beatissimam Fanatiek lid

    23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foute app.

    Bij jouw ruststofwisseling heb je 1607 kcal nodig om gewoon te leven

    Om 0,5 kilo per week af te vallen, moet je 1379 kcal tot je nemen.

    Zodra je gaat sporten of intensief bewegen, gaat dat al weer omhoog.


    Ik sport 3x per week en gebruik ongeveer 1800 kcal per dag. Daarbij val ik af.


    Een cashdieet is gewoon dom, het werkt namelijk niet. Je gooit je lichaam in de spaarstaand, je insulinewaardes gaan raar doen en je kan echt crashen, dwz orgaanaadoeningen krijgen niet alleen nu maar ook in de toekomst. Ik snap de haast gewoon niet. Waarom niet rustig afvallen? Blijft je lichaam ook mooier van. Ik zou met 1200 kcal per dag niet voor 3 kleine kindjes kunnen zorgen!

    Gewoon zorgen dat je meer kcal verbrandt dan je tot je neemt.
     
  19. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik weet dat niet ieder lichaam hetzelfde is maar ik zal je even waarschuwen:

    Ik at ook ooit rond de 1200 kcal en ik viel in het begin af.. Maar toen bleef ik stilstaan, maanden...
    uiteindelijk met een speciaal programma begonnen en ik moest rond de 1500 gaan zitten en toen viel ik wel ineens af.. Maar ik moet mijn lichaam enorm blijven prikkelen want anders blijf ik weer stil staan. Maar doordat ik voorheen mijn lichaam heb verpest gaaat het nu langzaam, heel langzaam! Volgens mijn huisarts komt het doordat ik gewoon al die tijd echt te weinig heb gegeten..
    Dus mijn advies zou zijn om echt wat meer te gaan eten anders om je straks op een reserve te zitten en verlies je niks meer en vaak gooi je het bijltje er dan weer bij neer..
     
  20. Roze22

    Roze22 Actief lid

    23 nov 2012
    107
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb je ook gekeken naar de apps die je kunt verbinden met myfitnesspall? ik heb bijv sworkit lite gedownload, en probeer met die app elke dag minstens 30 min wat oefeningen te doen. door de verbinding geeft de ene app aan de andere door hoeveel calr je hebt verbrand. erg handig!
     

Deel Deze Pagina