12de dag van de pil overgegeven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moontjuh, 10 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjuh

    moontjuh Nieuw lid

    10 jan 2006
    3
    0
    0
    limburg maastricht
    Hallo allemaal,

    Even een klein verhaaltje ahum. Ik was laatst met school op kamp. Op donderdag hadden we disco-avond en toen had ik een beetje erg veel gezopen ahum...Die nacht toen ik naar bed ging nam ik mijn 12de pil in. Ik weet niet naar hoelang maar diezelfde nacht heb ik moeten overgeven. Ik wist niet dat je een nieuwe pil moest slikken als je hebt overgegeven dus heb dat ook niet gedaan :S...Ervanuit gaande dat toen ik heb overgegeven die andere pil daarna zijn werking verloren had ...heeft er dus tussen twee pillen 48 uur gezeten...Is dit erg in week 2? kheb bijsluiter enzo al doorgelezen maar staat er niet in wat te doen als je die pil niet meer geslikt hebt. Kheb nu al anderhalve week last van krampjes in mijn onderbuik. oijoi.. wie weet meer
    liefs moontjuh
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Heb je toen wel sex gehad? Anders hoef je je nergens zorgen om te maken.
     
  3. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou even met de huisarts bellen. Bij mij in de bijsluiter stond er wel wat je moest doen als je wanneer de pil gemist had. Helaas heb ik de pil nu dus niet meer en ook geen bijsluiter, anders had ik het voor je opgezocht.
     
  4. moontjuh

    moontjuh Nieuw lid

    10 jan 2006
    3
    0
    0
    limburg maastricht
    Hallow monika

    Ja ik woon samen dus toen ik terugkwam van kamp tjah toen hebben we wel seks gehad. Ik weet alleen niet of dat meteen die dag was of de dag erna....

    groetjes moon
     
  5. moontjuh

    moontjuh Nieuw lid

    10 jan 2006
    3
    0
    0
    limburg maastricht
    Hey daphne bedankt dat je me wilde helpen.

    groetjes moon
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Past niet echt in dit topic trouwens....
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :(:
     
  8. ilseD

    ilseD Lid

    10 jan 2006
    95
    0
    0
    Ik heb bijna 10 jaar de pil genomen vanaf m'n 16de. Moet zeggen dat ik af en toe wel eens vergeten ben om ze te nemen of ook zo'n beetje gefeest heb waarna ze weer overgegeven werd. Normaal kan 1 x je pil vergeten niet zo'n kwaad, heb ik altijd gehoord. Wel zorgen dat het geen 2x gebeurd in 1 cyclus want dan ben je niet meer beschermd.
     
  9. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik denk dat je er zo en zo voorzichtig mee moet zijn.. Je kan altijd testen toch, dan weet je het in iedergeval zeker
     
  10. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    In de bijsluiter staand als het goed is precies wat je moet doen. Daar moet iets staan over wat je moet doen als je in welke week een pil vergeten bent.

    Sterkte meid!
     
  11. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Pil vergeten

    Wat te doen indien een pil vergeten is?


    Het volgende geldt voor de eenfasepil, de tweefasenpil en de driefasenpil, maar niet voor de minipil:


    Pil vergeten in te nemen,
    minder dan 12 uur na het gebruikelijke tijdstip:
    de vergeten pil kan tot 36 uur na inname van de vorige pil alsnog worden ingenomen. De pil blijft dan betrouwbaar.

    Pil vergeten in te nemen,
    meer dan 12 uur na het gebruikelijke tijdstip:

    Pil vergeten in de eerste week: neem alsnog de vergeten pil in. Pilschema gewoon afmaken. Zeven dagen aanvullende maatregelen(condooms) nemen. Als er geslachtsgemeenschap is geweest in de 2 dagen vòòr of 7 dagen nà het vergeten van de pil zonder aanvullende maatregelen, kan de morning after-methode worden overwogen. Na de 3x2 morning after-methode kan het pilschema worden afgemaakt; nadat 7 tabletten zijn geslikt is de pil weer veilig.

    Pil vergeten in de tweede week: neem alsnog de vergeten pil in. Pilschema gewoon afmaken. Er zijn geen aanvullende maatregelen nodig.

    Pil vergeten in de derde week: er zijn 3 mogelijkheden:

    Neem alsnog de vergeten pil in. Pilschema gewoon afmaken. 14 dagen aanvullende maatregelen(condooms) toepassen.

    Neem alsnog de vergeten pil in. Daarna nog minimaal 7 tabletten slikken ook al is het einde van de pilstrip bereikt. Bij de tweefasenpil en de driefasenpil doorgaan met pillen van de laatste fase. De menstruatie wordt hiermee uitgesteld. Vervolgens een stopweek inlassen. Eventueel kunnen twee strips na elkaar worden geslikt; dit kan ook bij de tweefasenpil en de driefasenpil. Bij het slikken van twee strips na elkaar is er wel kans op doorbraakbloedingen. Bij deze mogelijkheid zijn geen aanvullende maatregelen nodig.

    Direct een stopweek inlassen en na maximaal 7 dagen (inclusief de dag dat de pil is vergeten) weer met een nieuwe strip beginnen. Hierbij zijn geen aanvullende maatregelen nodig .
     
  12. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    En dit vond ik ook nog op het net..........


    De pil vergeten tijdens de 8e t/m 14e dag van de strip:
    Neem de vergeten pil alsnog in en ga gewoon door met de rest van de strip. Je hoeft niet bang te zijn dat je zwanger wordt.


    groetjes lieke....
     
  13. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    ik denk dat mijnimeel bedoelt dat het niet past op het voorstel board......
    anders weet ikke het ook nie....
     
  14. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    oooow ik dacht al, wat is er mis met het topic. ;)
     

Deel Deze Pagina