13 jarige zwanger

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door stuivertje84, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik was idd ook 14 toen ik pas ongesteld werd en ik was vrij laat met de 1e keer vlgs mij. ik was 21.

2. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Dat is inderdaad heftig!

3. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik werd pas ongesteld toen ik bijna 16 was.. Vond het enorm fijn, omdat ik aan wedstrijdzwemmer deed :D. Ik was 19 toen ik voor het eerst gemeenschap had en moet zeggen, ben blij dat ik "netjes" gewacht heb tot die leeftijd.

Mijn ouders hadden in de badkamer condooms e.d. gelegd die wij (ik en m'n broertje) mochten pakken wanneer nodig :p. Nu was mijn eerste keer in een hotel met mijn vriend (waar ik nu een kindje mee verwacht), dus heb ik er netjes zelf voor gezorgd.

Ik moet zeggen dat ik ook in den treuren voorlichting heb gekregen op de middelbare school. Elk jaar kwam er wel iemand de klas binnenzetten om voorlichting te geven en condooms/tampons etc. uit te delen. Gevolg dat deze door de hele school bezaait lagen.. Tja, pubers giechelen en worden rood als ze in de klas zitten..

Kan me zelfs nog herinneren dat ik in groep 8 zelfs voorlichting heb gehad, wel beetje kinderlijk, maar toch ze beginnen steeds eerder met voorlichting. Mijn jongste broertje (nu 12) kreeg in groep 6 al een boekje over het lichaam; waar in beschreven staat waar de "penis" en de "vagina" voor dienen.. Persoonlijk vind ik dat wel erg vroeg.

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik werd in groep 7 al ongesteld, ik was toen 11. Was verschrikkelijk irritant, want er werd daar geen rekening mee gehouden. Stond ook geen prullenbakje op de wc enzo. Mijn moeder heeft toen geregeld dat die er kwam.

Ik vind het wel goed dat ze dan al voorlichten in groep 6. Ik wist op mijn 6-7de wel waar baby's vandaan komen. Het is toch ook niks raars? Ik vind het alleen maar goed.

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.682
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Mijn dochter is nu heeft 15,en heeft sinds de basisschool idd ontzettend veel voorlichting gehad,ook nu op voortgezet onderwijs en er zat een meisje bij haar in de klas die met 12 jaar ontmaagd is...
    Zelf praat ik er heel open over met mijn dochter,dat voorkomt een hoop stiekem gedoe denk ik.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nou idd en hopelijk dat meiden zo jong zwanger raken! Ik vergeet nooit, ik was toen een jaar of 12 en we zaten met een groepje kinderen te praten over de bloemetjes en de bijtjes. Zegt er opeens een meisje, ja en dan komen er glittertjes uit de lucht en die vallen op de buik en dan heb je een baby in je buik....wij zaten allemaal zo :$
    Verschrikkelijk toch!

7. knap

knap Niet meer actief

:) Serieus onderwerp maar moest wel lachen om je laatste zinnen.

Hier ook ik was net 11 en zat in de vierde klas. Nu groep 6. In het begin was het niet handig gelukkig had ik een vriendin in de klas die ook al zo vroeg rijp was. Jaar daar op. Meester wie er nu ongesteld is mag iets leuks gaan doen stak ik mijn vinger op.:):):) tja blond he.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter van 6 weet dankzij voorlichting van mijn met hulpvan de bieb precies hoe babys gemaakt worden en waar ze uit komen. boekje is van 4 tot 6 jaar maar vond hem zelf vrij direct op een kinderlijke manier. kunt niet vroeg genoeg beginnen en ben niet zo van de onzin over de ooievaar en zwanger worden van kusjes

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    had trouwens met mijn 11e mijn 1e menstruatie. wist precies wat me te wachten stond dus vond het niet eng of vreemd. mijn nichtje was 9 en raakte totaal in paniek en dacht dat ze dood bloede daaronder. omdat ze bij ons in de familie allemaal rond 10 max 12 de menstruatie hebben wil ik haar hier ook optijd over inlichten

10. knap

knap Niet meer actief

Ja ga ik met mijn dochter ook doen als ze mij achter na gaat zit ze met negen denk ook al de pubertijd in. met negen borsten ontwikkeling met twaalf dubbel d.

Mijn moeder was er ook wel open in hoor maar toch de eerste keer dacht mijn moeder dat ik mijn billen niet goed afgeveegd had pas na een paar dagen viel ook bij haar het kwartje je bent ongesteld geworden was in oktober 1985 dat weet ik nog goed omdat het herfstvakantie was. In juli was ik 11 geworden.

Mijn moeder had voor ons ook een boek hoe je baby.s kreeg. Veel in gekeken als kind.

11. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik wist ook wel hoe baby's verwekt werden. Ik heb in groep 6 zelfs een spreekbeurt er over gehouden (ik had net een broertje gekregen). En toen heb ik natuurlijk ook uitgelegd hoe het tot stand kwam/komt e.d. Maar over soa's e.d. vind ik voorlichting in groep 8 vroeg zat. Mijn moeder had inderdaad ook een boekje over seks en meer. En dat heb ik samen met mijn broertje vaak gelezen. Ik en er van overtuigd dat je als ouder je kind ook (goed) moet voorlichten en dingen aan moet reiken.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Punt 1: het is niet in Nederland
    Punt 2: de relatie werd niet goedgekeurd omdat het meisje te jong was om te trouwen.

Mijn conclusie: Andere cultuur, andere normen & waarden.
    Je leest het zoveel..

Deel Deze Pagina