13 maanden mee eten met de pot. Doen jullie dit echt?

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Zoals de titel al zegt; eet jullie kind van 1 jaar echt mee met de pot?

Wij eten veel dingen die ik onze dochter (nog) niet geef; bami, shoarma, knorr wereldgerechten, soep, dingen waar melk in zitten (ivm KMA).
    Ze krijgt over het algemeen bijna altijd aardappels, groente en vlees (die ik in 4voud maak en in de vriezer stop)

Ik ben benieuwd!

Groetjes shampoo

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.162
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het ligt eraan wat we eten. Groente, aardappels en vlees eet hij sowieso altijd mee! De keren dat wij spagetti eten of macaroni eet hij ook mee (maak wel andere sausje voor hem). Als wij bijvoold wereldgerecht van Knorr eten, dan geven ik ook een prakje uit de vriezer of een potje. Maar voornamelijk eet hij mee ook omdat wij veel aardappels groente vlees eten.

3. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Mijn zoon is bijna 13 maanden en als het kan eet hij ook met de pot mee. Spaghetti en bami eet hij mee en ook gebakken aardappeltjes.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal echt niet, maar dat doen we ook nog niet bij de oudste twee ;)! Want net als bijv van die zakjes kant en klaar mix die wij weleens door de macaronie doen (of andere kant en klaar mix zakjes), die vind ik gewoon veel te zout voor de kids. Die krijgen dan dus geen of heel erg weinig van dat spul uit dat zakje door hun maccaroniesaus ;).

Maar verder eten ze eigenlijk wel alles mee, maar wij eten eigenlijk gewoon elke dag groenten en rijst/pasta, dus dat is nogal makkelijk om mee te laten eten, dat krijgen ze gewoon al vanaf we begonnen zijn met de bijvoeding (de groenten meteen, rijst/pasta wat later en vlees krijgt ze een heel enkele keer).

Soep eten wij eigenlijk nooit, nouja ik een enkele keer een cup a soup (toevallig vorige week gezien dat ze al 5 mnd over de datum waren en nu in de prullenbak liggen, zo weinig dus ;)). Shoarma krijgen ze wel gewoon, en dan een paar stukjes met gewoon de groenten die wij er ook bij eten.

Dus met de pot mee, maar ook een beetje niet ;)!

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    wij hebben ons eten heel erg aangepast aan zoontje, en daardoor eet hij wel meestal met de pot mee.

voorheen aten wij veel uit pakjes etc., maar dit vind ik ook veel te zout voor zoontje.

dus nu eten wij veel aardappels/groente/vlees en ongeveer 1 keer in de 2 weken maak ik iets uit een pakje en laat ik zoontje ook eten.
    pastasaus maak ik tegenwoordig zelf, en als we rijst/noedels eten dan krijgt zoontje dit met alleen groente/kip en voor ons zelf doe ik er nog wel een sausje bij.

6. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten eet voor 90% met de pot mee.
    Bami, nasi, spaghetti, macaroni eet ze mee. Ik haal haar portie eruit voordat de kruidenmix, sausjes erin gaan.
    Shoarma niet want dat vind ik weer te kruidig, en wij eten er nooit groenten bij dus dan krijgt ze een potje.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb nu al ruim een maand geen potje meer opengemaakt en best trots :) want was toch een grote sponsor van Olvarit haha.
    Charlotte lust geen bami/nasi/spaghetti maar eet verder alles met de pot mee. Doe het nu zo dat ik wat apart hou en in de vriezer doe voor de keren dat wij iets eten wat ze niet lekker vindt. Gaat prima, ik blijf sommige dingen gewoon aanbieden maar dat komt vanzelf wel ooit goed.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra eet al vanaf een jaar (en de groenten vanaf 6 maanden) ook best veel met de pot mee. Alleen als wij iets eten wat ik niet gezond genoeg voor haar vind (pizza, brood oid) maak ik snel even iets aparts. Daarom heb ik altijd diepvriesgroenten in huis zowel zelf geblancheerd en ingevroren als kant en klare. Dat maakt het heel makkelijk om snel even iets voor Kyra in elkaar te flansen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja eigenlijk wel, ook al met een maand of 9. Ze aten uit de pot wat ze eten konden.
    En eigenlijk nooit echt bijzonder of speciaal voor ze hoeven koken.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft tot ruim anderhalf af en toe nog een potje gehad. Daarna is hij bijna alles mee gaan eten, behalve taco's, wraps ed omdat dat nogal pittig is in vergelijking met wat we normaal eten. Dan kreeg hij gewoon wat groente en aardappels. Nog wat later kreeg hij er dan ook een beetje vlees van ons bij, met de kruiden en toen bleek dat dat goed ging, kreeg hij ook gewoon wraps enz. Taco's vind hij erg lekker, want dan heeft hij chips bij het eten! ;)

Jitte eet nog 4 van de 7 avonden een potje, ook omdat ik niet altijd de puf kan opbrengen om apart voor haar te koken. Bij bijvoorbeeld macaroni (Uit een pakje) geef ik Jitte de macaroni met een heeeeel klein beetje saus, zodat ze het zelf kan eten en niet meteen alles onder de rode saus zit...

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier wel met de pot mee, maar ik kook nooit met pakjes en zakjes. Als wij bijv. shoarma eten dan krijgt hij gewoon een stuk turks brood met gebakken paprika, champignons en wat tomaat en sla. Want ik gebruik wel shoarmakruiden en daar zit best veel zout in. Bami, nasi, spaghetti e.d. maak ik zonder pakjes/zout en eet hij met de pot mee.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier vanaf 9 maanden met de pot mee, maar ik kook dan wel zoutloos (en dus ook geen pakjes/potjes/zakjes/etc.). Voor die tijd at 'ie ook al een groot deel met de pot mee, maar dan nog geen vlees enzo. Ik vind het echt ideaal!!

Kan me wel voorstellen dat als je te maken hebt met KMA dat 't toch iets moeilijker wordt. Maar daar hebben wij gelukkig geen last van.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia at met 11 maanden al alles mee, ook dingen als macaroni, roti etc. niet prakken ofzo maar gewoon zoals wij het eten. enkel het vlees sneet ik in stukjes. gekruid of niet gekruid ze at alles zonder problemen.

nando is toch een heel ander kind en heeft wat moeite met vers eten. toch eet hij zo nu en dan gewoon macaroni mee en vanaf volgende maand ga ik hem ook gewoon alles geven. aardappels eet hij al lang vers mee. gekruide dingen moet ik bij hem dus wel langzaam opbouwen omdat ik merk dat hij het niet lust een ook krijgt hij dan erg dunne poepluiers

als wij iets van shoarma eten dan krijgen de kids stukje turksbrood met groente :). lekker vegetaries. alicia krijgt er nu wel gewoon vlees bij.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier tot ca 11/12 maanden altijd zelf vers gekookt aardappels/ groenten en vlees, gepureerd en in porties ingevroren. Wij eten zelf geregeld gekruid/ pakjes/ zakjes of gebakken aardappels ipv gekookt. Praktisch nooit Hollandse pot, gekookte groenten en vlees.
    Vanaf 11 maanden eet hij meer met ons mee, maar wel aangepast dus idd zonder (zoute) sausjes of eten uit pakjes.
    Hij is vanaf 12 maanden echt met ons gaan mee eten, dus ook gewoon grof aanbieden en niet alles door elkaar heen in een prakje. Hij ging toen ook slechter eten (geen idee of dat daarmee te maken had), maar hij weigerde geregeld het eten, ook als ik het daarna ook weeer pureerde, wat hij al gewend was. Ik ben daarna potjes gaan proberen omdat ik het erg frustrerend vond dat hij niks van mn kookkunsten wilde weten ;). Hiervan at hij wel alles op!
    Ik ben nu sinds kort weer begonnen om af en toe ook weer vers eten te geven want wil uiteraard wel van de potjes af! Ik prak er nu dus vaak een gekookte aardappel doorheen of zelfgemaakte macaroni.
    Pasta gerehten gaan trouwens vaak wel goed dus die eet hij wel mee.
    Rijsterechten vindt hij niet zo lekker en verder geef ik nog potjes als wij pizza willen eten of de frituurpan aan doen.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Eet hij dan wel gekookte groenten/sla/rauwkost oid?
    Je had weleens verteld dat je man helemaal geen groente lust, maar als je zoontje met jullie mee-eet, hoe doe je dat dan?

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    was niet voor mijn bedoelt maar de situatie is hier ongeveer hetzelfde alleen lust en eet ik bijna geen groente. ik zorg ondanks dat ik zelf geen tot weinig groente eet dat er wel altijd aanwezig is. mijn kinderen eten tot nu toe eigenlijk bijna alles gelukkig en als ze niet willen of lusten dan vind ik dat ook geen probleem. gelukkig is ze dol op dingen als ui en paprika maar ook doperwtjes en worteltjes vind ze heerlijk en vraagt zelfs om meer :)

17. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    waarom vind jij brood ongezond?

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als avondeten vind ik dat voor een kindje van Kyra's leeftijd niet geschikt, vooral omdat het dan moeilijk is om haar voldoende groenten binnen te laten krijgen zonder dat het een onsmakelijke combinatie wordt. Ik zou zelf ook niet dol zijn op een boterham met broccoli. En ook vanwege de afwisseling vind ik het niet fijn om Kyra drie broodmaaltijden voor te schotelen.

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij zijn ook rond 1 jaar vers gaan geven. Tenzij wij bijvoorbeeld heel pittig eten of bijvoorbeeld shoarma etc.

Ze eten hier ook knorr wereld gerechten en alle soorten ovengerechten mee.

20. adi

adi Niet meer actief

Ik snap niet dat hier zo op gehamerd wordt op dat 'vlees-aardappel-gekookte groenten' voer als DE gezonde manier van koken voor je kind.
    Hebben jullie het ooit in een ander land dan Nederland voorgeschoteld gekregen? Italiaanse kinderen (bijv.) zijn hartstikke gezond en kennen en waarderen echt de smaken van groente en fruit, maar krijgen echt niet op water gekookte aardappel en een groentesoort op hun bord geserveerd.

Deel Deze Pagina