13 weken zwanger en continu bloedingen (dus niet af en toe), ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Orchid24, 3 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Ik ben pas 13 weken zwanger en ik weet ook dat bloedingen op dit termijn vaker voorkomen. Alleen ik hoor en lees dan altijd vooral over af en toe bloedingen. Het begon bij mij op 12 dpo en daarna heb ik elke week (op week 11 en stukje van 10 na) bijna dagelijks bloedverlies gehad. Variërend van heel minimaal wat rozige afscheiding na echt best wel wat rood bloedverlies en heb ook geregeld maandverband nodig. Geen menstruatie, maar soms beetje zo’n beginnende menstruatie/eerste dag menstruatie idee. De bloedingen lijken ook eerder heftiger te worden, waardoor het toch elke keer schrikken is. Tot nu toe is alles goed ❤️ Als het zo door blijft gaan, krijg ik ook verdere onderzoeken.

    Het kan prima een gevoelige baarmoedermond zijn, maar de vk heeft het dan over af en toe en dit kan ik toch niet meer echt benoemen als af en toe. Ik heb wel in het begin een hematoom gehad, die leek nu weg te zijn. Ik doe ook al enorm rustig aan.

    Ik ben vooral heel benieuwd of iemand dit ook heeft gehad, dus echt bijna continu bloedingen en of dit is opgehouden in de zwangerschap en of er uiteindelijk een oorzaak voor gevonden is?

    Liefs Orchid
     
  2. MissDee

    MissDee Bekend lid

    22 mei 2010
    830
    142
    43
    Hi Orchid,

    Ik heb dit ook gehad , in mijn 1e zwangerschap helemaal niets qua bloedingen.
    En de tweede begon al met een lange innestelingsbloeding (die ik eerst aanzag voor menstruatie).
    En eigenlijk steeds bloed , bij het poepen ;) of met seks.
    Dat was echt heel vervelend, maar helaas ook een gevoelige baarmoedermond.

    Hij is inmiddels bijna 7 jaar, dus helemaal goed gekomen!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed gegaan is! :D Ik kan tot nu toe geen oorzaak vinden voor het bloedverlies, het is meestal elke dag hele dag door. Het word wel erger als ik meer doe op een dag. Heeft dit bij jou de hele zwangerschap aangehouden?
     
  4. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ik ben nu 16 weken en ben al 3 weken aan het bloeden.
    Toen ik begon te bloeden was ik naar de verloskundige gegaan niks kunnen vinden. 2 dagen later niks minder en kreeg wat krampen vertrouwde het niet weer gebeld en ze hebben ne doorgestuurd naar gynaecoloog.
    En heb dus een bloeding tussen de placenta en de baarmoedermond.

    Afgelopen dinsdag weer controle gehad maar helaas is het niet afgenomen en nu maar afwachten wanneer me lichaam dit gaat opruimen. Nu elke 2 weken controle in het ziekenhuis.
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    @Anar91 spannend zeg. Kan het kwaad voor je kleintje?
     
  6. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ja hele kleine kans nog op een miskraam. Maar ze zijn erg hoopvol waar de bloeding zit.
    En de kleine doet het echt super goed, erg bewegelijk en placenta ziet er goed uit en groeit goed.
    Dus hopen dat moeder natuur z'n werk doet, maar afgelopen dinsdag zei ze wel straks moet het wel opgelost zijn anders zitten we met infecties.

    Bij jou geen oorzaak gevonden?:)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Oh dat klinkt hoopvol, fijn! Maar nog wel spannend zo.. Nee nog niet verder onderzocht, omdat in het eerste trimester vaker voorkomt maar omdat ik dus wel al echt vanaf 12 dpo eigenlijk tot nu bloedverlies heb en inmiddels in tweede trimester zit krijg ik nu waarschijnlijk wel onderzoeken. Heb eigenlijk over 2 weken controle, maar denk dat ik ga vragen of de onderzoeken al gestart kunnen worden, toch fijn als er een oorzaak bekend is of anders alles uitgesloten word
     
    Anar91 vindt dit leuk.
  8. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ja snap ik heel goed dat je het eerder wilt. maakt je echt onzeker dacht elke keer als iets meer bloed was ooh God zit nog wel goed, want ja je voelt nog niks.

    Heb zo doppler gekocht dat thuis even naar het hartje kan luisteren als ik ga twijfelen haha:roflmao:
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja doppler is echt een uitkomst! Maar toch het voelt gewoon niet prettig, niet wetende wat de oorzaak precies is en of er een oorzaak is die kwaad kan. Meeste oorzaken kunnen geloof ik geen kwaad, maarja je wilt toch zeker weten haha! Ga inderdaad denk ik ook wel meer gerust zijn als je al de baby kan voelen
     
  10. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ja dat geloof ik graag.
    Ben benieuwd wat er bij jou uit komt!
    Maar als je al zo lang bloed zal geen gesprongen ader zijn.

    Maar laat je nog even weten hier als je meer weet?:)
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    zal ik doen!
     
    Anar91 vindt dit leuk.
  12. MissDee

    MissDee Bekend lid

    22 mei 2010
    830
    142
    43
    Yep de hele zwangerschap helaas....
     
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    oh bah.. dan denk je 9 maanden er vanaf te zijn..
     
  14. MissDee

    MissDee Bekend lid

    22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ja alleen inderdaad met naar de wc gaan (grote boodschap) en gemeenschap.
    Ik weet niet meer of het nu echt heel fel rood was, of alleen lichtroze bloedingen.

    Gek he, bij mijn 1e helemaal geen bloedverlies gehad!

    Ik ben benieuwd hoe het deze zwangerschap gaat. De innestelingsbloeding was in ieder geval al veel minder dan de vorige keer.
     
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Hmm ja bij mij is het echt gehele dag door, regelmatig echt maandverband/inlegkruisje nodig hele dag en nacht. Kan me dus ergens ook niet voorstellen dat het alleen een adertje is die is geknapt. Ben ook benieuwd hoe het bij je gaat verlopen inderdaad, ergens wel fijn dat het dus niet in elke zwangerschap hoeft terug te komen! Hopelijk deze zwangerschap weer niks bij je!
     
  16. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Ja, hier bij mijn eerste zwangerschap regelmatig bloedverlies gehad. Elke keer weer in de stress.
    Rond de 20 weken doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar werd op een echo duidelijk dat er een poliep op mijn baarmoedermond zat. Super vervelend, maar gelukkig toen wel duidelijkheid gekregen. Deze zwangerschap alleen de eerste weken bloedverlies gehad. Nu niet meer en hoop dat het zo blijft.

    Ben best wel benieuwd wat het bij jou is. Sterkte met de onzekerheid en hoop dat het snel stopt, zodat je kan genieten van het zwanger zijn!
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    De duidelijkheid lijkt me inderdaad erg fijn! Heeft die poliep nog gezorgt voor extra controles en zorgen?

    dankjewel! Ja ben ook erg benieuwd, ik geniet gelukkig wel hoor maar het zorgt toch voor onrust. Wil gewoon ergens weten waar ik aan toe ben of er een oorzaak gevonden kan worden en wat daar dan eventueel de gevolgen van kunnen zijn. Mijn verloskundige die wilde met onderzoeken verwijzing afwachten tot volgende week omdat het ook ineens over kan gaan op dit termijn maar heb daar zelf echt een hard hoofd in :| Heb het 1,5 week niet gehad en de rest van al die weken wel, kan me gewoon niet voorstellen dat ik het niet meer heb :roflmao: Het is vooral schrikken als het dan weer even weg is of even wat minder dat het dan ineens weer stuk erger word.. je wilt dan toch steeds weer opnieuw bevestiging of alles goed zit
     
  18. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Logisch ook hoor. Helemaal na het lezen van je onderschrift. Hopelijk heeft de verloskundige toch gelijk en is het na deze week over. Al snap ik dat je daar een hard hoofd in hebt. Zou ik ook hebben na al die weken bloedverlies. Moeilijk te geloven!

    Ja, ik moest toch elke keer weer bellen als ik bloedverlies had. Vooral in het laatste trimester.
    Heb echt vaak aan de CTG gelegen. Gelukkig verder geen nare gevolgen door de poliep. Geen idee of die er nog zit. Hoop van niet.

    Succes verder en duim dat het bloedverlies stopt!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  19. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik zit er graag naast in dit geval haha! Fijn dat er verder geen nare gevolgen waren, maar het lijkt me dan toch elke keer weer spannend als je naar het ziekenhuis moet komen. Dankjewel! Ik duim ook voor jou dat het bloedverlies wegblijft!
     
    babywens93 vindt dit leuk.
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zou nog even laten weten, maar voorlopig nog geen onderzoeken omdat het afgelopen dagen minder is geworden dus ze hopen nog dat het nu gaat stoppen. fingers crossed dan maar!
     
    Anar91 en Prettykitty vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina