Ben nu ruim een jaar bezig zwanger te worden..... En al die jaren maar bang zijn als je 1 keer de pil vergeet dat je zwanger wordt, had dus niet gehoeven...die troep in mijn lichaam Tja ik weet ook wel dat dit niet helemaal waar is, maar dat denk ik steeds als ik weer baal. Mijn cyclus wordt steeds erger; na de eisprong al buikpijn, gruwelijk pijn in mijn borsten (BH uitdoen en bij opstaan is echt naar) en ik wordt echt onredelijk tegen mijn vriend, humeurig en kan affectie niet velen. Door al dit gezeur wil ik nog liever zwanger zijn, dan hebben klachten tenminste een reden..... Nou kan ik vanaf vandaag testen, maar ik weet bijna zeker dat ik ongesteld wordt, ik voel het gewoon . Ik heb me voorgenomen dat ik as maandag een afspraak maak bij de dokter voor mijn vriend en mij (zeg ik al maanden, maar nu doe ik het echt). Sorry voor het geklaag, maar ik denk dat velen van jullie dit gevoel kennen en nu miscchien ook hebben? Moest het ff kwijt
he kimmie Ja het is goed even de frustratie van je af te schrijven. Mannen (naar mijn ervaring) snappen het niet altijd dat je er zo mee zit. Ik zelf heb ook erg lang last gehad van ontpillen, allerlei klachten. Dit is zo vervelend. Hoop voor je dat de ha je kan helpen met tips of doorsturen. Het is je gegund.
Hey, Ik moet zeggen dat ik het helemaal begrijp! Ik zou de volgende cyclus de onderzoeken in gaan bij de gyn. Ben zwanger geworden in ronde 13. Ik wens jou veel succes en sterkte!
Meid, ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk depri van wordt. Goed dat je nu stappen zet, blijven proberen zonder resultaat is ook zonde. Ik hoop dat het deze maand gewoon raak is en dat je over 9 maandjes beloond wordt voor het lange wachten!
Bedankt voor de lieve berichtjes. Geeft me weer hoop, te horen dat er meer zo lang moeten hebben wachten. Gelukkig ben ik niet echt depressief hoor, maar altijd rond mijn menstruatie krijg ik het weer even te kwaad. Daarna ga ik er steeds weer vol goeie moed tegenaan. Ben nog steeds niet ongesteld, maar kan heel goed nog komen, voelt nog wel zo. Heb al steeds buikpijn. Heeft iemand een idee wat je tegen die pijn in je borsten kan doen bij menstruatie? Mijn moeder zegt zo min mogelijk melkproducten eten, maar dat doe ik al niet veel. Een fijne zwangerschap toegewenst (zonder teveel klachten) voor diegenen die zwanger zijn! Kimmie
Heel herkenbaar hoor, de ups en downs. Ik ben zelf in ronde 13 zwanger geworden. Dus geef de moed niet op. Je kunt wel na een jaar al naar de huisarts gaan als je dat wilt. Pim
Ik herken je gevoel ook wel... Ik denk dat het heel verstandig is om naar de huisarts te gaan... Die kan je evt doorverwijzen naar een gyneacoloog... Of je tips geven... Ik wens je veel suc6.. oh ja ik bij de eerste meteen in 1 maand zwanger en bij de 2de met gyneacologische hulp na 17 maanden... Liefs Catheleine
Hoi Ook wij zijn na de 13 ronde, 12 maanden, meteen naar de ha gegaan. Dit voornamelijk omdat ik weet dat dat hele traject zoooooo lang duurt. En dat blijkt, we hebben op 15 december pas de tweede afspraak bij de gyn. Dan zijn we dus al een half jaar verder na die eerste afspraak bij de ha. En dan zijn we dus nog niet eens klaar met de onderzoeken en gebeurt er feitelijk nog niks. Ik persoonlijk zou er niet te lang mee wachten, maar da's mijn bescheiden mening.
hoe herkenbaar! hier ronde 12 inzicht.. komende week afspraakje huisarts wil doorverwezen worden. soms word je er beetgje down en knorrig van he? ik hoorde laatst dat 60 % van de vrouwen eerste jaar zwanger word. 20% het half jaar daarna en weer 20 procent het half jaar daarna.dus er is wel hoop alleen niet zo snel als we willen..x
Nee nog niet getest, heb geen testen meer in huis, heb nog steeds het gevoel dat ik ongesteld moet worden..... Ben ook een beetje bang voor de teleurstelling hoor.... Elke keer weer met ingehouden adem naar de wc.... Ennuh, op voor de 20% dan maar he?
Hey Kimmie, hopelijk is het raak voor je! Ik herken het ook. Wij zijn ook bijna een jaar bezig en nog geen resultaat. Ondertussen worden mijn PMS-klachten alleen maar erger Maar goed.. wij hebben besloten om volgend jaar naar de huisarts te gaan. Daar zie ik best wel tegen op. Je hoopt toch dat je niet in de mmm hoeft.
Pelikaantje, zou je niet eerder naar de ha gaan? Stel dat er iets niet goed is, dan kan het nog 2 jaar duren (in het ergste geval) voordat het lukt. En het is zowieso fijn te weten dat alles goed is. Zodra ik ongesteld ben, maak ik een afspraak bij de ha hoor, ik wil niet te lang wachten. Heb het al te lang uitgesteld (ook uit angst hoor).
Ik wacht deze ronde nog maar af. Ik ga ook voor die 20% Maar je hebt inderdaad gelijk. En daarnaast ben ik ook niet de jongste meer. Ik zit nu in mijn eisprong (gevoelige borsten). Dus we zijn druk aan het klussen
Hopen dat het dit keer lukt pelikaantje! Ik ben de laatste die iemand vertellen moet naar de dokter te gaan, stel het zelf ook steeds maar uit, maar ja, ik weet wel dat het beter is om het wel te doen. Ik zit nu op de 29e dag, dus kan nog komen, de menstruatie, geloof het pas na nog een paar dagen, ik test ook nog maar niet, wil het niet weten.....
Hier nog een uitsteller,.... tja... iedere keer verlengen met een maand proberen.... door het onregelmatige werken van mij en mijn partner ben ik tot ontdekking gekomen dat we vrijwel geen enkele keer op de dag van eisprong geklust hebben,.... wel dagen ervoor en dagen erna... tja.. dus vandaar ook steeds dat uitstellen. Nu dus goed mijn agenda en ovulatietesten in de gaten houden, misschien werkt het.
Als ik net ongi ben geworden, zeg ik tegen mijn man nu ga ik echt naar de huisarts. Maar als de grootste teleurstelling weg is, denk ik weer van toch nog maar een cyclus wachten. Libelle, juist de dag voor je eisprong ben je het meest vruchtbaar, niet op de dag van de eisprong zelf. Ik zie trouwens wel dat je lange cyclussen hebt. Vervelend zeg, zo duurt het wachten nog langer . Hopelijk lukt het jou deze keer wel!
Inderdaad. Heb enorm lange cyclussen. Zo vliegen de maanden helaas voorbij. Maar heb de hoop nog niet opgegeven!