14 & morningafter pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jasmijn70, 13 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijn70

    Jasmijn70 Nieuw lid

    13 mei 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hee,
    Mijn naam is Jasmijn en ik ben 14 jaar oud. Gisteren heb ik geslapen bij een jongen waar ik bijna een relatie mee heb. Mijn ouders wisten hier niet vanaf omdat hij Turks is en mijn ouders doen daar ontzettend moeilijk over. En nee, ik kan er niet met ze over praten. Ik heb hem gepijpt enzo (geen seks) en op een gegevenmoment kwam hij, doordat ik op hem zat, klaar. Hij kwam klaar tegen mijn string aan, maar toen ik naar de badkamer liep voelde ik ook maar een druppeltje sperma bij m’n vagina. Ik stresste me dooood... Ik heb geld gevraagd aan m’n vader voor make-up (15,-) en wil nu bij de Kruidvat een Morning-After pil halen. Is dat in dit geval geldverspilling of is het verstandig? Ik kan by the way ook niet naar de huisarts gaan, omdat ik chronisch ziek ben MOET alles verteld en overlegd worden met mijn ouders... Ze moeten altijd mee...
    Help me alsjeblieft snel, want ik heb hier echt 0% verstand van.
    Liefs
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.833
    113
    Ik denk niet dat het nodig is.
    Gebruik je geen anticonceptie?
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De kans op zwangerschap is klein...maar je weet maar nooit. Ik zou hem dus wel halen.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik sluit mij aan bij panter.

    Een baby is duurder.

    En de volgende keer wat beter opletten
     
  5. Draakje01

    Draakje01 Niet meer actief

    Ik zou zeker een morningafter pil gaan halen.
     
  6. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    De kans is klein maar ik zou ook voor de zekerheid een morning-after pil halen. En echt voorzichtiger zijn de volgende keer. Niet alleen vanwege kans op zwangerschap, maar ook vanwege eventuele soa's! Naast 'gewone' gemeenschap, kan ook door datgene wat er gisteren gebeurd is en orale seks, een geslachtsziekte overgedragen worden.
     
  7. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Kun je tegenwoordig bij het Kruidvat de morning-afterpil halen? Lijkt me niet, of ik loop achter. Anders moet je toch naar de huisarts. Die hebben beroepsgeheim hoor. Dit zal wel met een sisser aflopen maar hopelijk heb je ervan geleerd. Ga aan de anticonceptie als je seksueel actief bent. Desnoods onder het mom van menstruatieklachten ofzo. Werkte bij mij destijds ook heel goed. ;)
     
  8. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ja hoor,kun je in iedere drogist kopen,al jaren.

    Ts,14...ga alsjeblieft voor dubbel safe in het vervolg.
     
  9. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Idd... voor soa's ja... zwanger zal je hier denk ik niet van worden. Maar je kan vanalles oplopen van onbeschermde seks. Ook orale seks...
     
  10. Wensmamma

    Wensmamma Fanatiek lid

    4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zou ook een morning after pil halen, gewoon voor de zekerheid. Kan gelukkig ook gewoon bij de drogist! Verder sluit ik me aan bij de rest.
     
  11. Linky

    Linky Fanatiek lid

    12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    ja hoor, bij de drogist of bij de apotheek verkopen ze de pillen voor €13,95, je kunt het gewoon kopen en ze doen niet al te moeilijk. Huisarts is niet nodig.
    Doe je de volgende keer voorzichtig?
     
  12. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Echt? Ik loop dus achter. :rolleyes:
     
    Ashleyrachel vindt dit leuk.
  13. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Huisarts heeft hoe dan ook beroepsgeheim, ook al ben je ziek. Lijkt me.
    Morning after pil zou ik voor de zekerheid doen en ga daarna voor de gewone pil en een condoom. Zwanger wil je niet zijn maar een soa wil je ook niet.
    Succes ;)
     
  14. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Niet alleen jij :roflmao: dit is ook nieuw voor mij
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou voor de zekerheid ook een morning after pil nemen, de kans dat je zwanger wordt is echt heeel klein, maar voor €15,- heb je nog meer zekerheid. Lees ook goed de bijsluiter zodat je weet wat je kan verwachten qua menstruatie die bv later is.

    En verder zou ik aan de pil gaan, zodat je wat dat betreft veilig bent. Dit moet wel via je huisarts. En zorg ook voor bescherming tegen soa’s!

    Veel succes, meid!
     
  16. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Ik zou dus geen morning after pil nemen. Hier raak je echt niet zwanger van.

    Wel zou ik naar de huisarts gaan voor de pil en in het vervolg gewoon een condoom gebruiken, want een soa loop je zo wel op.
     
    JongetjeM en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Idd een Morning after pil nemen.
    En wat betreft huisarts, die heeft een geheimhoudingsplicht ook naar jou ouders toe als je naar hem of haar toe gaat zonder je ouders.

    En mijn tip, waarschijnlijk denk je toch wat zeurt die ouwe taart van 30 jaar ;) wacht met seks hebben of voorspel tot je zeker weet dat deze jongen het goed genoeg meent. Ik vindt je nog erg jong namelijk, en snap best dat je ouders dit nog niet goed zouden vinden, en ja ik ben ook jong geweest ;) maar je lichaam is iets waar je trots op moet zijn en een jongen heel veel moeite voor mag doen :)
     
    Marchella, Marihi, Miracle1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Eens! Aangezien jullie ook nog geen relatie hebben. Beter wachten... en zelfs dan altijd veilig. Vind ook deze oude taart :D
     
    Ashleyrachel vindt dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mag een Morningafterpil wel
    samen met je chronische ziekte?
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik geloof niet dat je hier zwanger van wordt.
    En ik ben het eens met ashleyrachel.
    Ik ben 24. Ik was 15 toen ik het voor het eerst deed en wou dat ik het nooit gedaan had.
    Over het algemeen zijn jongens van die leeftijd maar op 1 ding uit...

    Wil je zeker weten dat hij jr echt leuk vind? Laat hem dan wachten en moeite voor je doen.
    Tuurlijk kin je best zoenen.

    En als je het dan toch doet, gebruik dan echt een condoom. Een soa heb je zo te pakken, maar je komt er niet zomaar vanaf. En buiten dat een soa heel vervelend is kan het ook zorgen dat je moeilijk of niet zwanger kan worden (als je daar aan toe bent.)

    Verder wil ik je veel succes wensen.

    24 is nog geen oude taart toch?:roflmao:
     
    Ashleyrachel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina