@jkuil ja ik kan er ook niet zo goed tegen! Ik ga gelijk vocht vasthouden... maar toch ga ik het zonnetje zitten.. doomooseat; wat een superding he?! moet m ook hebben! Maar ja volgens vl wil ik zoveel..hahah
Hoi! Ben ik Ook weer een keer.. Lees elke dag trouw mee maar dat reageren zit dan een beetje tegen hihi.. Sorry! Doomoo; bij onze dochter hadden we er geen. Gewoon een goedkoop makkelijk wipstoeltje. Haha. Ziet er indd wel erg fijn en makkelijk uit. Misschien op mp eens kijken, wel een groot ding gelijk. Matras; zou ook niet zo snel een tweede handse kopen. Weet niet lijkt me gewoon niet fris. We gebruiken wel gewoon van onze dochter voor de baby maar dat is toch anders. Je wee tenminste wat er mee is gebeurd. Namen; zijn jullie er al helemaal uit? Wij denk het wel nu haha. Al denk ik dat ik ga twijfelen als we straks t geslacht weten. 20w echo; spannend bijna is het zover!!!! Jullie ook al zenuwen!? Hier; de ene dag gaat het super goed en de andere dag weer niet. Heb ik met al het eten moeite om binnen te krijgen en te houden. Af en toe nog een emasefane pil nodig. Dan gaat t gelijk beter!
Even voor de lijst: 13 augustus vk controle 16 augustus 20 weken echo (zie nu pas dat er de 15e staat, sorry) en 26 juli extra echo by de gyn in t zh, en dezelfde dag een pret echo, het eerste gedeelte is omdat er zoveel gewicht er bij is gekomen.
Bevestiging inschrijving borstvoedingscursus in september, toch maar aangemeld, omdat het de vorige 2x niet gelukt is (helaas) bij de 1 wel een week volgehouden, maar door de onkunde en niet de juiste begeleiding, mislukt, dus nu maar deze cursus zodat het dit keer wel goed gaat (en ga ik ook vanuit overigens!)
Hallo dames, Vocht vasthouden heb ik ook al erg veel last van. En met zo'n warm weer al helemaal. Ik heb ook echt opvliegers. Normaal een zonaanbidder, nu lekker in de schaduw. Moet nog 1 weekje werken en dan eindelijk vakantie. hopelijk is het dan nog mooi weer! @namen, wij zijn er al uit. Alleen de doopnamen nog niet. @Doomoo, nog niet eerder over nagedacht eigenlijk. Vind het erl heel leuk en babyvriendelijk uitzien. Ik vind de baby bjorn wipstoel eigenlijk ook wel comfortabel eruitzien. En daar mogen ze ook wat langer in. van 3,5 tot 13 kg. Maar weet iemand hoe oud kindjes zijn als ze (gemiddeld) 3,5 en 13 kg wegen? @20 weken echo, kan bijna niet meer wachten. ben zo zenuwachtig ! We weten al wat ons frummeltje is, ik ben meer zenwuachtig of alles goed gaat.. geniet van deze zonnige dag!
Mijn dochtertje was denk ik met 2 en half a 3 jaar ongeveer 13 kilo. 3,5 kilo is zo ongeveer geboortegewicht. Meestal zit er ook een verkleiner in als ze er meteen in mogen. Ik heb net de doomoo seat opgehaald. Hij is helemaal goed dus ben er super blij mee!
Pff meiden, heb alles wel 3x gelezen, maar ben het alweer vergeten, sorry! Mijn dochter was trouwens 3,5kg bij de geboorte en nu 12kg (16 maanden). Dochter had vandaag erg last van de warmte en daardoor heel vervelend vandaag. Nu ook echt enorm zere rug van het achter haar aanlopen en tillen enzo. Twijfel over morgen. Zusje heeft een zwembad in de tuin (wij hebben geen tuin), maar woont op 3 kwartier fietsen. Wil daar morgen graag heen met dochter, want thuiszitten is niks met de hitte. Maar woensdag en donderdag moet ik dat stuk sowieso fietsen en weet niet of het slim is om dan.morgen.ook te gaan. Kan nu bijna niet lopen van de pijn! Lastig! Hier in het dorp is niks, alleen een overdekt zwembad, en ken ook niemand hier... Nu eerst maar lekker naar bed!
Pffff ik ben helemaal gesloopt. Ben vandaag zo vreselijk drukgeweest. Bed van ons en dochterlief verschoond, beneden alle ramen gelapt, binnen en buiten, de vouwgordijnen gewassen en opgehangen, andere was allemaal gewassen en alweer opgevouwen, gestoft, gezogen, keuken schoongemaakt, alles blinkt hier beneden weer. Lang geleden dat ik zo'n poetsaanval heb gehad. Pfff, nog niet gegeten. Manlief komt zo thuis en dan rijden we lekker even naar de mac. Dat heb ik wel verdiend want ik geloof dat ik vandaag wel een paar onsjes ben afgevallen. *einde ego-bericht* @dreames, fijn dat ie helemaal mooi/goed is. Altijd weer spannend als je iets op MP koopt. Foto's (en mensen) zijn niet altijd even eerlijk. @gewicht, mijn dochter was bij geboorte al 9 pond. Volgende maand moetk naar CB en wordt ze 2, denk dat ze de 13 kg alwel voorbij is. @namen, ben er wel uit denk ik. Jongensnaam stond nog van vorige zwangerschap en meisjesnaam ben ik ook wel uit. @20-wekenecho, doen wij niet, dus ook geen zenuwen. 1 van de redenen dat we het niet doen. Hoop dat het er bij jullie allemaal goed uit ziet. @Lijst: 8 augustus 16:00 controle vk
Ik wist niet dat je kon kiezen voor de 20weken echo? wij hebben bewust geen andere onderzoeken gedaan (nekplooi etc) maar de 20weken echo vind ik toch wel fijn. Vraagje voor de dames die weten wat het geslacht is maar het geheim willen houden. Hoe geef je aan familie aan (als zij het aanbieden om iets van de babyuitzet te kopen) wat ze kunnen kopen? Bijvoorbeeld die doomoo seat, die heeft zulke leuke kleuren maar dan weten ze meteen als het blauw of roze is.
@namen Zijn er nog niet helemaal uit, maar al wel een idee. Kijken na de 20-wekenecho wel verder! @flashyfly Wij hielden bij dochter het geslacht geheim, maar hebben geen grote dingen cadeau gekregen. Van mijn moeder een hele leuke luiertas die voor beide geslachten goed kan. Wij hebben zelf alles neutraal aangeschaft (behalve kleertjes natuurlijk), zodat we bij het volgende kindje dezelfde spullen konden gebruiken. Met hoezen en accessoires kan je een hoop doen!
Wij hebben van mijn ouders een bedrag gekregen wat we zelf konden besteden. Mijn schoonmoeder gaat binnekort met ons gezellig mee naar wat babywinkels en dan mogen we wat uitzoeken. We kiezen gewoon onzijdige dingen; de kinderwagen is bruin en alle kinderkamertjes zijn sowieso wit. Qua decoratie kijken we naar dingen die niet te blauw of roze zijn, bijvoorbeeld een boom met uiltjes voor op de muuur. Verder vragen we aan familie en vrienden die iets verder af staan en ons graag iets willen geven, tot na de geboorte te wachten en zodra het geslacht bekend is echte jongens of meisjes kleding te geven. We kopen een paar basic unisex kleertjes voor de eerste dagen. Tenslotte is mijn man gek op groen en oranje dus we hebben nu een groene Tripp Trapp en wie weet kopen we nog wat oranje dingen, kan prima voor allebei.
@Namen, hier zijn we er uit hadden 2 favoriete namen maar nu de knoop doorgehakt. @spullen die we krijgen, hebben het geld gehad wat het kosten zo hoeven ze niet te weten wat het geslacht is.
Goedemorgen dames!! Nog 1 dagje vrij en dan weer 3 werken... dus vandaag maar dubbelop genieten van het weer!! @namen wij zijn er echt zo nog niet uit!! Mijn vriend en ik hebben blijkbaar qua dit onderwerp een heel andere smaak... Spullen die we gaan krijgen nog; Mijn moeder geeft geld en aan ml zijde weet ik nog niet wat er gaat komen...
@namen: We zijn er ook al uit, alleen voor de jongensnaam twijfelen we nog tussen twee namen. Meisjesnaam hadden we allebei dezelfde die we leuk vonden. @spullen krijgen: Wij houden het een geheimpje voor iedereen wat het geslacht gaat worden, dus niemand gaat ook mee babyshoppen. Ik heb van mijn schoonouders geld gekregen, van mijn ouders de vorige zwangerschap de kinderwagen en toebehoren gekregen, dus ik denk dat zij het redelijk klein houden dit keer. @20weken echo: Ik kan me niet voorstellen dat iemand die over zou willen slaan, ook al kan je toch ook slecht nieuws krijgen. Ik voel het kindje nu elke dag wel een paar keer bewegen, zo heerlijk! Vriendlief kan niet wachten tot hij het ook kan voelen, maar ja, aan de buitenkant nog niks.
@spullen en geslacht: mijn moeder en haar vriend hebben de kinderwagen en de maxicosi betaald. Maar die hebben we neutraal gehouden (ook omdat we zelf het geslacht nog niet weten). We weten nog niet of we het gaan vertellen. Ik wil het wel vertellen en vl weet het nog niet, dus tot nu toe blijft het geheim (als we het zelf weten) en kan iedereen neutrale dingen kopen, als ze dat willen. Als ze het wel mogen weten kunnen ze wat gerichter gaan kijken. Maar dat zien we na de echo wel... @voelen: nog steeds niets, maar gister wel weer het hartje gehoord en nu ook hel duidelijk. Eerst was het heel erg zoeken en in de verte, maar nu hoorde je het echt heel duidelijk! heel fijn... @namen: nog lang niet uit, maar als we weten wat het is, gaan we gericht zoeken. Wel een reservenaam voor de zekerheid (je zal hebben dat het toch het andere geslacht is en dan geen naam hebben). We komen er wel uit. Vindt het zo grappig dat ik vl namen heb laten horen en dat ie het dan niks vindt. Hoort ie ze een maand later, dan vindit ie ze ineens wel leuk en is het alsof hij ze nooit gehoord heeft. Dus als ik een naam erg leuk vindt zet ik deze gewoon steeds opnieuw op het lijstje... Nee het komt wel goed, al vindt ik het erg moeilijk en vraag ik me af wanneer je weet dat je de juiste keuze maakt! @20-weken echo: ik vindt het wel fijn te weten als er iets mis is, sommige dingen kan je meteen laten oplossen en is beter om eerder te weten dan bij of na geboorte. We zullen waarschijnlijk niks afbreken (denk ik, maar is nu makkelijk praten) maar dan kan je je er ook op voorbereiden.... maar we gaan ervanuit dat alles goed is natuurlijk!
Ik heb hier ook van de week ook een doomoo seat opgehaald Ik wilde ook graag op rood op de lijst wij weten het inmiddels
@spullen: ik weet nog niet wat het wordt, of het het kamertje wordt die de meiden ook hebben gehad, alleen een nieuw matrasje, een nieuwe maxi cosi komt er zowieso wel, en een nieuwe kinderwagen, oude is niet versleten, maar dat komt pas als de bevalling is geweest, heb wel een oranje kinderwagen, en een roze, maar als het een jongetje is ga ik niet met een roze wagen lopen. En mn ouders kennende komt er wel weer van alles en nog wat. @Geslacht, eerst wilde ik het weten, maar mijn naam mag in rood, ik wil het zelf ook niet weten, mag een verrassing worden @voelen, begint nu steeds meer te komen, kan niet wachten tot het helemaal goed te voelen is! @namen voor een jongen ben ik er al uit, en er komt om mn ex niet tegen het hoofd te stoten wordt het een verbastering van zijn aangedragen naam, hij blij ik blij Voor een meisje is er alvast 1 naam, en voor de rest komt wel @20 weken echo, voor mij is het alleen om van te voren te weten hoe of wat, en waar rekening mee te houden, geslacht mag dus niet verraden worden. @opmerkingen van vreemden (dus niet familie of bekenden) zow dat duurt niet lang meer, owh krijg je een tweeling? Weet je zeker dat er geen 2 in zitten. Bij de kassa achter me, net of je het dan niet hoort: toen ik zwanger was ben ik ook aangekomen, maar zij is echt dik, zou ze wel echt zwanger zijn, ik draai me om, vraag aan haar of ze zichzelf weleens in de spiegel heeft bekeken met haar maatje 42 en of ze nog een broek voor me heeft, want daar pas ik nu wel in. Ik heb geen hekel aan wat vollere vrouwen, integendeel zelfs, maar ik heb zoveel al moeten slikken van deze dame, dat ik er nu even klaar mee was.