16-31 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door dreames, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @pizza (weet niet meer wie het was) hillarisch!! lig helemaal in een deuk hier!!

@lekkere trek, hou op schei uit als het maar slecht is vind ik het lekker:D vooral taart! heerlijk!! en snoepjes!!
    o ja en elke ochtend 2 beschuiten met pure hagelslag:) mag ook niks anders zijn want dat vind ik vies:D

@misselijk, hier met vlagen nog best misselijk. Vooral de lucht van kaas kan ik niet tegen verschrikkelijk! en dan heb je ook nog zon heerlijk jongetje van 2.5 die standaard het woord kaas roept als je vraagt wat hij op ze brood wilt:(

@kwaaltjes, heb wel heel erg last van me darmen weer. Was iets beter maar is weer feest zodra ik eet vliegen ze door me buik en hoorbaar ook. Heb wel ontdekt dat het met koolzuurhoudende dranken erger word dus die drink ik weinig. Al roept de ice-t me af entoe!:)
    ook af en toe erg moe maar dat is niet elke dag meer gelukkig

@borsten, hoe is het met jullie dames? Die van mij waren over maar sinds een dag of 3 weer heel erg aanwezig en ook erg pijnlijk weer. Was zo blij dat ik eraf was.

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    @trek, haha wat hebben jullie onwijs grappige verhalen hierover :p! Ik heb er zelf niet echt last van, niet meer dan normaal ;). En een pizza verbergen voor vriendlief hoef ik ook niet te doen, die eet net zo lief mee dan. Fruit trekt me nu wel veel meer, aardbeien, meloen, nectarines.. Hmm, krijg nu al zin er in :p. Bij ongezonde dingen krijg ik eerder een misselijk gevoel. Hoewel ik dat ook wel uit kan schakelen ;).

@slapen, ik slaap nu nog gewoon op mijn buik. Hoop dat ook nog een tijdje te kunnen blijven doen, maar het voedingskussen ligt al klaar :p. Hopelijk kan ik daar over een poosje nog wel lekker mee slapen.. Ik dacht trouwens wel dat na de 12 weken je blaas weer meer ruimte zou krijgen.. Ik moet 's nachts er twee keer extra uit om te plassen. Echt heel irritant :(, ben dan toch minder uitgerust 's ochtends.

@kwaaltjes, ik ben nog af en toe misselijk en nog wel moe. Maar voor de rest niet echt kwaaltjes. M'n darmen voelen af en toe een beetje in de knoop en dat kan wel voor fijne steken zorgen :). En m'n buik is steeds boller aan het worden, ook al zijn het nog maar darmen.. Mijn borsten zijn nog steeds niet veel anders dan voor de zwangerschap. Ze zijn wel minder pijnlijk en vol, dan 4 weken geleden.

@voelen, ik dacht gisteravond ook iets onbekends te voelen, een echt plop.. Maar dat zullen ook wel darmen zijn geweest :p.

@hier, morgen al weer 13 weken.. Gaat toch stiekem best snel zo :p. Heb net een super gave kinderwagen gezien, helaas niet meer nieuw te verkrijgen en ook maar een paar exemplaren op Marktplaats. Hopelijk kan ik er toch een bemachtigen. Het is de x adventure retro, maar dan met rode/grijze/witte stippen in de kap ipv. op de kap. Vandaag tandartsbezoek er op zitten, mag over twee weken terug om vier gaatjes te vullen :(. Nu ga ik even lekker de stad in, proberen wat leuks te vinden voor de kleine! Wil gewoon iets tastbaars hebben..

Nog wel een vraag, kunnen jullie de bovenkant van de baarmoeder al voelen? Ik weet niet zo goed wat ik zou moeten voelen.. Voel wel iets hards, maar dat kunnen ook spieren zijn..

3. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jullie hebben weer lekker zitten kletsen zie ik

@goede echo s komen er weer voorbij gefeliciteerd!

@lekkere trek, valt hier gelukkig mee wel lachen om te lezen.

@buik slapen, lukt nog wel alleen hier op de camping een vreselijk hard matras lijkt wel een plank.

@hier lekker aan het genieten in zuid Frankrijk weer wil nog niet helemaal maar gaat wel opknappen zeggen ze dus daar hopen we op.

4. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    @jkuil...hoop dat het weer snel opknapt...hier ook trouwens...wil ook wel een lekker zonnetje....

Vandaag weer een echo gehad, mijn oude buuf meegenomen die moest ff een traantje wegpinken, zo schattig!
    Ben vergeten te vragen hoe groot het nu was maar de meting kwam uit op 11 weken 6 dagen dus goed gegroeid zei ze!
    Heb in het nub topic gevraagd of iemand een schatting kan doen..heb zo het gevoel dat het een jongen wordt...ga vreemd opkijken als het een meisje is (net zo welkom hoor!)

Bij mijn dochter 9 maanden overgeven, en ziek geweest en at alleen fruit...
    Nu junkfood,snoep,cola (drink ik nooit) wel misselijk maar niet hoeven overgeven, ...zo anders!

Dan duren 8 weken tot de 20 weken echo wel heel lang hi hi...

Hebben jullie al een gevoel?

5. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Bambie: Jaaaa heel erg het gevoel een meisje, vraag me niet waarom? ik heb geen idee... Ik zal ook raar opkijken mocht het een jochie zijn!! (net zo welkom hoor:D:D)

6. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @buikslapen: heb ik gelukkig geen last van.

@geslacht: ik durf geen voorkeur uit te spreken tot nu toe. ik had met mijn zoontje een heel duidelijk voorgevoel, maar nu niet.

@medicijnen: ik heb het idee dat ze wat doen, niet veel. maar het scherpe randje lijkt er af. ik heb vandaag nog geen ene keer een kokhals gehad.
    ik wil niet te vroeg juichen, dus ben voorzichtig optimistisch.

7. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    ow ja:.......IK HEB DE 12 WEKEN BEREIKT:D:D:D

8. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    @carlo jippie! Top nu nog van je misselijkheid af en dan genieten (en kilootjes aankomen enzo!) Misselijkheids medicijnen (kan ff de naam niet tiepen uit mijn hoofd) hebben volgens mijn huisarts een dag of 3/4 nodig om echt te gaan werken (ik heb ze uit voorzorg liggen maar niet nodig gehad) dus als het nu al iets beter gaat hoop ik voor je dat je over een dag of 4 je echt wat beter voelt!

9. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    @bambie: ik heb emesafene gekregen. Zegt t je wat?

10. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    @eten wat een leuke verhalen! Hier ook erg veel lekkere trek! twixjes, heel veel kiwi's, worstenbroodjes, frikandellen broodjes. Heb totaal geen trek in chips.

@kwaaltjes hier valt het erg mee, zo heel af en toen wat misselijk. wel heel erg moe. verder gaat het goed!

@slapen hier ook een buikslaper, voor zolang het nog kan ;)

11. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    @carlo gefeliciteerd met de 12 weken! helpt de emesafene goed? hopen dat je er snel vanaf bent want zo is helemaal niks! ik had bij de zwangerschap van me zoontje ook emesafene gekregen maar bij mij mocht het niet baten. uiteindelijk 9 maanden lang dag in dag uit misselijk geweest.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    En of het kan!

Ik heb via een echo en rechtstreeks door de gyn bevestigd gekregen dat ook ik de kleine al voel!

13. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Wauw ik hoop dat ik frummel ook snel mag voelen...
    waar moet ik op letten?

Over eten: hier absoluut geen zin in vlees, terwijl ik dat normaal heerlijk vind! wat er altijd in kan is soep en broodjes kaas. mmm lekker! Verder snoep (haribo en marsjes)
    en aardbeien.....

Mijn blaasontsteking was toch geen blaasontsteking gelukkig. Ik heb vandaag de uitslag gekregen!
    Misschien de baarmoeder die tegen de blaas aan drukt? Geen idee, het is gelukkig al wat minder nu, die plasdrang.

Fijne avond, hier weer de hele avond voetbal op tv..

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dag dames,

Na mijn termijnecho is mijn uitgerekende datum weer terug in december gezet. Vandaag konden ze eindelijk de baby goed meten en kwam ik op 11wk 4dgn uit, oftewel 28 december 2012 En mijn volgende afspraak in het ziekenhuis voor controle is 9 juli

Gelijk ook voorlichting gehad over de combi testen, wij gaan er geen doen, hadden wij bij onze zoon ook niet, alleen de 20 weken echo.

Dus bij deze wil ik graag weer terug in dit topic als het kan :D

@ Bekendmaken; deze week gaan we het aan iedereen bekend maken, gewoon wanneer we de mensen zien. Komende zaterdag is de sterfdag van mijn opa en gaan we naar mijn oma, dus dan mag onze zoon het aan zijn oudoma vertellen.

@Kwaaltjes; weinig last van, soms wat duizelig en wat misselijk, maar als dat alles blijft, kan ik daar heel goed mee leven.

Ik zal eens kijken of ik een en ander van het weekend kan teruglezen hier, gezien ik hier origineel ook begonnen ben :p

15. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Woooow wat hebben jullie veel gekletst afgelopen 3 dagen...pfff. Gisterochtend is mn oma overleden op 90 jarige leeftijd. Vorige week hele week bijna ziek geweest en deze week weer een rare week. Mn huis lijkt een ontplotfte bom, maar heb totaal nog geen energie

@kwaaltjes, geen energie dus. Misselijkheid minder. Nog 1 a 2 keer per week 's ochtends overgeven, verder niet echt. Borsten helemaal geen last van, ook bijna geen last van gehad, in tegenstelling tot de zwangerschap van mn dochter. Wel blij mee.

@eten, hier vrijdag overdag veel misselijk maar toen ik om 5 uur de brievenbus opendeed en die kortingsbonnen van de mac zo lief naar me lachten, kreeg ik toch wel erg trek. Dus 's avonds lekker met man- en dochterlief naar de mac geweest en heb een heerlijke big mac en een cheeseburger op. In 1 woord genieten. Verder ben ook dol op fruit en op witte bolletjes met ham. Wat ik nu juist niet lekker vind is frisdrank, chips en chocola en warm eten.

@voelen, ik voel het ook al bewegen, ben er van overtuigd. Meestal zo 1 a 2 x per dag.

@carlo, wat naar die misselijkheid. Ik had de vorige zwangerschap ook emasafene gekregen, maar ik vond het vreselijk. Werd er heel duf van, bijna beetje stoned, viel niet echt lekker bij mij.

@buikslapen, hier ook nog. Wel beetje half/half maar zo slaap ik altijd. Vorige zwangerschap ook lang kunnen blijven doen.

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.828
    4.057
    113
    Net bij de vk geweest en helemaal goedgekeurd. Ben ik 6 weken maar 800 gram aangekomen, bloeddruk was 120/65 en hartje gehoord (160 slagen per minuut).

17. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hey herkenbaar als ik naar m'n werk fiets! ben gewoon ademloos en hijgen als een paard! :( das wel balen!

en buikslapen! ja dat zal ik ook gaan missen! ik kan nu niet echt helemaal op mn buik liggen! m'n baarmoeder voel ik al heel goed en ligt niet echt lekker! maar goed als dat dan alles is!:p

18. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    hey dames,
    zo even weer wat terug gelezen. leuk om te lezen allemaal hoe jullie je nu voelen en waar jullie trek in hebben ;)

hier morgen eerste controle bij de verloskundige! spannend en hopelijk natuurlijk een mooi hartje te horen! toch echt spannend hoor. daar leef je dan toch naar toe! en naar de 20 weken echo!
    wij laten geen 3d echo's doen! maar goed dat is niet erg we wachten wel ;)

@versluis : altijd leuk dat je weer eerder bent uitgerekend :)
    veel plezier bij het vertellen tegen iedereen

ga m'n bedje opzoeken ben zo ontzettend moe! hopelijk snel over en dan kan ik ook meer hier reageren ;)

liefs miesje

19. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    @carlo die bedoelde ik inderdaad, de dokter zei dat het even een paar dagen nodig had om te werken, hoop echt voor je dat je dan niet meer hoeft over te geven..
    Ik weet uit ervaring hoe het voelt, had bij mijn dochter het 9 maanden lang weet nu ook waardoor...maagzuur en een scheurtje in mijn middenrif daardoor was ik nu ook zo bang voor de misselijkheid maar tot nu toe gaat het goed (*klopt even op een stuk hout*)

20. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hoi dames

jeetje wat een hoop tekst weer hahah

vind het moeilijk om op iedereen terug te reageren want zodra ik type ben ik de helft al weer vergeten.
    zal dat ook een kwaaltje zijn???

verder af en toe misselijk met name net voor dat ik naar bed moet.
    me borsten zijn ook weer pijnlijker.

verder veel trek in split ijsjes en pruimen.

vandaag combinatietest en ik duim voor goede cijfertjes.

vanmiddag weer fijn naar fysio heb erge last van me piriformis (spiertje in bil)
    dit had ik al voor de zwangerschap en ze dachten eerst mogelijk een hernia moet nog een scan krijgen na zwangerschap.
    maar fysio zag dat ik ook last heb van dat spiertje en die kunnen ze laten ontspannen doormiddel van naaltjes maar dat mag weer niet in zwangerschap.
    krijg lekker veel oefeningen mee en veel tips voor houding en tillen tijdens zwangerschaps. dus ik ben blij.

Deel Deze Pagina